Keresés

Részletes keresés

joem Creative Commons License 2001.04.19 0 0 3692
Engem nagyon érdekelne a kazetta, a korábbi ATV-s, meg az újabb m1-féle is.
Thanx!
Előzmény: Király E. (3683)
sansan Creative Commons License 2001.04.19 0 0 3691
1014! Erről régebben írt by az ex bhv,hogy Pozsonyban hol van modellbolt és ha jol emléxem Sturovon van egy vámos,aki modelleket készít.Nem olvastam vissza,de azt hiszem ezt írta néhány hónappal ezelőtt.Ő biztosan többet tud erről.
Előzmény: 1014 (3689)
Törölt nick Creative Commons License 2001.04.19 0 0 3690
Hello!

A lentebb emlitett Bockholt mozdonyokrol hallott mar valaki? Mennyibe kerulhet egy ilyen modell, 2-300 eFt korul? A Deaknal levo nagy Szili is 1:32 volt, nem?

udv

1014 Creative Commons License 2001.04.19 0 0 3689
Két kérdéssel zavarlak Titeket, hátha van ötletetek: Szlovákiában hol lehet modelleket kapni? Van-e esély arra, hogy szombaton Léván, vagy Sahyban találok valamit?
Köszönöm!
etwg Creative Commons License 2001.04.19 0 0 3688
Csak hozzászolnék a dolgaitokhoz.

Nem gondoltál rá, hogy a 377 sor valamelyik változatát
> készítsd? Tudnék jó rajz anyagot adni. Szép a külső keret és
> az excenter hajtás. Maradt is belőle HÉV és MÁV változat.

A véleményem sokban egyezik rézgaraséval. Sajnos a külsö kerethez a modellban nagyon kevés a hely. Van 2 darab ilyen mozdonyom, de ott igen sokat kellett csalni a rudazattal (igen vékonyra kellet csinálni, mert különben igen széles lett volna a mechanizmus).
A mozgási dinamikája is rosszabb az ilyen mozdonynak (de vagonnak is), mert a terhelés (egy belsö keretes mozdonytol eltéröen) megemeli a kereket (kivül van feltámasztva). Ettöl aztán a mozdonynak rosszabb az áramfelvétele, a vonoereje.
A másik mozdonyban már többet csaltam, ott van egy belsö keret is meg egy külsö keret imitácio, ami bizonyos problámákat megold, viszont sok dolgot duplán kell csinálni.

Majd ha lesz idöm beteszek egy cikket a problémákrol, amelyek az embert érik, ha ilyen vállalkozásba ugrik.

Addig is baráti üdv.

Előzmény: rezgaras (3684)
rezgaras Creative Commons License 2001.04.19 0 0 3687
pg54 írta:

> Ha azt vesszük viszonyítási alapnak, hogy a 4 tengelyes
> Pannónia a Hársfa u.-ban 50000 Ft...

Asszem nem jó a hasonlat. A Pannóniának ritkaság értéke van, nem használati értéke, mint ahogy egy Mauritiust sem ragasztasz a borítékodra. A ritkaság értéket az adja, hogy régi, kevés van belôle és van rá kereslet. Ha most legyártanál egy Pannóniát, senki nem adna érte annyit, mint egy eredetiért. (Ez nem csak elméleti feltevés. Nyugaton sok hamisított "háború elôtti" Trix, Maerklin és Bing vonat tűnik fel a börzéken)

A 0-ás Kandónak van ritkaság értéke, hiszen csak egy van belôle, de régiség értéke nincs, azaz ha csinálsz egy másikat, azt ugyanannyiért adhatod el.

Mielôtt megköveznének, sietek leszögezni, hogy engem személyesen az ilyen ritkaságok nem érdekelnek.

Előzmény: pg54 (3686)
pg54 Creative Commons License 2001.04.19 0 0 3686
Ha azt vesszük viszonyítási alapnak, hogy a 4 tengelyes Pannónia a Hársfa u.-ban 50000 Ft...

(A tisztesség kedvéért megjegyzem, a V40-modellt nem láttam.)

