Nincs összehasonlítási alapom sajnos, mert hiányosan vettem mindent, a blokkot is, és darabokból raktam össze. Eleve úgy terveztem, hogy ducati gyújtással csinálom meg.
Tegnap nézegettem a hirdetéseket, és nem tudom, hogy az a fajta lendkerék, amin szegecsek vannak, jó-e a ventillátor felszerelése szempontjából. Nekem olyan van, mint a bal oldali a képen, amin bejelöltem a 3 furatot, amihez én átalakítottam, meg közdarabot(távtartót) csináltattam:
Nem tudom, hogy az eredeti gyújtással mennyire menne, de ezzel jól pörög, 2. fokozatban kb 45 km/h a vége, 3-ban 68, meg a dombok se megerőltetőek neki. Viszont nekem 60/4-es hengerszett van rajta, amiatt is erősebb elvileg.
Az egyik tesómnak vettünk most egyet eredeti gyújtással, csak még nincs nálam, hogy működésre bírjam, azzal össze tudom majd esetleg hasonlítani, de lehet, hogy addigra már késő lesz neked :)
Múlt héten voltunk 2 napot ebben a kellemes késő őszi időben Balcsin a családdal, jó helyismerettel rendelkező ismerőssel.
Ha Chrisnek nem jött be az az étterem,igaz én reggel jövök haza, de hadd ajánljak onnan kb. 5 km-re egy nagyon barátságos árakon dolgozó hangulatos helyet, ott voltunk a családdal, jó ízek, nagy adagok, kb kőszegi árak:
Mivel csak ilyenkor van időm.. (egyenlőre) hozzákezdtem a hengerhüvelyeket kipréselni. Sajnos az 51-es valószínű valami utángyártott cucc,abból nem sikerült,erőltetni pedig nem akartam. A Star hengerből könnyedén kijött. Ha valakinek esetleg van 51-es hengere feleslegben szivesen átveszem... ha túlfúrott akkor is. Nekem viszont van fölösleg Star hengerből +fejből is. Szivesen felajánlom. Kösz előre is!
Itt a számom . 06303481789. Én ki írom . :) . Zsé nálam nem gond lesz . Maszk ugyszintén de én már utalom :(:(. Legyen olyan jó idő ,hogy keljen fürdő gatya :).
Ma elutaltam az előleget, meg föltettem pár keresztkérdést.
Nem tudom, olvasta-e valaki a Galaktika útikalauz stopposoknak-ot, de az ott elhangzott alapszabály itt is érvényes: Mindenki tartsa magánál a törölközőjét, szóval hozzunk magunkkal. (Kalandvágyók a fürdőgatyájukat is) A szállást (eddigi info szerint) bármikor elfoglalhatjuk, mert nem lesz előttünk más. Ugyanez érvényes másnapra is, bár ez gondolom az éjszaka függvénye lesz majd.
Én előzetesben azt mondtam, hogy max dél felé érkeznék, mert szeretnék összeismerkedni a bográccsal. Abban egyeztünk meg, hogy kb egy órával előtte odacsörgök.
Azt azért dumáljuk meg, hogy a pörit kb mikorra időzítsem. Uzsonnatájt jó lesz vajon? Egyéb étkezést nem biztosítok, mindenki készüljön azért valamivel ezen kívül. Vagy reggel kinyaljuk a bográcsot. :-)
Pontos címet még nem tudok, előtte héten odaszólok még, hogy nem-e gondoltuk meg magunkat, és akkor felírom, és elküldöm Nektek.
Józsi, a Te számodat még nem tudom, elküldhetnéd az enyémre (pár hsz-al korábban kódolva írtam), vagy mailcímemre. Köszi. Bár ha együtt jöttök mindegy, de hátha. Mellesleg azt mondtam, hogy minden bizonnyal nem egyszerre érkezünk.
Igen, úgy gondoltam, majd a helyszínen rendezzük az anyagi dolgokat, kérdeztem, egyéb költség nincs, de azért én is készülök, nem szeretem a meglepetéseket.
Én is gondolkodom rajta, hogy lepucolom a bicikli/robogó takarót, ami korábban a motoron volt, de nemtom, egy éjszakát csak kibír a kertben.
