Keresés

Részletes keresés

dimelo Creative Commons License 2019.05.05 0 0 44261

Azért írom a Te reagálásodra, hogy így talán mindenki értheti:)))

 

https://www.magyaridok.hu/gazdasag/az-osztrak-vasutnak-tiz-eve-adtak-el-mav-cargot-2638552/

 

Különösen fontos az utolsó mondat:

A budapesti Rail Cargo Terminal – BILK a Pireuszból érkező kínai konténervonatok közép-európai logisztikai elosztóközpontja

 

99 %-ban osztrák kézben. Éves nettó árbevétel 72 milliárd Ft. (ebből belföld 47 mrd.)

 

33 millió tonnás összes forgalom/év,  azaz 90 410 t/nap= 4500 db J4 kamion/nap

 

Csak összehasonlításul: Hegyeshalom 5000, Rajka 6000, Nagylak 3000, Ártánd 2500 kamion/nap.

M0-D  17000 db kamion /nap

Előzmény: puntooo (44250)
Csincka Creative Commons License 2019.05.05 -6 0 44260

X-eld ki.

Előzmény: Mash_bakter (44257)
Mash_bakter Creative Commons License 2019.05.04 -1 2 44259

a hülyeségeid nem érdekelnek minket. ennyi.

hülyébbnél hülyébb dolgokat írsz hetek óta és nem csak szerintem, hanem sokak szerint.

nem véletlen az a sok sok mínusz amit kapsz az eszement írásaidra...

 

Előzmény: Hírfigyelő (44258)
Hírfigyelő Creative Commons License 2019.05.04 -9 0 44258

Az hogy egy út hogyan élénkíthet egy térséget és gazdaságot, nem off, mivel az az útépítés egyik lehetséges hatása.

 

Egy gyárnak pedig a technológia a lelke. Kabán ez az ami nincs meg, de ami Sarkadon még megvan!

 

(Többet nem írok róla, mert vagy nem értitek meg az útépítés gazdaságélénkítésének a fontosságát, vagy kizárólag maga az út érdekel benneteket és más semmi!!)

 

Előzmény: dimelo (44255)
Mash_bakter Creative Commons License 2019.05.04 -1 0 44257

ha már be kedvencelted a topikot, akkor ezt a fagyos jégkirálynőt nem akarod innen eltávolítani?

Előzmény: Csincka (44187)
Hírfigyelő Creative Commons License 2019.05.04 -5 0 44256

Ha Szeged nem is, de Kiskunhalas, Soltvadkert, Kiskőrös, Kunszentmiklós, és Kiskunlacháza városok profitálhatnak még belőle. Majd fejlődésnek indul legalább ez a térség is. Magyarország másik legnagyobb borvidéke a Kiskunság területére esik, a "Kiskunsági Borok" nevű hungarikumot itt termelik meg! (Csak példaként a kereskedelem-élénkítő hatására: Ha Orbánnak igaza lesz a Távol-Keleti kereskedelmet élénkítő hatásában, akkor az egyik legnevesebb hungarikumunkat a Távol-Keleten és Kínában és Japánban is értékesíthetjük majd!!)

Előzmény: Pompiere (44252)
dimelo Creative Commons License 2019.05.04 -1 3 44255

Mielőtt leírod a hülyeségeidet, inkább tájékozódj!

 

"a cukorgyár épülete ui. megvan (nem úgy mint Kabán!)"

 

https://www.google.com/maps/@47.3531888,21.250609,3a,75y,242.37h,87.56t/data=!3m6!1e1!3m4!1sp9nR8bStOFckwAtRgJzy9g!2e0!7i13312!8i6656

 

Úgy látod, hogy lebontották?  (A technológiát 10 éve, igen...)

 

 

OFF

A mondanivalód a MODERÁTOROK-ért kiált! Ne nyomasd itt a direkt kormánypropagandát.