Előzmény: rezgaras (3685)
rezgaras Creative Commons License 2001.04.19 0 0 3685
Király E. írta:

> A O-ás Kandó mozdony eladó volt ,de nem tülekedtek érte,az ára 180 ezer ft.volt

Ennyit biztos megérne, ha tökéletes volna. De szvsz. baj volt az arányaival. Én a rudazatot is egy kicsit vastagnak találtam. De ettôl még lehet, hogy talál vevôt. Nagy az Isten állatkertje...

Előzmény: Király E. (3683)
rezgaras Creative Commons License 2001.04.19 0 0 3684
JSB írta:

> Nem gondoltál rá, hogy a 377 sor valamelyik változatát
> készítsd? Tudnék jó rajz anyagot adni. Szép a külső keret és
> az excenter hajtás. Maradt is belőle HÉV és MÁV változat.

De gondoltam már rá, de elvetettem a gondolatot. Még a '93-as Bemutatón körbefényképeztem a Nosztalgia 377,041-et. Két kép látható a web-oldalon (http://erojr.home.cern.ch/erojr/content/picmenu/377prot_m.htm), de van még egy pár részletfotó, amiket nem szkenneltem be.

Hogy mégsem akarom megépíteni, annak több oka is van. Egyrészt már többen megépítették, és éppen akkoriban láttam egy egész helyes 377-es modellt egy veszprémi kiállításon. Le is fényképeztem, de elfelejtettem, ki készítette. A másik ok az volt, hogy a külsô Stephenson vezérművet igen nehéz modellezni. A T3-as Allan vezérműve (nagyon hasonló a Stephensonhoz, de nemcsak a lengôívet állítja, hanem a tolattyúrúdat is) természetesen nem mozog. Akkor még azt hittem, hogy ilyesmit H0-ban nem is kehet készíteni. Károly Imre bácsi DV 29-ese, ami szerintem a legtökéletesebb Magyarországon készült modell, meggyôzött, hogy ez nem lehetetlen. Igenis lehet H0-ban működô kettôs excentert készíteni. Csak éppen én nem tudok. Akkor meg minek erölködjem.

Bajaim vannak a külsô kerettel is. Most szenvedek a 326-ossal, és két hétig tartott, amíg összehoztam azt, hogy viszonylag simán guruljon. Az a meggyôzôdésem támadt, hogy egy küslô keretes modellt aránytalanul sokkal nehezebb konstruálni és megépíteni, ment egy belsô keretest. Írtam is errôl: http://erojr.home.cern.ch/erojr/content/models/326/326_des_m.htm (az oldal közepe táján a csôtengelyrôl). Azért lesz még más modell is, de most éppen túl sok félkész szerkezet van a fiókomban.

Előzmény: JSB (3679)
Király E. Creative Commons License 2001.04.18 0 0 3683
Hello
A O-ás Kandó mozdony eladó volt ,de nem tülekedtek érte,az ára 180 ezer ft.volt. Én nem ismerem a O-ás árakat ezért fogalmam sincs hogy megérte-e.
Matiz
Nekem megvan a kazetta Sz. Sz. terepasztaláról ha érdekel oda tudom adni.Hello
Előzmény: rezgaras (3661)
JSB Creative Commons License 2001.04.18 0 0 3682
A két cég külön-külön vásárol, egymástzól teljesen függetlenül. Árupalettájuk, árképzésük elétérő.

Előzmény: Törölt nick (3681)
Törölt nick Creative Commons License 2001.04.18 0 0 3681
Megvan, a kereskedore gondoltal. A katalogusban a Modell&Hobby es a Modell Kit van megjelolve; de a Vaci uton azt mondtak, ok is a Modell Kit -tol kapjak. (Persze, azt mondanak, amit akarnak, attol meg nem lesz itt a cucc, raadasul szinten a Vaci uton mondtak, hogy nem tartanak semilyen 2.1-es sint, mert nem veszi senki....)
Előzmény: luc72 (3678)
Törölt nick Creative Commons License 2001.04.18 0 0 3680
Mire gondolsz, mit tudok rosszul? (nincs hivatkozas)
Előzmény: luc72 (3678)
JSB Creative Commons License 2001.04.18 0 0 3679
Nem gondoltál rá, hogy a 377 sor valamelyik változatát készítsd? Tudnék jó rajz anyagot adni. Szép a külső keret és az excenter hajtás. Maradt is belőle HÉV és MÁV változat.
Kifogástalan Fialovits felvétel lehetne a Tábla, pályaszám, felirat alapja.
Előzmény: rezgaras (3677)
luc72 Creative Commons License 2001.04.18 0 0 3678
MATIZ

