Keresés

Részletes keresés

troglodita Creative Commons License 2019.05.07 0 0 44344

Erre szokta egy bölcs öregember azt mondani, hogy ha majd:

- minden városi taxis

- minden pizzafutár

- minden fűkaszáló és más rendű és jellegű kétütemű berregtető gép

elektromos árammal fog már működni, akkor talán...

Ja, és ha minden városi tömegközlekedési busz helyett is trolibusz jár majd, teszem én hozzá ;-)

Előzmény: trizs77 (44342)
drummond Creative Commons License 2019.05.07 0 0 44343

Ráadásul szerintem jó állapotú az a szakasz.

Előzmény: netuddkivogymuk (44339)
trizs77 Creative Commons License 2019.05.07 0 0 44342
jozsi244 Creative Commons License 2019.05.07 0 0 44341

fasza...

mar 6km-es a torlodas, pedig hol a delutani csucs...

Előzmény: jozsi244 (44340)
jozsi244 Creative Commons License 2019.05.07 0 0 44340

b+, en meg orultem, hogy engem nem erint ez a qrva betonbaszas, mert en csak a keleti szektoron szedelgek...

 

szerintem a megyeri hidig fog erni a sor...

 

 

Előzmény: radio100jozsi (44338)
netuddkivogymuk Creative Commons License 2019.05.07 0 0 44339

Mit kell ott felújítani? Az már beton pálya. 

Előzmény: radio100jozsi (44338)
radio100jozsi Creative Commons License 2019.05.07 0 0 44338

Csak, hogy tovább bonyolítsuk az M0-áson való közlekedést, elkezdik az M5-4-es közötti rész felújítását, és terelésének kiépítését mától:

 

https://utinform.hu/hirek/az-m0-s-autouton-az-m5-os-autopalya-es-a-4-es-fout-kozotti-szakaszon-a-betonburkolat-felujitasa-miatt-egy-savra-szukul-a-forgalom-keddtol

netuddkivogymuk Creative Commons License 2019.05.07 -1 0 44337

Ne azzal foglalkozz, hogy ki mennyit lop, hanem azzal, hogy ki mennyit hagy a zsebedben. 

Előzmény: dimelo (44336)
dimelo Creative Commons License 2019.05.07 0 1 44336

Ma is rémekkel álmodtál?

 

Gyakorold: lopott, lop, lopni fog

 

és mindig tedd a végére, hogy ki is az, aki ezt olyan nagyon akarja.

 

 

Előzmény: netuddkivogymuk (44333)
dimelo Creative Commons License 2019.05.07 0 1 44335
Előzmény: trizs77 (44329)
netuddkivogymuk Creative Commons License 2019.05.07 0 0 44334

Abból a cikkből, amit belinkeltem (Index cikk). 

Előzmény: trizs77 (44329)
netuddkivogymuk Creative Commons License 2019.05.07 -6 0 44333

"a haszon a magánzsebekbe kerül..."

 

Ez a kapitalizmus. Nem tudtad?
És a magánzseb szépen lepengeti a vonattovábbítás díját a pályatulajdonos államnak. De ha a ballippsik fognak kurmányozni, akkor a díj olyan kevés lesz, hogy még a karbantartás költségeire sem fogja futni.  Aztán a "krrupciógyanús" ügyletet majd a ballippsi bíróság bizonyítékok hiányában rendben fogja találni, te meg fizetheted a kínaiaknak a hiteltörlesztést. 

Ez meg a politika. 

Előzmény: dimelo (44328)
netuddkivogymuk Creative Commons License 2019.05.07 -4 0 44332

"Ez még a svájci-olasz vasúti alagutaknak is dícsőségére válna."

 

Miért is lehet egy svájci alagútban nagyobb forgalom, mint Kiskunhalas-Kelebia között? 

 

"Azt tudod ugye, hogy a Görög+Macedon+Délszerb szakaszon NEM közlekedhet 600 méter hosszú szerelvény"

 

Természetesen mindez csak akkor működik, ha az egész vonal "egyenszilárdságú". 

De ez legyen a kínaiak gondja.

 

"Akkor már "csak" 93 vonat befelé és 93 vonat kifelé.........................................:-))))"

 

Nagyjából jól számoltál. Erről van szó. És így kell vizsgálni a gazdaságosság kérdését is. Itt nem erdei kisvasútról van szó. 