 

Tanulj meg osztani-szorozni, és logikusan gondolkodni

 

ON

Előzmény: Hírfigyelő (44253)
Hírfigyelő Creative Commons License 2019.05.04 -4 0 44254

Nem OFF: A topik címe az ui. Útépítés, úttervezés, és nem pedig Közútépítés, közúttervezés, vagy Vasútépítés, vasúttervezés.

 

Akkor lenne OFF, ha a topikcím Közútépítés, közúttervezés lenne. De, nem az... !

 

"Útépítés, úttervezés" a topik címe, és ebbe a vasutak éppen úgy beleférnek mint a közutak, hiszen mind a kettő egy-egy úttípus.

Előzmény: Pompiere (44252)
Hírfigyelő Creative Commons License 2019.05.04 -9 0 44253

Ugyanaz a nézetem róla, mint eddig: Nem feltétlenül miatta írtam korábban, hogy a Via Carpathiát hozzák át a román határ magyar oldalára, hanem azért, mert Magyarországtól Románia éppen elég mindent szedett el egykor így vagy úgy. Hát legalább a Via Carpathiával járjunk jobban Romániával szemben, és ebből a szempontból magyar emberként az sem érdekel, ha a magyar nyomvonal esetleges sikere miatt mindkét reptérrel rendelkező romániai nagyváros, Arad is, és Nagyvárad is elesne a Via Carpathia nyomvonalától!

 

Az hogy én Sarkadot is a Via Carpathia nyomvonalába gondoltam, az azért van, mert Sarkad közel esik a román határhoz, és mert az az Arad-HÁTK.-Battonya-Gyula-Sarkad-Biharkeresztes-Debrecen-Miskolc-Tornyosnémeti-HÁTK.-Kassa nyomvonalon is kiépíthető (lenne!).

De ha véletlenül ide hoznák ezt a fontos közlekedési folyosót, akkor az egyben Sarkad szerencséje is lenne, a cukorgyár épülete ui. megvan (nem úgy mint Kabán!), csak éppen újra kell nyitni és az újranyitáshoz rendbe kell hozni! Ha Sarkad nem esne egy ide tervezhető nyomvonal útjába, meg sem említettem volna a nevét sem. De mivel bele tervezhető, így eszembe jutott hogy egy ide építhető nyomvonal rajta is sokat lendítene

 

Egyébként pedig: az M47 piros nyomvonalában gondolkodó miniszterek egyik fő érve is az volt a piros nyomvonal mellett, hogy az a Sarkadi járás területét fel fogja tudni zárkóztatni. És gondolom, hogy ők a piros nyomvonal mellett a város üzemeinek a fejlesztésén és az újranyitásukon is gondolkoznak! Hiszen, a piros nyomvonalat is a felzárkóztatás céljával tervezték oda! A piros nyomvonal megépítése Sarkad javára dőlt el Sarkadnak tehát legalább ebben szerencséje lesz! ;-)!

Én a Kormány tervét csak a Gyula-Battonya-HÁTK. szakasszal egészíteném ki, éspedig azért, hogy ha már ott épül valami, akkor az ne csak az M47, hanem emellett a Via Carpathia kiépítése is legyen. Dupla fejlesztés: dupla előnyök!!!

 

Legyen már egyszer Magyarországnak is szerencséje Romániával szemben, ha ebben, hát ebben!!! Mindenki a maga igazát és érdekeit védje! Magyarország és a magyar emberek például Magyarország érdekeit védjék, és ne Romániáét!!! A szerencsénkért azonban tenni kell! A Via Carpathia is egy lehetőség erre: meg kell ragadni a lehetőséget!!!!

Előzmény: puntooo (44248)
Pompiere Creative Commons License 2019.05.04 0 3 44252

Erősen OFF

 

[...] mert a Budapest-Belgrád vasúti fővonal továbbfejlesztésében én osztom Orbán Viktor nézeteit.[...]

 

Ez egy ugyanolyan elhibázott fejlesztés, mint ahogy az M47-et a határ mellé akarják vinni.

