Keresés

Részletes keresés

RadiX Creative Commons License 2021.04.30 0 1 54197

Vagy csak elfelejtették kivenni a már megvalósult projekteket a listából?

Előzmény: RadiX (54196)
RadiX Creative Commons License 2021.04.30 0 0 54196

Igen, de már megépült a 2x2 sávos R67, miért kellene még egy elkerülő ezekhez a falvakhoz?

Előzmény: . kata31 (54195)
. kata31 Creative Commons License 2021.04.30 0 0 54195

Nyáron nagy a mozgás Kaposvár és a Balaton közt. Az eddigi kereszteződések nem a legbiztonságosabbak voltak.. Az M7 meg nem arra megy hanem Kanizsának.

Előzmény: aladar644 (54193)
adiaboli Creative Commons License 2021.04.30 0 4 54194

Jövőre gyakorlatilag mindegyik képviselőjelölt tud majd valamivel házalni a választókerületében ("Ez marad el, ha nem én leszek.")

aladar644 Creative Commons License 2021.04.30 0 1 54193

Találtam én is néhány érdekességet:

1.2.50. A 67. számú főút, Somogyaszaló elkerülő szakasz megvalósítása.

1.2.51. A 67. számú főút, Mernye elkerülő szakasz megvalósítása.

1.2.52. A 67. számú főút, Mernyeszentmiklós elkerülő szakaszmegvalósítása.

1.2.53. A 67. számú főút, Vadépuszta elkerülő szakasz megvalósítása.

1.2.54. A 67. számú főút, Somogybabod elkerülő szakasz megvalósítása.

Itt megy az R67 című zenélő út mellettük. Miért is van erre szükség?

Ugyanakkor biztató, hogy az M9-et megépítenék az 53-as útig, ezek szerint legalább keleti irányba lenne valami kapcsolata a Szent László hídnak. Csupán a nyugati kapcsolata marad el továbbra is.

Viszont ehhez mit szóltok:

1.1.68. A Mohácsi Duna-híd és a kapcsolódó úthálózat megvalósítása az M6 autópálya és az 51. számú főút között.

1.1.69. A Szeged és Pécs közötti közúti kapcsolat fejlesztése.

Ezek szerint az 51-es úton Baja irányába képzelik el, majd onnan az M9-re? vagy nem képzelik el sehogy.

Furcsa ez az egész , szerintem újabb gumicsont lett szétszórva,lehet marakodni a semmin. Szokás szerint.

Előzmény: radio100jozsi (54187)
aladar644 Creative Commons License 2021.04.30 0 0 54192

Talán az M76 venné át az autópálya, autóút, gyorsút, vagy minek is nevezzem szerepét, és így oldanák meg Zala két nagyvárosának épkézláb kapcsolatát. És hát biztos akadt egy legújabb haver, így annak kell kedvezni.

Ez még rendben is volna csak épp a DD régióról nincs egyetlen betű sem. Csupán egy gumicsontot bedobnak néha, azon lehet rágódni immár 20 éve.

Előzmény: mzdude (54191)
mzdude Creative Commons License 2021.04.30 0 0 54191

Ha elkerüli a falvakat, akkor én nem érzem ezt világrengető tragédiának.

Előzmény: radio100jozsi (54189)
radio100jozsi Creative Commons License 2021.04.30 0 0 54190

Az M-nál az 5103 út az az új Csepeli elkerülő, ami most félcsomópont, mert csak az M1 felé lehet le illetve felhajtani, de akkor ezek szerint az M5 felé is kialakítják a csomópontot.

 

Előzmény: . kata31 (54188)
radio100jozsi Creative Commons License 2021.04.30 -1 0 54189

Nesze neked M9-es, helyette elsz ez:

 

1.2.103. A 74. számú főút, Zalaegerszeg és Nagykanizsa közötti szakasz négynyomúsítása.

Előzmény: radio100jozsi (54187)
. kata31 Creative Commons License 2021.04.30 0 0 54188

....1.1.2. Az M0 gyorsforgalmi út Déli szektor rekonstrukciója.