De nem is ez a lényeg most. Azt kell látni, hogy feladat van, annyit lehet és kell szállítani, amennyi csak a csövön kifér. A vasút kihasználásáért csak annyiban kell aggódni, hogy a teljes déli szakasz Pireuszig mikor készül el. 

 

"Naponta.

Az év minden napján.

December 25-én is."

 

Még egyszer. Ez nem kispályás foci. 

Előzmény: trizs77 (44327)
netuddkivogymuk Creative Commons License 2019.05.07 -3 0 44331

Pont erről beszéltem. A bünti hatékonyságát fokozni kell, de nem lenne szabad a bünti mértékét, volumenét növelni.

Előzmény: jozsi244 (44326)
netuddkivogymuk Creative Commons License 2019.05.07 -4 0 44330

Értsd jól. (Ha akarod.)

Előzmény: trizs77 (44325)
trizs77 Creative Commons License 2019.05.07 0 2 44329

Ez jóóóóóó

 

Miből van ?

 

 

Előzmény: dimelo (44328)
dimelo Creative Commons License 2019.05.07 0 2 44328

Az eddig is tudhatók lényege:

 

"...az új Budapest–Belgrád-vasút ehhez nem olyan sokat tud majd hozzátenni." 

Egész egyszerűen nem ez a szűk keresztmetszet, a cégnek nem számít érdemben, hogy az áru 70-80 kilométer/órával vagy százzal jön a Belgrád–Budapest szakaszon.

A balkáni részen vannak a komoly gondok, a helyi viszonyok, a sok helyen extrém rosszul felépített infrastruktúra, széteső menetrendek és környezeti feltételek miatt.

Nagy arról nem akart nyilatkozni, hogy 750 milliárdos pályaépítésünk szerinte drága-e vagy olcsó, de azt elmondta, hogy „a Coscónak ebben semmi okossága nincs, nekünk ez a vonat megy így 8 órával is.

Nekünk teljesen mindegy, hogy nyolc- vagy négyórás ez a szakasz, amíg a szerb és a macedón szakaszokon ott áll a vonat. Ez a négy óra eleve nagyon kis különbség."

Emellett hozzátette: a vasút csak egy dolog; mivel itt belép az EU-ba egy tehervonat, így elvileg minden konténert egyesével végignéznek, az is tétel mindezek mellett. 

Nagy elmondása alapján elég optimistán számoltunk korábbi cikkünkben azzal, hogy az áru két nap alatt jut el Pireuszból Belgrádba. Átlagosan kereken négy nap alatt jut el az árujuk vonaton Pireuszból Budapestre, a legjobb időszakokban akár három nap alatt is, de lehet jóval több is, a balkáni vasúti szállítás kevésbé megbízható, erről volt szó korábban.

Amikor például év elején kicsit megcsúszott a macedón vasutasok fizetése, akkor egyből az átlagos kétszeresére, 8 napra ugrott a szállítási idő.

A Cosco lényegében kizárólag a Rail Cargóval, az osztrák vasúti áruszállítási vállalattal dolgozik – korábban ők privatizálták a MÁV Cargót, elég drágán, de erősen korrupciógyanús ügylettel tarkítva.

 

Már napok óta véleményezzük, de az vége ugyanaz marad:

a haszon a magánzsebekbe kerül...

Előzmény: netuddkivogymuk (44324)
trizs77 Creative Commons License 2019.05.07 0 1 44327

Emlékeim szerint valami másfél millió konténer jönne (és ugyanannyi menne) évente.

A szerelvények 600 m hosszúak lehetnek (50 konténer). 

Lehet számolni.

 

------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Én számoltam.

 

1.500.000 : 365 = 4109

Napi 4109 konténer lépne be ?

 

Az a mai 22 konténer/vonattal számolva napi 186 vonat befelé, és ugyanannyi (üres konténerekkel) kifelé.

 

Ez még a svájci-olasz vasúti alagutaknak is dícsőségére válna.

 

Kiskőrösön + Kiskunhalasason, + Délegyházán + meg még 10 faluban, minden lakos kap saját hőlégballont mert csak úgy tud a város másik felére átmenni ha naponta 400 vonat (!) miatt lesznek zárva a sorompók.

