Ez szerintem az a fázis, amikor már nem tudnak új, hasznos funkciókat kitalálni, ezért kitaálálnak olyat, amit egyszerű megvalósítani, bár igazából senkinek se hiányzott.
Az a kar csak arra van, hogy engedjen a váltóbowdenen egy (vagy két) fokozatnak megfelelő mennyiséget, és nyilván nem nehéz megcsinálni, hogy akár húzásra akár tolásra engedje a váltó rugóját egy (két) adag bowdent visszahúzni. A másik karnak húznia kell a bowdent a rugó ellenében, úgyhogy az csak egy irányba tud dolgozni.
Vén vagyok már, mint az országút, de, ha lehet reggelenként letekerek 25-30 km-t télen is. Ha HO-ban dolgozom, akkor otthonról megyek HO-ba. Abban az a jó, hogy az itt hozzászóló hülyék (önmagukat nagyra tartó törmelék) által utált országúti bringát is tudom használni (már sajnálom a felniket koptatni a belvárosban). És, munka végeztével haza is tekerek a HO-ból.
De van nagyon jó példa is, Koller Andor. Nem tudom, most merre jár, de egy időben rendszeresen járt Budapestre bringával úgy, hogy legalább két megyehatáron gurult át. Tessék ezt felülmúlni nagyszájú, xarmi és társai!
Attól, hogy mi nem ismerünk olyat, aki a Belváros-XVII. kerület viszonylatban rendszeresen tekerne, még lehetnek bőven. Pl. ismertem kerékpárboltost, aki Százhalombattáról járt fel mind nap a most Kimibike néven futó üzletbe. Én jártam rendszeresen Battyhányi térről Érd/Tárnok határához dolgozni. Barátom Esztergomból eljött kerékpárral a Bazilika mellé rokonhoz hetente. Attól, hogy egy trolisofőr mond valamit, az nem feltétlen igaz.
Esetleg a régiek közül SzeZo, Friczy, pROF, luiapple, Coccotti stb. tudna mesélni.
Kreszt nem tudó szarkeverők. Ezzel csak azt érik el, hogy a bringás után amár meg se fog állni elsőbbséget adni, hanem elektrolleres módon lassítás nélkül fog átmenni akkor is, ha jönnek az úton.
Zebra melletti átvezetésnél pedig szedjék le a faszba az elsőbbségadás táblát. Semmi értelme, ráadásul az autós nem is látja, hogy ott van 4 méter magasn az a kis szar nyalókatábla (de a bringás se látja).
Olyan szabályt nem érdemes hozni, amit nem tudnak számonkérni.
Szerintem elég lenne azt tudatosítani, hogy sokkal biztonságosabb pár másodpercre megállni mielőbb átmennél a zebrán bringával, mert tuti észrevesznek.
Én egyértelműen megtiltanám a zebrán átbringázást. A másikat amit írsz, az azért van, mert seggfej hülyék, nem tudják a kreszt. Pont most jöttem haza, egy baromarcú 70-el közelít az amúgy 30-as úton, ketten vártunk mert eslőbbséget kell adnunk. A marha pedig a VÉGÉN bebassza a féket és a felfestett vonlután 3 méterrel, a zebra előtt fél méterrel (nappal lámpás kereszteződés) megáll és várakozik. ilyenkor, ha nappal van, direkt kibaszok velük és nem mozzdulok, majd ha még pampognak is, rámutatok a táblára. Szarkavarók. Igen, kibaszik mindenkivel.
Vagy szereljék le a faszba a ZEBRA MELLETT a bringásnak kikúrt elsőbbségadás kötelezőt, vagy tartsa be mindenki. Egy sima járdán kerékpározás 5eFt-tól indul és osztogatják is.
De a világ legnagyobb baromsága a zebra melletti bringaátvezetés úgy, hogy eltérő elsőbbségi viszonyok vonatkozhatnak a kettőre. Ha főútvonalat kereszteznek, akkor a bringásnak soha sincs elsőbbsége, a mellette zebrán gyaloglónak igen.
Így aztán ha csak lehet olyan helyen megyek ahol működő lámpa van.
szerintem ez nem teljesen igaz,mert van olyan kerékpáros átvezetés aminél ott van az elsőbbségadás tábla a kerékpárosnak illetve a gyalogosokkal vegyülés sem egyértelmű biztosíték a kerékpárral való áthaladásra
Leszállsz a kerékpárról és gyalog mégy át, ekkor és csak ekkor van elsőbbséged, mert gyalogosnak minősülsz.
Elvegyülsz az átkelő gyalogosok között.
Az "átérek" távolságot nagyobbra veszed, tudomásul véve, hogy itt nincs elsőbbsége a kerékpárosnak, hacsak nem kifejezetten kerékpáros átkelőhelyről van szó.
Elkerülöd az ilyen helyeket. Sajnos vannak helyek, ahol túl veszélyes kerékpárral közlekedni, de általában van alternatív útvonal.