Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

PeterMII Creative Commons License 2021.02.26 0 0 79314

Ha valóban gyerekülésről (1-es, 2/3-as korcsoportos) van szó, és nem babahordozóról (0. és 0+ korcsoportos, amit ugye menetiránynak háttal kellene bekötni), akkor nem kell kikapcsolni a légzsákot, sőt hiba lenne. Csak told minél hátrább az első ülést.

Előzmény: DKori86 (79313)
DKori86 Creative Commons License 2021.02.26 0 0 79313

Sziasztok!

 

Egy kicsit szokatlan kérdés: szükség esetére, ha muszáj egy utat így megtenni, szerintetek ki lehet venni (megoldás lehet? okozhat bármi problémát - OK, a betárolt légzsákhibát lehet törölni...) a légzsák 15A-es biztosítékát (10-es helyen van, úgy tudom nincs más ezen a körön ha minden igaz...) a biztosíték-táblából azért, hogy a jobb első ülésre gyerekülést lehessen helyezni (ugyanis nem kikapcsolható ugye az utas oldali légzsák benne)?

jojimi Creative Commons License 2021.02.22 0 0 79312

A képeket ezen üzenetben küldöm

jojimi Creative Commons License 2021.02.22 0 0 79311

Sziasztok, veleményeteket ill. segítségeteket kérem. Feleségem 2009-es 1.5 vvti automata Suzuki Swiftjéböl most vettük észre hogy meleg motornál a  motorral szenben állva a motor bal oldalán spricvel a hűtővíz. Esetle lehet vízpumpa hiba? A kiegyenlítő tartályba  a folyaďek szint még épp megfelelő volt, a motor hőfok a középtartományban, viszont folyamatosan járatta a hűtőventillátort. A hűtőfolyadékot a generàtorra spricceli ahonan elpárologva az ott képződő gőzt vettük csak észre. Belenéztem a hűtőjébe, hát elég bizarr làtvány fogadott. Olyan mintha rozsda vagy vízkő lenne a hűtőben ill a hűtősapkára kiülve. A kérdésem, tudtok e megbízható szerelőt Nyíregyházán, vagy menjek inkább márkaszervízbe? 

tambo Creative Commons License 2021.02.09 0 0 79310

Nekem pont fordítva volt. Hidegen nem,melegen nagyon. A harmadik kuplung csere lett a megoldás.

Előzmény: Meister (79309)
Meister Creative Commons License 2021.02.09 0 0 79309

A '17 utáni swifteken is van rángató kuplung probléma, ezt írta azon a fórumon valaki:

 

 

Autodata azt irja hogy tünetek:

 

hidegen elinduláskor rángat az üzemmeleg állapot eléréséig

 

ok:

 

Lendkerék anyagjellemzői gyengék.

 

Csere módosított lendkerékre

Meister Creative Commons License 2021.02.08 0 0 79308

Ez a fórum a 2017 előtti Swiftekkel foglalkozik, de ez a probléma itt is fennáll, meg az újnál is. Nem tudom rá a megoldást, párásodás okozza, szerintem is. Nekem nyáron is szokott reggel rángatni.

A 17 útáni Swiftes fórum:
https://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9238264

 

 

Előzmény: herpolgi (79307)
herpolgi Creative Commons License 2021.02.06 0 0 79307