Ezt rosszul tudod nézd meg a ROCO katalogust.

rezgaras Creative Commons License 2001.04.18 0 0 3677
Matiz írta:

> A Vasut&Modell lapra feltettem par kepet a H0-as Kando hazrol

Megnéztem. Szép. Kösz az infót.

> 0-as kicsit torznak tunt nekem is, viszont mukodik, ez engem karpotolt.

Hogy érted, hogy müködik? Mármint, hogy megy, ha sínen van és áramot vezetnek bele? Vagy van valami különleges funkciója is?

Szombaton megfuttattuk a T3-asomat a bemutató asztalon. Ment, de nem szépen. Sajnos "fejlôdési rendellenessége" van: a kerekei rézbôl vannak. Annyira meg nem szeretem, hogy kicseréljem az egész futóművet. Akkor már inkább készítek valami magyar gépet ;-)))

http://erojr.home.cern.ch/erojr/content/Pictures/Model/T-3/T3_1.JPG

Előzmény: Törölt nick (3663)
Albertus Creative Commons License 2001.04.18 0 0 3676
Ne csüggedj! Az én rendelésem február 27-i. Azt ígérték, hogy április első felében meglesz. (Az is másfél hónap lett volna.) Most azt mondják, hogy május első fele.

Két éve Karácsonykor megrendeltem valami mást a Váci úton. Sose hozták meg. Amikor - fél évvel később - érdeklődtem, rácsodálkoztak, hogy "Tényleg kell még?" - "Nem, kösz!"

Lehet, hogy összeforrt váltóm se lesz már ebben az életben. Miért nem lehet egy ilyen 10 eFt értékű dolgot készletben tartani. A 100 eFt-os készletből van, váltót és állítóművet két és fél hónap alatt hoznak.

Előzmény: Törölt nick (3668)
monfondir Creative Commons License 2001.04.18 0 0 3675
Sziasztok!
Az kedvesem mint "Nyuszi" meglepett két Fuggerth kocsival - még annak is utána nézett melyik vezérlő kell az M41-hez!! A kérdésem az, hogy tényleg lehet beleépíteni világítást? Mintha a német oldalakon volna rá utalás, de itthon nem igen tudtak válaszolni a kérdésre a boltokban.
Sajna, itt Pécsen megint egy modell bolttal kevesebb van :(((
Üdv : Zsolt
Törölt nick Creative Commons License 2001.04.18 0 0 3674
Hello!

Az a ciki, hogyha ROCO-t rendelsz, azt mindenki az Erkel utcai kereskedotol kapja. Amig ott nincs, mashol sincs. :-( A bocsanatkeres nem hat meg... :-(

udv

Előzmény: Törölt nick (3672)
Törölt nick Creative Commons License 2001.04.18 0 0 3673
Hello!

Igazad van, tevedtem! Idezet a Taigatrommelpage-rol: "1967 folgte die erste große Lieferung der Serie V200 (003- 090) . Die zweite Lieferung wurde nach Auswertung von Praxiserfahrungen 1968 mit einigen Verbesserungen ausgeliefert (V200 091 bis V200 177). Weitere Lieferungen erfolgten 1969 (V200 178 bis V200 287), 1970 (V200 288 bis V200 324) und 1973-1975 (BR120 315 bis BR120 378). "

