Keresés

Részletes keresés

Landsmann_ Creative Commons License 2020.08.08 0 0 51826

Aligha fog valaki alsórendű utakon zötykölődni Debrecen körül kelet felől ha mondjuk a 47-esen megy és Nyíregyházta felé tart.  Az a 13,7 km időben és üzemanyagban is jelentősebb idő és költség növekedés. Debrecenen nagyon jól át lehet haladni a 4-esen, 47-esen. A nyugati elkerülő pár km.el hosszabb mint a városon át. Időben meg ha nem csúcsforgalomban megy az ember, éppen nem spórol időt, de távolságot többet tesz az elkerülőn. (saját tapasztalat) Azt meg még tegyük hozzá, hogy ráadásul még fizetős is az elkerülő. Igaz, csak kb másfél km, de ez akkor is fizetős. (4-es főúttól az első kihajtóig, bár nem tudom, hogy ezen a rövid szakaszon van-e figyelő kamera) Aki évente pár alkalommal jár erre, az nem fog megyematricát venni ezért. Én sem vennék, de mivel rendszeresen használom az M4/M35-öt, így nekem megéri.

Előzmény: Hírfigyelő (51825)
Hírfigyelő Creative Commons License 2020.08.08 0 1 51825

Teljesen igazad van, az említett nagyvárosok mindegyikének régóta kell már egy elkerülő útszakasz vagy útvonal, Szolnoknak is, Debrecennek is, Szegednek is, Nyíregyházának is, stb. .... ... .

 

Nyíregyháza esetében az elkerülő egy része már készen van a 338-as út képében, meg van egy keleti elkerülője is Oros melletti útirányban kiépítve. Debrecennek is megvan már a nyugati elkerülője, és most több más fejlesztéssel együtt (Fancsikai-tavak vízpótlása a Keleti-főcsatornából, keleti elkerülő útvonal kiépítése, tájrendezés, keleti városrész közlekedési elérésének javítása, más egyéb infrastruktúra-fejlesztések, stb. ....) a város keleti elkerülőjét** is tervezik már megépíttetni.

 

**Ennek a debreceni keleti elkerülő útvonalnak a szükségességére már rég rájöttek, és 1-2 évvel ezelőtt áthidaló megoldásként feljavították és kiegészítették a Fancsikai-tavak felé vezető útvonalat teljes hosszában. A kiegészítés itt az eddig hiányzó Hajdúsámson-Martinka útszakasz megépítését jelentette, így most már a [4]--Hajdúhadház--Hajdúsámson--Martinka--Nagycsere--[48]-as útk.--bánki útk.--[47] útvonalon -- igaz, hogy csak összekötő útvonalon, és csak a személyforgalom számára, de -- mégiscsak lehetővé vált Debrecen keleti irányból történő elkerülése is (<--ennek az elkerülő útvonalnak az úthossza: 36,4 km; Debrecenen át a belvároson is átmenő útvonal hossza: 22,7 km; a kettő különbsége azaz a kerülés mértéke: 13,7 km).

 

Lehetne ideálisabb és jobb megoldás is ennél az átmeneti megoldásnál, de ez legalább már megvan.

Előzmény: Avaar (51823)
nikkinév Creative Commons License 2020.08.08 0 0 51824

 

" nem is biztos, hogy gyorsabb lesz, mivel Szentgyörgyre változatlanul be kell majd menni"

Biztos hogy gyorsabb lesz , mert Balatonszentgyörgyre NEM KELL bemenni . 

A körforgalom a 76 - os úton a lakott terület után van  ,pont a vasúti felüljáró dombján.

 

https://www.google.com/maps/@46.6895644,17.2885818,288m/data=!3m1!1e3

 

a guglin még nem látszik , de ott van az már  

Előzmény: adiaboli (51815)
Avaar Creative Commons License 2020.08.08 0 4 51823

Miért fáj mindenkinek, ha marad egy főúti elkerülő? Ráadásul a mai nagyvárosoknak konkrét igénye a körgyűrű (Debrecen, Kecskemét, Nyíregyháza, Székesfehérvár). Szükség van az északi elkerülőre, hogy a 32-es főút felől se kelljen bemenni a városba, illetve a délire is az ipar, 442 és 402 miatt. 

Ha a déli elkerülőt bővítenék 2x2-re, akkor az valószínűleg drágábban jönne ki, mint egy teljesen új északi. Szét kéne bombázni az összes hidat, teljesen újakat tervezni (akárcsak északon), oda is kéne egy teljesen új Tisza-híd, és az sem kizárt, hogy a régire hozzányúlás nélkül 90-es korlátozás kéne, meg az utána levő ívbe is, mert nem hiszem, hogy megfelelne a szabványoknak (túl nagy a vertikális ív rajta, és a szélessége sincs rendben), a Holt-Tiszáról nem is beszélve. 

