Keresés

Részletes keresés

GeriSoft07 Creative Commons License 2022.05.20 0 0 129895

Nem KELL B tipusú FI relé, ha van benne DC 6mA GFCI áramkör.

És a másik posztodra, tökéletes a 250V 35A kontaktor, mert L-N töltés van mindig, három fázison 3db 1f inverter modul van minden autóban

 

Előzmény: ruzsa janos (129854)
tfe_tng Creative Commons License 2022.05.20 0 0 129894

Értem, láttam már én is OBC-t közelről. 

Csak nem értem, hogy hogy jön ez a hülye főnökökhöz és a 10 centes profitabilitáshoz. 

Ahogy azt sem tudom, hogy mennyibe kerül a piacon. Azt viszont egészen jól tudom, hogy mi pénz és idő egy ilyet kifejleszteni nulláról. 

Előzmény: Atis57 (129890)
tfe_tng Creative Commons License 2022.05.20 0 0 129893

> Tehát követi a fali töltő ilyen szinten az igényt?

 

Igen. 

Előzmény: ruzsa janos (129892)
ruzsa janos Creative Commons License 2022.05.19 0 0 129892

Az AC3 charger az ugye az autóra vonatkozik, vagyis abban van egyfázisú betáplálás, ugye?

Amennyiben egyfázisú az autó, akkor elsve a wall boc is csak egy fázist kapcsol? Mert a Nissan Leafben a Type2 csatlakozóban ugye L2 és L3 pin sincs.

 

Tehát követi a fali töltő ilyen szinten az igényt?

Előzmény: Atis57 (129886)
Jahno Creative Commons License 2022.05.19 0 0 129891

Lassan sehol nem lesz magyar főnök, bár nekem meg néha pont ez a bajom.

Előzmény: Atis57 (129888)
Atis57 Creative Commons License 2022.05.19 -1 0 129890

Szia!

 Itt láthatod 

Előzmény: tfe_tng (129889)
tfe_tng Creative Commons License 2022.05.19 -1 0 129889

Ne. Ebbe ne menjünk bele. Pláne ne a magyar főnökökbe, mert eddig az autóiparról volt szó, ott meg pont ritka az ilyen. 

De egyébként ha egy 1-10 milliós sorozatról beszélünk, akkor az a 10 cent már nem éppen fillérbaszás. De - és ez a lényeg - nem ez lesz a nullszaldó és a profitabilis működés közötti határvonal. Nagyon-nagyon nem. 

Előzmény: Atis57 (129888)
Atis57 Creative Commons License 2022.05.19 -1 0 129888

Szia!

 

Nem hülyeség  --a magyar fillérb@...ó fönökök kedvenc mondása ; ha még 10 centet megspórolnánk rajta!

 

Amúgy ez mennyibe kerül ? Renault AC3 Charger  --mert én csak a gyártósori árat ismerem.

 

 

Előzmény: tfe_tng (129887)
tfe_tng Creative Commons License 2022.05.19 -1 0 129887

Bizony 5000 Eurónál is 10 cent --már ráfizetés

 

Hát nem. Ne beszélj már marhaságokat. 

Egyébként sincs 5000EUR költsége egy OBC-nek. 

Előzmény: Atis57 (129886)
Atis57 Creative Commons License 2022.05.19 -1 2 129886

Szia!

 

A 2db relé teljesen rendben van  1fról a k11 jelű (l1 és N  kapcsolása )

Ha 3f ról  akkor a k21 jelű is kapcsol (l2. l3  hozzáadása )

A 6db dióda ;3fázisú Graetz 4db nagyobb áramú és 2db kisebb áramú .

Az AC3 chargerben 1 feszültségemelő DC-DC konverter van (1fázisról)

 

Bizony 5000 Eurónál is 10 cent --már ráfizetés. !Meg a javitóiparnak is meg kell élnie.

S az élettartam is véges ---mesterségesen.

Előzmény: ruzsa janos (129881)
tfe_tng Creative Commons License 2022.05.19 -1 0 129885

Annyi még, hogy ez nem a wallbox, ez a kocsiban lévő töltőelektronika. A wallbox ehhez képest egy nagyon egyszerű szerkezet. 

Előzmény: ruzsa janos (129884)
ruzsa janos Creative Commons License 2022.05.19 0 0 129884

ezt jó tudni, köszönöm!

