Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

naiv_ Creative Commons License 18 órája 0 0 151882

.

Előzmény: mica-r (151879)
pizo Creative Commons License 19 órája 0 0 151881

Köszönöm soraidat, de nem töröltetem. Ha valakit zavar, töröltesse. Amúgy itt nem rólam van szó, igen kis pont vagyok a világban, hanem bizonyos elvekről.

 

Zoli

Előzmény: Capt.IQ229 (151878)
JGab Creative Commons License 20 órája 0 0 151880

https://villanyautosok.hu/2025/11/19/itt-a-jeep-eddigi-legterepjarosabb-villanyautoja/

 

A 3,6mp 0-100 és a levehető ajtó az vajon bölcs kombináció?

mica-r Creative Commons License 20 órája 0 4 151879

Milyen eredményeket tudnál sorolni Palkovicstól. Én csak oélyanokat hallok, hogy mások cégeit cseszték el, meg nyomták el.

Előzmény: naiv_ (151875)
Capt.IQ229 Creative Commons License 20 órája -1 0 151878

Zoltán ne haragudj, de most igazat kell adnom naiv érvelésének.

Az ügyet részleteiben -természetesen én sem ismerem, de nem igazán összemosható a kitüntetés a Te ügyeddel. A Te ügyet kizárólag kettőtökre tartozik, Palkovics (nem tisztem védeni) nem résztvevője a Téged ért vegzálásnak.

A bemásolt levelet -én úgy gondolom elegáns lenne töröltetni a modikkal. Nem igazán illik a személyedhez ez az eljárás.

Előzmény: pizo (151876)
pizo Creative Commons License 21 órája 0 0 151877

"Palkovics komoly ember, komoly eredményekkel. Emellett az említett ügyben hibázhatott is (nem nézte meg, mi van a kitüntetés mögött)"

 

Palkovicsot melegh tanította, aztán kollégák voltak a Gépjárművek Tanszéken. Igen jól ismerik egymást. 

 

Zoli

Előzmény: naiv_ (151875)
pizo Creative Commons License 21 órája 0 0 151876

Ok, legyen az.

 

Nem OFF-olok tovább.

 

Zoli

Előzmény: naiv_ (151874)
naiv_ Creative Commons License 21 órája -4 0 151875

Palkovics komoly ember, komoly eredményekkel. Emellett az említett ügyben hibázhatott is (nem nézte meg, mi van a kitüntetés mögött)
Az, hogy szembe megy az MTA-val, még pozitív is lehet.

(Az MTA számos betegséggel terhelt - átpolitizált, beltenyészet(haveri kör) stb.)

Előzmény: pizo (151873)
naiv_ Creative Commons License 21 órája 0 0 151874

SzG villamosmérnök, annak gyenge, menedzsernek kitűnő.
Élete túlnyomó részében menedzserként dolgozott.

Előzmény: pizo (151858)
pizo Creative Commons License 22 órája 0 1 151873

1989-ben végzett Palkovics a BME Közlekkar Járműgépész szakának Autógépész ágazatán. És ugyanekkor kezdtem ott. 1994-ben végeztem, Palkovics akkor lett a Gépjárművek tanszék vezetője dr. Lévai Zoltán (Lézó) után. Tanított minket, beszélni akkor sem tudott, ő elméleti szakember. Volt.

 

A Gépjárművek tanszék oszlopos tagja volt dr. melegh gábor, aki a Rezesová-ügyben* híresült el: https://index.hu/belfold/2014/05/22/fordulat_rezesova-ugyben_kizartak_a_szakertot/?token=dcd26f929df9d51756e44e71ab2b809f 

 

melegh "érdemei" (rengeteg hamis és hibás szakvélemény) elismeréseként Baross Gábor díjat kapott Palkovicstól:

 

"Dr. Melegh Gábor igazságügyi közlekedési szakértő kiváló színvonalú munkája elismeréseként kapta meg a Baross Gábor-díjat 2021. július 10-én. A díjat Dr. Palkovics László, akkori innovációs és technológiai miniszter adta át számára, a közlekedés érdekében végzett tevékenységéért. Melegh Gábor a Magyar Igazságügyi Szakértői Kamara tagja és korábbi elnöke is volt, valamint a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem (BME) igazságügyi szakértője." 

 

Kollágámmal/barátommal Deli Kálmánnal saját időből és költségből vizsgáltuk a Rezesová-ügyet: https://hvg.hu/itthon/20140930_Video_Megszereztuk_a_Rezesovabaleset_szi

 

dr. meleghnek ez nem tetszett, magára vett valamit:

 

"Re: küldöttgyűlési meghívó
Dr. Melegh Gábor <melegh.gabor8@upcmail.hu> küldőtől 2016-03-01 20:45
Részletek Fejlécek Egyszerű szöveg
Pintér Zoltán!