Sziasztok!  Új vagyok a Suzuki fórumon, de már régóta követem, hogy miket írtok a hibákkal kapcsolatban.  Elsősorban a kuplung rángatásról szeretnék többet megtudni.  Kapott már valaki hivatalos magyarázatot arra, hogy mi okozza a kuplung rángatást? Akinek cseréltek már kuplungot, az tudja-e,  hogy gyárira vagy utángyártottra cserélték?  Én 2019 júniusában vettem át az autómat.  Vagyis lassan a második télen vagyok túl az autóval.  Én azt tapasztaltam, hogy hidegben rángat a kuplung, és a párás idő sem tesz neki jót.  Ma (2021-02-06.) direkt néztem a hőmérséklet kijelzőt, 5 foknál minimális rángatás észlelhető gázadás mellett.  Amennyiben csak alapjáraton gázadás nélkül felengedem a kuplungot gond nélkül indul.  Tapasztalataim szerint, 2 foknál kevesebbnek kell lennie, hogy produkálja a rángatás gázadás mellett.   Mínusz fokokban mindig jelentkezik a jelenség, ha gázadással együtt engedem fel a kuplungot. ( Amennyiben bemelegszik a motor - váltó- kuplung, onnantól nem produkálja a hibát. Nem akarok hülyeséget írni, de tapasztalataim szerint, ha nagyon párás az idő és hideg motornál az első indulásnál elő - előfordul a rángatás.  Tavaly voltam vele a szervizbe,  de persze melegen már nem produkálja a jelenséget. Így azt mondták ennek nincs semmi baja.  Még azt is megkaptam, hogy nem jól használom a kuplungot, kevés gázt adok. ( Ez a hatodik autóm. " Úgy néz ki, mostanra elfelejtettem, hogy kell vezetni.")  Attól hogy nagyobb gázt ad az ember csak a rángatás mértéke növekszik, legalábbis nálam. Ti, hogy vagytok ezzel? Akit érdekel szívesen írok a további hibákról és tapasztalatokról is. Beszéltem a Fogyasztóvédelmi főfelügyelettel is.

kgaboroo Creative Commons License 2021.01.17 0 0 79306

Igen.

Előzmény: MITCH_46 (79305)
MITCH_46 Creative Commons License 2021.01.17 0 0 79305

Sziasztok!
A DENSO IK20TT csereintervalluma ugyanúgy 105.000 km, mint az NGK IFR6J11-nek Swifthez?

Én úgy gondolnám, hogy igen, mert a Denso cross reference-ben azt irja, hogy helyettesítője az IFR-nek.

Szerintetek?

Nagyon köszi!

 

othiss Creative Commons License 2021.01.15 0 0 79304

a műszaki átvevő is, aki próbára megy vele.

 

Esetleg a szerviz is némi fájdalomdíjjal lephetné meg az ügyfelet.

Előzmény: Meister (79303)
Meister Creative Commons License 2021.01.15 0 1 79303

Azért az a szerelő megérdemelne 2 pofont, aki ezt így kiadta a keze közül. Ez életveszélyes!

Előzmény: MITCH_46 (79301)
othiss Creative Commons License 2021.01.14 0 0 79302

köszi, ez hasznos volt.

Előzmény: MITCH_46 (79301)
MITCH_46 Creative Commons License 2021.01.14 0 0 79301

Úgy néz ki meglesz a hiba. Felhívtam a Rewoprot megint, azt mondták nagyon kicsi az eselye, hogy elektronika hiba ha nincs hibakod. Mondták, hogy megbeszélik. Visszahivtak. Arra jutottak, hogy valoszinuleg fel vannak cserelve az abs kockában a fékcsovek. Megnéztem az autót. Forditva van bekotve az egyik körön a fékcső.
A főfékhengertől a két felső szélsőbe jön be gyárilag a fekcso. Onnan a két kozepso megy az elso kerekekhez. Na most nekem ugy kototte be ezek szerint nyáron anno egy szerelo az abs kocka csere utan, hogy a balos ketto az jol van. A balos jon a fofekhengertol, a balrol a masodik megy a bal elso kerekhez. Viszont a jobb oldalon a legszélére jonne be a fofekhenger, na most oda a jobb elso kereket kototte be. Jobbrol a masodikra lenne rakotve a jobb elso kerek. Na oda meg bekototte a fofekhengert. Este csereljuk is vissza a fekcsoveket.

Bárki így jár ABS kocka csere után, az akkor tudja, hogy ez a hiba. ( ABS KOCKA KERÉK BLOKKOL)

MITCH_46 Creative Commons License 2021.01.13 0 0 79300

Féknyergek úgy járnak, mint a vaj, abs kocka új, abs jeladó új, abs gyűrű új, ma kicseréltük a főfékhengert is. Ugyanaz a hiba. Fékezve amikor bekapcsol az abs, lesatuzza mindig a jobb elsőt és hiába engedem el a féket, satun hagyja amíg meg nem áll az autó. Jeladót széthúzva, ezáltal az abs-t kiiktatva tökéletesen működik a fék. Lesatuzza mind a 2 első kereket, viszont ahogy elengedem a fékpedált, azonnal oldja is a féket mindenhol. Jeladót visszadugva, teljesen ugyanaz a probléma megint. Akárkit hívok senki nem találkozott még ilyennel. Én abs elektronikára gondolnék, de arra mindenki azt mondja, ha nincs hibakód, akkor jónak kell lennie. Szerintetek?