 

És az eredmény: minden harmadik autós bemegy Szolnokra matrica híján, rengeteg kamion továbbra is bemegy, hogy elérje az északi ipari parkot, ráadásul továbbra is félkör alakban meg kell kerülni Szolnokot. 

Azt az elkerülőt nem véletlen nem az M4 nyomvonalán építették anno, egyrészt így volt olcsóbb, másrészt erre nagyobb igény volt (akkori ipari övezet). 

Előzmény: Törölt nick (51817)
Hírfigyelő Creative Commons License 2020.08.08 0 0 51822

Tudom hogy ismeritek a térképet, és tudom azt is, a mostani megyematrica-rendszer szerint akkor kell másik megyébe szóló megyematricát váltani, ha bárhol átléped a megyehatárt. DE!!!: Én ezt az általad az (51737)-ben leírtak miatt a megyehatár-menti ingázás esetében nem jó megoldásnak tartom. Ezért is írtam le én az (51809-ben azt, amit írtam.

 

Idézet az (51737)-ből: --> "Tény, hogy ha egy kanizsai (pl. orvos, fodrász) naponta jár dolgozni Keszthelyre/Hévízre, vagy egy keszthelyi (pl. iparos) Kanizsára, azaz Zalából Zalába, akkor a két (nemsokára három) somogyi "péage-csomópont" miatt eddig is - és persze 2022 után is - kell nekik a somogyi matrica (persze, gyengébb eseben is max. egy fél napi munkabér).

Jut eszembe erről, januártól egy Törökbálint, stb.-Tata, stb. ingázás  már három-matricás mutatvány lesz?"

 

Na mármost ha valaki két szomszédos kistérség között ingázik és csak ezért megy rá egy gyorsforgalmi útra (pl. a Keszthelyi kistérség és a Marcali kistérség között, vagy a Nagykanizsai kistérség és a Marcali kistérség között), hogy a munkája csak egy rövid megyehatár menti útszakaszon miatt ingázzon naponta oda-vissza, akkor az lenne a jó megoldás, ha nekik nem kellene még egy másik megyébe szóló megyematricát is megváltaniuk.

 

Ezért szerintem az lenne a jó matrica-rendszer, ha csak az országos elsőrendű főutakat követő gyorsforgalmi utak (pl.: M3, M5, M6, M1, M44) esetén kellene több megyematricát is megvenniük azoknak, akik az ország túlsó végéből mennek Budapestre vagy más hasonló távolságra (Debrecen-Budapest, Miskolc-Budapest, Szeged-Budapest, Győr-Budapest-Debrecen, stb. .... ...); de azoknak viszont, akik csak a megyehatár mentén ingáznak, ill. az olyan gyorsforgalmi utakon, melyeknek legnagyobb része egy megyén belül van és csak egy kicsike része nyúlik át a szomszéd megyék valamelyikébe (pl. ilyen az R76-os), oda ne megyematricát kelljen váltani, hanem útvonal matricát. Ezalatt azt értem, hogy pl. mivel az R76 a régi 76-ost kiváltva a Körmend-Zalaegerszeg-Sármellék-Sávoly irányt erősíti (az R76-osnál a sávolyi csp. itt a balatonszentgyörgyi csp.-t helyettesíti!) az egész R76-ra egy matrica legyen érvényes. Egy másik gyorsforgalmi útra meg megint más matrica kelljen, valahogy így:>>

 

M86 -- Győr-Szombathely-Rédics

R76 -- Körmend-Zalaegerszeg-Sármellék-Sávoly

M30 -- Emőd-Miskolc

M35 -- Görbeháza-Hajdúböszörmény-Debrecen

stb. ... .

 

Vagyis ebben az útvonal-matrica rendszerben mindig akkor kellene másik matrica, ha az egyik gyorstól a másikra térnél át!

Előzmény: adiaboli (51815)
RadiX Creative Commons License 2020.08.08 0 0 51821

Ameddig most kész van (Szolnoktól kb 14 kilométer), onnan új nyomvonalon lesz az északi elkerülő (a bedőlt Vegyépszer szerződéssel elkezdett szakasz), az csak 2022 elejére lesz kész. 

