Keresés

Részletes keresés

ÁsítóSárkány Creative Commons License 2022.04.07 0 0 55712

Natura2000 a környéken nem csak a Nemzeti Park területén van...

Előzmény: Hírfigyelő (55704)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2022.04.07 0 2 55711

Ezzel együtt az M76-Kaposvár-Szekszárd-M9 híd összekötésnek lenne értelme.

A magam részéről az M76-Kaposvár összekötésnél próbálnm meg a levágást alkalmazni, Marcalit északról kerülve.

Előzmény: Aladár46 (55703)
Route70 Creative Commons License 2022.04.07 0 0 55710

A Napi 2022. április 07. egyik cikke szerint nem sok jóra számíthat az útépítési szektor :

 

 

"A zárolásoknak jó eséllyel a tervek szerint idén elinduló nagy közlekedésfejlesztési projektek esnek áldozatul, mint például az M4-es folytatása Szolnok után, az M100-as autóút Esztergom és M1 közötti szakaszának építése, vagy az M1 tervezett bővítése."

 

 

 

 

Hírfigyelő Creative Commons License 2022.04.07 0 0 55709

"A térképvázlat szerint ez a gyorsforgalmi út éppen, hogy nem érintené Marcalit:(

Pont a Marcali-hát nyugati oldalán vezetne."

 

 

Ha megfigyeled a gyorsforgalmi utakat, akkor azt látod, hogy az a közös jellemzőjük, hogy mindenhol minden települést elkerülnek, és a nagyobb városokat is úgy kötik be, hogy egy kis elkerülővel elhaladnak mellettük, és a városba bevezető utakat az ilyen elkerülőkből hozzák ki, 4-5 km hosszan az elkerülő és az elkerülőzött város között. Ezt így csinálják: bár elkerülik, de közvetetten meg mégis bekötik, mert mindig a közelben viszik el a városok mellett.

Előzmény: MCA-001 (55705)
Hírfigyelő Creative Commons License 2022.04.07 0 0 55708

Az (55700)-ben a vége felé írtam, hogy kikerülné ezt a védett területet, és a Boronka-melléki Tájvédelmi körzettől DNy-ra haladna el, úgy, hogy az ott lévő összes védett területet teljesen elkerülné. Amúgy meg a vadászbirtokot is illik vele kikerültetni, mert arra meg akkor rámondható, hogy "vadvédelmi terület", és manapság már a ritka állatokat is fokozottan védik.

Előzmény: MCA-001 (55706)
MCA-001 Creative Commons License 2022.04.06 0 0 55707
Előzmény: MCA-001 (55706)
MCA-001 Creative Commons License 2022.04.06 0 0 55706

Tegnap pont ezt akartam írni én is.

Nagybajom környékén nem csak Natura2000-es, hanem természetvédelmi terület is szigorúan védett részekkel.

 

Max. azt tudom elképzelni, hogy az OTP-s Cs.S. leszól az ITM-nek, hogy mindenáron meg kell építeni ezt a gyorsforgalmi utat. (ugyanis Nagybajom mellett van a vadászbirtoka)

 

 

 

 

 

 

Előzmény: Aladár46 (55703)
MCA-001 Creative Commons License 2022.04.06 0 0 55705

A térképvázlat szerint ez a gyorsforgalmi út éppen, hogy nem érintené Marcalit:(

Pont a Marcali-hát nyugati oldalán vezetne.

És ennek szokás szerint domborzati okai vannak.

Előzmény: Hírfigyelő (55698)
Hírfigyelő Creative Commons License 2022.04.06 0 0 55704

Ha a felsorolt falvak neveit figyelted, akkor láthatod, hogy a Zselici Nemzeti Park és a Mecsek területén kívül eső nyomvonalat ötlöttem ki. Igaz, nem messzire fut tőle, de már rajtuk kívülre esik.

 

Más oldalról: Azt írtad, hogy az M9 és az M90 olyan tervek, melyek soha nem valósulnak meg.

1./ Akkor meg minek veszik egyáltalán tervbe... ?!

