Úgy ahogy mondod. Meg kell hosszabbítani a 83-ast Pápa-Devecser-Sümeg új nyomvonalon, kitáblázni a Balatont és Keszthelyet, valamint külön szintű csomópontokat építeni.
Akár Sümegtől Zalaszántó felé vinni egyenesen a Keszthely elkerülőbe ami főirányként mehetne a leendő 2x2 városi bevezetőn át az M76-ba és a repülőtérhez ill. Az M7-be.
Persze, nem mondtam, hogy a 3-4-5-szörös különbségeket magyarázza. Egy olyan 30%-40-os pluszt nagy átlagban (megengedve, hogy egyes spec. esetekben ennél jóval nagyobb különbség is előállhat kivételes helyzetekben) talán tudna magyarázni a dolog. Mindenesetre örülnheténk, ha csak ekkora pluszról lenne szó. Ez alá szorítani nagy átlagban a különbséget a szerbekhez képest szerintem reménytelen.
"83-ast a 8-asig lehetne vagy egybefűzni a 84-essel és akkor Győr felől is oké a Balaton. Nyilván 2x2."
És ezt hogyan lehet kivitelezni a gyakorlatban??? -- A 84-es ui. Jánosháza és Duka között félúton, míg a 83-as Városlődnél éri el a 8-as utat, és e két útk. között igen jelentős (42 km!!!) a távolság[*] , ami miatt a 8-as úton át való egybefűzés a Balatonederics - Győr között közlekedőknek igencsak óriási kerülőt jelentene.... Hacsaknem...: ---> úgy oldják meg a 84-es és a 83-as utak egybefűzését, hogy "[84] - Sümeg - Káptalanfa - Devecser - [8] - Noszlop - Pápa - [83]" nyomvonalú összekötő utat végig átépítik és átminősítik egy új másodrendű főútvonallá, természetesen a települések többségének a normális elkerülőzésével. Így ui. az így létrejövő, részben új főútvonali nyomvonallal a "Balatonederics - Sümeg - Devecser - Pápa[**] - Győr" nyomvonalon kivágható[**] az előbb említett 42(!!!) km-es kerülő[*] ebből a közlekedési útirányból!
A Nagycenk-Sárvár szakasz annyira "gyöngyfűzős" jellegű, hogy annak teljes 47 km-es szakaszán 12 településen megy át ez az út. Pár éve mindössze 1 települést elkerülőztek, Lövőt, de a térkép szerint az északnyugati sarkán ott is átfut ez az út. Kérdés persze, hogy ott ez a kis szakasz tábla szerint lakott területen belülinek vagy azon kívülinek számít-e.
Egy hozzánk közel eső út, a 35-ös út ui. olyan Hajdúböszörménynél, hogy azt a térkép szerint annak nyugati szélében kerüli el, viszont a valóságban ez a tábla szerint már lakott területen belülinek számít. Ezt ki is használják a rendőrök, mégpedig úgy, hogy a 35-ös út és a Hajdúböszörmény-Balmazújváros közti összekötő út kereszteződésében egy rendszeresen kitelepülő rendőrautós traffipax-pont van kihelyezve, amely az ezt északnyugat (Polgár, Görbeháza) felől megközelítők számára egy rejtett bemérési csapdát jelent, mivel a Hajdúdorog felől befutó 3502-es útról sokan úgy hajtanak tovább Debrecen felé -- Hajdúböszörmény városmagjának kikerülése céljával(!), hogy a városon körbefutó külső körgyűrűre mennek rá, amiről ráhajtanak a körgyűrűt a 35-ös úttal összekötő rövid útszakaszra, ami ugyan ezután itt kilép a lakott területről és ez egy rövid fél kilométeres útszakaszon még a 35-ösön is így marad, de aztán a körgyűrűt a 35-össel átkötő út és a Balmazújváros felé kiinduló út kereszteződései között itt a 35-ös főút belép a kitáblázottan lakott területre, ami a város déli széléig sőt még attól is fél km-rel kintebbig (Debrecen iránya felé) még így marad... . És aki nem figyel oda, azt "szépen" bemérik... !
Ideje volna már kiváltani egy valódi elkerülővel ezt a Hajdúböszörmény-menti ál-"elkerülőt", (mert ez így csak fogja a forgalmat(!) az 50 km/h lakott területen belüli sebességével és a rejtett traffipax-pontjával)! Gondolom, ez az ál-"elkerülő az országban nem az egyetlen csapdás hely....
Mert a 83 2x2 sávjának legyen több értelme mint Pápa. Legyen belőle Balaton is, ami rövidebb mint a 82-73.
Ha megnézed a térképet sokkal kézenfekvőbb, és a 83-as 2x2-je Már fix. Aztán ott a 14-es 2x2-je ami Dunaszerdahely körzetét hivatott bekötni. Ez olyan egyenes lenne a Felvidékre mint a 84-es Bécs és Balaton között.
Mert hivatalosan Körmenden fog véget érni az M8 X M76 Csomópontban.