Bombyna Creative Commons License 2020.08.08 0 0 51820

Bprol mentem szolnokig és nincs az kész szerintem Abony keleti végéig? Vagy beneztem valamit. Volt ott 60as tábla stb.

trizs77 Creative Commons License 2020.08.08 0 0 51819
NAR Creative Commons License 2020.08.08 0 0 51818

Jelenleg a Waze Budapest felől nem küld körbe az M76-osra, hanem Balatonszentgyörgyön keresztül visz Keszthely felé. Jut eszembe, ha az M76-nak lesz külön csomópontja a 76-os elágazásra meg külön csomópontja a 71-es elágazásra, akkor az utóbbira már Zala megyei matrica kell majd...

Előzmény: adiaboli (51815)
Törölt nick Creative Commons License 2020.08.08 -1 0 51817

Pár éve csináltak egy Szolnok elkerülőt délről az most a 4es főút.

Azt kellett volna kiszélesíteni,nem új utat észak felől.

Hamarabb lesz Szolnokon körbe elkerülő mint Bp körül.

dimelo Creative Commons License 2020.08.08 0 2 51816

Így nem szerencsés a fogalmazás: ha nem akarunk szellempályát az M35-ből... (talán nem kellett volna ezen a nyomvonalon erőltetni)

a mondat folytatása lehet még rosszabb...

 

Nézd át az OCF (Célforgalmi) adatokat.

 

A 4. főút forgalmának több mint fele célfuvar (...Cegléd-Szolnok-Törökszentmiklós-Karcag...)

Az ártándi tehertranzit 25 %-a megy Debrecen-Miskolc-Kassa felé

                                     10 %-a kistérségi (B.újfalu)

                                       5 %-a déli (B.csaba-Kecskemét)

                                     60 %-a 42-4. főúton.

 

Napi teherforgalom Ártánd 2500, ebből 1500 db a 4-42. úton,

Püspökladány-Karcag között becsatlakozik 1200 Debrecen felől és kiválik 200 Tiszafüred felé.

 

Tehát 2500 db tehergk. halad Budapest felé, de az M0-Déli hídon - Ártándról - 850-900 megy át M1-M7 felé.

 

Akinek nincs célja az M35-M3 irányban, az mindig meg fogja találni a kedvezőbb megoldást.

 

Tehát építeni kell az M4-et - nem terelni.

 

2025 Forgalomprognózis szerint 18900

2035                                            20600 egységjármű haladna már a 4. főúton.

 

Ellenben 2022 egy szép kora tavaszi napján átadhatják az M4 Tisza-híd szakaszt,

és ki lehet dobni a prognózisokat...

Előzmény: Autobahn89 (51795)
adiaboli Creative Commons License 2020.08.08 0 0 51815

Tisztelettel jelentem, hogy még néhányan ismerjük a térképet, főleg, ha előttünk van:-). Jelentem azt is, hogy a zalai irányból Sávoly után már most is somogyi matrica kell, a jelenlegi keresztúri M7/68 csomópontig sem elég csak a zalai. Az M76 első szavaszával annyi változik, hogy Zalából rövidebb és gyorsabb úton lehet a Nyugat-Balatonhoz (valóban Zalából Zalába) eljutni. (Ellenirányból hosszabb úton, ami nem is biztos, hogy gyorsabb lesz, mivel Szentgyörgyre változatlanul be kell majd menni.)

A kérdéses, nyúlfarknyinak minősített szakasz (Sávoly csp., M7 - B.szentgyörgy csp. M76) kb. 14 km lesz, ízlés dolga, hogy ezt a hosszt ki minek értékeli. Tény, hogy marad köztes somogyi, nam "határ" csomópont (Hollád). Amúgy mit szóljanak januártól a Pest és Komárom megyék között ingázók?

Bátorkodom ajánlani még: http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=155523242&t=9013571.

Előzmény: Hírfigyelő (51809)
adiaboli Creative Commons License 2020.08.08 0 0 51814

Mi több, így utólag még a két vessző használhatóságában sem vagyok biztos.

Előzmény: Tamas(Ottawa) (51807)
dimelo Creative Commons License 2020.08.08 0 5 51813

Köszi mindenkinek, hogy van még empátia:)

 

OFF

Amikor 7 éve beregisztráltam, a törzsfórumozók felkapták a fejüket észrevételeimre:

talán valamilyen "obsitos utász" lehetek.

Akkor is írtam, civil vagyok - de nem közönyös.

 

Közgazdász vagyok - ez szemléletem meghatározó alapja.

8 év építőipar (díj-, anyag-, üzemanyag) után szakosodtam a gépjárműüzemelés-szállítmányozás felé.

