Feleségem ultimátumot adott nekem, hogyha most már nem építek azonnal-de-rögtön egy terepasztalt mert nagyon óhajtana villanyvasutazni (amiért mellesleg egy jó ideje nyúz már) akkor rettenetes dolgok fognak történni, amiket én nem óhajtottam megtudni, hogy micsodák, inkább építettem egyet.:-) Szeretném ha ez egy olyan topik lenne, ahol képes beszámolókkal, építési leírásokkal, ötletekkel, trükkökkel ismertetnénk meg egymást és jómagam szívesen olvasnék, néznék meg hasonló építési leírásokat mint amibe én fogtam.
Két észrevételem lenne: a felsővezeték az áramszedők hatására láthatóan felfelé hasasodik, érdemes lenne a szedők magasságát korlátozni, hogy ne nyomják fel a vezetéket. Illetve a peronnak a gyalogosátjáró vonalában hiányzik a süllyesztése, valószerűtlen, hogy a valóságban így oldották volna meg a fellépést a peronszintre (egyáltalán voltak akkoriban ilyen magas peronok?).
Hali! Nekem is ilyen problémám volt. Peco íves/y/sima váltóval egyaránt. Teljesen véletlenszerűen egyszer csak rövidzárlat - sötét. Mindegy volt régi/új vagon mozdony megy át rajta... mire rájöttem, hogy konstrukciós a hiba....azaz hát nem peco OO kerekek, hanem H0-ás kerekek szaladgálnak.
A megoldás miniflex volt (az előbb említett ragasztós megoldás addig jó amíg a ragacs le nem kopik). A flexxel a V összetalálkozásánál levő két sínszálat kell eltávolítani egymástól kicsiszolással. Így nem lesz betoldás, sem döccenő, csak két vékonyabb sínszál.
Peco code 100 sínből építettem a terepasztalom. Látható helyen polarizált, máshol szigetel váltókat telepítettem "spórolás" címén.
Sajnos magamat szivattam meg ezzel, mert pár járművem kereke a szigetelt váltók szívénél rövidzárlatot okoz. Túl közel van a két ellentétes polaritású sín egymáshoz. Új kiadású járművekről van szó pl.: Roco BR64, Fleichmann BR103.
Milyen megoldás jöhetne szóba? Valami lakkal kenjem le a sínt, esetleg köszörüljem ki? Lehet valamivel pótolni a kiköszörült részt? Gondolok valami száradás után keményedő, csiszolható anyagra ami szigetel.
Váltót cserélni nem szeretnék, de jó lenne a járműveket is használni biztonsággal.
Nekem azonban gyerekkoromban a PIKO E69 tetszett valamiért és keresztanyám még meg is vette volna nekem, de mondtam, hogy nem kell, mert nem akartam villanyvezetéket a terepasztalhoz majd, amit azóta sem sikerült megvalósítani. Viszont jó lenne egy E69-ből (nem kell működő motor se hozzá) egy diorámát készíteni...
(Tervben most egy N-es méretű terepasztal van, nagyon egyszerű tervvel.)
Papírbakter épületeivel nem jársz rosszul. Magam is megépítettem már párat belőlük. Szépek, mérethelyesek, s ami fő, ha megfelelő módon vannak elkészítve akkor igen tartósak is.