Keresés

Részletes keresés

RadiX Creative Commons License 2020.09.27 0 0 52639

Az eredmény nem meglepő, de az alacsony részvétel érdekes, ennyire nem volt tétje a választásnak?

 

Megjelent           4 214 fő (26.66%)

Nem szavazott  11 594 fő (73.34%)

 

SZEPESI TIBOR FIDESZ-KDNP 3 690 (90.2%)

Előzmény: dimelo (52617)
dimelo Creative Commons License 2020.09.27 -1 0 52638

Világos...

Ezért írtam a kettős mércét.

 

M76 épülhet a vasút és a 76 mellé, mint még egy környezetveszélyeztető infrastruktúra,

de például az M4 Karcagnál ez élből ki van zárva?

 

Igen, sok más példa van országszerte, de most Karcag környékéről értekezünk...

 

Karcagon a polgármester a jó előre tudott személy lett (gyakorlatilag ellenfél nélkül)

Innen lesznek érdekesek a következő napok-hetek eseményei...

Előzmény: rm40 (52637)
rm40 Creative Commons License 2020.09.27 0 1 52637

> láttál már olyan természetvédelmi területet, amelyet kettévág út és vasút,de 5 méterre már háborítatlan a vadvilág?

 

Nagyon nem mindegy, hogy melyik volt előbb. Az infra maga, vagy a természetvédelmi területté nyilvánítás, ez ilyen egyszerű. Máshol is van nem egy példa arra, hogy meglévő közút vagy vasút két oldalán Natura 2000 terület van. 

 

Fordítva viszont ilyet nem csinálunk. Ez pont ugyanolyan, minthogy hogy ma már nem hozhatók forgalomba Euro0-ás járművek, szemben mondjuk a '80-as évekkel.

Előzmény: dimelo (52635)
dimelo Creative Commons License 2020.09.27 0 0 52636

Igazad volna,

de durva kettős mércét láthatunk (itt is)

Előzmény: ÁsítóSárkány (52634)
dimelo Creative Commons License 2020.09.27 0 0 52635

Tisztában vagyok...

Azért jelöltem csak sárgával a Zala-híd előtti részt.(aggályos)

de a piros rész a Kis-balaton felőli területen épült meg. (felháborítóan önző és etikátlan)

 

Egyébiránt:

láttál már olyan természetvédelmi területet, amelyet kettévág út és vasút,de 5 méterre már háborítatlan a vadvilág?

 

Részrehajló és önkényes a Natura2000 kijelölés...

Precedens jellegű kivételezések történnek alaposnak látszó "szakmai indoklással"...

 

 

Előzmény: NAR (52632)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2020.09.27 0 0 52634

Épp ezt a példát hoztam fel arra, hogy az efféle területek csücskékből elcsípés akár még esélyes is lehet (legrosszabb esetben területcserével), feltéve, hogy fokozottan védett területet, fokozottan védett madár költőhelyét stb. nem érinti...

Az ilyen terület csücskéből útnak lecsípés konkrét körülményektől függően még józan kompromisszum is lehet...

Előzmény: dimelo (52617)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2020.09.27 0 0 52633

Mondjuk egy Bécsújhely felől Somogy-Baranya(-Horvátország) irány az szerény véleményem szerint nagyon nem hülyeség. Ha meg már Kaposvárig megvan, akkor a folytatás már valamilyen módon adja magát.

Merem remélni, hogy a Mecsektől északra és délre futó két ág A/B változat...

Előzmény: MCA-001 (52578)
NAR Creative Commons License 2020.09.27 0 1 52632

Múltkor még tisztában voltál azzal, hogy az M76 nem a 76-os út kis-balatoni oldalán épül...

Előzmény: dimelo (52617)
Avaar Creative Commons License 2020.09.27 -1 1 52631

Cserébe építhetnének 15 felüljárót, és egy alternatív utat, hiszen a traktor, kerékpáros és a lovaskocsi sem tud teleportálni. 

Előzmény: Landsmann_ (52630)
Landsmann_ Creative Commons License 2020.09.27 0 1 52630

Azt nem tudtam, hogy a már meglévő 2x2 sávos utak helyett is új nyomvonal lesz. Ez ám a gazdaságosság. AHelyett, hogy ezeket felhasználnák és 2x1 sávost építenének ingyenesnek, kevesebbe kerülne. 