Körmend - Zalaegerszeg - Keszthely kizárólag M76 néven fog futni.
2x1 sávokat ne erőltessünk országutakon amiknek fontos szerepe van. A jövőre is gondolni kell, nemcsak a mostból kiindulni.
Jobb lenne egyszer rendesen megcsinálni, hogy többet NE kelljen belenyúlni és hátráltatni a közlekedést.
Ez a 21. Század. Nem ezt kell kispórolni. Egyébként a 2x1 sávot is képesek lennének 2x2 áron építeni. Akkor inkább az utóbbi készüljön, az mindenkinek csak jó.
A szerbek nem tudom, mennyire egy az egyben összehasonlítási alap a költségek szempontjából.
A dolog egyik része a bérszint. A másik meg egy rakás EU-s bürokrácia, Natura 2000-től az EU-szabványos kivitelezésekig stb.
Ezzel nem mondom azt, hogy idehaza ne épülnének drágán a gyorsforgalmi utak, csak azt, hogy a költségek szerb szintre leszorítása légbőlkapott illúzió.
"Miniszteri döntés alapján az M4 és M8 autópályának nem lesz közös szakasza, ebből következően a korábban közös szakasznak tervezett szakaszon a keresztmetszeti kialakítás csökken. Az M8 gyorsforgalmi út távlati csatlakozása a jobb pályán a 94+500 km szelvény térségétől közös földmunkán lenne az M4 gyorsforgalmi út főpályájával. Ettől a szelvénytől a távlati földmunkának a helyet biztosítottuk A 96+055 - 118+000 km sz. közötti szakaszon az üzemi sáv burkolatlanul, mechanikai stabilizációval, aszfaltburkolat nélkülkerül kialakításra, kivéve segélykérő öblöket.következő ütemben kerül sor 118+000 - 125+000 km sz. közötti szakasz megépítésére, amelynek ütemezése jelenleg nem ismert. A koncepció változásának a térség úthálózatának korábban előrebecsült forgalmi megoszlására lényeges hatása nem várható..." Benyújtás: 2019. november Engedély: 2020. március 23.
Segítenétek a helyzet értelmezésében?
Ha nem lesz közös M4-M8 szakasz, akkor miért írnak távlati csatlakozásról és földmunka helybiztosításról?
Hol fog áthaladni az M8 nyomvonal (külön?) a Zagyván?
A 32. úti csp-tól 4 km hosszon kelet felé 7,5 m-es koronaszélesség csökkentést kérelmeztek, vagyis itt biztosan nem lesz M4-M8 közös szakasz.
De hogyan lehet akkor mégis durván drágább, mint az eredetileg 2x3 sávos Zagyva-híd + 4 km-es pálya?
M4 autópálya Abony-Fegyvernek I. építési szakasz (96+055–109+460 km sz.) kivitelezési munkáinak elvégzése és a kiegészítő tervezési feladatok elvégzése
– különös tekintettel a Zagyva folyó feletti híd kiviteli terveire és a 32. sz. főút csomópontjában megvalósítandó komplex pihenő terveire – tárgyában. A nyertes gazdasági szereplő CHSM Konzorcium közös ajánlattevő neve: Colas Hungária Zrt. Közös ajánlattevő neve: Swietelsky Magyarország Kft. A szerződés végleges összértéke: 46 705 740 976 HUF
Aktuálisan: nettó 67,8 milliárd és a Colas Közlekedésépítő Zrt., a Colas Hungária Zrt. és a Duna Aszfalt Kft. kivitelezi;
A Törökszentmiklós elkerülő szakasztól kelet felé M4 ütemezés még most sem ismert?
A változtatás meghatározó ezen a 4 km-en, ahol jóval nagyobb forgalmat prognosztizálhattak, amíg 2x3 sávra tervezték, ezért ez az állítás kétséges.
A kiviteli szerződéskötésről 2019.06.05-én tudósított a magyarepitok.hu,
mit csináltak eddig, ha az engedélyt 2020.03.23-án kapták meg?
A 84-es út két, jól elkülöníthető szakaszra osztható.
Egyik : Nagycenktől Sárvárig.
Telis tele lakott területekkel, és lakott területeken kívül is inkább girbe-gurba mint egyenes.
Másik = Sárvártól-Balatonedericsig.
Jellemzően nem érint lakott területeket. Hosszú egyenesek. Jól kiépített. Haladós.
Az első szakasz Nagycenktől Sárvárig a két világháború között illetve közvetlenül utána lett kiépítve, illetve a már addig is meglévő útszakaszok összekötve.
A második szakasz Sárvártól-Balatonedericsig UVATER tervezett.
Az 1960-as évek elején, részben osztrák pénzből, leginkább Dr.Csanádi György erőteljes támogatásával kiépített út.
Ahol nagy a forgalom , ott elkerülő út van , meg nem körforgalmat építenek a 2x1-es útra amelyik forgalmas , hanem megcsinálják hogy ne legyen szintbeli a kereszteződés.