2./ Ha már tervbe vették, akkor miért nem valósítják meg?!

3./ Csak nem tán ez is az M4-es sorsára fog jutni, amely most is csak évekig tartó huzavona után készülget, de még mindig nincs teljesen készen?!

Előzmény: Aladár46 (55703)
Aladár46 Creative Commons License 2022.04.06 0 1 55703

Az ötlet jó, viszont több sebből vérzik a nyomvonalad.

(1.) Mecsek

(2.) Középen a Zselici Nemzeti Park van, ott biztos nem engedik, Natura2000 miatt.

(3.) Böhönyétől keletre ismét Natura2000 van, ez a Boronka-melléki Tájvédelmi körzet.

 

Egyébként az M90-es Hollád-MArcali-Kaposvár szakasz sem fog ebben a formában megvalósulni a (3.) pont miatt.

 

Álmodozni továbbra is lehet, de az M9 és M90-es nyomvonalak a soha meg nem valósuló kategóriába tartoznak. Előbb lesz 2x3 sáv az M1-esen Győrig, vagy M34-es Záhonyig, mint az M90-es valamely nyomvonala Szigetvár-Kaposvár között...

Előzmény: Hírfigyelő (55698)
fjfox Creative Commons License 2022.04.06 0 2 55702

Már megint az a fránya domborzat, minek mész keresztül a dombokon ha közben a most meglévő Kadarkút-Szigetvár út mellett is lehet haladni viszonylag sík terepen.

 

 

 

 

Előzmény: Hírfigyelő (55700)
Hírfigyelő Creative Commons License 2022.04.06 0 0 55701

Ja és Helesfa és Pellérd az már 4-5 km-re délnyugatra van a Mecsek DNy-i hegylábaitól. A Mecsek itt kb. Bükkösd, Hetvehely, Bakonya, Kővágótőttős, Kővágószőlős, Cserkút, Patacs, és Zsebedomb falvak környékén kezdődik, ennél DNy-abbra már nem ér lejjebb.

Előzmény: ÁsítóSárkány (55699)
Hírfigyelő Creative Commons License 2022.04.06 0 0 55700

Nézd csak meg jól, hogy hová vittem a nyomvonalat! (A jól kinagyítható eredeti képfájlra rajzoltam rá, amit a jobb egérgomb/"Kép megnyitása új lapon" paranccsal nézhetsz meg, ha a kódsor közepén lévő "MED" szót "IMG"-re írod át, majd a kurzort a sor végére viszed, és egy "ENTER"-t ütsz.)

 

Szóval, a jól kinagyítható térképen látni fogod, hogy a nyomvonalat Kadarkút után Visnye és Vásárosbéc közé vittem, majd Vásárosbéc, Magyarlukafa, Somogyhárságy, Szulimán, és Mozsgó falvak délnyugati határában vittem tovább Helesfa faluig. Ez pedig a Zselic védett kistáj délnyugati peremétől 3-4 km-rel délnyugatabbra van, tehát olyan nyomvonalra gondoltam, amely még éppen elkerüli a szigorúan védett Zselicet. (Tovább aztán már a Helesfától keletre lévő szakasz megy el Pellérd mellett Pécsig.)

 

A Marcalitól északra fekvő és a Marcali -- Nagybajom szakasz hagyható úgy ahogyan a tervezőmérnök megálmodta azt a térképen, az a része jó. Az ettől délre lévő szakasz ott térne le a tervező által kigondolt nyomvonaltól, amelyik ponton az M90 a 61-es főutat Böhönye és Nagybajom között félúton keresztezi, ill. ettől a ponttól 6 km-re északra, de Böhönyéhez közelebb, tehát a Boronka-melléki Tájvédelmi Körzet nyugati és délnyugati szélétől 2-3 km-rel délnyugatabbra, és innen ebből a pontból menne tovább Kutas, majd Kadarkút felé.

 

Így a nyomvonal védett területeket nem sértene, nem érintene sehol sem.