Előzmény: Avaar (52628)
RadiX Creative Commons License 2020.09.27 0 1 52629

Nem tudom, melyik szakaszra gondolsz, de a Pest megyei M4-el párhuzamosan a 4-es főút mindenhol visszakerült az elkerülőzés előtti nyomvonalra, Vecsés, Üllő, Monor, Monorierdő, Pilis, Albertirsa, Ceglédbercel, Cegléd és Abony belterületén áthaladva. Ahogy épül tovább az M4, a szolnoki déli elkerülő megmarad, de továbbhaladva visszakerül majd Törökszentmiklós és Kisújszállás belterületére is (ki tudja hány év múlva).

Előzmény: Landsmann_ (52627)
Avaar Creative Commons License 2020.09.27 0 0 52628

Pedig de. Ahogyan Szolnok és Törökszentmiklós között is új nyomvonalon építenek, miközben közel 20 éve 2x2-es a főút azon szakasza.

Előzmény: Landsmann_ (52627)
Landsmann_ Creative Commons License 2020.09.27 0 0 52627

Most még igen. DE ahol már 2x2 sávosították, nem hinném, hogy külön nyomvonalon építenék.

Előzmény: Avaar (52626)
Avaar Creative Commons License 2020.09.27 0 0 52626

Mindenhol van vele párhuzamos út, 4-es főút néven. 

Előzmény: Landsmann_ (52625)
Landsmann_ Creative Commons License 2020.09.27 0 0 52625

Ez a fizetőssé tétel is érdekes lesz. Ahol új nyomvonalon épül az M4, ott még van is realitása. DE ahol a jelenlegin és nincs vele párhuzamosan másik út, hát ott érdekes a fizetőssé tétel. 

Előzmény: Hírfigyelő (52624)
Hírfigyelő Creative Commons License 2020.09.27 0 0 52624

"érdemesebb lenne a régi 4 esen levágni"

 

Talán inkább mellette vezetve.....

Nézd, ha nem hagyjuk meg a régi ingyenes utat hanem azt szélesítjük ki 2×2 sávra, akkor mivel az M4 az 1 év lejárta után vagy a jövő évtől kezdve fizetőssé válik, akkor megint csak szellempályát "alkottak" az okosok az autósok feje felett.

 

Ahhoz ui., hogy a gyorsutak ne váljanak "szellempályákká", az kell(ene), hogy ingyenesen használhatóak maradjanak. Persze akkor felmerül a kérdés, hogy milyen befolyó forrásokból tartsák fenn ezeket az utakat. Az én elképzelésem egy merőben gyökeres újítás lenne: Van az országban éppen elég törvényszegő gazfickó, aki az utakat autós kábítószer-csempészetre, illegális hulladéklerakáshoz való illegális hulladékszállításra, illegális orvvadászatokon elejtett állatok illegális szállítására (pl. nagy téteében történő és sorozatos illegális pacsirta-, szalonka-, és fürjkereskedelem Olaszország irányába), meg illegális migránscsempészetre, meg más egyéb szándékos törvénytelenségek véghezviteléhez "használják az utakat" (vagyis inkább élnek vissza a gépjárművezetéssel és az úthasználat jogával!). Ezen bűncselekményeket elkövetőit és felbujtóit kellene olyan összegekre megbírságolni (vannak épp elegen), hogy az abból befolyt elkobzott maffiapénzeket az állam törvényes úton az útkarbantartási munkák finanszírozására létrejött pénzalapba tudja beforgatni, és onnan az utak felújítására törvényes úton felhasználni. Nem is hinnéd mekkora összeggel nőne így az útalap összege, és akkor nem az autósokon hajtanák be a díjakat, hanem az utakat törvénytelen módon vagy azt súlyosan károsító* (súlyos és kiterjedt burkolatsérüléseket okozó) módon használó járművek vezetőitől és üzembentartóitól szednék be (persze, bűncselekmények esetén ez a pénzbüntetés csak a mellékbüntetés lenne).

