Szerintem is teljesen jó kezdeményezé saz, amit az MDF javasolt tegnap, hogy az autópályaépítésekből visszamaradó pénzt(ti. a Vegyépszer kontra többi árajánló közti különség)az M0 biztonságosabbá tételére kell fordítani.
De!
Be kell látni, hogy a jelenlegi M0 egy félig elkészült autópálya amire ráengedték a forgalmat.
Tehát az igazi megoldás mindenképpen az lenne, ha vennék az illetékesek a fáradságot, és végre megépítenék a másik felét is.
A tervekben egyébként ez szerepel. Majd meglátjuk mikor is lesz valami belőle.
Egy szépséghibája van ezeknek a terveknek:
Hiányzik a jelenlegi M0-ás biztonságossá tétele!!!
Többször mentem arra és az a röhej, hogy pl. Szeged és Hódmezővásárhely között, ahol helyenként 4 sávos a 47-es, nagyobb biztonságban éreztem magam:(((
Talán egy BTR-80-assal a külső sávban..., de a 80-as lassújelet a külső sávban sem tarják be, általában 100-as a tempó, a belső sáv meg nagyon rázós:((((
Helyhiány miatt a rendőrök se túl sok helyen tudnak befigyelni.
Van-e még hely leállósávok építésére?
Vagy itt is telekspekuci van, mint az M3-asnál?
A Széchenyi Terv autópálya-építési programja
A Széchenyi Terv - már konkrét források hozzárendelésével - a gyorsforgalmi úthálózat-fejlesztés hétéves programjának első szakaszában, 2000 és 2002 között megvalósuló fejlesztéseket foglalja magába.
A 2002 és 2002 között megvalósuló (és forgalomba helyezendő) autópálya-építések Magyarországon
Szakaszhatárok Gyorsforgalmi út hossza (km)
Az M3 autópálya Füzesabony-Polgár közötti szakaszának, és a 36.sz. főút Polgárt elkerülő szakaszának a megépítése 61,1 + 4,0
Az M7 autópálya rekonstrukciója Budapest-Zamárdi között, a jobb pálya megépítése Balatonaliga-Zamárdi között, a bal pályán harmadik sáv építése Budapest-Székesfehérvár között 73,7 + 20,0
A szekszárdi Duna- híd és a kapcsolódó autóút szakasz megépítése a 6. sz. főút és az 51.sz. főút között. 18,6
Forrás: Nemzeti Autópálya Rt.
A gyorsforgalmi úthálózat-fejlesztés hétéves programja szerint 2007-ig további útszakaszok forgalomba helyezésére is sor kerül és megkezdődnek olyan építések is, amelyek forgalomba helyezése túlnyúlik a 7 éves fejlesztési időszakon. A következőkben külön szerepeltetjük azokat a fejlesztéseket,
amelyek munkálatai már 2000 és 2002 között elkezdődnek, és azokat,
amelyek munkálatai 2002 után kezdődnek el.
A 2000 és 2002 között elkezdődő és a hétéves program további éveiben befejeződő autópálya-építések Magyarországon
Szakaszhatárok Gyorsforgalmi út hossza (km)
Az M30 Emőd-Miskolc közötti szakaszán autópályává fejleszthető autóút megépítése 24,0
Az M0 útgyűrű K-i szektor (M3 és 51.sz. főút között) autópályává fejleszthető autóút és a 4.sz. főút Üllő-Vecsés elkerülő út építésének megkezdése 57,0
M7 Zamárdi - Balatonszentgyörgy között autópályává fejleszthető autóút 59,2
M7 Nagykanizsa - Letenye - országhatár között autópályává fejleszthető autóút 27,0
M70 Letenye - Tornyiszentmiklós (országhatár) között autópályává fejleszthető autóút 20,0
M3 Polgár - Nyíregyháza között autópályává fejleszthető autóút 57,0
M35 Polgár - Debrecen között autóút 24,0
M5 Kiskunfélegyháza - Röszke között autópálya 61,0
M0 Északi szektor / Duna-híd /(2.sz. főút -11.sz. főút között) autóút 3,0
M0 útgyűrű Déli szektor (M1 és M5 között) 2x3 sávos autópályává fejlesztése 24,0
Forrás: Nemzeti Autópálya Rt.