Előzmény: ÁsítóSárkány (55699)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2022.04.06 0 0 55699

Alapból az ÉNY-DK irányú levágás ötletével egyetértek, bár pont ott a Mecsek és Zselic kerülgetése miatt nehéz ügy. (Kadarkútról aligha jó ötlet keletre indulni tovább pl.)

Előzmény: Hírfigyelő (55698)
Hírfigyelő Creative Commons License 2022.04.06 0 1 55698

Jó elképzelés és terv, bár én az M90-es nyomvonalának Marcali -- Pécs szakaszát nem a Marcali -- Nagybajom -- Kiskorpád -- Kaposvár -- Helesfa -- Szentlőrinc -- Pellérd -- Pécs nyomvonalon, hanem a sokkal nagyobb levágást és ezzel útvonal-rövidítést lehetővé tevő Marcali -- Nagybajom -- Kutas -- Kadarkút -- Mozsgó -- Helesfa -- Pellérd -- Pécs nyomvonalon terveztem volna meg. Lásd a térképvázlaton is!: >>

 

 

Előzmény: Aladár46 (55688)
superconductor Creative Commons License 2022.04.05 0 1 55697

Miről beszélünk? Egy nyomorult M0-t nem tudunk befejezni már 20 éve, erre M9, M90 egymás mellett? Meg még az M8 sem halad szinte semmit sem, bár arról már párszor leírtam a véleményemet.

Előzmény: Tamas(Ottawa) (55691)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2022.04.05 0 0 55696

Remélem, ezt alternatívák halmazának szánták.
(Még úgy is lehetne mit finomítani rajta...)

Előzmény: hegyaljai4 (55693)
MCA-001 Creative Commons License 2022.04.05 0 0 55695

Ez a térkép hol érhető el?

És az M90-es gyorsforgalmi útról elérhető valami pontos infó?

 

Köszönöm:)

Előzmény: Aladár46 (55688)
20-as vonal Creative Commons License 2022.04.05 0 0 55694

Ilyen térkép létezik az Észak-Dunántúlról is? Engem az érdekelne hogyan tervezik az (M)83-as és (M)8-as összekötését? Egyáltalán létezik-e ilyen szándék?

Előzmény: Aladár46 (55688)
hegyaljai4 Creative Commons License 2022.04.05 0 2 55693

Na most aki ezt az M9-M90 elágazó, de gyakorlatilag párhuzamos pálya elképzeléseket berajzolta mennyi vodkát ivott meg előtte? Egyszerűen nincs ennyi pénzünk, hogy mindkettőt megépítsük.

Vannak legalább a teherautók útdíja alapján számok arra, hogy a Nagykanizsa-Hollád  közötti 40 kilométeres távolság, tényleges kitérőt jelentene, az egyik, vagy a másik út elmaradása esetén. Nyilván itt csak a helyi térségi forgalomra gondolok. A tranzit  az más tészta. Annak egyértelműen az M90 lenne a kedvező. Itt az észak-nyugati irányról beszélek. A dél-nyugati irány (Olaszország felé) megvalósulhat az M60-on.

Ha majd olyan elviselhetetlenül nagy lesz a Zalaegerszeg-Nagykanizsa közötti térségi forgalom, akkor elő lehet venni újra.

Előzmény: Aladár46 (55688)
Tamas(Ottawa) Creative Commons License 2022.04.04 0 1 55692

:-)

Előzmény: ÁsítóSárkány (55689)
Tamas(Ottawa) Creative Commons License 2022.04.04 0 0 55691

Amit ez a térkép ábrázol, az túlzó per pillanat szerintem.

Kaposvár után el kellene dönteni, hogy melyik ágon tovább. Nekem nem a kanizsai a szimpatikus pláne úgy, hogy az M76 már készen van. Az M60, úgy, ahogy illusztrálva van, egy de-jó-lenne-ha kategóriába tartozik valamikor a távoli jövőben...