 

Előzmény: tfe_tng (129882)
Törölt nick Creative Commons License 2022.05.19 0 0 129883

Node.... NEM a 2 fázis között van a megszakítás!!!! azaz nem 400 Voltot bont az érintkező.



Előzmény: ruzsa janos (129881)
tfe_tng Creative Commons License 2022.05.19 0 0 129882

Pedig de. Tipikusan 3 teljesen ekvivalens és független teljesítmény végfok van az on-board chargerekben. Ellenkező esetben külön teljesítményelektronika kellene az 1 fázisú betáphoz. 

Előzmény: ruzsa janos (129881)
ruzsa janos Creative Commons License 2022.05.19 0 0 129881

Ezt elsődlegesen a berendezés forgalomba hozásához szükséges vizsgálatot végző és engedélyt kiadó szervezettől kell megkérdezni... 

Szerintük nyilván rendben volt :)

Az elektromos autók működhetnek 1 fázisról (pl nissan Leaf) - ott mondjuk kiveszi a 32Ax230V-ot, ez rendben van. Igenám, de az autóban lévő töltő előbb egyenirányít 4 diódával, aztán, mivel a kapott kb 320 volt kevés az akkuhoz, plusz mert galvanikus leválasztás kell, egy kapcsolóüzemű táppal felviszi a feszültséget.

Nem lenne túl logikus, hogy a három fázisú rendszerek 3 darab graetz hidat használjanak hat darab teljesítménydióda helyett, meg 3 kapcsolóüzemű tápot.

Ebben az esetben tehát egy háromfázisú fogyasztónk van, ahol az egyes bemenetek között 400 volt a feszültség, szerintem egy háromfázisú rendszert nem lehet 3 darab, független egyfázisúként kezelni - ezért gondolom, hogy 400 voltos mágneskapcsolók kellenének.

(Egyébként a tekercs feszültsége 12 VDC.)    

Mindaddig, amíg nem kell terhelés alatt megszakítania, semmi sem történik, nincs különbség 230 volton, vagy 400 volton áthaladó áram között.

Problémát az ív kialakulása okozna, szvsz.

 

Előzmény: _ZE (129876)
_ZE Creative Commons License 2022.05.19 0 0 129880

Lehet, hogy a "névleges feszültség" az valójában a tekercsre adandó kapcsolófeszültség, és akkor teljesen rendben van.

Előzmény: Mr. Pepe00 (129879)
Mr. Pepe00 Creative Commons License 2022.05.19 0 0 129879

Ennek a két MK nak milyen lehet a tekercsfeszültsége? esetleg DC vezérlése van?

Törölt nick Creative Commons License 2022.05.19 0 0 129878

Gondolom, 
- nem két fázis között szakít
hanem
- két (külön) fázist ... a nullához képest

Előzmény: _ZE (129876)
Törölt nick Creative Commons License 2022.05.19 0 0 129877

CSAK a FÁZIS/FÁZIS között van 400 Volt ugyebár...

A FÁZIS/NULLA között 230 Volt van!
Akkor a fázis megszakítására miért ne lenne elég a 250 Voltos cucc ?

Előzmény: ruzsa janos (129874)
_ZE Creative Commons License 2022.05.19 0 0 129876

"Ezek 250V / 35A névleges értékűek. Szerinted ez egy háromfázisú rendszerben rendben van. vagy nincs rendben?  Mert szerintem 400 V névleges feszültségű kapcsoló kellene."

Ezt elsődlegesen a berendezés forgalomba hozásához szükséges vizsgálatot végző és engedélyt kiadó szervezettől kell megkérdezni... A fázist és a nullát kapcsoló relé még józan paraszti ésszel is rendben van (nincs két olyan pont, aminek az egymáshoz viszonyított feszültsége 250V-ot elérné vagy meghaladná) - a két fázist esetén viszont szerintem is vitatható a dolog.

Előzmény: ruzsa janos (129874)
tfe_tng Creative Commons License 2022.05.19 0 0 129875

Miért ne lenne rendben ? Teljesen jó ez így. 

Előzmény: ruzsa janos (129874)
ruzsa janos Creative Commons License 2022.05.19 0 0 129874

ebben: 129868 pont semmit.