 

*Súlyos károkozásnak azt kellene tekinteni, ha pl. egy mezőgazdasági gép nem kellően felhúzott munkaeszköz-részegysége az utat végigszántja, végigkarcolja kilométereken keresztül úgy, hogy ezalatt a vezető nem tesz semmit sem a károkozás időben történő megszüntetésére. Évekkel korábban ilyenre láttam példát a 37-es főúton, amikor a traktorról a burkolatra rálógó ekevas vagy tárcsázószerkezet húzott az útburkolatba több kilométer hosszú, 4-5 centi mély "felkarcolásos" útburkolatsérülést. Persze a büntetés fő célpontjai elsősorban a különféle csempészek lennének. (Burkolatsérülést lehet okozni ui. úgy is, hogy menet közben romlik el a munkakart felemelő hidraulika, és a vezető ezt észlelve azonnal leállítja a járművet a további útburkolatsérülések elkerülése érdekében: ez esetben mentesülhetne a pénzbírság alól.)

Előzmény: szil93 (52614)
szil93 Creative Commons License 2020.09.27 0 0 52623

A 70-es táblát teljes mértékben figyelmen kívül hadja szerintem a sofőrök 80%-a!! Meg a sok felelőtlen sofőr aki ilyen körülmények között is ugyan úgy előz hajt majd a bajban meg csak fogja a fejét hogy mit művelt!!

Előzmény: Landsmann_ (52616)
szil93 Creative Commons License 2020.09.27 0 1 52622

Ezért mondtam hogy van az a pénz amiért kap engedélyt a védet területen a nyomvonal! De a fene bánná csak már a kezdésnél járni a kivitelezés! Nem kéne újabb éveket húzni halasztani.. Igazság szerint nem tudom hogy kik indultak de egyik kutya másik eb! Egyiksem jobb a másikánál!! Csak abban bízom hogy nagyon nem fognak bekavarni az építésbe mert ha ismét éveket fog tolódni az építés. Akkor még sok ember életét elfogja venni a 4-es maradék 2x1 sávos része!

Előzmény: dimelo (52617)
Autobahn89 Creative Commons License 2020.09.27 0 1 52621

Ja csak igy felhordjak a murvat az utra. Te meg mehetsz szelvedot javitani, ha peched van. M4nek autopalyakent kellett vna megepulnie vegig. Folosleges vitazni az ellenkezojerol. Mostmar ezt kell megenni.

Előzmény: Törölt nick (52619)
Autobahn89 Creative Commons License 2020.09.27 0 0 52620

Sokszor jarok arra. A vicc az az egeszben, hogy legtobbszor a leelozott jarmu jobbra lefordul a lejto utan. Ez uj, ilyet meg nem lattam, hogy azt is elozik, aki eloz. Verebek...

Előzmény: egyszervolt.holnemvolt (52618)
Törölt nick Creative Commons License 2020.09.27 0 3 52619

Ebben van valami hogy a murváson nem száguldounak előre a luxus autós emberek.

Vész eseten meg már rég nem a leálló sávban mennek a mentők.

Félre állni meg elég a murva is.

Előzmény: Avaar (52610)
egyszervolt.holnemvolt Creative Commons License 2020.09.27 0 0 52618

Ominózus városlődi emelkedő és amiről reggel írtam:

 

https://www.veol.hu/kozelet/helyi-kozelet/ujabb-hajmereszto-manover-a-8-as-ut-varoslod-melletti-szakaszan-video-4067963/

 

Ezek gyilkosok!

dimelo Creative Commons License 2020.09.27 0 0 52617

Este 7 után kiderül, ki az új Karcagi polgármester.

Holnaptól az ő kompetenciája lesz a lobbizás.

 

Ha lesznek újabb újságcikkek a gazdák "érdekében", akkor megakad az M4 engedélyezési folyamat...

Ha nem, a polgármester közli: "Tisztelt polgárok, sajnos már nincs lehetőség a felülvizsgálatra".

 

Ebben a világban mindegyik elképzelhető.

 

Még a védett Kis-Balatonnál is "engedélyeztetni" lehetett az M76-ot...

 

Előzmény: szil93 (52615)
Landsmann_ Creative Commons License 2020.09.27 0 0 52616

Ráadásul a 4-es nem csak a nagy forgalom miatt veszélyes, hanem a borzalmas útburkolati minpőség miatt is. Repedezett, kátyús, megsüllyedt, nyomvályús. Ez utóbbiban megáll a víz és már az út mellé is van téve az autó. Igaz, hogy kint a 70-es tábla vizes út esetére, csakhát ugye minden szabály annyit ér, amennyit betartanak belőle. 