A vélemények hamisságát visszautasítom a többi érintett nevében is, ezt az ítélet sem támasztotta alá és mondta ki. (El kell olvasni!)
Ha valaki nem ismer egy ügyet közelebbről, ne nyilatkozzon benne, különösen nem olyat, mellyel vádol másik szakértőt.
A hivatkozott kísérletek nem azt mérték, amely az adott ügyben kérdés volt, a méréseket végző két ember nem értette meg az ügyben érintett kérdés lényegét, amiről a vélemények és a szakmai vita szólt.
(Ehhez a szakvélemények tartalmát kell ismerni és nem a sajtóból)

A jelen levél miatt indítványozom, hogy a BISZK elnöke, vagy az Etikai Bizottság elnöke kezdeményezzen etikai eljárást Pintér ellen, a másik szakértő véleményének meg nem engedhető minősítése miatt.

Üdvözlettel
Melegh Gábor


2016.03.01. 20:26 keltezéssel, pizo@freestart.hu írta:
A Rezesova-ügyben min. két szakértő nyilvánvalóan hamis szakvéleményt adott. Ezt 3 valós idejű kísérlet bizonyítja. Ez sajnos nem hangulatkeltés, hanem jogerős ítélettel is alá van támasztva.

Pintér Zoltán"

 

Ellenem akkor 36 órán belül etikai eljárás indult, amit a másodfokú Rezsová ítélet alapján megszüntettek. 

 

Ezt csak azért tettem be hogy lássuk milyen ember Palkovics, és hogy milyen embert tüntetett ki.

 

Zoli  

 

Ps: Bocsánat hogy ez ide került be, de van véleményem a két illetőről.

 

Előzmény: pizo (151872)
pizo Creative Commons License 22 órája 0 0 151872

Palkovics komoly ember VOLT.

 

Mostanra szembeköpte az MTA-t, a BME-t, és a volt szakmabeli kollégái jó részét.

 

Zoli

Előzmény: naiv_ (151871)
naiv_ Creative Commons License 22 órája -1 0 151871

Bizonyíték?

Palkovics? Komoly ember.

Mi a szakmád, hogy ilyen állításokat fogalmazol meg?

Előzmény: mica-r (151861)
VéPeti Creative Commons License 23 órája 0 0 151870

Jaja 130 tempomat (AP). De min 110 és max 150 előzés függvényében.

Előzmény: aptohu (151869)
aptohu Creative Commons License 23 órája 0 0 151869

130?

Előzmény: VéPeti (151868)
VéPeti Creative Commons License 26 órája 0 0 151868

Bp - Debrecen 17,9 volt, visszafelé csúnya nagy szembeszéllel 20.

Előzmény: aptohu (151867)
aptohu Creative Commons License 27 órája 0 1 151867

Fordulási sugárra írnak 5,8 métert, a fordulókör tehát 11,6 méter. Az Y 12,1 méter.

Mit fogyasztott nálad?

Előzmény: VéPeti (151866)
VéPeti Creative Commons License 27 órája 0 0 151866

Igen, ez nekem is furcsa volt, úgyhogy 2x is megnéztem a hivatalos gyári kiadványban. Ha elírták, akkor én is hülyeséget írtam. Abban viszont maradhatunk, hogy tapasztalatilag biztosan kisebb körön fordul meg mint a Tesla.

Előzmény: aptohu (151864)
naiv_ Creative Commons License 1 napja -3 0 151865

Leírta, olvasd el, nézz utána.

Előzmény: tumikas (151862)
aptohu Creative Commons License 1 napja 0 1 151864

Fogyasztás?

6 m fordulókör? Biztos?

Előzmény: VéPeti (151854)
aptohu Creative Commons License 1 napja 0 0 151863

Eredetileg orosz üzlet volt, csak aztán bevonták a magyarokat.

Az 1350 db-ból 80% elkészült.

Előzmény: mica-r (151850)
tumikas Creative Commons License 1 napja 0 0 151862

Kérdezem továbbra is, milyen valós buszgyártás illetve neadjisten fejlesztés zajlik amit SZG szponzorált?

Előzmény: naiv_ (151860)
mica-r Creative Commons License 1 napja 0 1 151861

Szerintem elég sok pénzt szedett be a buszgyártás jelszóval. 
De továbbra is az a véleméynem, hogy valós haszna nincs, nem is lesz. Nagy falat ez a buszgyártás. Főleg amíg Palkovicsok és hasonlók szédelegnek a hazai ipar körül...

