Keresés

Részletes keresés

Atis57 Creative Commons License 2023.04.17 -1 0 137023

Szia Elek !

 inkább ezt olvasd át!

 

https://e-cars.hu/2023/04/17/ime-a-10-ezer-euros-lapra-szerelt-sved-elektromos-auto/

 

De hogy mikor, mi lesz belőle--lesz-e ?

 

Viszont az akku megoldás tetszik.

Előzmény: Mekk Elek ezermester (137020)
tfe_tng Creative Commons License 2023.04.17 -1 0 137022

Miért pont _ilyet_ kellene gyártani ? 

Gyártanak mindenfélét, lehet válogatni az igényeknek megfelelően. 

Előzmény: Mekk Elek ezermester (137020)
kiggyo Creative Commons License 2023.04.17 0 0 137021

"és indulhat a szigetüzem"

 

jaja, töltő, áramforrás, semmi egyéb nem kell hozzá :-)

 

a 80db cella jó ha 0.5 kWh energiát be is tud tárolni, azzal messzire nem kell szaladni.

 

Ha tényleg ilyenbe akar vágni az ember sokkal érdemesebb bontott E-autó pakkokban gondolkodni, árban sem több és az bírja legalább..

Előzmény: Mekk Elek ezermester (137020)
Mekk Elek ezermester Creative Commons License 2023.04.17 -2 0 137020

Találtam egy rajzot, amin egy 80 lítium cellás rendszer látható (5 db BMS-sel)

max töltöttség esetén a DC feszültség 336V, már csak egy ezt szerető 230V szinuszos invertert (vagy szünetmentes tápegységet) kell rákötni és indulhat a szigetüzem.

Már csak 80 db megbízható 18650-es akkut kell találnom valamelyik fiókban (meg egy ponthegesztő gépet :)

Na ilyeneket kellene gyártani szerintem (egybeépítve).

tfe_tng Creative Commons License 2023.04.16 -1 1 137019

És akkor most kettőt találhatsz, hogy vajon melyik megoldás van kb az összes EV-ben. 

Aztán amikor rájössz, akkor majd leírhatod, hogy te találtad fel, és zseni vagy. 

Előzmény: Mekk Elek ezermester (137018)
Mekk Elek ezermester Creative Commons License 2023.04.16 -1 0 137018

"a sorokat kapcsolják párhuzamba"

 

Ha cella-sorokat kapcsolunk egymással párhuzamba ("d" rajz), akkor minden sorhoz külön BMS elektronika kell (pl Tesla: 80 db BMS panel?).

Fordítva sokkal költséghatékonyabb: amikor párhuzamosan kapcsolt cellák csoportjait kötünk sorba egymással ("e" rajz), ilyenkor egyetlen BMS kezelheti az egész akkucsomaot, cserébe csak nehezen állapítható meg a tettes, ha valamelyik párhuzamos cella megbetegszik.

Előzmény: Törölt nick (137014)
kiggyo Creative Commons License 2023.04.16 0 0 137017

Egyébként szidták anno a Teslát a fotelkommandósok hogy mekkora szar lesz ennyi cella, mennyi hibalehetőség, és hogy mennyi biztonsági dolgot kihagyott a rohadék muszk mert olcsósít.

Az aftermarketes építők körében a legkedveltebb pakk, öreg korában is jól tartja magát, megbízható.

 

Valószínűleg a gyártási minőségbiztosítást tolták (itt) maxra, és egyformák a cellák.

Előzmény: kiggyo (137016)
kiggyo Creative Commons License 2023.04.16 0 1 137016

"Ezért szoktak vegyes soros párhuzamos csomagokat építeni, a sorokat kapcsolják párhuzamba, és nem az egyes cellákat."

 

melyik autóban láttál ilyet?

 

Nem szoktak ilyet csinálni, mivel több BMS kell bele. 

 

A Tesla tökölés nélkül párhuzamosan köt sok cellát, majd azokat sorba. Ha egy cella pukkan akkor ellövi a bekötőjét és inaktívvá válik.

 

A VW a prizmatikus cellákból párhuzamosít (kettőt pl), majd azok sorba.

 

Az LG cellájában (Ami a chevrolet voltban is van) 3 zacsi van párhuzamosan egy prizmatikus cellában, és csak a közös van kivezetve. Ha egy zacsi zárlatos lesz leég az egész autó, na azt vissza is hívták...

 

A BMW i3 prizmatikus cellájában (Samsung) 4 zacsinyi cucc is van párhuzamosan, és csak 2 kivezetése van.

 

Ilyet használok én is a saját autómban, 18 cella sorban, majd 2 ilyen pakk párhuzamosan. Így persze 2x18-as BMS kellett, de a lézergehesztett pakkot bonyolultabb lett volna szétvágni.

