Nyáron nagy a mozgás Kaposvár és a Balaton közt. Az eddigi kereszteződések nem a legbiztonságosabbak voltak.. Az M7 meg nem arra megy hanem Kanizsának.
1.2.50. A 67. számú főút, Somogyaszaló elkerülő szakasz megvalósítása.
1.2.51. A 67. számú főút, Mernye elkerülő szakasz megvalósítása.
1.2.52. A 67. számú főút, Mernyeszentmiklós elkerülő szakaszmegvalósítása.
1.2.53. A 67. számú főút, Vadépuszta elkerülő szakasz megvalósítása.
1.2.54. A 67. számú főút, Somogybabod elkerülő szakasz megvalósítása.
Itt megy az R67 című zenélő út mellettük. Miért is van erre szükség?
Ugyanakkor biztató, hogy az M9-et megépítenék az 53-as útig, ezek szerint legalább keleti irányba lenne valami kapcsolata a Szent László hídnak. Csupán a nyugati kapcsolata marad el továbbra is.
Viszont ehhez mit szóltok:
1.1.68. A Mohácsi Duna-híd és a kapcsolódó úthálózat megvalósítása az M6 autópálya és az 51. számú főút között.
1.1.69. A Szeged és Pécs közötti közúti kapcsolat fejlesztése.
Ezek szerint az 51-es úton Baja irányába képzelik el, majd onnan az M9-re? vagy nem képzelik el sehogy.
Furcsa ez az egész , szerintem újabb gumicsont lett szétszórva,lehet marakodni a semmin. Szokás szerint.
Talán az M76 venné át az autópálya, autóút, gyorsút, vagy minek is nevezzem szerepét, és így oldanák meg Zala két nagyvárosának épkézláb kapcsolatát. És hát biztos akadt egy legújabb haver, így annak kell kedvezni.
Ez még rendben is volna csak épp a DD régióról nincs egyetlen betű sem. Csupán egy gumicsontot bedobnak néha, azon lehet rágódni immár 20 éve.
Az M-nál az 5103 út az az új Csepeli elkerülő, ami most félcsomópont, mert csak az M1 felé lehet le illetve felhajtani, de akkor ezek szerint az M5 felé is kialakítják a csomópontot.
A zirci elkerülő legalább 20 éve tervben van, de ennek megoldása mellett a cseszneki szerpentin-szakasz kiváltása jelentene megoldást a 82-es út kedvezőtlen vonalvezetésére.
Az előrebecslések során a kalibrálási eljáráshoz, illetve az egyéb számításokhoz az OKKF 2008 évi adatbázisát használtuk, kiegészítve az azóta eltelt évek adataival,
valamint a legfrissebb 2012. évi adatokkal. Az előrebecslés során 2018. évi bázisévet vettünk fel, a tervezett forgalomba helyezés időpontja 2026. Jelen vizsgálat esetében külön kalibráltuk a vizsgálatba bevont területet személygépjárművek esetén a legfrissebb 2018. évi OKA adatokra.
A 3,5 tonna feletti járművek kalibrálását a NÚSZ 2018-as évi adatai alapján végeztük.
Az első mondat - szerintem - benne maradhatott a korábbi változatból. Mert értelme semmi, ha a továbbiak a mérvadóak.
(Apró beismerés, hogy a 2019-es releváns adatokat is figyelmen kívül hagyták)
Tehát 2018-as adatokból készült 2020, 2026. és 2035. évi forgalomterhelés.
Máris kezdődik a konfliktus, mert a 2020 Covid év, durván csökkenő forgalmakkal.
Nagyon nem érthető, hogy 2021. januárban hitelesnek elfogadhatták a 2020-as adatokat.
Lengyelország elhalasztotta a 2020-ban esedékes forgalomszámlálását...
Néhány kontroll-adat (utolsó releváns 2019. évi forgalom)
OKA2019 KHT térkép (2020)
M6 Dunaújváros 21257 20700
Kisapostag 16236 14700
M7 Lepsény 38864 42000
Balatonaliga 34983 44100
63. út Sárszentágota 5069 6500
61. út Simontornya 7342 9400
A főutak eltérései a térképen +30 %, az M7 autópályáé 10-25 % (M6 kevesebb)
Ha 2 évre ilyen nagy pontatlanság tapasztalható, milyen lett ebből a 2026. és 2035. évi prognózis?
Kétséges az "eredmény", amelyből a levegő és zaj terhelési adatokat is számították...
Az OTrT valóban Devecser felé mutat egy új főúti kapcsolatot,de véleményem szerint Ajka hasznosabb,már csak annyiból is,hogy össze lesz kötve gyorsforgalmi kapcsolattal Veszprém megye 3 legnagyobb városa.Sőt létrejön egy Veszprém -Győr kapcsolat is,kiváltva a kedvezőtlen nyomvonalú 82-est.Igaz hosszabb,de az előbb írtad 10-15 km kunkor nem számít.
Hende meg csak Szombathelyet látja,ami Vas megyének jó,de Szombathelyet nem érinti,arra tesz egy jó nagyot.Sajnos a 8-as pont ilyen.Viszont van nekünk 2 másik vasi képviselőnk,akik valamiért kussolnak ezügyben.
Azért van ez hogy a nagyobb városaink közvetlenül kapjanak kéktáblás utakat, amihez tranzitfolyosó jó alap. Zegtől kell egy Lendvára tartó autóút, aztán Rajkától Rédicsig kiépíteni a leállósávot és 130 km/h, akár Egy számozás alatt. 86-ról kitiltás kiv. célforgalom.
Szerény véleményem szerint a fő gond nem is a 8-as szerepének degradálása, hanem az, hogy a 86-76 elég nagy ívet tesz meg, és talán nem lesz eléggé versenyképes az ÉNY-DK távoli tranzitnak...
A domborzat, Natura2000 (Rába-, Alsó-Zala- és Zala-völgy) meg természetvédelmi területek persze nem teszik könnyűvé a tervezést
Megkezdődtek a földmunkák (legalábbis a nyomvonal-kijelölés) az M44 és az M8 nyomvonalán Kecskemét - Nagykőrös - Szentkirály között. A Sentinelen jól látszik már.
Azok kerékpárút-nyomvonalak a térkép jelmagyarázata szerint. Tokaj és Tarcal között a StreetView szerint már van valamennyi, szóval a hegyet kerülő maradékra terveznek kerékpárutat.
Először is a címben jelelölt körforgalomról a szövegben és a képekben semmi nem jelenik meg.
A térképen viszont szerepel egy olyan útvonal - szaggatottan jelölve - Tokaj-Bodrogkeresztúr-Tarcal útiránnyal, melyet nyilván a tokaji borral felturbózott VAZE, GPS stb ajánlott. :)