Előzmény: naiv_ (151860)
naiv_ Creative Commons License 2 napja -5 1 151860

Ismét teljesen alaptalan.
SZG-t nem az Ikarus tarja el, s nem is annak általad vélt támogatása. SZG komoly céget csinált a Videotonból, ami megmaradt magyarnak (ellentétben pl. az Orionnal, melyből távolkeleti "piti" cég lett), s sok ezer embernek ad nívós munkát, miközben az európai elektronikai bérgyártók között az elsők között van, mid volumenben, mind technológiában.
Az, hogy ő ebből komoly pénzt fordított a korszerű buszgyártásra és az Ikarus feltámasztására, nem haszonlesés, hanem érdem.

Előzmény: mica-r (151857)
mica-r Creative Commons License 2 napja 0 1 151859

Tényleg!

Előzmény: pizo (151858)
pizo Creative Commons License 2 napja -1 0 151858

Energiacella sem lett, és a gravitációt sem kapcsolta ki Széles Gábor: https://index.hu/tudomany/2014/11/06/szeles_gabor_lemondott_az_energiacellarol/

 

Zoli 

Előzmény: mica-r (151857)
mica-r Creative Commons License 2 napja 0 1 151857

Valami rózsaszín felhőben élsz szerintem. 

Egy magyar buszgyártás esélytelen a világpiacon. A hazain is protekcionálva van esélye.
Azt írod:

"Szélessel!, az ő pénzéből megy a hagyományos és E busz gyártás viszonylag kis volumenben."
Előtte írtam, hogy 30 éve csak pénzt akar kivenni kevés fáradsággal. Nagy manőverező az ember. Milliárdokat húz ki a költségvetésből felmutatható eredmény a nagy semmi.

Előzmény: naiv_ (151855)
mica-r Creative Commons License 2 napja 0 0 151856

Na de nem azt írtam, hogy ugyanolyan probléma van a buszgyártással, mint a vagonnal. Hanem azt hogy hasonló sorsra jut.

Előzmény: naiv_ (151853)
naiv_ Creative Commons License 2 napja -1 0 151855

...állandóan mellé nyúlsz, mint mondtam már, az attitűd rossz (minden rossz és korrupt stb. - nem) .

Ezek a cégek mind alkarnak és csinálnak is valamit, s meg is élnek, mint ahogyan megél a disc jokey, a pincér, s  a bolti eladó is, csak ők egy kicsit nehezebben és lényeges kreatívebben.
Egy buszt gyártani komoly szellemi és gazdasági teljesítmény, mérnöktől, technikustól, betanított munkástól, salestől, menedzsertől.

De a piac könyörtelen dolog, s nem terítenek eléd vörös szőnyeget. Ezzel együtt minden tiszteletem azoké, akik ezeket a dolgokat művelik, amelynek  a vége sok eladott, működő, szép busz.
Próbáld ezeket észre venni a inzertált honlapon, s nem a padon ülő 70 éves rosszindulatú pletykás félértesült vénasszonyok stílusában kommentálni.