Előzmény: Törölt nick (137014)
tfe_tng Creative Commons License 2023.04.16 0 0 137015

Nem mondod...

 

De most megint megzavarod szegény eleket tényekkel, ennek nem szokott jó vége lenni, ő inkább csak elmélkedni szeret :)

Előzmény: Törölt nick (137014)
Törölt nick Creative Commons License 2023.04.16 0 0 137014

Ezért szoktak vegyes soros párhuzamos csomagokat építeni, a sorokat kapcsolják párhuzamba, és nem az egyes cellákat.

Így a sorokban minden egyes cella bms felügyelet alatt van, de a teljes sorok is egymáshoz képest kézben vannak tartva, hiába párhuzamosak.

 

Az előzéses példa viszont ettől még életszerűtlen, a cella hirtelen szakadásos "halála" ezekben a konstrukciókban kb annyira valószínűtlen, mint az Y zavarszűrők teljes zárlata a tápegységekben, amitől 230V kerülne a készülékházra.

 

Előzmény: tfe_tng (137013)
tfe_tng Creative Commons License 2023.04.16 0 1 137013

Áruld már el nekünk - szegény szellemileg korlátozott tudatlanoknak - hogy ha a csodás soros kapcsolásos akkupakkodban tönkremegy egy cella, és mindezt pont akkor követi el, amikor - csak hipotetikusan - éppen egy kamiont előzöl főúton, akkor vajon melyik lesz a jobb megoldás, ha beérsz elé, vagy ha nem ? 

Előzmény: Mekk Elek ezermester (137010)
kiggyo Creative Commons License 2023.04.16 -1 0 137012

Bízunk benne hogy végre a hülye Tesla mérnökök is felfedezik ezt a topicot és megtanulnak megbízható akkupakkot gyártani :-)

Előzmény: Mekk Elek ezermester (137010)
Moody River Creative Commons License 2023.04.16 0 0 137011

Ha még nem döntöttél, îrtam neked 1 hónapja. A Horvátországban merre topicban. De végül is nyilvános a mailom, vagy fél is hívhatsz! +36307390685 ! Köszönöm!

Előzmény: Bofied (136997)
Mekk Elek ezermester Creative Commons License 2023.04.16 -2 0 137010

"70 P árhuzamos  18650 cella."

 

Érdekes dolog 500 forintos "ceruza" aksikra hivatkozva kétségbe vonni az 50 ezer forintos cellák sorba kapcsolásának (egyenkénti cseréjének) fontosságát :)

 

Én azért ajánlottam az 50 ezer forintos akkucellák kizárólag soros kapcsolását, mert másképpen nem tudjuk könnyen megállapítani, hogy melyik cella érett meg a kicserélésre (akku TCO költségek alacsony szinten tartása). A Teslákban lévő 18650-es cellák viszont ehhez képest filléres kis "ceruza" akkumulátorok.

 

Egy Tesla tulajdonosok nem fáj nagyon anyailag, ha minden ceruza aksi meghibásodása miatt egy-egy 70 darabos cella-csomagot kell cserélni az autójában (a 80 csomagból), a Tesla úgy döntött, hogy az akku-csomagjában "70 cella egyben" legyen a legkisebb cserélhető tétel. A szigetüzemű nyaraló tulajdonosnak viszont már a cellánként 50 ezer forint is komoly pénz, ezért okosabb, ha kerüli a cellák párhuzamos kapcsolását.

 

 

Előzmény: Atis57 (137006)
tfe_tng Creative Commons License 2023.04.16 -1 5 137009

Ez csak azért lehet, mert a dízelek között keresgélsz. 

Előzmény: Mekk Elek ezermester (137005)
Jahno Creative Commons License 2023.04.15 -1 1 137008

Fordítsuk meg, mutasd milyen autókat láttál?

Előzmény: Mekk Elek ezermester (137005)
cosomega Creative Commons License 2023.04.15 -1 0 137007

Most látom akkumulátor helyett kondenzátort írtam.

Előzmény: cosomega (136998)
Atis57 Creative Commons License 2023.04.15 -1 0 137006

Szia!

 A Tesla akkuk nagyobbik része  80S oros 70 P árhuzamos  18650 cella.

Előzmény: Mekk Elek ezermester (137005)
Mekk Elek ezermester Creative Commons License 2023.04.15 -2 0 137005

"Akkor az elektromos autók tervezői rossz útonjárnak? ----nem ritka a70 cella párhuzamosan!"

 

Nem találok ilyen autókat. Légy szíves mondj legalább egyet.

Előzmény: Atis57 (136990)
tfe_tng Creative Commons License 2023.04.15 -1 0 137004

Igen, ez már egy korrekt rendszer.

