Keresés

Részletes keresés

adiaboli Creative Commons License 2019.08.29 0 0 46064

Friss (legalábbis az északi kétharmada): https://www.openstreetmap.org/#map=10/44.2678/20.1146 Az ígéret szerint az év végére elkészül az északi bekötés az A1-be. Jövőre pedig egy /azon a terepen) értékelhető hosszúságú montenegrói szakasz is: https://www.openstreetmap.org/#map=12/42.5986/19.4225

Csülkös.Pantani Creative Commons License 2019.08.29 0 0 46063

de kicsit gugliztam

a találatok szerint adózni kell utána

Óbudán ilyen árak vannak:

https://ovzrt.hu/foldteruletek-berbeadasa-2/

A 2019. évi bérleti díjak:

  • Külterületi, mezőgazdasági célú termőföld és művelés alól kivett terület: 136.- Ft/m2
  • Belterületi telekingatlan: 276.- Ft/m2

 

De ahogy valaki írta, kérhetsz bármennyit, majd kiderül nekik megér e annyit...

próbálkozz meg egy 250-350  FT/m2 árral, aztán vagy kiröhögnek vagy azt mondják OK

esetleg alkudoztok, mert ő azt mondja 150 a maximum, amit adok érte....

Előzmény: famulus3 (46059)
Csülkös.Pantani Creative Commons License 2019.08.29 0 0 46062

hidd el ha lett volna itt valaki, aki tudja a kérhető árat megírta volna.

hiába teszed fel ötször a kérdés akkor se lesz válasz, mert nem voltak/unk ilyen helyzetben.

olyan nehéz ezt megérteni?

Nem fogja megírni mind a 10-15 ide író ember, hogy bocsi de nem tudjuk.

bocsi.

Előzmény: famulus3 (46059)
radio100jozsi Creative Commons License 2019.08.29 0 0 46061

De ha felbontották, akkor még a 4 év garancia is kárba veszett, nem, hogy az óhajtott 10 év-et akarták volna. Nem értem, hogy Románoknál miért nem megy semmi ha autópálya építésről van szó. Lehet nekik is kéne egy két Mészáros Lőrinc, és nem lenne mindjárt gond az ilyen olyan konzorciumokkal.

Előzmény: dimelo (46057)
jozsi244 Creative Commons License 2019.08.29 0 0 46060

Kerni barmennyit lehet...

 

Kapni meg annyit, amennyit adnak...

 

Illetve lehet tobbet is, ha pereskedsz, de ahhoz tul draga a zugyved...

Előzmény: famulus3 (46059)
famulus3 Creative Commons License 2019.08.29 0 0 46059

Még egyszer kérdezném, hátha tud valaki érdemlegeset mondani. A magyar közút hídépítés miatt 150 négyzetméter vesz tölünk igénybe egy terelő út létesítéséhez kb. 24 hónapra. Mennyit lehet kérni ezért az albérletért négyzetméterenként? Minél előbbi választ előre is köszönöm.

Csülkös.Pantani Creative Commons License 2019.08.29 0 0 46058

igazi szar román mentalitás. 

Előzmény: dimelo (46057)
dimelo Creative Commons License 2019.08.29 0 1 46057
Csülkös.Pantani Creative Commons License 2019.08.28 0 0 46056

a 2-es út Vácig az nem M2 volt?

vagy az M70-es a szlovén határig eddig is M-es volt, nem?

Előzmény: Tamas(Ottawa) (46055)
Tamas(Ottawa) Creative Commons License 2019.08.28 0 0 46055

OK... ezek az M betűk megszivatnak rendesen. Legyenek az ilyen autóutak A jelzésűek, és megszűnik a gond.

 

Kihez forduljak? :-)

Előzmény: Landsmann_ (46054)
Landsmann_ Creative Commons License 2019.08.28 0 0 46054

Autópályáról nem volt szó. Autóútnak volt tervezve eredetileg.

 

Előzmény: Tamas(Ottawa) (46053)
Tamas(Ottawa) Creative Commons License 2019.08.28 0 0 46053

És még mindig autópálya, vagy csak olyan autóút, mint Szeged és Hdmvhely között? Az utóbbi elég lenne...

Előzmény: Landsmann_ (46051)
Csülkös.Pantani Creative Commons License 2019.08.28 0 0 46052

Köszönjük. Nagyon reméljük, hogy győz a józan paraszti ész!!!