Előzmény: mica-r (151852)
VéPeti Creative Commons License 2 napja 0 6 151854

Sikerült magamévá tenni hosszú hétvégére egy Xpeng G6-ot. Szubjektíve az eddig tesztelt járgányok közül az első ami beérte a Teslát. Úgy 8-10 év kellett hozzá, de úgy néz ki összejött nekik. A 2025-ös kis akkus modellt kaptam (65kWh LFP), viszont jelenleg már csak a 2026-os modellt lehet rendelni, egyenlőre még Kínából, de most zajlik a Grazi gyár beüzemelése, és tavasztól már onnan jönnek az autók. Azok már új külsővel, természetesen Juniper copyval, és a nagy akkusok 81 kWh-ás LFP-vel érkeznek. Egyértelműen az MY kiváltására hozták létre, és árban is oda pozícionálták.
Meglepő, vagy nem meglepő módon 3 típust lehet kapni, SR, LR és Performance. Az első 65-ös LFP, hátsó motorral 250LE, a középső ugyanez csak 81-es akkuval 300LE, az utolsó 2 motoros, nagy akkus és 480LE (660Nm). 202kmh-ra van lekorlátozva, extrák nem nagyon vannak, minden benne van az árban, csak felni méret, vonóhorog, és szín ami feláras. A Perf-nál nincs felni választék, mivel alapból 20-assal jön.
Az alábbiakban felsorolás szerűen a különbségek, ahogy eszembe jut:
- fogyasztás. M3LR-hez képest olyan 10%-kal jobb, Y-nál valszeg még egy kicsivel többel.
- töltés elméleti max 450kW!, 10-80% 12 perc. Ionityn teszteltem akku előfűtés nélkül, és 160-at így is hozta. Na jó volt egy szánalmas debreceni Suc is 80-nal de mivel más nem állt mellettem így ezt a régi v2-es töltőnek tudtam be, illetve a helyi betáp hiányosságának. Cserében ez volt a legolcsóbb a környéken, és addig be tudtam vásárolni nyugiban az Auchanban.
- a mobil app gyakorlatilag szintén Tesla copy, hasonló tudással.
- sentry van, és pendrive-ra menthető a felvétel. 10 kamerát sikerült összeszámolni rajta, de valszeg van még belső is csak nem találtam. Érdekes hogy a visszapillantó egy HD monitor, mivel a hátsó ablak nem túl nagy.
- led mátrix fényszóró nincs, csak automata on/off led. Viszont külön első ködfényszóró nincs, úgyhogy valami hibrid mátrixos megoldással műveli a köd zárfényt elöl, ha bekapcsolásra kerül.
- jó hír a konvencionális kapcsolókat szeretőknek, hogy az ablaktörlő ki van hozva bajusz kapcsolóra, illetve van egy 10"-os kijelző a kormány mögött a 15.6"-os infotainment mellett. A kormányon természetesen további hardveres kapcsolók is vannak.
- az automata ablaktörlő teljesen jól működik a Tesla idegesítő ablaktörlő megoldásával összehasonlítva.
- frissítés OTA, 4G kártya integrálva, minden netes kütyü ugyanúgy működik mint a Teslában.
- Akku előfűtés van, naviról töltőre tervezve automatikusan, de itt végre kézzel is bekapcsolható.
- vonóhorog mint említettem van, és nem az autó alá bújva kell betenni, hanem elektromos. 1500kg-ig vontatható.
- a futómű nagyon el van találva. Volvósan lágy, szinte légrugós. Ez a Teslához képest a legnagyobb truváj az autóban.
- belső nekem bejött, nappa bőr, elöl-hátul fűtött-hűtött ülésekkel. Elöl plusz masszázs funkció. Kultúrált prémium kinézet.
- Infotainment Tesla szerű. Fingópárna, játékok nincsenek, a többi audió alkalmazás van. Netflixet nem találtam, helyette Apple tv van. Viszont van benne Appstore amivel további appok tölthetők le. Saját Navi teljesen jó, de mellette van CarPlay és Android auto is. 2 db 50W-os hűtött NFC mobil töltő.
- hifi minőség Tesla alatt van de éppen hogy. 16 hangszóró, abból 2 a vezető ülésben, illetve mélynyomó a csomagtartóban.
- 570 liter csomagtartó, ami kisebb mint a Tesláé, és érthetetlen módon nincs frunk, pedig simán lehetett volna, mert elöl csak a hőszivattyú van szinte.
- szélzaj határozottan kevesebb mint a Teslában.
- gari 5év/120.000km a 4/80.000-hez képest. Akku 8év/160.000km 70% alatt.
- nálam nagy mínusz az évi 1x-i revízió, ami tudjuk hogy csak pénzlehúzás. Hajtómű olaj csere 4 év/100.000km után.
- rossz hír a Bp-en parkolóknak, hogy az autó 150kg-mal becsúszott 2 tonna fölé, ami ugye majd dupla parkolódíjat fog jelenteni. MY 1970kg, mondjuk vonóhorog nélkül, mert azzal az extrával már az is becsúszik a 2 tonnába.
- AP. Alapban a Teslás terminológiával EAP van benne, ami Tesláéknál plusz 1.4 misi. Summon szintén van, bárhova, bármilyen irányból beparkol, illetve sétáltatós funkció app-ból.
- érdekesség egy hardver nyomógomb, amivel teljes áramtalanítás érhető el. Külső kilincsek kiállnak, belülről nem találtam mechanikus nyitót, manuált meg nem olvastam el.
- 2-es szintű önvezetés megvan, viszont nincs bünti. Nem kell nyomatékot kifejteni a kormányra 15mp-enként mint a Teslában, csak rátettem az ujjam a kormányra ha panaszkodott hogy figyeljek.
- van még benne vagy 15db 3 betűs okosság, lusta voltam mindegyiket értelmezni.
- a Tesla 12m-es fordulóköre Xpengéknél 6 méter. Cw 0,248.

Hirtelen ennyi jutott eszembe. A végén az ár. A fullos Performance 22,7M. Juniper LR felextrázva ugyanerre a szintre 25,9M.
Összefoglalva, nehezen engedném el a Tesla technikát, de ez most kimozdított. Nem tudom. Ha hasznosnak találtátok, akkor jó vásárlást.
A fotón nem én vagyok hanem a kereskedő srác. :)

 

 

naiv_ Creative Commons License 2 napja -1 0 151853

...állandóan mellé nyúlsz, Egyiptom vett volna, csak a szankciók miatt nem tudtunk szállítani.

Előzmény: mica-r (151850)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!