Erdekessegkeppen, 1:32 meretaranyu V200 modellek: http://www.bockholt-lokomotiven.de/de/mod/dr_v200.html (Akarok egy ilyet otthonra!! :-)) )

udv

Előzmény: Törölt nick (3670)
Törölt nick Creative Commons License 2001.04.17 0 0 3672
A M. és H. nekem úgy jött be, hogy késett ugyan a cucc, de, amikor megjött felhívtak a mobilomon, és még akkor is sűrűn kéték a bocsánatot, amikor kifizettem a megrendelt dolgokat, ami nem volt egy komoly tétel. A Lurdy ház béli üzletről van szó.
Előzmény: luc72 (3671)
luc72 Creative Commons License 2001.04.17 0 0 3671
Probáld meg a M&H nekem jol bejöttek rendelésileg.
Előzmény: Törölt nick (3668)
Törölt nick Creative Commons License 2001.04.17 0 0 3670
Bocs Matiz! Fordítva van: 1972 előtt V200 volt, ezután BR120 lett a Tajgatrommel.
Előzmény: Törölt nick (3668)
Törölt nick Creative Commons License 2001.04.17 0 0 3669
Szia rezgaras!

Kösz a tanácsot festék eltávolítás ügyben, de azóta lejött a mázolás! A módszer a következő volt: Humbrol higítós ronggyal néhányszor áttörölve, majd AJAX súrolópor+szivacs kombinációja lehozta. A tisztítandó alapanyag: a régi Zeuke-féle négytengelyes gyorsvonati kocsi kasztnija volt. Most dísztelen kék színű, vár rá a dekoráció, majd a lakkozás, mert a procedúra során kissé mattabb lett a kelleténél, de én már most "látom" milyen lesz, ha készen lesz! A BR 35 fogja majd húzni őket. Mégegyszer kössszz mindenkinek, aki segített!!!

A V40 kasztni Krassy kolléga műve, a TT-s szili Enyedi kollégáé (remélem nem haragszik meg, hogy kibeszéltem).
Ma jártam Deák úr Kálvária téri üzletében, a kirakatban van egy TT szili, de ez sokkal, de sokkal szebb, mint a legutóbbi!!!
csíkosháTTú

Előzmény: rezgaras (3661)
Törölt nick Creative Commons License 2001.04.17 0 0 3668
Hello!

A talalkozast meg a vasarlast megejthetjuk, de csak a jovo honapban (6 kocsira van szuksegem). A V200 elvileg az uj szama a Taigatrommelnek, sok kepen igy szerepel, en is ezt a valtozatot preferalom a regi bordoval szemben.
Hol vetted a gepet? Modell&Hobby? Raktaron vannak a szemelykocsik, vagy rendelni kell?
Apropo, rendeles, az Erkel utcaban lassan masfel honapja megrendelt dolgaim ismet kesnek, majus elejere igerik. Hurra, nagyon jo, es szep, csak igy tovabb magyarorszagi kizarolagos ROCO kereskedok.

udv

Előzmény: luc72 (3666)
luc72 Creative Commons License 2001.04.17 0 0 3667
emileket meg kaptam válaszon dolgozom.
luc72 Creative Commons License 2001.04.17 0 0 3666
Na háj

MATIZ

A Modell&Hobbynál a Váci úton van az általad kiszemelt Piko vagonok, barna, drapp, zöld szinezésel a poggyászkocsi 8990 huf a vagonok 8690 huf aszem ha érdekel, megbeszélhetünk egy talit és az én tagságimra 10% kedvezményt kapsz.

TESZT
Gützold BR 120

A doboza ízléses kék, ilyesmiben van Pista bácsinál is egy használt 18000 ért.
A karosszérián annyi különbség van, hogy a homlok lemez alsó része külön álló, hogy az új kuplung eltudjon fordulni. Külön alkatrészek a fék kábelek. A cocpit ugyan az, mint a régi. A forgó zsámoly fémágyon nyugszik egyébként ua. mint a régi.
Kis áramra is stabilan elindul és borzasztó csendes a ROCO mozdonyhoz képest is. A kifutása azonban kisebb mint a ROCOké. Világítás ledes és Digitál előkészítés van a mozdonyban. A két két elülső tengely veszi az áramot és a belsők vannak gumival ellátva, súlyra az új jóval nehezebb a réginél ami a vontatható vagonok számában meg is mutatkozott. Gyártják még V200 számmal is amit nem értek hogyhogy de mindegy. Az ára 32000 huf a V200nak 36000 huf. Annyira meg tetszet hogy késő du. vissza mentem és vettem még egyet, a többi kettőt majd jövő hónapba mert áprilisban nagyon meglódultam. Viszont most hat szergejt csodálok és nagyon szép látvány.