Előzmény: Landsmann_ (46051)
Landsmann_ Creative Commons License 2019.08.28 0 2 46051

infó a olgármestertől M47 ügyben. A szakmai tanács sem támogatja a piros nyomvonalat. Amásik kettő van versenyben, vagy azok ötvözete. Választásokig nemigen lesz döntés, de szakmai tanácskozás még lesz addig. Ha tud infót jelzi.

ÁsítóSárkány Creative Commons License 2019.08.28 0 0 46050

Tudtommal eléggé korlátozottan, ahol nem találkoznak más járművekkel.

Nem tudok precedensről, csak az Uber önvezető autó tesztjei kapcsán (ahol ha jól értem, arról szólt a fáma, hogy vádat emelnek a tesztelő sofőr ellen).

Előzmény: pirosalmabumm (46049)
pirosalmabumm Creative Commons License 2019.08.28 0 0 46049

manapság is futnak "önvezető" járművek, igaz leginkább kötött pályán. Ott mi történik ha balesetet okoznak?

Előzmény: ÁsítóSárkány (46038)
Törölt nick Creative Commons License 2019.08.28 0 0 46048

Ott besorozzák egy vonatba, egy rendezőpályaudvaron átsorozzák egy másikba, majd átmegy 2-3 országhatáron, párszor mozdonyt cserél, meg leváltják a mozdonyvezetőt, a végén kitolják a címzett iparvágányára.

És egy kocsirendezéshez hány ember kell? Mert ezt kamionnal kb. 2 ember elintézi. És még kötöttpálya sem kell hozzá :)

Előzmény: orangutan (46039)
trizs77 Creative Commons License 2019.08.28 0 1 46047

Egyetértünk.

Előzmény: troglodita (46046)
troglodita Creative Commons License 2019.08.28 0 1 46046

Azóta eltelt 19-20 év, szóval egyáltalán nem biztos, hogy most is minden úgy van, ahogy akkor. Fejlődés azért csak van, még ha nem is mindig abba az irányba, ahogy azt a jövőkutatók jósolják. Egy azért biztos: nem véletlenül szokták a gabonát és szenet a vasútra bízni, míg az értékesebb cuccokat zártszekrényes tehergépkocsikra ;-)

Előzmény: trizs77 (46045)
trizs77 Creative Commons License 2019.08.27 -1 1 46045

 

 

Egy újszülöttnek minden vicc, új.

 

 

Már 1999-ben vagy 2000-ben megírtam ennek a hozzászólásodnak a cáfolatát az akkori PÁLYAŐR magazinba.

 

Mivel - tudtommal - nincs cikk keresője a magazinnak, holnap megpróbálom legalább a címét megkeresni neked.

 

 

Előzmény: orangutan (46039)
jozsi244 Creative Commons License 2019.08.27 -1 0 46044

Ja.

A szen, a gabona, a zuzottko eljut, azokat a vagonokst ritkan fosztogassak...

 

Probald meg ezt ajfonnal meg lapostevevel.. 

Előzmény: orangutan (46039)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2019.08.27 0 0 46043

Múszaki hibánál pl. megnézik, az utolsó múszaki vizsga idején már kellett-e tudni róla, aztán akár kap a vizsgabiztos a nyakába egy büntetőeljárást. Stb.

Előzmény: orangutan (46040)
jozsi244 Creative Commons License 2019.08.27 0 0 46042

Engemet a  satornaepitok kerestek meg, hogy munkagep es anyagtarolasra kiberelnek a telkemet.

50ft/m2-t kertem, de azt mondtak az tul sok, mert ok ingyen szereretnek...

Előzmény: famulus3 (46033)
jozsi244 Creative Commons License 2019.08.27 -1 1 46041

Aham.

 

Latszik, hogy nem a valovilagban elsz, ott ahol Murphy lakik...

Előzmény: orangutan (46032)
orangutan Creative Commons License 2019.08.27 -1 1 46040

A római jog alapú hozzáállásunk nehezen tud mit kezdeni az önvezető autók által okozott balesettel.

 

Jelenleg mit kezdenek az olyan balesetekkel, aminek az oka valamilyen műszaki, gyártási, vagy konstrukciós hiba?