Még ha legalább Szeged felé vitték volna fel a vasutat Szabadkáról, akkor profitálhatott volna belőle a személyforgalom is. A későbbiekben még Temesvár is, ha egyszer helyreállítják a vasúti összeköttetést Szegeddel. Sőt még a Szeged-Baja vasútvonalnak is meglett volna egy kis szakasza.

 

Ezzel én be is fejeztem!

 

ON

Előzmény: Hírfigyelő (44249)
Mash_bakter Creative Commons License 2019.05.04 0 0 44251
Előzmény: puntooo (44248)
puntooo Creative Commons License 2019.05.04 0 1 44250

Saját gondolatod nincs arról, hogy hogyan érjük el, hogy ne csak átmenjen rajtunk a kínai forgalom- ha egyátalán megéri a kevés nyert időért itt átjönni-hanem mi is élvezzük ennek a hasznát?   

Előzmény: Hírfigyelő (44249)
Hírfigyelő Creative Commons License 2019.05.04 -8 0 44249

Hát akkor elégedjél meg azzal amit leírtam!

 

Azért nem írtam mást, mert a Budapest-Belgrád vasúti fővonal továbbfejlesztésében én osztom Orbán Viktor nézeteit. Osztom azért, mert ezzel az ország gazdaságát fellendítő Távol-Keleti kereskedelmet hozza be Magyarországra, azaz ezzel is tágítja Magyarország piaci és kereskedelmi helyzetét.

 

Azért írtam, hogy olvassad el a programját, mert én ezzel a programmal és annak a céljaival teljesen egyetértek.

Előzmény: puntooo (44247)
puntooo Creative Commons License 2019.05.04 0 1 44248

A sarkadi cukorgyárral mi a helyzet?:-)

Előzmény: Hírfigyelő (44245)
puntooo Creative Commons License 2019.05.04 0 1 44247

Programokat, közleményeket mi is el tudunk olvasni. Ide azért járunk, hogy saját gondolatainkkal értelmezzük és megvitassuk a tapasztaltakat.

Előzmény: Hírfigyelő (44245)
Hírfigyelő Creative Commons License 2019.05.04 -4 0 44246

Majdnem az egész írásoddal egyetértek. Kivéve az egyik mondat első részét a 2. bekezdésben, ez pedig ez ITT:

 

"Ezekbe ne lehessen újabb Natura 2000 területeket kijelölni, még akkor sem, ha odaköltözne a kék és repülı krokodil! Ne lehessen túzok rezervátumot telepíteni [...]"

 

Az érintett mondattal a következő a baj: A Natura 2000 területek mindenütt a természetvédelem céljait szolgálják, és elhelyezkedésük teljesen független a közutak és a vasutak nyomvonalaitól. Viszont ezek a természeti világ értékeit képviselik és őrzik egy olyan világban, ahol a természetet mindenhol a gépesítés, a lebetonozás, és a természeti élőhelyek károsítása vagy elpusztítása szorítja háttérbe (csak az egyik példaként lássad: Brazília: az Amazóniai őserdők kiirtása!).

 

Ha a természeti élőhelyeket mind több helyen károsítjuk vagy irtjuk ki, akkor ennek vége az lesz, hogy a munka után pihenni vágyó emberek egy talpalatnyi zöld pihenőhelyet sem találnak majd maguknak a pihenéshez, a kikapcsolódáshoz, és a rekreációhoz. A rekreációban már a természeti környezetben elhelyezett gyógyszanatóriumok egészség-regenerálási(=rekreációs!) funkciói is benne vannak!

