Valahol értem hogy kevesen adják a fejüket aksis fűnyíró vásárlására, mert eléggé necces dolog az aksi. Persze azt hiszem, nem is feltétlenül fórumozik az, aki ilyet használ.
Azért reménykedek benne, hogy akad egy-két fórumtárs, aki mégis ilyenre vetemedett és megosztja a tapasztalatait.
Öregszem, már minden nehéz, ezért könnyíteni szeretném a dolgaimat.
Használ valaki akkumulátoros fűnyírót? Önjáró fűnyíró vásárlásán gondolkodok, mert már lassan az is elegendő terhelés számomra, hogy utána sétálok. Benzinest nem akarok, mert hangos és büdös. Vezetékesben kettőt találtam, egy Hect, meg egy Makita gyártmányút, viszont már a vezetéket se nagyon akarom magam után cibálni, ezért keresgéltem olyan akkus önjáró gépek között, amiket talán meg tudok fizetni. A problémám, hogy találtam két gépet, az egyikről találtam infót, a másikról nem. Az első a Riwall kefe nélküli motoros, a másodikról nem tudom. Az a baj, hogy a Riwall akkuja baromi drága, viszont azt néztem, hogy szerintem a két gép ugyanazt az aksit használja, csak a feliratok mások, illetve hogy az egyik egy jó tízessel olcsóbb. Szerintetek ezek az akkuk kompatibilisek? Létezik valami szabvány a csatlakozóikra? Érdemes kockáztatni hogy passzolni fog a két akku?
Nekem van egy wolfgarten alap 32-es elektromos fűnyíróm, és azon is baromi nehéz volt leszedni, de kb 5 év után addig feszegettem míg lejött, és nem volt benne semmi kosz. A Viking ME 443-amon már könnyebb leszedni, de kb 3 év után azt is megnéztem, ugyanúgy nem volt belül semmi kosz. Azt gondolom az előbbi tapasztalatok alapján, hogy a mai gépeken ez már meg van oldva, ez egy régről maradt beidegződés lehet, hogy tisztítani kell a motorteret....
SZiasztok! Lenne egy honda gcv190 önjárós fűnyíró, kérdezném,hogy szükséges e időközönként e zsírozni a kerék mögötti fogaskereket(nagy Műanyaga keréken,kicsi fém meg a tengelyen) ?
Köszönöm szépen az építő jellegű hozzászólásokat mindenkinek! Közben kerestem-kutattam a témát. Valóban vannak meleg indítási problémái a Shceppach fűnyíróknak. De az egy kisebb motor. Gyertya cserével, trafó cserével, és a szivató cseréjével egész jónak mondható a gép. Egy másik videó a kiszemelt gépet mutatja egy térdig érő gazban. Egész jól vitte. Úgyhogy még rágódok a dolgon.
Már elég régóta foglalkozom fűnyírással. Eleinte Briggs motoros fűnyíróim voltak, de azok kb. csak 1 évet bírtak ki, 170-180 üzemóra környékén már eléggé ették az olajat, füstöltek, veszített a motor az erejéből. Húzásra szerintem most is mindegyik indulna, de egy nagyobb fűcsomó már megfogja őket, sűrű gyepben a motor akár le is áll.
Aztán jó néhány évvel ezelőtt az egyik ügyfelem "megajándékozott" egy vasat fogott, összetört kasznijú, kínai Thorx motoros fűnyíróval - alkatrésznek. A motor tengelye ki lett egyengetve, fel lett dobva egy jó állapotú kasznira és jó pár évig használtam, több száz üzemórát beletettem, jelenleg is tökéletesen, hibamentesen működik, de már tartalékban van, mert nekem már kezdett egy kicsit nehéz lenni, főleg, ha lépcsőkön keresztül kellett cipelnem.
Jelenlegi, aktív használatban levő fűnyíróm csupán csak 21 kg, néhány éve használtan vettem, szintén kínai Thorx motoros. Csak én magam beletettem 894,8 üzemórát, szerelve, javítva soha nem volt, eredeti gyertya van benne, csak az olajcsere és a légszűrő tisztítás, amit igényelt.
Még ennyi üzemóra után sem füstöl, nem eszi az olajat és az erejéből sem vesztett, pedig nem egy erős gép a maga csupán száz-körüli köbcentijével, 46-os késsel.
Soha nem voltak indulási problémái egyik Thorx motoros gépeimnek sem, de igaz ez a kijelentés a Briggsekre is.
Üzemóra számláló minden aktív gépemen van, hogy tudjam az olajcsere időpontjait, holott a Thorxokon 50 óránként cserélem a 25 óra helyett.
Nekem, mint aktív fűnyírózónak Briggs biztosan nem kéne. Honda, Kawasaki teljesen jó, sőt kitűnő motorok, csak az utóbbi rettentően nehéz, legalább is nekem (kasznival együtt kb 50 kg)
A kínai fűnyíró motorok közül csak a Thorx motorokkal van tapasztalatom, ezekkel tökéletesen elégedett vagyok, a többi kínai fűnyíró motort nem ismerem, azokról nem tudok nyilatkozni.
Otthoni, évi 10-15 órás felhasználásra akár a Briggs is tökéletes lehet, mert 15-20 évet ki fog bírni, sőt a kasznija hamarabb el fog rohadni, ha nem zárt helyen tárolják, hanem mint sokan, kint a szabadban az eresz alatt.
Hát igen. Honda, vagy Biggs.... Hogy lehetne megtudni, hogy milyen motor van benne? Állítólag német gyártmány a fűnyíró. Létezne, hogy valami gagyi motort raknak bele? Bár az ára nagyon kedvező.
Tisztelettel érdeklődnék, hogy kinéztem magamnak egy telket, ami 100 méter hosszú, 16 méter széles. Egy nagyon kicsi hajlás van benne, de inkább sík terület. A nagyobb gond, hogy elég sűrű a fű, meg a gaz benne. Kinéztem magamnak egy ilyen fűnyírót, amiben látok némi tartalékot. Sajnos nincs információ, hogy milyen motor van benne. Elsőre nem lenne gond egy kaszálásnak, és utána már lehetne karbantartani a telket. Erre a fűnyíróra gondoltam:
úgy adódott, hogy fűnyírás közben elszállt, a Makita ELM4121-es elektromos fűnyíróm. Szétszedtem nem szénkefés, még bőven van rajta, más lehet a gond, kondi, vagy csapágy, elindulni elindulna de 1-2 mp után leáll a menet.
Ezzel nyírtam a kis 500nm körüli zöldet, fákkal tarkítva. Viszont gondolkodtam, hoyg befektetnék egy normális benzinesbe. még ha ez a terület „kicsi” neki, tudom 800nm – 100nm felett ajánlottak a benzinesek, de a franc kerülgetné, meg huzogatná már a vezetéket.
1 kikötés van, normális minőség legyen, ezért eleve kizártam az AL-KO, MZD meg ilyen gyártókat, gondoltam STIHL vagy Husqvarna megfelelő lesz, de kiderült, hogy már ezeket sem BRIGGS motorokkal szerelek, pontosabban Husqvarnánél „saját” motor (HS166A), Stihlnél pedig (EVC 200,3) jelentsen ez bármit is.
BRIGGS motorral szereltek lennének de csak a másodvonalú gyártóknál. A kérdés, hogy tudtok e ajánlani normális gépet, akár olcsóbb gyártónál, de jól összerakottat, vagy ragaszkodjak a kinézett masinához.
A Husqvarna lenne szimpatikusabb most „akciós” LC151 157.900,- Ft.