Csak jobbra kis ívben tudsz felhajtani gyorsító sávban a 2x1-es útra.
Én többször jártam a 84-esen nyáron, a Balaton felől Sümeg, 8-as út, Sárvár felé is, nem tűnt fel az veszekedett nagy forgalom... Viszont (legalábbis ezen a részen) alig megy keresztül településen, úgy emlékszem, az ujjaimon meg tudom számolni, hány helyen kell 90-ről lassítani a Balaton és a 8-es út közott - és talán nincs is szükség mindkét kezemre.
Ez lassu es rohadt draga, akarhogy is nezzuk. Ha így folytatjak, akkor az M86 hamarabb leer Egerszegig, mint az M76. Talan 2024 korul mar Egerszeg korul fogjak kapargatni a foldet, addig meg max Khely lesz bekotve.
84-en nyáron nagy a forgalom, 2x1 nem elég. Ez a Balaton-Bécs
2x2 különszint a 67, 21 mintájára beleférne.
83-ast a 8-asig lehetne vagy egybefűzni a 84-essel és akkor Győr felől is oké a Balaton. Nyilván 2x2.
61-esnek hiányzik szakasza Szekszárd és Dombóvár között.
Azt minimum be kell építeni egyenesre, és legalább a Kelet-Nyugat áthaladás miatt megfontolandó lenne külön szintre átépíteni,
Mert később a Nyugati Körgyűrűnek ez lehetne a Déli megfelelője amin keresztül lehet utazni az országot megállás nélkül és előzési problémák nélkül.
Kellene ez a lokális hálózat a nagyvárosaink körül. Nekem már herótom van ezektől az előzni tilos, lassú, kátyús, falus és zebrás országútjainktól amik arra jók hogy balesetet, drága autószerelői költségeket és megnyomorított embereket okozzanak.
Ez már nem a 80-as évek.
81-es nyilván azért kell hogy ne álljon be a kamionsor az M0-n ha majd nekiállnak a Deák hídnak és szerintem jót tenne neki az ha munkálatok közben nem ráengedjük fél Európát, hanem megkönnyítjük a munkát és nem fog ezer ember kurvaanyázni a dugóban. Egy normális Győr-Szfv-M7 út is megérdemelhető a 21. században. Aztán ezeket az Alföldön is meg lehetne csinálni.
11,5 t nem jelenti azt hogy előzni fogsz tudni, sem azt hogy alkalmassá tennék az utat arra hogy ne kelljen lelassítani a régi rossz nyonvonala miatt. Természetesen ezt egybehangolva az elkerülőkkel. A 2x2 sáv főút is lehet, nem jelent mindjárt autópályát. Mai világban ez infrastruktúrát és a hétköznapi emberek szempontjából is elengedhetetlen.
Mindenki üdvözölné hogy jó utakon, előzve, lakó területek nélkül és megállás nélkül gyorsan eljuthat egyik helyről a másikra.
Az úthálózatban ennél nagyobb fejlesztést nem lehet csinálni.
Ha ez a fejlett hálózat rendelkezésre áll akkor onnantól kezdve a kisebb utaknál könnyű és gyors lesz a (nyomconal átgondolás és burkolaterősítés után) a felújítás. És ott nem 100-200, hanem 1000-2000 km-eket lehet egyszerre csinálni.
Ha már ebbe így kezdtek bele, akkor fejezzék is be így. A túlköltségre nekem nincs ötletem. Aki építi, az dönt úgyis miből mennyit vesz ki. Az állammal összehangolva meg nem tudunk ellene mit tenni. Megállítani ezért fejlesztéseket, csak magunk alatt vágnánk a fát. Az idő telik.
Nekem azért bántja a szemem a csonka M83-as.Lehetne egy Pápa Jánosháza Sümeg Keszthely viszonylatú akár 2x2 sávos gyorsút, ami szerintem még hálózati szempontból is releváns.
A 84-est fel kellene újítani vagy 11,5 tonnásra felfejleszteni , nem tudom van-e még ilyenre uniós pénz. Régebben abból nyomták a többit.
Egy -két elkerülő kellene bele amit beépítettek az elmúlt 40 évben ( pl :Sümeg )
, meg 1-2 faluhoz , de alapvetően nem szükséges a 2x2 sáv.
A faluban lassítás az sokkal rosszabb.
Amióta meg van a Sárvári elkerülő, azóta az is tök jó az a része.
A 61-est nem ( 4-5 éve)régen 11,5 tonnás tengely terhelésre felújították.
A burkolata jó az útnak , ilyennek kellene lenni minden útnak.
Kaposvár és Dombóvár között már 40 éve is szar volt menni , mert olyan sűrűn van beépítve.
Oda egy teljesen új nyomvonal kellene.
M9 vagy hívjuk aminek akarjuk.
Kaposvár és Kanizsa között 5-10 km-enként vannak falvak, kisvárosok., ezekkel kellett volna 4-5 évvel ezelőtt valamit kezdeni és akkor nem kell ide sem 2x2 sáv. A forgalom nagysága nem indokolja.