Előzmény: MITCH_46 (79299)
MITCH_46 Creative Commons License 2021.01.08 0 0 79299

Köszi.

Előzmény: kgaboroo (79298)
kgaboroo Creative Commons License 2021.01.07 0 0 79298

A féknyeregben a munkahengert kell megtisztítani a porvédő gumi alatt. Fékbetéteket kivenni és finoman kinyomatni a dugattyút csak annyira, hogy a fényes palástot le tudd takarítani.

A porvédőt is szépen kitakarítani. Visszatolás előtt egy csepp fékfolyadékot juttatni a dugattyú palástja mellé, hogy könnyen vissza lehessen tolni.

Ezt mindkét oldalon megcsinálni.

Ha a főfékhengertől egyforma nyomás megy a féknyergekbe akkor valamelyik fékdugattyú szorosabb. Ezért a fékbetétek a szorosabbik dugattyúnál késnek a fogással. 

Ezért érzed az első pillanatban a félrehúzást.

Ha mindkét oldalon tiszták a munkahengerek és dugattyúk, könnyen járnak és a betétek sem akadnak a féknyereg csúszkáiban és az úszó ágyazás csapjainál akkor egyenletes fogást kell érezned.

Ha nem akkor a feljebb említett hiba vagy légbuborék valamelyik oldalon.

Előzmény: MITCH_46 (79297)
MITCH_46 Creative Commons License 2021.01.07 0 0 79297

Ma ki lett cserélve az ABS kocka. Nem az a baja. Srác szerint a keréknél lesz valami, mert egeszen a főfékhengertől komplett a kerékik menő fékcsövekig szerinte minden okés.

 

Megpróbáljuk a nyerget, jeladót, gyűrűt átnézni.

Előzmény: MITCH_46 (79296)
MITCH_46 Creative Commons License 2021.01.03 0 0 79296

Annyi még, hogy nem tudom köze van e a hibához, de egy kis ideje nagyon picit beljebb fog a pedál, de nem úgy, mint a kockacsere elott. Akkor beesett szepen. Csere utan szinte eppenhogy ranyomtam es fogott is. Most kicsit beljebb fog. Meg ha hirtelen rácsípek jobbra rantja egy pillanatra az elejét, mintha azt kezdené el fekezni eloszor. Utana mar nem huzza el a kormanyt, csak a kezdeskor moccan el a kocsi eleje. Fekek elol teljesen ujak, tarcsa is, betét vezetok is. Ezt a jobbra rantast fek csere elott is csinalta picit. Lengokarok is ujak, gombfejek, csontok. Kerekek is jok. 

 

Arra gondoltam, hogy nem-e a fofekhenger adta meg magat. Kockacsere utan csinaltam teszteket es akkor jo volt a fek, szepen dolgozott is az abs. De akkor fent is fogott a fek. Most egy nagyon picit beljebb es ez van. Talan az egyik kör nem ugy kaphatja a fofekhengertol a nyomast már a karmantyu miatt es emiatt lehet ilyen blokkolás a keréken?

Előzmény: MITCH_46 (79295)
MITCH_46 Creative Commons License 2021.01.02 0 0 79295

Sziasztok!

 

Előjött egy probléma a Swiftemmel. A gyakori kerdeseken is kerdezte valaki de valaszt nem kapott ra. Teljesen ugyanez a problemam, csak a jobb elso kerekkel csinalja. Ugyanez az evjarat. Nekem nyáron csereltek a kockat, eddig semmi gondom nem volt vele, nekem sem esik be a pedal meg semmi, ahogy blokkol a kerek, nekem is addig marad satun automatikusan amig nullara meg nem all az auto. Viszont a tobbi 3 kerek semmi fekerot nem kap. Eletveszely kb. A srac ott nem kapott megoldast a problemajara es nem is irta, hogy oldodott meg neki sajnos. Ezert kerdezlek titeket.

 

Idézem a szoveget. Elore is nagyon koszi.