9 év üzemeltetés - logisztika (42 teher-, 9 személygépkocsi, 5 busz)

15 év EU-s és hazai beruházás monitoring: elsődlegesen út- és mélyépítés.

Minden más munka közben is - szenvedélyem az infrastruktúra-fejlesztés...

ON

 

Remélhetem, hogy a "perszonáliák" után a topic témaköreivel foglalkozunk?

Előzmény: Autobahn89 (51794)
Autobahn89 Creative Commons License 2020.08.08 0 2 51812

En speciel kisujszallasig szoktam menni. Amint vege az M4-nek Abony korul csak par km-et kell menni a  ket savos szolnoki korforgoig, ahonnan 2x2 savon lehet menni egy jo darabig. Fel is ujitottak nemreg egy reszet es kiraktak a 110kph tablat. 46os fouti leagazoig 2x2 savos, majd utana 2x1. Fegyvernek elott kicsivel megint csak 2x2 sav 110kph. Velemenyem szerint a leggazosabb szakasz a Fegyvernek-Kenderes. 2x1 sav es rossz minosegu ut.  Mi eddig 10-15 perc idonyereseget szamoltunk,lehetne tobb is, de rendre az M0 delin beleszaladunk a felujitas miatti dugoba. Oke, hogy epulnek a gyorsforgalmik, de sajna a M0 belerondit a tortenetbe. Amit nyernenk M4en vagy M25on azt az idot elégetjuk M0 deli szektoron. De legalabb biztonsagosabban celbaerunk.

Előzmény: Avaar (51811)
Avaar Creative Commons License 2020.08.08 0 3 51811

Ha csak ennyi (és a Szolnok északi elkerülő) készült el, akkor is nagyon szuper! Pont a legproblémásabb szakaszok kerültek kiváltásra. Sok utazás átlagában 25-30 perc spórolás, ha pedig a következő szakasz is kész lesz, akkor Törökszentmiklós - Budapest viszonylatban szerintem borítékolható a fél óra nyereség. 

És még abba milyen szép belegondolni, hogy ezalatt a bő egy év alatt (amióta Albertirsa - Abony viszonylatban több autóút van, mint terelés) hány halálos balesettel történt kevesebb.

Előzmény: Autobahn89 (51810)
Autobahn89 Creative Commons License 2020.08.07 0 3 51810

En mar ennek is orulok. Tavaly meg az M0-M5-405-4 utvonalon szoptam es M5on azon a nyulfarknyi szakaszon volt mindig vmi baleset. 405 meg evrol evre egyre rosszabb allapotba kerult. Ugyhogy en nagyon orulok neki, hogy M0tol Abonyig 2x2 savon lehet menni. Lehet vitatkozni, hogy mennyibe kerult, mennyi ideig csinaltak, miert csak ennyi van kesz, de saina mar nem valtoztat semmin. Oruljunk annak, ami van. 

Előzmény: Bombyna (51802)
Hírfigyelő Creative Commons License 2020.08.07 -1 0 51809

Zala és Somogy megyék között egyszerűen megtalálható a megyehatár a Kis-Balaton térségében: ott gyakorlatilag a Zala-folyó a Balaton és a Kis-Balaton között kb. féltávig, majd innen tovább ill. déli irányban a "Zala-Somogyi határárok" nevet viselő csatorna/patak jelöli ki a megyehatárt, egészen a Zala megyei Pat teleülés déli széléig -- innen a megyehatár nyugatnak fordul, és fokozatosan Nagykanizsa alá veszi az irányt, ahonnét délnyugat felé tovább futva (a Zala megyei Beleznától nyugatra és a Somogy megyei Őrtilos-Szentmihályhegy falurésztől északra) végül eléri a magyar horvát országhatárt. Tehát ha Zalából keletre tartva átmégy a Zala-folyó vagy a Zala-Somogyi határárok csatorna/patak hídján, akkor onnantól kelet felé már Somogyban vagy.

 

Ez azt jelenti, hogy a7-es út menti Balatonkeresztúr, Balatonberény, Balatonszentgyörgy, Vörs, Tikos, Hollád, Szegerdő, Főnyed, Sávoly, Szőkedencs, Csákány, Nemesvid Somogysimonyi, és Varászló falvak már Somogy megyében, míg a Kis-Balaton keleti partjára eső Sármellék, Zalavár, Balatonmagyaród, Zalakomár, Galambok, Zalaszentjakab, és Miháld falvak Zala megyében vannak.