 

Természetvédelemre éppen ezért akkor és ott van a legnagyobb szükség, ahol és amikor a pihenő- és rekreációs övezeteket a mindent lebetonozás károsító vagy elpusztító hatásai fenyegetnék. Éppen ezért, mivel ezekre az értékeinkre minden egyéb tevékenységünk során vigyáznunk kell, így ezek védelmét nemcsak a gyárak, üzemek, és a városok felépítése közeben, hanem az utak és a vasutak építése közben is messzemenően figyelembe kell venni!! Tehát: nem lehet az útépítésnek sem az a célja, hogy emiatt pihenő- és rekreációs övezetek károsodjanak vagy semmisüljenek meg! Egy modern és civilizált világban az utakat is meg lehet építeni úgy, hogy közben a természeti értékeinkre is vigyáznak! Egy Föld bolygónk van csak, és éppen ezért erre az egyre úgy kell vigyáznunk, hogy az utódaink számára is biztosíthassa a nyugodt élet lehetőségét is, továbbra is!!!

 

Többségükben nem is nagy Natura 2000 területekről van szó, a legtöbb kikerüléséhez elegendő egy max. 5-10 km-es, tehát egy csak kisebb kerülő kialakítása is. Viszont ennek megtételével az élhetőbb világunkért tettünk!!!

Előzmény: Mash_bakter (44231)
Hírfigyelő Creative Commons License 2019.05.04 -7 0 44245

Említettem már, hogy ki közölte a hírt a tegnapi híradóban: Orbán Viktor magyar miniszterelnök. Mint ahogyan azt is leírtam, hogy milyen okokból szorgalmazza ennek megvalósítását.

 

Úgyhogy a további részletek megkeresése céljából a miniszterelnöki hivatal honlapát vallassad, tőlem pedig érjed be annyival, hogy közöltem az új hírt és annak forrását! Aki belefektet, az ui. jobban tudja a részleteket mint én.) THX

Előzmény: puntooo (44244)
puntooo Creative Commons License 2019.05.04 -1 2 44244

Szlogenek helyett részleteznéd ennek a horribilis összegű beruházásnak a konkrét hasznait és várható megtérülését?

Lehet, hogy a sarkadi cukorgyár ennek a vonalán fekszik? 

Előzmény: Hírfigyelő (44243)
Hírfigyelő Creative Commons License 2019.05.04 -4 0 44243

"közút = demokrácia, ahol oda és akkor közlekedsz, amikor akarsz

vasút = diktatúra, ahol oda és akkor, amikor a menetrend lehetővé teszi.

 

A vasút Magyarországon belül nem tud versenyképes lenni.

Ez egyszerű földrajzi és gazdaságossági kritérium."

 

 

 

 

Kérlek... ...

 

Akkor nevezzétek "majom"-nak Mash-hal együtt azt az Orbán Viktort is, aki jelenleg a Budapest-Kelebia-Szabadka-Belgrád vasúti fővonalat szándékozza egyvágányúról kétvágányúra felfejlesztetni, és teszi ezt azért, mert felismerte, hogy a Távol-Kelet országaival való kereskedelem Európába tartó része jelenleg 80-90%-ban a balkáni vasutakon zajlik, és azt, hogy Mo. akkor profitálhat ebből, ha ez az útvonal Mo.-on is átvezet, mert így a Balkánon keresztül bekapcsol minket a Távol-Kelettel folytatott kereskedelem fősodrába. Orbán a tegnapi híradóban "a jövő selyemútjának" nevezte ezt az új kereskedelmi útvonalat!

De ha ezért O. V.-t is majomnak tartjátok, akkor ezzel nagyot tévedtek, mert ő nemhiába és nem ok nélkül tervez évekkel és évtizedekkel előre... !

Előzmény: dimelo (44241)
Mash_bakter Creative Commons License 2019.05.04 -1 2 44242

Kár etetni ezt a majmot!!!

Egyetlen megoldás lenne, hogy senki nem reagál rá.

Előzmény: dimelo (44241)
dimelo Creative Commons License 2019.05.04 -2 2 44241

Agymenésed logikai szakadékait nem győzné bebetonozni Lölő és összes társa sem.

 

Ami a jelen helyzet: lerohadt vasút és kátyúhalmaz úthálózat. (mindkét ágnak akad X % felújított eleme)

 

Amikor még nem volt lerohadt a vasút (kb. 100 éve), még alig voltak járható közutak.