 

más

 

Számoljunk azzal amit írtál, hogy 600 méter hosszú lesz egy tehervonat és a mai állapottal ellentétben (ma 22 konténert hoz el egy vonat Kelebiáról) valóban 50 konténeres vonatok jönnek.

Azt tudod ugye, hogy a Görög+Macedon+Délszerb szakaszon NEM közlekedhet 600 méter hosszú szerelvény csak rövidebb, tehát valahol Belgrád környékén az addig eljött (1111 km) kettő konténer vonatból kell csinálni egy tehervonatot, (egyesíteni kell)  hogy onnantól Soroksárig már 50 konténer legyen egy vonaton.

 

Akkor már "csak" 93 vonat befelé és 93 vonat kifelé.........................................:-))))

Naponta.

Az év minden napján.

December 25-én is.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: netuddkivogymuk (44323)
jozsi244 Creative Commons License 2019.05.07 0 2 44326

nem veletlen az sem, hogy fokent ott mernek, ahol indokolatlanul alacsony a korlat, mivel ott lenyegesen konnyebb "gyorshajtot" fogni...

igazi tetu hiena utonallo bagazs...

Előzmény: netuddkivogymuk (44322)
trizs77 Creative Commons License 2019.05.07 0 0 44325

Én azt mondom, hogy a rendőrség büntetési bevételeit épp korlátozni, maximálni kellene, arra ösztönözve őket, hogy.......................

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------

 

 

 

Mit akarsz korlátozni olyan dolgon ami  N I N C S.

 

Hogyan lehet a nullát tovább tovább csökkenteni?

Előzmény: netuddkivogymuk (44322)
netuddkivogymuk Creative Commons License 2019.05.07 -4 0 44324

"5./   A kínai tervekben - távlatban - NEM 100 db tehervonat szerepel irányonként ahogy tévesen írod, hanem csak napi 16."

 

Hát akkor számoljunk. Ez évi 292 000 konténer. 

 

"amíg a Koper évente 900 ezer TEU-t (TEU: 20 lábas konténer, hozzávetőleg 21,6 tonna áru fér bele) kezel, addig Pireusz idén 3,7 milliót, jövőre 5 milliót akar, öt év múlva pedig 10 milliót. "

 

https://index.hu/gazdasag/2017/12/08/budapest_-_belgrad_cosco_kina_vasut/

 

 

Jön 10 millió konténer Pireuszba. Most akkor mit rugózunk itt 0,3 millió konténeren? 

Bakfitty. 

Előzmény: trizs77 (44320)
netuddkivogymuk Creative Commons License 2019.05.07 -4 0 44323

Emlékeim szerint valami másfél millió konténer jönne (és ugyanannyi menne) évente. A szerelvények 600 m hosszúak lehetnek (50 konténer). 

Lehet számolni. 

Előzmény: 20-as vonal (44319)
netuddkivogymuk Creative Commons License 2019.05.07 -3 0 44322

"2./ Úgy 60 éve a közlekedési bírságokból befolyó összegek  N E M    a rendőrséghez kerülnek."

 

Igazad van. Viszont nem kis összegről van szó, én 100 nd-ra emlékszek valahonnan (lehet, hogy rosszul), de nem is ez az érdekes, hanem az, hogy ez egy betervezett összeg a költségvetésben, tehát behajtandó, sőt, lehetőleg túlteljesítendő

És én itt látom a problémát. Én azt mondom, hogy a rendőrség büntetési bevételeit épp korlátozni, maximálni kellene, arra ösztönözve őket, hogy kevesebb büntetéssel érje el a nagyobb biztonságot (ott büntessenek, ahol annak pozitív hatása van). 

Előzmény: trizs77 (44318)
netuddkivogymuk Creative Commons License 2019.05.07 -4 0 44321

Ez esetben inkább fordított a helyzet. Itt a vasútról rakják kamionra a konténerek egy (kisebb) részét. A nagyobb konténermennyiséget valszeg vasúti kocsiról vasúti kocsira kell majd rakni a szerelvények átrendezése helyett. Vagyis sztem úgy fog működni a szerelvények fogadása, hogy kb. négy vágány feletti portáldaru lesz, ahol az egyik vágányra beáll a teli szerelvény, aztán három másikra átemelik róla a konténereket útirány szerint (kikötő, nyugat, egyéb). Egy szerelvényt (50 konténer) másfél-két óra alatt szétdobnak, fele annyi idő alatt feltöltenek visszfuvarral (üres konténerekkel) és mehet vissza.