 

Mondjuk azért a megyematrica érvényességénél lehettek volna rugalmasak is, és az R76-osnak az "amúgy már" Somogy megyébe eső nyúlfarknyi (kb. 10 km-es....) szakaszát nyugodtan hozzászámolhatták volna a Zala megyei szakaszhoz, lévén az R76-os út az M7-es és a 7-es utak csomópontjánál amúgy is véget ér. Így egy nyúlfarknyi szakasz miatt nem kellene külön megyematricát venni a Balatonszentgyörgy-menti szakasz kedvéért... .

Előzmény: nikkinév (51735)
Avaar Creative Commons License 2020.08.07 0 0 51808

Hát amennyiben 70 kilométer csak pár kilométer, akkor igazad van. De vigyázz, mert kilónyolcvannal ez is csak néhány kilométernek tűnik :) 

Előzmény: Bombyna (51802)
Tamas(Ottawa) Creative Commons License 2020.08.07 0 1 51807

...meeg...

:-)

Előzmény: adiaboli (51804)
RadiX Creative Commons License 2020.08.07 0 0 51806

Merről mentél Abonyig? Most éppen az Abonyt elkerülő szakaszt adták át (2x1 sávról 2x2 sávra bővítve).

Előzmény: Bombyna (51802)
Jared- Creative Commons License 2020.08.07 0 0 51805

Biztos az M4-en voltál? Bp-Abony között készen van. Amennyiben a burkolt leállósávot hiányolod, nos, az ilyen marad...

Előzmény: Bombyna (51802)
adiaboli Creative Commons License 2020.08.07 0 1 51804

een is voltam rajta, még a muult heeten STOP 11,6 km-t adtak aat STOP nekem tetszett STOP  

Előzmény: Bombyna (51802)
adiaboli Creative Commons License 2020.08.07 0 0 51803

1920 után Himnuszunk és (állítólag még) Boldogasszony Anyánk is betiltva... Dolfuss népe. ON

Előzmény: Tamas(Ottawa) (51801)
Bombyna Creative Commons License 2020.08.07 -1 0 51802

Voltam az M4 en Abonyig hát ez nincs is kesz mit adtak át? Pár kmt? Nem tetszik.

Előzmény: radio100jozsi (51797)
Tamas(Ottawa) Creative Commons License 2020.08.07 -1 1 51801

OFF

A nálunk maradt Zala, Vas, és GySM megyék határmenti települései között is gyakori a fehérhorvát jelenlét. Az útmenti helyiségtáblákból jól látható. Mindenütt beszélik a sajátjukat éppúgy, mint a déli részeken a kb. ugyanakkor és hasonló okokból betelepült sokácok és bunyevácok leszármazottai.

(Azért kicsit liberálisra sikerült a wiki cikk: szemérmetesen nem nevezi néven a gyereket. Ha erőltetett magyarosításról beszél, akkor bizony illene kerek-perec leírni, hogy bizony erőltetett germanizálás történt/ik Burgenlandban.)

Előzmény: adiaboli (51791)
trizs77 Creative Commons License 2020.08.07 0 0 51800
Autobahn89 Creative Commons License 2020.08.07 0 0 51799

Mondjuk az M35-M4-nek nem is a keletről nyugatra és visszafelé tranzit levezetése lenne a fő funkciója, hanem a Via Carpatia ránk eső részét akarták ezzel kipipálni, meg az építés alatt álló M30-al. Az már más kérdés, hogy ha meglesz az M30 is végig, akkor rajta marad-e a szellempálya gúnynév. 

Előzmény: radio100jozsi (51798)
radio100jozsi Creative Commons License 2020.08.07 0 2 51798

Megnézve a google térképen +60 km az M4/M0 csp és a 42/47 csp ha az M3-M35 felé megy az ember. Ez +30 % távban. Azért egy fuvarozónál ez nem kevés árban, legyen az a futásteljesítményben (kopás, üzemanyag). Miközben személyautónál csak 10 perc időnyereség már most. Ha meglesz Törökszentmiklósig az M4, akkor már nem elsz gyorsabb sem, és szerintem még km-ben is kedvezőbb lesz az M4-es útvonala (nem kell akkorát délről Szolnokon kerülni, ez biztos -2-3 km is lehet.

Előzmény: radio100jozsi (51797)
radio100jozsi Creative Commons License 2020.08.07 0 4 51797

Szerintem is az M4 már azért így Abonyig az M0-tól nem kevés előnyt jelent fuvarozásban az M3 felé menet helyett. Ha meg meglesz Törökszentmiklósig az M4, akkor csodálkoznék olyan fuvaroson, aki  a Kelet-nyugati irányban az M3-M35 felé menne az M4-4-42 helyett.

Előzmény: Autobahn89 (51795)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!