Előzmény: Törölt nick (136982)
ötfelezős Creative Commons License 2023.04.15 0 0 137003

Ez még szerintem sokkal inkább egy nagy zsák probléma, mint símaliba.

Előfordulhat, hogy a kettő együtt menedzselte a villanyt, és akkor egy közös szakasz  van odáig, "ahol leágazik a két házra", és az meg nem elég három házra. Akkor a vezetékcserét alighanem neked kell fizetni, mert nekik eddig jó volt. Azt nem tudom, hogy ha nem kell semmi, csak egyszerűen rá lehet kötni a szétágazásra, akkor kell-e a hozzájárulásuk, de ha kell, akkor előre tisztázni kell, hogy megadják-e.

 

 

Előzmény: Bofied (136997)
Jahno Creative Commons License 2023.04.15 0 0 137002

Nem fizettek, levágták. Szomszéd ház is ilyen.

Előzmény: Zs:) (136999)
Mr. Pepe00 Creative Commons License 2023.04.15 0 0 137001

Ez jó.

Házról nem lehet leágazni, csak az utolsó oszlopról. Lehet kell egy segédoszlop, de az már nem vészes.

Az szürke az alu mmfal lesz, ha jó az állapot nem cserélném, nem lesz ott akkora terhelésed.

Persze ha nem a hajszálvékony fajta.

Előzmény: Bofied (136997)
cosomega Creative Commons License 2023.04.15 0 0 137000

Aszerint kötik sorba és párhuzamosan a kondenzátorokat, hány voltra és mekkora kapacitásra van szükség.

Előzmény: cosomega (136998)
Zs:) Creative Commons License 2023.04.15 0 0 136999

És annak mi az oka, hogy ki van építve a házban a villany, de nincs bevezetve?

Előzmény: Bofied (136997)
cosomega Creative Commons License 2023.04.15 0 0 136998

Mondd kecske, van valami fogalmad arról, hogy mekkora lesz a kondenzátoraid eredő kapacitása, ha sorosan kötöd be az összeset? Nem hiszem.

Előzmény: Mekk Elek ezermester (136989)
Bofied Creative Commons License 2023.04.15 0 0 136997

Na emberek, ma megnéztük a házat, és áram ügyben kellemes meglepetés ért! A közműtérkép elavult! Ugyanis ki van hozva oda az áram, két házhoz is, a térképen befirkáltak szerint! Mondjuk az egyik az egy rom, szal nem is értem, de mind1 :) 

 

  

Tehát az utolsó oszlop ott van ahol leágazik a két házra, onnan egy 40-50 m lenne a kinézett ház. vagy, ha lehet az utolsó házon levő tartót használni, akkor onnan is le lehetne húzni..

A ház maga be van vezetékelve, vannak kötődobozok, plafonban is van vezeték. Konnektorok, kapcsolók nem voltak. Földelés is van.

nemtom milyen vezeték, vastag szürke, meg sajna azt se néztem meg csövezve van vagy csak falba vakolva..

 

 

Maga a ház is tetszett, de a megközelíthetősége viszont problémás kicsit.. Konkrétan egy gyalogösvény vezet be magához a házhoz, amit ugyan némi földmunkával meg lehetne csinálni kocsiútra (igazából egy ponton elég keskeny, de talán éppen ott is elférne óvatosan), magára a szőlöhegyre felvezető út is elég xar hepehupás, köves, de legalább esőben is járható. meg ott a háznál bent van még egy ház, "szomszéd", akivel osztoznánk azon a kis közön, ahol le lehet rakni a kocsit, meg ha ott jár-kel, az nekünk nem annyira jön be :) De meglátjuk, agyalok. De az biztos hogy az áram az sima liba sztem.

Jahno Creative Commons License 2023.04.15 0 0 136996

Naja, haver is vakarja a fejét, mert van visszatáplálós rendszere, de kitalálta, hogy mi lenne ha arról menne egy szünetmentessel megtámogatva a ház, oszt majd ide-oda kapcsol, csak jó lenne megoldani, hogy az akkukat a napelem töltse, ha azok tele vannak akkor mehet vissza a hálózatra és ehhez milyen egyszerűbb vezérlése legyen. Meg ugye matricák a tűzoltóknak.

Előzmény: tfe_tng (136979)
Jahno Creative Commons License 2023.04.15 0 0 136995

Ha nem vagy híve, akkor lehet pont az a legjobb megoldás :-D

Előzmény: Mekk Elek ezermester (136989)
kiggyo Creative Commons License 2023.04.15 0 0 136994

Egyszer nézd meg mi van 1 prizmatikus cellában.

Előzmény: Mekk Elek ezermester (136993)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!