1.1.3. Az M0 gyorsforgalmi út Északi szektor, 11-10. számú főutak közötti szakasz megvalósítása.

1.1.4. Az M0 gyorsforgalmi út Nyugati szektor, 10. számú főút és M1 autópálya közötti szakasz előkészítése.

1.1.5. Az M0 gyorsforgalmi út, csepeli csomópont fejlesztése.

1.1.6. Az M0 gyorsforgalmi út 5103. jelű összekötő út meglévő külön szintű keresztezésénél új csomópont megvalósítása.

Előzmény: radio100jozsi (54186)
radio100jozsi Creative Commons License 2021.04.30 0 2 54187

Vannak benne érdekességek, pl. ez is, erről eddig még nyomokban sem hallottam:

 

1.2.100. A 32. számú főút, M3 autópálya és Jászberény közötti szakasz négynyomúsítása.

Előzmény: radio100jozsi (54186)
radio100jozsi Creative Commons License 2021.04.30 0 3 54186

A tegnapi közlönyben jelent meg a 345/2012. (XII. 6.) Korm. rendelet módosításáról

 

„1.1.71. Az M2 gyorsforgalmi út, Vác-dél és Vác-észak közötti szakasz fejlesztése.

1.1.72. Az M2 gyorsforgalmi út Vác-észak és Hont – Parassapuszta, országhatár közötti szakasz megvalósítása.

1.1.73. Az M3 autópálya, Gödöllő csomópont fejlesztése.

1.1.74. Az M4 autóút, Üllő ipari park csomópont és kapcsolódó úthálózati elemek megvalósítása.

1.1.75. Az M5 autópálya, Csengele csomópont megvalósítása.

1.1.76. Az M9 gyorsforgalmi út, 51. számú főút és 54. számú főút közötti szakasz megvalósítása.

1.1.77. Az M9 gyorsforgalmi út, 54. számú főút és 53. számú főút közötti szakasz megvalósítása.

1.1.78. Az M44 gyorsforgalmi út, Kunszentmárton csomópont megvalósítása.

1.1.79. Az M44 gyorsforgalmi út, Kétsoprony, 4644 jelű úti csomópont megvalósítása.

1.1.80. Az M4 gyorsforgalmi út, Újszilvási csomópont kialakítása.

1.1.81. Az M0 autóút 51+550–52+100 km szelvények között zajárnyékoló fal építése.

1.1.82. Az  M3 autópálya új csomóponti kapcsolatok kialakítása Görbeháza és Hajdúnánás elérhetőségének biztosítása érdekében.”

 

 

Meg még sok más is ebben.

. kata31 Creative Commons License 2021.04.30 0 0 54185

Tordai Bence kikérte az M0 nyugat környezetvédelmi hatástanulmányát

 

https://www.facebook.com/parbeszedmagyarorszagert/videos/920773228762994

. kata31 Creative Commons License 2021.04.30 0 0 54184

4/1 mellékletben az utak, első rangon az M0, benne a nyugati szakasz, ami megtervezése kötelező a 14§-ban foglaltan.

 

https://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=A1800139.TV&searchUrl=/gyorskereso

. kata31 Creative Commons License 2021.04.30 0 0 54183

A tertved elavult, már az OTrT-is leváltották és a rendeleteket is.

Előzmény: dimelo (54174)
zirtz Creative Commons License 2021.04.30 0 0 54182

A zirci elkerülő legalább 20 éve tervben van, de ennek megoldása mellett a cseszneki szerpentin-szakasz kiváltása jelentene megoldást a 82-es út kedvezőtlen vonalvezetésére. 

Előzmény: dimelo (54179)
20-as vonal Creative Commons License 2021.04.30 0 0 54181

Van ilyen térképed a Herend- Jánosháza szakaszra is?

Előzmény: dimelo (54180)
dimelo Creative Commons License 2021.04.30 0 0 54180

Vissza a forráshoz:)))

 

 

M8 KHT. 2021. január 25.

 

Az előrebecslések során a kalibrálási eljáráshoz, illetve az egyéb számításokhoz az OKKF 2008 évi adatbázisát használtuk, kiegészítve az azóta eltelt évek adataival,

valamint a legfrissebb 2012. évi adatokkal.
Az előrebecslés során 2018. évi bázisévet vettünk fel, a tervezett forgalomba helyezés időpontja 2026.
Jelen vizsgálat esetében külön kalibráltuk a vizsgálatba bevont területet személygépjárművek esetén a legfrissebb 2018. évi OKA adatokra.