Előzmény: szil93 (52615)
szil93 Creative Commons License 2020.09.27 0 0 52615

Azta milyen térkép vázlataid vannak a nyomvonalról! Személy szerint nekem mindegy melyik valósulna meg csak már hozzá foghatnának már mert sokszor már félelmetes a 4-esen közlekedni! Egyszer csak kiforrja már magát a megfelelő nyomvonal! Mondjuk a nagy felbontású térkép alapján lehet nem is érintené a földjét és ezért a nagy ellenkezés!!  Viszont a nagyon "bunda szagot" nem értem mire  érted!

Előzmény: dimelo (52603)
szil93 Creative Commons License 2020.09.27 0 0 52614

Hát elég kemény ha ez a nyomvonal valósulna meg! Ladánytól Kisújig érdemesebb lenne a régi 4 esen levágni azt a szakaszt!

Előzmény: Hírfigyelő (52594)
Hírfigyelő Creative Commons License 2020.09.27 -2 0 52613

Jav. (útszám-elütés miatt):

Ugyanígy, ha az M4-et is ezen a jóval északabbi nyomvonalon tervezték volna meg, akkor valósággal messze elhúzná a forgalmat Monor, Albertirsa, Abony, Szolnok, Törökszentmiklós, Kenderes, Kisújszállás, Karcag, és Püspökladány városokról, és a 4-es főút egyszeriben megszűnne életveszélyes halálútként "funkcionálni".

Előzmény: Hírfigyelő (52612)
Hírfigyelő Creative Commons License 2020.09.27 -3 0 52612

Az a baj a gyorsutak tervezésével, hogy ezer mindent figyelembe vesznek, csak az autós emberek utazás közbeni gondolkodásmódját hagyják teljesen figyelmen kívül. Ez alatt azt értem, hogy indokolatlanul közel hozzák őket az általuk tehermentesítendő főutakhoz és városokhoz, és így ezáltal nemhogy tehermentesítenék ezeket, hanem egyenesen becsábítják oda az autósforgalom egy jelentős részét.

 

Példa: Tegyük fel, hogy Észak-Borsodban laksz Szendrőn, és Tapolcára mégy nyaralni a Balaton-Felvidékre és a Balatonhoz, meg a Kis-Balatonnál és szétnéznél.

Az út ez esetben: Szendrő - [27] - [26] - [M30] - [M3] - [M0] - [M7] - Székesfehérvár - [7] - [8] - Veszprém - [77] - Tapolca... - (...Lesencetomaj - [84] - Balatonederics - [71] - Keszthely - Sármellék).

 

De mert emberből vagy, valahol félúton megéhezel, és ebédelni akarsz. Megállsz Gyöngyösnél, Gödöllőnél, bemégy az étterembe ebédelni, de már le is tértél az M3-asról a 3-as főútra. De mert nem egyedül te gondolkozol így, ezért enni sok más autós is megáll valahol. Egyik Gyöngyösön, másik Gödöllőn, harmadik bemegy Budapest egyik peremkerületi éttermébe, negyedik megáll Érden, és így mind máshol tér le a gyorsútról a főtúra, ill. onnan a főútról vissza a gyorsútra. Ezzel azonban a forgalom a főútnak az érintett városok környéki 10-10 km-es szakaszát terheli meg, és mivel mindegyik másik városnál tér le és vissza, ezért szakaszonként az egész főút túlterhelődik (Mezőköved - Gyöngyös, Gyöngyös - Gödöllő, Gödöllő - Pécel, Gödöllő - Budapest, Pécel - Gyál, Gyál Gyál - Szigetszentmiklós, Szigetszentmiklós - Érd, Budapest - Érd, Érd - Székesfehérvár, stb. ... ..), ezzel pedig a gyorsutaknak a főutakat tehermentesítő funkciójuk már füstbe is szállott... !!! Máskor ehhez elég egy baleset miatti leterelés is. És te csak nézed, hogy miért van mindenhol tele a főút, és miért lett szellempálya a gyorsforgalmi út.

 

Ilyen módon az egymáshoz közelre épített gyorsforgalmi utak és főutak mintegy egymásnak oda-vissza ping-pongozzák át a a forgalom egy jelentős hányadát... !!!