Előzmény: ÁsítóSárkány (46038)
orangutan Creative Commons License 2019.08.27 0 3 46039

Ha vasúton feladnak pár kocsi árut, az is eljut valahogy a címzetthez, pedig nem kíséri senki.

 

Igaz, a vonat elején van egy mozdonyvezető, de ő a legritkább esetben megy végig a rajttól a célig, és a kocsi összsúlyán kívül nem érdekli, hogy mivel van megpakolva.

 

Egy tolatómozdony becsattog vele az első komolyabb csomópontba. Ott besorozzák egy vonatba, egy rendezőpályaudvaron átsorozzák egy másikba, majd átmegy 2-3 országhatáron, párszor mozdonyt cserél, meg leváltják a mozdonyvezetőt, a végén kitolják a címzett iparvágányára.

 

Nem ül ott senki a vasúti teherkocsin, hogy kérésre átnyújtsa a papírokat, kinyissa a tolóajtót, ha a szerv ellenőrizni akarja a rögzítést, vagy a kirakodásnál veszekedjen a címzettel.

 

********

 

Az SWR1 mai témája a autópálya-parkolóhelyek zsúfoltsága illetve hiánya.  Feltételezem, hogy az érintettek hatóságok minden olyan megoldást üdvözölnének, ami ezt csökkentené, akkor is, ha mondjuk a rendőrség eljárásrendjén ehhez valamit változtatni kell.

Előzmény: Fradista Utazó (46036)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2019.08.27 0 0 46038

Ennél húzósabb az, hogy ha baleset van, lenne esély kinek elsőbbséget nyújtani, illetve egyéb jogi felelősség.

A római jog alapú hozzáállásunk nehezen tud mit kezdeni az önvezető autók által okozott balesettel. Minden balesetért lecsukunk egy főmuftit a gyártónál meg eltiltunk a szoftverfejlesztéstől egy kupac embert?

Előzmény: orangutan (46034)
troglodita Creative Commons License 2019.08.27 0 0 46037

Na igen, baromi drágán lehetne nagyon sok munkanélkülit termelni ;-)))

Előzmény: trizs77 (46035)
Fradista Utazó Creative Commons License 2019.08.27 0 0 46036

Szoktam nézni Autobahnpolizei filmeket, a német autópálya-rendőrség munkáját mutatják be. 

Van például, hogy gyanús nekik egy autó, kék villogó, eléje állnak, Polizei, Bitte folgen (Rendőrség, kövessen!), kivezetik a parkolóba. Ott a rendőrök, kézjelekkel, megmutatják neki, hová parkoljon. Ezután felszólítják a sofőrt, hogy nyissa ki a rakteret, ill. hajtsa fel a ponyvát, és megvizsgálják, megfelelően van-e rögzítve a rakomány. Ha nem, pénzbüntetést kell fizetni (külföldiek esetén a helyszínen!), és nem mehet tovább, amíg nem rögzíti a rakományt megfelelően. 

Ez elég viccesen nézne ki egy önvezető teherautóval, amelyikben nincs sofőr. 

Előzmény: orangutan (46034)
trizs77 Creative Commons License 2019.08.27 0 0 46035

A telefon, fax, és email feltalálása óta ügyintézéshez és veszekedéshez nem kell személyes jelenlét.

 

-------------------------------------------------

 

Ez még ugyanabban a városban (Bpest) se működik mindíg, nemhogy 1777 km-re.

 

A szolgáltató cég ad kódot, és ötször elmondja, hogy intézzem emailen.

Ok.

 

Mikor nem megy és felhívom őket, akkor a válasz :

 - jöjjön be,

 - ülje ki a sorát,

 - hozza az igazolványait,

 - munkatársunk majd elintézi.

 

 

Nem a következő 20 évben fogják Európa útjait elözönleni az önvezető teherautók.

Bizonyára lesznek ilyen útszakaszok, de egy ország útjainak ilyenre való felkészítése, felszerelése számomra alig leírhatóan nagy összeg.

 

Gondolom én, mert nem tudom, de például a Portugál utak ilyentén való felszerelése belekerülhet,

3000-9000 milliárd euróba.

????????????

 

Kevésbé hiszem, hogy Portugália pont erre költene ennyi pénzt, ha lenne ennyiük.

De nincs is.

 

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!