A 3,5 tonna feletti járművek kalibrálását a NÚSZ 2018-as évi adatai alapján végeztük.

 

Az első mondat - szerintem - benne maradhatott a korábbi változatból. Mert értelme semmi, ha a továbbiak a mérvadóak.

(Apró beismerés, hogy a 2019-es releváns adatokat is figyelmen kívül hagyták)

 

Tehát 2018-as adatokból készült 2020, 2026. és 2035. évi forgalomterhelés.

Máris kezdődik a konfliktus, mert a 2020 Covid év, durván csökkenő forgalmakkal.

 

Nagyon nem érthető, hogy 2021. januárban hitelesnek elfogadhatták a 2020-as adatokat.

Lengyelország elhalasztotta a 2020-ban esedékes forgalomszámlálását...

Néhány kontroll-adat (utolsó releváns 2019. évi forgalom)

                              OKA2019        KHT térkép (2020)

M6 Dunaújváros     21257                20700

      Kisapostag       16236                14700

M7  Lepsény           38864                42000

      Balatonaliga     34983                44100

63. út Sárszentágota  5069               6500

61. út Simontornya     7342                9400

A főutak eltérései a térképen +30 %, az M7 autópályáé 10-25 % (M6 kevesebb)

 

Ha 2 évre ilyen nagy pontatlanság tapasztalható, milyen lett ebből a 2026. és 2035. évi prognózis?

 

Kétséges az "eredmény", amelyből a levegő és zaj terhelési adatokat is számították...

 

További abszurditások hamarosan...

dimelo Creative Commons License 2021.04.30 0 0 54179

Zirc elkerülő tervben.

 

A döntéshozóknál a "bölcsek köve"...

Előzmény: 20-as vonal (54178)
20-as vonal Creative Commons License 2021.04.30 0 1 54178

Az OTrT valóban Devecser felé mutat egy új főúti kapcsolatot,de véleményem szerint Ajka hasznosabb,már csak annyiból is,hogy össze lesz kötve gyorsforgalmi kapcsolattal Veszprém megye 3 legnagyobb városa.Sőt létrejön egy Veszprém -Győr kapcsolat is,kiváltva a kedvezőtlen nyomvonalú 82-est.Igaz hosszabb,de az előbb írtad 10-15 km kunkor nem számít.

 

Hende meg csak Szombathelyet látja,ami Vas megyének jó,de Szombathelyet nem érinti,arra tesz egy jó nagyot.Sajnos a 8-as pont ilyen.Viszont van nekünk 2 másik vasi képviselőnk,akik valamiért kussolnak ezügyben.

Előzmény: dimelo (54173)
dimelo Creative Commons License 2021.04.30 0 0 54177

Mihez képest elég nagy ív? Nyilván "útban van" a Balaton...

 

Amíg nem egyértelmű az M9 nyomvonala Kaposvár (Pécs) előtt után, addig elméleti...

https://www.google.com/maps/dir/47.4050828,16.5319786/46.354006,17.685258/@46.9074566,17.0571286,9z/data=!4m19!4m18!1m15!3m4!1m2!1d16.7708869!2d47.170765!3s0x476eb59477c5dc7f:0x1005872478489260!3m4!1m2!1d17.1344466!2d46.7411598!3s0x4768e178d6eab32d:0x5f120f4a6e042a37!3m4!1m2!1d17.294787!2d46.55478!3s0x4768f6fb60d179bd:0x1acdefcfee804210!1m0!3e0

 

A Körmend - Zalaegerszeg "kitérő" + 10-15 km. (a nagykanizsai már irracionális)

 

A 87-84-83-82-81. utak párhuzamossága domborzati sajátosság.

Nem sikerült megtalálni az optimumot,

helyette az erősebb kutya uralja a territóriumát...

Előzmény: ÁsítóSárkány (54175)
yxItys Creative Commons License 2021.04.30 0 0 54176

Azért van ez hogy a nagyobb városaink közvetlenül kapjanak kéktáblás utakat, amihez tranzitfolyosó jó alap. Zegtől kell egy Lendvára tartó autóút, aztán Rajkától Rédicsig kiépíteni a leállósávot és 130 km/h, akár Egy számozás alatt. 86-ról kitiltás kiv. célforgalom.