AZ Sz Sz hez kapcsolódva elrontottam a számokat vagonból kb 1100 db van és mozdonyból kb 110. Szép kis termés mi?

SKACOK!!!

A LILIPUT gyárt olyan Br 52 amihez ruszki pályaszámot és vörös csillagot ad és én így laikusként jónak látom 520-nak az ára kb 50000 huf

Voltam még ma a KözMuzban és számomra egy új terko lett a régi mellet, ami inkább egy város Faller Car System reklámra. Viszont épül lent egy új LGB terko, jó nagy lesz, már nagyjából kész, szép ez is, hegyekkel, alagutakkal, hidakkal, fákkal ellátva. És a legszebb ki kerültek a nagy Modellek Szili, Szergej, Gigant, Express vagon és egy most készülő vezérlő kocsi asszem BDv.
Érdemes kilátogatni, de a nagy terko elég siralmas, kidőlt jelzőlámpák össze vissza közlekedő vonatok hibás Csörgő (valóban csörög és ilyenkor látványosan meg szorul, de ez az irányítót baromira nem érdekli) szóval siralmas, pedig mekkora forgalmat lehetne ezen kreálni. Ja és mintha az asztalokat vagy 1 éve takarították volna le utoljára, de a nagy vagon lépcsőjére a gyereket nem tudtam rá ültetni mert rögtön lőni akartak. A teremőrök egyébként elégé unottak és mindenkiben vandált látnak. A büfé árai pl fél literes coke 190 huf (no comment).
A kis boltban nagyon drágák az új vagonok meg a használtak is, viszont elég ritka régi könyvek és katalógusok vannak, persze ezek is szép summáért.
Na hagyok másnak is helyet írni.

Jó éccakát

kawirzbácsi Creative Commons License 2001.04.17 0 0 3665
JSB:
Berlinben,Potsdamban vagy Brandenburgban
Előzmény: JSB (3610)
etwg Creative Commons License 2001.04.17 0 0 3664
Hallo rézgaras meg Matiz,

csak kiegészitésnek (a témát már kb. 3 honappal ezelött jol megrágtuk, lehet, hogy rajta van a FAQ-on is).
Ha oldani is akarod a kövezetet, akkor nincs más választásod mint a por alaku tapéta ragaszto, amit a legjobb ha összekevered a kövezettel (kb. 2 kövezet 1 ragaszto) majd elszorod a kövezetet oda ahova kell, és rendszeresen megöntözöd (kézi szoro flakonbol), de ugy, hogy a nyomás ne fujja el a köveket. Egy- két nap alatt már jol tarto kövezetet kapsz, ami vizzel oldhato. (sajnos pont ez a hátránya, is elektronika nem szereti ilyen ágyazatot, mert felszivja a nedvességet és vezetövé válik - 10-30 kOhmos tartományban.) Tehát ovatosan, esetleg egy finom réteg lakkal impregnálni is lehet, de azt már nem tudom, hogy utánna milyen sikerrel oldhato.

Előzmény: rezgaras (3660)
Törölt nick Creative Commons License 2001.04.17 0 0 3663
Hali!

A Vasut&Modell lapra feltettem par kepet a H0-as Kando hazrol. Krassy Todor muve, ha hol tudom.
A lapon vannak kepek egy TT-s szilirol is!
A 0-as kicsit torznak tunt nekem is, viszont mukodik, ez engem karpotolt. (Nameg szebb volt, mint amit en valaha is epiteni fogok...)

udv

Előzmény: rezgaras (3661)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!