A 2002 után elkezdődő és a hétéves program további éveiben, valamint azon túlnyúlóan befejeződő autópálya-építések Magyarországon
Szakaszhatárok Gyorsforgalmi
út hossza (km)
M43 autópályává fejleszthető autóút az M5 autópálya - országhatár között 58,0
M7 autópályává fejleszthető autóút Balatonszentgyörgy - Nagykanizsa között 35,2
M8 autóút a 6.sz. főút - 51.sz. főutak között és a dunaújvárosi Duna-híd 4,5
M6 autópályává fejleszthető autóút Budapest - Dunaújváros között 61,0
M6 autópályává fejleszthető autóút Dunaújváros - Szekszárd között 66,0
M6 autópályává fejleszthető autóút Szekszárd - országhatár között és Pécsig bekötés 70,0
M3 autóút Nyíregyháza - országhatár között 72,5
Lezárják a 6-os főutat Dunaföldvárnál szerda este nyolc órától csütörtök reggel hat óráig; a forgalmat ez idő alatt Bölcske-Madocsa-Dunakömlőd irányába terelik - tájékoztatta az MTI-t a Tolna Megyei Állami Közútkezelő Kht. osztályvezetője. Guld István elmondta: az útlezárásra a 6-os út felett átívelő dunaföldvári vasúti híd lebontása miatt van szükség.
Szavai szerint a földvári Duna-híd felújításával a hídon megszűnt a vasúti forgalom, az egykori vasúti töltés helyén pedig megkezdődött a várost elkerülő tehermentesítő út építése. Az osztályvezető közölte azt is, hogy a hídbontás utómunkálatai miatt a vasúti hídnál csütörtök reggel hat órától július 15-én délután négy óráig félpályás útlezárás lesz, emiatt torlódásokra lehet számítani.
Biztos vagyok benne hogy meg fogom érni. Tartom annyira fiatalnak magam....:)
Szörnyűek ezek a telekspekulációk amúgy. Már az én szemszögemből nézve. Lézetik ugye egy belső kör, akik magasabb szinten (döntéshozó) helyezkednek el, s ennek folyományaként döntéseik előtt mehetnke a kis telekspekulációk.
Meg majd utána milyen beépítés lesz mellette. Nevetséges.
Törökszentmiklóson is a rendezési tervben véderdő szerepel az elkerülő és a város között. Kiváncsi leszek mennyi valósul meg. Ott vissza kellene állítani az eredeti vizes élőhelyeket, az lenne a tényleges megoldás, dehát...
Ha valaha megepul az M4, az nem most lesz (ugye most 2015-ben tervezik kezdeni), ergo addig a jelenlegi utat kell bövitgetni, elkerulöket epiteni, miegymas. Szerintem uj nyomvonal kellene neki, de hol hoznak at a Tiszan? Puspöki fölött? Vagy Puspöki es Szajol között?
Egyebkent kellene a fenenek M4, ha a 4-es vegig 2x2 savos autout lenne, ami minden telepulest elkerul. Mondjuk az mar szinte M4 lenne ;-)
Az elkerulöt ertem föirany alatt, ott mar le is van aszfaltozva, es a törökszentmiklos felöl jövö sav lesz atvezetve feluljaron fölötte. Kicsit olyan, mint a 4-40-405, csak egy irannyal kevesebb van.
Jövőhéten Törökszentmiklóson leszek, azt hiszem kimegyek megnézni.
Nem tudom hol laksz, de egy kérdés: szerinted a leeendő M4-nek melyik nyomvonal lenne jobb Törökszentmiklósnál?
Visszahozva és felfejlesztve a most épülő elkerülőt, avagy ettől legalább 2 km-re északra?
Szerintem egyértelmű, de azért érdeklődök.
En is jartam otthon nemreg. A törökszentmiklosi elkerulön dolgozgatnak, bar nem ugy nez ki, mintha iden elkeszulne. A szajoli vegen mar alakul a feluljaro (eleg bonyolult, a föirany megy alul), a masik vegen meg nem nagyon latszik, hogy lesz megoldva.
Csak hogy legyen hozzászólás:)
A hétvégi debreceni kiruccanásom eredménye ezen a téren:
Az Ic-ből megfigyeltem a szoboszlói elkerülő munkálatait. Szombat hajnalban nyomták ezerrel.
A felüljáró töltése késznek mondható, kiváncsi vagyok honnan szedték az anyagot. A pillérek szintén állnak. Ameddig el lehet látni, a földegyengetés mindenhol megtörtént.
kiváncsi vagyok mekkora forgalom lesz rajta, így hogy félig épül meg.
A Veszprém-Székesfehávár közötti négysávosítás már alapja az M80-nak. Azt, hogy Várpalotát hogy fogja elkerülni, fejből nem tudom , de hamarosan utánanézek.