 

Ezen csak az segít, ha a gyorsutat a főúttól olyan messzire tesszük, hogy az autósoknak ne jusson eszükbe egy-egy alkalmi vásárlás kedvéért letérni a "viszonylag közeli" városokba. Ha ez nem teljesül, akkor városok továbbra is dugósok, a gyorsutak pedig továbbra is szellempályák lesznek. Ha viszont ez teljesül, akkor a városi szakaszok csak egy könnyen elviselhető forgalmat kénytelenek majd elviselni, míg a gyorsutak elérik az ideális kihasználtságot, és azt is, hogy a főutakat tehermentesíteni tudják. Ehhez persze kell az is, hogy a gyorsutak mentén a pihenőkben ott legyenek a benzinkutak és a WC-k mellett az éttermek is, de az elengedhetetlen feltétel ehhez, hogy a gyorsforgalmi utakat a velük párhuzamosan futó főutaktól min. 20-30 km-rel helyezzék messzebbre.

 

Budapest elkerülőzésénél pl. az M0 helyett ezt a régi tervet kellett volna megvalósítani, abból is legfőképpen a déli-délnyugati távolabbi zöldessárgás nyomvonalat (Albertirsa - Dabas - Százhalombatta - Biatorbágy - Pilisjászfalu). <-- Ez a nyomvonal már nem tudná Budapestre rátukmálni a forgalmat, mivel ez már eléggé messze esik tőle. :>>

 

 

Ugyanígy, ha az M4-et is ezen a jóval északabbi nyomvonalon tervezték volna meg, akkor valósággal messze elhúzná a forgalmat Monor, Albertirsa, Abony, Szolnok, Törökszentmiklós, Kenderes, Kisújszállás, Karcag, és Püspökladány városokról, és a 3-es főút egyszeriben megszűnne életveszélyes halálútként "funkcionálni". Ez a megoldás több mint meggondolandó, kivitelezendő lenne!: >>

 

 

 

Előzmény: Landsmann_ (52605)
Landsmann_ Creative Commons License 2020.09.27 0 0 52611

Erre pont jó lenne az M47 nem határmenti változata. De mondjuk ez csak a Debrecen-Nyíregyháza, Nagyvárad felé nyújtana megoldást. Pest felé nem. Mondjuk mindegy, az a jelenlegi 30 km (majd kb 25) nem jelentene különösebb problémát, ha az út odáig normálisan járható lenne. De jelenleg a Békés megyei rész végig 70-es az út, pár száz méteres kivétellel. De sok helyen a 70 is túlzás. Megyehatár előtti hídnál 40-es. DE régen volt már, amikor a karcagi vasútállomásig kereken 30 perc alatt el lehetett érni. Most a 4-est nem lehet elérni ennyi idő alatt. (na jó, el lehet, de annak az autó fogja kárát látni. :)

Előzmény: Hírfigyelő (52608)
Avaar Creative Commons License 2020.09.27 0 1 52610

1. A murvás üzemi sáv biztonságosabb, mint a leálló (feltételezve, hogy azon soha nem előz senki, és a kamionok sem haladnak félig rajta). Jó lenne teljesen legálisan suhanni 130-cal, de mind az idő, mind a biztonság tekintetében összehasonlíthatatlan a 2x1 sávos 4-es főúttal. 

 

2. Az új szakaszok csak az átadás évében díjmentesek, így jövő évtől kezdve a reptérig tartó 1 kilométer kivételével az egész M4-es díjköteles lesz.

 

3. A sávok kellően szélesek (3,75m), pont ugyanannyira, mint bármelyik autópálya, vagy éppen az M0 sávjai. A többi helyen (pl. M0) a leállósáv keltheti azt az illúziót, hogy szélesebbek a forgalmi sávok.

 

4. Aki ,,pofára esik” a matrica hiánya miatt, az egy órán belül felállhat 3500 forint ellenében. 

5. A szakaszhatár előtt legalább 3 tábla jelzi, hogy a további szakasz díjköteles lesz, az M0-áson pedig ezt a kijelzők is mutatják. Aki ezt nem veszi észre, az a felhajtón sem fogja. 

 

Előzmény: Landsmann_ (52605)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!