 

""""Sziasztok! 2006-os ABS-es szerelt Swiftem van. Felújíttattam az ABS kockát 1 hónapja körülbelül szervizben, és amikor átadták az autót, szóltak, hogy a bal első kerék leblokkol fékezésnél. A fék jól fog, nem kell pumpálni a pedált, de amikor nagyobbat fékezek a jobb oldali kerék teljesen jól működik, az ABS engedi tovább, de a bal első kerék beblokkol és addig fogja a fék a kereket, míg az autó meg nem áll. Széthúzták a jeladó csatlakozóját, akkor világított az ABS visszajelző, de a kerék csak addig blokkolt amíg a pedált nyomtam. Miután visszaszerelték a jeladó csatlakozóját, megint az a helyzet, hogy amint megcsúszik a bal első kerék beblokkol a fék és nem enged fel amíg az autó meg nem áll teljesen. A szervizben 2 ABS tömbbel is próbálkoztak és mind a kettővel ugyanúgy megvolt ez a probléma, és tanácstalanok, hogy mi baja lehet, és nem is erre szakosodtak. Valakinek volt már ilyen problémája? Illetve milyen szerelőhöz lenne érdemes elvinni az autót, ha tudtok ajánlani, ahol hamar megoldják a problémát? """"

 

Talalkozott mar valaki ilyennel esetleg? Se hibakod, se abs hiba. Kocka ezek alapjan nekem is jo lehet, plusz az abs jeladok is. De akkor mi lehet?

haka64 Creative Commons License 2020.12.26 0 0 79294

Kellemes ünnepet mindenkinek! Csak egy kérdés: a "vasaló" Swiftekben (2012) milyen méretű késes biztosítékok vannak? Mini, maxi vagy normál? Köszönöm.

-zarko- Creative Commons License 2020.12.15 0 0 79293

Rossz fórumban vagy,más mozit nézel

Előzmény: Törölt nick (79292)
haka64 Creative Commons License 2020.11.22 0 0 79291

Üdv mindenkinek! 2013 évjáratú Swifthez keresek magyar nyelvű kezelési útmutatót. A segítséget ezúton köszönöm.

tibi-d Creative Commons License 2020.11.09 0 0 79290

2006 Swift ugyanez a probléma. A benzin betöltő cső tank feletti része lyukadt ki, csak akkor érződött a benzin szag, ha tele lett tankolva.  

Előzmény: baaandi72 (79289)
baaandi72 Creative Commons License 2020.11.08 0 0 79289

Jogos a mielőbbi szerviz. Viszont nem hinném hogy a benzin cső a ludas. Gondolom ha az lenne ,akkor csak akkor folyna ha nyom a szivattyú. 

Előzmény: Meister (79288)
Meister Creative Commons License 2020.11.08 0 0 79288

A szivattyú a tankon belül van.

Nekem úgy cserélték, hogy leszedték a tankot. (2005-ben, mikor vettem, zajos volt, zavart, gariban cserélték).

 

Amúgy én sokat nem vacakolnék, elmennék szervizvbe, mert ha a kipufogóra folyik, lángra is kaphat. Nekem volt olyan autóm, amiben a motor felé menő benzincső rohadt el.

Előzmény: baaandi72 (79287)
baaandi72 Creative Commons License 2020.11.08 0 0 79287

Megnéztem, de sajnos nem. A beömlő cső száraz, míg a tartály alján folyamatosan könnyezik az üzemanyag. 

Előzmény: kgaboroo (79286)
kgaboroo Creative Commons License 2020.11.08 0 0 79286

A beömlőcső lehet elrohadva. Azt nézd meg.

Előzmény: baaandi72 (79285)
baaandi72 Creative Commons License 2020.11.08 0 0 79285

Sziasztok!
Egy ideje brutál benzin szag terjeng az utastérben. Tegnap tele tankoltam, és arra lettem figyelmes, hogy ömlik a benzin a földre. Mire haza értem (4km), már nem folyt. Ma nézem és ahogy megmozgattam az autót újra csöpögni kezdett. Arra gyanakszom, hogy a tartály tetején szivároghat. Valaki járt már így? Az üzemanyag szivattyúhoz hogyan lehet hozzá férni?
(2007, 1.3 benzin)
Köszi

suzukispeti Creative Commons License 2020.10.31 0 0 79284

Sziasztok.Van egy 2014-es swiftem,a problémám az,hogy az usb-je csak az iphonet ismeri fel,se pendriveval,se androidos eszközzel nem működik.Van erre valami megoldás,hogy ne csak iphoneval komunikáljon?

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!