ÁsítóSárkány Creative Commons License 2021.04.30 0 0 54175

Szerény véleményem szerint a fő gond nem is a 8-as szerepének degradálása, hanem az, hogy a 86-76 elég nagy ívet tesz meg, és talán nem lesz eléggé versenyképes az ÉNY-DK távoli tranzitnak...

A domborzat, Natura2000 (Rába-, Alsó-Zala- és Zala-völgy) meg természetvédelmi területek persze nem teszik könnyűvé a tervezést

Előzmény: dimelo (54173)
dimelo Creative Commons License 2021.04.30 0 2 54174

A TR terv a szükségleteket sorolja fel,

nem prioritási sorrendben.

 

 

Előzmény: . kata31 (54165)
dimelo Creative Commons License 2021.04.30 0 1 54173

Sok itt a ha...

 

Ami fix:

1. melléklet a 210/2021. (IV. 29.) Korm. rendelethez

1.1.70. Az M81 Komárom – Kisigmánd (M1 autópálya) – Kisbér – Székesfehérvár (M7 autópálya) – Sárbogárd (M8 gyorsforgalmi út) között gyorsforgalmi út megvalósítása.

1.2.67. A 87. számú főút, Kőszeg (M87 gyorsforgalmi út) és Kőszeg, országhatár és Rattersdorf (Rőtfalva) közötti szakasz megvalósítása.

 

Nekem ebből az következik, hogy az (M)87-86-76 lesz a tranzitvonal.

A 83. 2x2 sávot nem Ajka-Veszprém felé, hanem Devecser felé kellene bekötni. (A 81-83 párhuzamosságát ilyen módon lehet elkerülni.)

 

 

Amikor ezt Palkovics Hendével eldöntötte, a 8. út szerepét degradálta Devecser-Körmend között.

 

Izgalmasabb az új rendelet információit összevetni az M8 KHT januári adataival.

Hamarosan kiteszem...

Előzmény: 20-as vonal (54163)
rm40 Creative Commons License 2021.04.29 0 0 54172
Előzmény: rm40 (54167)
rm40 Creative Commons License 2021.04.29 0 0 54171
Erdő-mező vándora Creative Commons License 2021.04.29 0 1 54170

Szép estét mindenkinek!

 

Megkezdődtek a földmunkák (legalábbis a nyomvonal-kijelölés) az M44 és az M8 nyomvonalán Kecskemét - Nagykőrös - Szentkirály között. A Sentinelen jól látszik már.

https://apps.sentinel-hub.com/sentinel-playground/?source=S2L2A&lat=46.726035942093674&lng=17.200298309326172&zoom=14&preset=1_TRUE_COLOR&layers=B01,B02,B03&maxcc=20&gain=1.0&gamma=1.0&time=2020-10-01%7C2021-04-29&atmFilter=&showDates=false

 

Tud valaki arról nagyjából mikor kezdődhet el az M34-es építése Záhonyig?

 

NAR Creative Commons License 2021.04.29 0 0 54169

Azok kerékpárút-nyomvonalak a térkép jelmagyarázata szerint. Tokaj és Tarcal között a StreetView szerint már van valamennyi, szóval a hegyet kerülő maradékra terveznek kerékpárutat.

Előzmény: hegyaljai3 (54168)
hegyaljai3 Creative Commons License 2021.04.29 0 0 54168

Jogos kritika, hogy nem mindig csatolnak térképeket az újságcikkhez, bár ez esetben ne tették volna:

https://magyarepitok.hu/mi-epul/2021/04/elrajtol-a-borsodi-atkelohoz-vezeto-korforgalom-szelesitese-a-tokaji-hid-projektjeben

Először is a címben jelelölt körforgalomról a szövegben és a képekben semmi nem jelenik meg.

A térképen viszont szerepel egy olyan útvonal - szaggatottan jelölve - Tokaj-Bodrogkeresztúr-Tarcal útiránnyal, melyet nyilván a tokaji borral felturbózott VAZE, GPS stb ajánlott. :)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!