Rendben, akkor indulunk Napkeletnek. Balatonszentgyörgyön a "futószalagétterem"-ben? Hát nem volt a kedvencem, de amúgy mindegy.
Amúgy maszk gondolom lesz mindenkinél.
Ne, hogy emiatt valakinek haza kelljen szaladni. :-)
Ahogyan olvasom, a helyszínen rendezzük majd az anyagiakat.
Zárt kert is jól hangzik. Ha lehet, akkor valami fedelet keresek, ami alá be lehet tolni a masinát, mert a pára nem tesz jót neki, pont úgy, mint az uv. Na de ez csak az én hülyeségem. :)
Én a Balaton kört biztosan kelet felé kezdeném, tehát ugyanúgy, mint tavaly. Biztos, hogy nem fogok megfutamodni. :D
itt vannak képek (https://leszhazunk.blog.hu/2020/07/21/kertbenrohasztott_star_vi), meg egy rajz a közdarabról, amit csináltattam hozzá (nem profi, sima képszerkesztővel rajzoltam). Ezt muszáj volt, mert a lendkerék egyrészt nem olyan szélesen áll ki a blokktól, mint az eredeti; másrészt a ducati lendkerekén 3 furat van, ezért a ventillátorkereket is módosítottam - ez is látszik a képeken.
Az én gyújtásom egy régebbi, bontott darab, külön kivezetése van a töltésnek (barna=töltés, sárga=világítás) az alaplaptól (az újabbakon egy sárga van, amit meg kell osztani a világítás és töltés között, úgy tudom).
Ja és az enyémhez nem am6-os lehúzó kellett, hanem egy szélesebb (M22 menetes, ha jól emlékszem).
Szerintem bármilyen ducati gyújtás jó lesz, elvileg akkor jársz jól, ha már úgy veszed meg, hogy az alaplap felfogatásához szükséges közdarabot is adják hozzá, plusz a lehúzót és a feszültségszbályozót - szoktam látni, hogy árulnak ilyen szetteket.
Szia csalobb! Segítségedet szeretném kérni! A schwalbim(kr51/1) -turbós-ra akarok ducati gyújtást,de nem tudom melyik a jó. Például a ventillátor lapát felfogatására gondolok. Tudnál linket vagy képet felrakni? Elöre is köszi. Üdv Csaba.
Igen, igazad van. Én csupán arra írtam az írásomat hogy mit jelent a fedezetlenségi díj és milyen hátrányokkal jár, ha valaki nem fizeti be időben a biztosítási díjat. Motor vásárlásnál természetesen nincs ilyen, mivel a vevő új biztosítást köt.
Kiiszod a sört. (eddig megy? :) ) Levágod a sörösdoboz tetejét kompletten. Az aljára fúrsz egy akkora átmérőjű lukat mint a kipufogó vége. Szerzel valami használt autó/traktor levegőszűrőt, még a fémszitást (gyerekkoromban a TSZ-ből kuncsorogtuk el a Rába Steiger levegőszűrőt), Abból vágsz egy csíkot, összetekered, hogy szép kis perforált cső legyen, aminek az átmérője akkora mint a luk, amit fúrtál, és felér a sörösdoboz tetejéig. Belerakod, körben a sörösdobozt pedig kitömöd lehetőség szerint gyapottal, ha az nincs, úgy vettem észre hogy géprongy is jó. Aztán ezt beteszed a furulya elé ha befér, a kis lukkal hátrafelé. Egyébként a sörösdoboz kb 2 hónap és kiég, javaslom a féktisztító spré dobozát, ha kifogy, és nincs benne túlnyomás, bátran levághatod a tetejét és kifúrhatod az alját.
Ha gondolod én valamelyik nap be is dobom Neked a pénzt, részemről frankó. Így, hogy elvileg szerdán és csütörtökön is dolgozom, szerintem szerdán kora este érkezem, és csütörtök reggel jövök is haza. Főleg a másnapi meló és a hazaút időtartama miatt szerintem meg fogjátok bocsátani hogy nem az SR-rel megyek, választok valami nagyobb utazósebességű gépjárművet :) Ugye Keszthely-Füred az durván 65 km, így viszont végig tudok szaladni a Káli-medencén
Ha nem használod a motort, miért kötnél rá biztosítást? De ha kötöttél rá, akkor fizetni kell, mert a díjhátralék miatt fedezetlenné válik a biztosítás és ez évek múlva is fennáll, a mostani törvény szerint. Sőt, más biztosítóhoz sem mehetsz át. Erre csak egy megoldás van, ha valaki megveszi a motort és új biztosítást köt rá. Biztosítás nélkül 1 métert sem mehetsz a motorral, mert megbüntethetnek.