 

Hááát, lehet, hogy lesz jobb ötlet is erre, mert ehhez 12 db daru és 48 vágány kellene.  

Előzmény: dimelo (44314)
trizs77 Creative Commons License 2019.05.07 0 3 44320

Egyébként nem 10 db tehervonatról van szó, hanem százról.

Naponta.

 

----------------------------------------------------------------------------------------------------

 

 

NEM.

 

Ma van napi 10 tehervonat kifelé, 10 db befelé.

Ok.

 

   1./   Ebből 6 tehervonat lengyel szén Szerbiába kifelé,

          6 tehervonat üres szenes vagonok befelé Szerbiából.

          Ezeket kamionnal kiváltani nem lehet.

 

   2./   Van napi 1 kínai konténer vonat befelé, kb. 20-22 konténer.

 

   3. /   Van napi 3-4 vegyes tehervonat befelé és van kb. napi 3-4 vegyes tehervonat kifelé.

 

   4./    a kínai fuvarszervező magyar partnere most küzd azért, hogy elinduljon Pireuszból a napi második konténer vonat is.

 

   5./   A kínai tervekben - távlatban - NEM 100 db tehervonat szerepel irányonként ahogy tévesen írod, hanem csak napi 16.

         Távlatban.

 

 

Előzmény: netuddkivogymuk (44316)
20-as vonal Creative Commons License 2019.05.07 0 2 44319

Ha már van napi 10,az is elég nagy növekedés,de a napi 100 az enyhe túlzás.Hegyeshalom a legnagyobb forgalmú határátkelőnk vasúton.Ha van napi 20-20 teher az már jó nap.Napi 100-at(igaz nem írod,hogy ez egy vagy két irány)a határátkelő sem tud lekezelni.

Előzmény: netuddkivogymuk (44316)
trizs77 Creative Commons License 2019.05.07 0 0 44318

 

 

 

a rendorseg legfontosabb beveteli forrasa a traffizas,

 

 

 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Nagyon buta ember lehet aki ezt leírta.

 

Úgy is mondhatnánk hogy : hülye.

 

1./ A traffizásból befolyó  összeg csekély egy rendőrségi éves költségvetéshez képest.

 

2./ Úgy 60 éve a közlekedési bírságokból befolyó összegek  N E M    a rendőrséghez kerülnek.

 

Igen lusta, buta ember tud csak ilyen kocsmai okosságokat leírni.

 

 

Előzmény: jozsi244 (44310)
netuddkivogymuk Creative Commons License 2019.05.07 -4 0 44317

Az építési költség 500 md körül van. A hasznon meg kínai és magyar cégek osztoznak. Többen. 

Előzmény: Mash_bakter (44307)
netuddkivogymuk Creative Commons License 2019.05.07 -5 0 44316

"mire ez a nagy fejlesztés?"

 

Az egész alapja az, hogy a kínaiak erre adtak pénzt. 

Ha mi mást akarunk, akkor vagy meggyőzzük Kínát, vagy nem lesz semmi. 

Egyébként nem 10 db tehervonatról van szó, hanem százról. Naponta. 

Előzmény: -Smiley- (44306)
rm40 Creative Commons License 2019.05.07 0 0 44315

Az hagyján; a hozzászólások között szerepel ez a link: http://www.ksh.hu/docs/hun/xftp/idoszaki/baleset/baleset15.pdf

 

Különösen tanulságos a 37.-40. oldalak, ahol ahol a gyűjtőokokat szépen alábontják. Ebből látszik, hogy - ami szubjektíve is érezni, de az összesített statiszikákból kimarad, hogy pl. a követési távolság be nem tartása mennyire súlyos - a sérüléssel járó balesetek tekintetében a legtöbb "gyorshajtási" oknál komolyabb - probléma. És ez lakott területen kívül ugyanúgy magas, tehát nem csak a városban ráfutás esete, hanem sokkal inkább az agresszív, a másik seggében tornyosuló, azt letolni igyekvő gyökereke. Látszik innen (34.o.), hogy ezek száma már 2001-ben is ugyanilyen magas volt, tehát ez messze nem az okostelefonok elterjedésével összefüggő dolog.

Előzmény: jozsi244 (44310)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!