Eredetileg meg csak leírtam egy esetet, hogy mennyire véletlenszerűen végez el egy munkát egy teljesen hivatalosan dolgozó villanyszerelő is.

Viszont a wallbox-szal kapcsolatban van egy teljesen konkrét műszaki kérdésem: ebben a Mode 3-as töltést biztosító eszközben (tehát ahol a wallboxnak kell felügyelnie a ki/be kapcsolást, adott esetben - biztonsági okokból - terhelés alatt kell megszakítania a töltést) a teljesítmény kapcsolását 2 darab, 2 póluspárú mágneskapcsoló végzi, az egyik 2 fázist, a másik pedig 1 fázist és a nullát kapcsolja. Ezek 250V / 35A névleges értékűek. Szerinted ez egy háromfázisú rendszerben rendben van. vagy nincs rendben?  Mert szerintem 400 V névleges feszültségű kapcsoló kellene.

 

Előzmény: tfe_tng (129870)
ruzsa janos Creative Commons License 2022.05.19 0 0 129873

bocs, lemaradt: hajtóakkumulátor, tehát a nagyfeszültségű akkumulátor plusz és mínusz oldalán.

 

Előzmény: Törölt nick (129869)
peterch Creative Commons License 2022.05.19 0 0 129872

Szia !

 

Esetleg itt olvashatsz róla . : https://megaohm.hu/aram-vedokapcsolo/fi-rele-tipusok

Előzmény: Törölt nick (129871)
Törölt nick Creative Commons License 2022.05.19 0 1 129871

Tudom, mire vannak a biztonsági elemek, nem ez volt a kérdés. Itt az volt a kérdés, hogy vajon az A osztályú FI relé pontosan milyen gyakorlati esetben (konkrét példa) véd meg, amikor az AC osztályú nem. Tudja-e ezt valaki?

Előzmény: ruzsa janos (129868)
tfe_tng Creative Commons License 2022.05.19 0 0 129870

Tulajdonképpen mit is szeretnél kérdezni ? 

Előzmény: ruzsa janos (129868)
Törölt nick Creative Commons License 2022.05.18 0 0 129869

"TYPE2 csatlakozójú, AC-s elektromos autótöltő wallboxot"

... milyen plusz/mínusz oldalon, hol van az ?!

Előzmény: ruzsa janos (129868)
ruzsa janos Creative Commons License 2022.05.18 0 1 129868

Mert ha jól értem, az egyenirányító előtti problémát érzékeli az AC FI relé is, a trafó utánit meg egyik sem, de azt nem is kell, mert ott már galvanikus leválasztás van.

Szerintem a biztonsági elemeket nem arra az esetre építjük be, amikor MINDEN rendben van, hanem éppen arra, amikor valami nincs rendben. Odaállsz a valamelyik kínai cég által készített töltőállomásra a valamelyik kínai cég által készített autóddal. Te tényleg biztos vagy abban, hogy az mindenben PONTOSAN az előírásoknak megfelelő? Akárcsak egy beázás miatt is?

Minden elektromos autóban kötelező pl a plusz/mínusz oldalon a leválasztó mágneskapcsoló. Beszéltem olyan technikussal, aki már látott ilyeneket besülni. (csak példa volt)

Előzmény: Törölt nick (129857)
ruzsa janos Creative Commons License 2022.05.18 0 1 129867

a felszerelt töltőt kibontottam.

2 darab 2 érintkezőpárú, amúgy 250 V 35 A névleges értékű mágneskapcsoló végzi a kapcsolász/megszakítást.

Az érzékelést meg elektronika 

Nekem már a 250V os mágneskapcsoló használata furcsa 3 fázisnál .

Egy ilyen terméket nyilván nem lehet ellenőrizni, hogy valóban rendben van-e.

Egy áramvédő kapcsolón legalább van tesztgomb.

Ezen még a 30mA kioldást sem tudom megnézni, mert csak akkor lép életbe. Védelem, ha van rajta autó - tehát éppen tölt.

Szerintem kisebb hiba túlbiztosítani, mint alul.

 

 

C20NE Creative Commons License 2022.05.18 0 0 129866

Ez a védelem egy üzemszerűen működő eszköznél nem fog működésbe lépni, amikor pedig meg kell szakítania az áramkört ott ezeknél az elektronikáknál sokféle lehet a hibaáram!

Előzmény: .v.l. (129861)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!