Sziasztok.Ritkán de most összejött 3-üres sörösdoboz és annyi lenne a kérdés ha benne hagyom a hangtompítót és úgy tennék pluszba sörösdobozt az káros lenne-e a motornak illetve mi a trükk,a doboz előre vagy hátra nézzen és mekkora és hány lyukat kell a dobzra fúrni? (Valójában halkítani szeretném hiába komplett új kipu nekem hangos)
Én abból indultam ki, hogy az Apu simsonja évek óta üzemképtelenül állt az udvaron, biztosítása se volt, egy barátommal meggeneráloztuk, kötött az Apu egy biztosítást, és kész. Senki se kérdezte, hogy mi van az előző évekkel, továbbra is az apám nevén volt a kismotor. Ez még a matricaragasztós időszak volt, kb 2000-2002.
Na de mindegy is, a lényeg, hogy kell az öcsémnek is kötnie, köszönöm az infókat!
Igen, jól számoltál, elfelejtettem írni. Fejenként egy ötös, de azért készüljön mindenki egy kis fagyipénzzel, mert hát ki tudja. Meg még nem beszéltünk itókáról, kajáról. A pincepörköltet továbbra is tartom.
Nem jól tudod. Én kerültem ilyen helyzetbe. A kismotoromra volt érvényes biztosítás, kiküldték a csekket, amit nem fizettem be, mert tél volt. Gondoltam ha majd lehet motorozni, akkor fizetem be. Kicsúsztam a határidőből, ezért fedezetlenségi díjat kellett volna fizetnem, ami duplája lett volna az éves díjnak. Ezért inkább átírattam a motort a fiam nevére, Ő kötött rá biztosítást, amit természetesen én fizettem, de így csak egyszeres éves díjat kellett fizetnem.
Váltóáramú, igen. Nincs feszültségszabályzó, mert ahhoz akksi kéne, ami plusz súly :)
55W H1 van elöl, és hátul már sok mindent próbáltam, minden 12V-os izzó kiégett (de nem is csak kiégett, hanem megsemmisült-teljesen elolvadt bennük a wolfram-szál). Aztán legutóbb 24V-os 10W-osat tettem be, ami bírta elég sokáig (az előzőekhez képest), de tegnap láttam, hogy az is kinyiffant. A féklámpám most 24V 21W-os, az bírja.
Az az érdekes, hogy az első 55W-os akkor se ég ki, ha már csak egyedül marad (mert a hátsó kiég).
Arra gondoltam, hogy beteszek hátsó lámpának is egy 24V 21W-ost, az talán bírná.
Ezen a motoron egyébként nem fontos szempont, hogy erős legyen a világítás, mert csak nappal megyek vele, leginkább földúton. De azért lényeg, hogy valami pislákoljon, hogy a rendőrök ne tudjanak belekötni, ha véletlenül forgalomban megyek.
Úgy néz ki, a szállásunk Balatonfüreden lesz 5.én este, 6 fő, 30.000 konvertibilis magyar forintért. Holnap igyexem előleget utalni.
Kérdeztem, van bográcsuk!!!
(Aggódtam, hogy ha a zöld motoron a hátamon kell bográcsot vinnem, Tinininjateknőcnek néznek majd :-))
Motorok elférnek zárt kertben. A részleteket (érkezés, továbbindulás, ilyesmi) még megérdeklődöm, ha valakinek kérdése van, jelezze! Asszem mind tudjátok az emilcímemet, ha meg nem, akkor az adatlapomon megtalálható.
Eddig nem volt szó arról, hogy hogyan prezentáljuk a menetet, vagyis hogy teljes kört megyünk együtt, vagy hasonlóképpen a tavalyihoz, tehát ha valakinek megvan a köre, akkor integet és elkanyarodik. Bár ez annak függvénye, hogy milyen irányban megyünk.