Várpalotától északra tényleg katonai területek vannak, ez tett keresztbe több Veszprémet északról elkerülő autópályanyomvonalnak is.
Egyébként Székesfehárvárnál (ezt meg én láttam..) épül a keleti elkerülő, ami viszont a leenő M81 alapja lesz.
Székesfehérvár körül tehát szép nagy autópályacsatlakozások lesznek.
A fentebb említett szakaszok az okai annak (többek között), hogy az M8 fejér megyei szakaszának máig nincs igazán hivatalosan eldöntött nyomvonalvezetése.
Az M8 egyébként szerintem ki fog épülni Veszprémtől a Dunig, a Dunaújvárosi híddal párhuzamosan.
Radix:
Ezt a hajdúszoboszlói elkerülést én is hallottam. A déli elkerülőt tudomásom szerint a szoboszlói önkormányzat kényszerítette ki a város északi részén levő fürdő miatt.
Mikor legutóbb tényleges adatokat olvastam erről(1 éve) akkor az volt a terv, hogy két ütemben építik ki. Atz első szakasz a hajdúszováti útig tartana(4804 számú, pont a HB megyei közúthálózati térkép van előttem), mégpedig a keleti oldalon. És a második ütemben épülne ki a többi.
Allitolag lesz elkerules a 4-esen Hajduszoboszlonal is, megpedig altalam ismeretlen okokbol del felöl, tehat ketszer fogja keresztezni a 100-as vasutvonalat.
8-as út négysávosítása Veszprém-Székesfehérvár között. Most két szakaszon folyik a munka:
- Székesfehérvár határától kb. a 14. szelvényig
- Várpalota és Csór között, a szelvényszámra nem emlékszem.
Mindkét helyen kinn vannak a Széchenyi-terv dicsőségét hirdető táblák, kár, hogy a km-szelvények tanúsága szerint fel vannak cserélve ;-)
Érdekes, hogy tudomásom szerint Várpalotát nem fogja elkerülni az út, mert északról katonai terület, délről pedig mocsár képezi az akadályt és nagyon drága lenne.
Négy újabb útfejlesztés kezdődik napokon belül a fővárosban: bővítik az 5-ös és a 6-os főutak bevezető szakaszát, valamint díszburkolattal látják el a Szabó Ervin teret, illetve a Nagymező utca egyik szakaszát – jelentette be Demszky Gábor főpolgármester tegnapi sajtótájékoztatóján. A beruházások összköltsége mintegy 6 milliárd 7 millió forint, hangzott el.
Tegnap kezdték meg az M5-ös autópálya bevezető szakaszának még hiányzó részét kiépíteni az Ecseri út és a Határ út között. Az 1,3 kilométer hosszúságú kétszer kétsávos új útpálya megnyitásával megszűnhet a Gyáli út terhelése. A 3,2 milliárd forintba kerülő beruházást november 10-én fejezik be, de az utat várhatóan már augusztus 25-én megnyitják. Júniusban kezdődik a 6-os főút bevezető útvonalának kétszer kétsávossá bővítése a Hauszmann Alajos utca és a Galvani út, valamint a Kitérő út és a Vilmos utca között. A közbenső szakasz Galvani út és a Kitérő út közötti teljes kiépítése a térségben létesítendő bevásárlóközpont finanszírozásában valósul meg. A 2,9 milliárd forint költségű beruházás a tervek szerint október-novemberre fejeződik be.
M0 delkeleti-keleti szakasza, lehetöleg az M3-ig vegig. Ez ugye azt is jelenti, hogy a jelenlegi nyomvonalbol egy darabot fel is kell hagyni (legalabbis atszamozni, a csaomopontokat atepiteni), es az uj nyomvonalat az 51-es csomopontjatol kell vinni Gyalon, Vecsesen kivul.
Az utóbbi időben eléggé meghhalt ez a fórum. Pedig témában nem lenne hiány. PÉldául mit gondoltok a ez elmúlt hetekben bekövetkezett ezarmillió alapkőletételről? Vagy például arról, hogy a leendő szocialista kormány milyen autópályapolitikát fog folytatni? (Mert azt elismerhetjük, hogy a Fideszének nagyobb volt a füstje, mint a lángja). Bár az is lehet hogy csak idő kellett volna, hogy beérjenek. Na mindegy. Téma felvetve.
A mai Népszabadság 5. oldalán újra sikerült megjelentetni azt a térképet, amelyen az M8-M4 gyorsút sok város közepén áthalad és folyton keresztezi a Tiszát.