 

Előzmény: Aladár46 (55688)
NAR Creative Commons License 2022.04.04 0 0 55690

Az M85 -> M1 irányban azt lett volna jó megcsinálni, hogy ne kelljen 60-ra lelassítani, ez talán kijött volna viszonylag olcsón. Igaz, akkor a Győr -> Tatabánya iránnyal is kellene valamit kezdeni, mert nem biztos, hogy szerencsés lenne két autópályaág között felhajtani a körforgalomból. Mégsem olyan egyszerű ez, mint gondoltam :-(

Előzmény: rm40 (55687)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2022.04.04 0 1 55689

Magam részéről a nyugati oldalon az M90 ágnak adnék prioritást az M76 felé, a nagykanizsai M9 ággal szemben...

Előzmény: Aladár46 (55688)
Aladár46 Creative Commons License 2022.04.04 0 0 55688

Inkább a teljes szakaszt: Misefa-Nagykanizsa-Kaposvár-Szekszárd-Szeged vonalon:

 

Előzmény: Tamas(Ottawa) (55682)
rm40 Creative Commons License 2022.04.04 0 0 55687

> Az M85-M86 közös szakasz továbbra is extrém módon túlzó

 

Ott igazából a nyomvonal a gáz, az M85-öt Sopron felől valami extrém kretén módon sikerült az M86-ba belekötni: teljesen indokolatlan Sopron felőli pályát az M86 Győr felé menő pályája fölött átvezetni, majd hatalmas (de a nagy sebességhez mégiscsak túl szűk) ívkombinációra kényszeríteni csak azért, hogy abba ne bal, hanem jobb oldalról csatlakozzon be. Valaki borzaszóan hangúlyozni akarta, hogy a szombathelyi a fő irány.

 

 

> annyi pénzből meg lehetett volna csinálni az M85-M1 csomópontot, legalább Csorna -> Tatabánya irányban...

 

Az M85-M1 csmópont éppen Bp felé nem gáz, csak amiatt építgetni szvsz. fölösleges lenne, éppen a Bp felől Csorna felé letérés az, amely méltatlan két gyorsforgalmi találkozásának.

Előzmény: NAR (55686)
NAR Creative Commons License 2022.04.04 0 0 55686

Jónéhány éve jártam utoljára az M86-on, akkor szellempálya-benyomást keltett, most azért volt rajta forgalom, nem fordult elő, hogy se elöl, se hátul kilométereken át senki. Az M85-höz hasonlóan nincs benzinkút a pihenőkben, az út melletti kutak kitáblázását meg valahogy nem viszik túlzásba, csak egy táblát láttam, míg a "rendes" autópálya-pihenőket háromszor is kitáblázzák - ezt lehetne javítani. Az M85-M86 közös szakasz továbbra is extrém módon túlzó, annyi pénzből meg lehetett volna csinálni az M85-M1 csomópontot, legalább Csorna -> Tatabánya irányban...

ÁsítóSárkány Creative Commons License 2022.04.04 0 0 55685

Na ez az amiben teljesen egyetértünk... melléteném a Kőszeg-Röszke viszonylatot

Előzmény: Tamas(Ottawa) (55684)
Tamas(Ottawa) Creative Commons License 2022.04.04 0 0 55684

Persze, újra kell rágni mindent. Mindössze arra próbáltam rámutatni, hogy a nemzetközi forgalom mellett van egy hazai is, és ennek nem ártana egy normálisabb kapcsolat dél-kelet és dél-nyugat között. Ennek egy pici darabja (Szt. László híd) már régen üzemel.

 

Talán egy összefüggő tranzit útvonal Makó (Nagylak) és Szentgotthárd (Rábakeresztúr) között valamennyit levenne a Bp. környéki mizériából is.

Előzmény: ÁsítóSárkány (55683)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2022.04.04 0 0 55683

A megváltozott jogszabályi környezet fényében, de az európai szintű átmenőforgalom változása fényében szerény véleményem szerint nem kellene egy az egyben felhasználni a terveket, egy komolyabb újratervezés dukálna minimum -- amely során a hova kössük a nyugati végét című kérdést is újra érdemes lenne feltenni.

Előzmény: Tamas(Ottawa) (55682)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!