Mégis kb. 60 év alatt a közútra terelődött a forgalom nagy része.

 

Alapvető okból: a közúton minden település, minden utcájába el lehet jutni.

Másodlagos volt akkor, hogy milyen is az út állapota.

 

De minél többen akarnak szabadon közlekedni (motorizáció)

annál erősebb az igény az utak minőségének javítására.

 

Már írtam korábban:

közút = demokrácia, ahol oda és akkor közlekedsz, amikor akarsz

vasút = diktatúra, ahol oda és akkor, amikor a menetrend lehetővé teszi.

 

A vasút Magyarországon belül nem tud versenyképes lenni.

Ez egyszerű földrajzi és gazdaságossági kritérium.

 

Apropó! Valakinek van lehetősége megfigyelni, hogy a debreceni BMW beruházás miatt vonatpótló buszokon mennyien közlekednek Balmazújvárosba és vissza?

 

Milyen szép is: vonatpótló..   Buszpótló vonatról nemigen hallottam. A közút mindig ki tudja váltani a vasutat,

ettől csak az lesz szebb, ha a dróntechnológia X. generációja kiváltja majd a tradicionális közlekedési ágazatokat.

 

 

 

 

Előzmény: Hírfigyelő (44240)
Hírfigyelő Creative Commons License 2019.05.04 -4 0 44240

"lassan ott tartunk, hogy drágább 1 km vasút, mint 1km autópálya"

 

 

De csak addig, amíg el nem érnek odáig a fejlesztésekkel, hogy a személyforgalom és a teherforgalom ismét megnövekedjen rajtuk. Ehhez viszont fejleszteni kell a vasutat, mert a jelenlegi leromlott ócskavas pályarészek a rossz minőségük miatt kihasználhatatlanok és kihasználatlanok.

 

Erre is az igaz, ami a közutakra: Ha valamiből bevételt és hasznot remélnél, akkor előbb áldozzál rá!!!

És majd ha a vasúthálózat is versenyképes állapotban lesz, akkor meg fogod látni, hogy képes lesz a leterhelt főútvonalak kiváltására is! Ehhez azonban felfejleszteni, korszerűsíteni kell őket!

Előzmény: Mash_bakter (44238)
Hírfigyelő Creative Commons License 2019.05.04 -3 0 44239

Tudom, de évtizedekig jól működött. Azonkívül pedig temérdek másik üzemel helyette az országban. A Bálapátfalván lévőt is csak amiatt zárták be, mert a Bükki Nemzeti Park részeként az Őr-kő természetvédelem alá került, hogy megmentsék a teljes lebányászástól.

 

De mint mondtam, a DCM nem az egyetlen működő cementgyár, mellette számos másik is üzemel:

 

Vác, DCM;

Beremend, Duna-Dráva Cement Kft.;

Többi: http://www.betonujsag.hu/lapszamok/cikk/1988/25-ev-az-iparagban-cementgyartas

Ezt újraindítják;

https://www.google.com/search?q=m%C5%B1k%C3%B6d%C5%91+cementgy%C3%A1rak+magyarorsz%C3%A1gon&oq=m%C5%B1k%C3%B6d%C5%91+cementgy%C3%A1rak+magyarorsz%C3%A1gon&aqs=chrome..69i57.19383j0j8&sourceid=chrome&ie=UTF-8

;.

 

Előzmény: Mr Reacher (44237)
Mash_bakter Creative Commons License 2019.05.04 -1 0 44238

az ilyen apróságok nem zavarják a hülyearisnyás tyúkokat....

 

feltűnően egybe esnek a dolgok, apuka és barátai beruháznak,

majd hirtelen fontosak lesznek a vasút építéses fejlesztések...

lassan ott tartunk, hogy drágább 1 km vasút, mint 1km autópálya

Előzmény: Mr Reacher (44237)
Mr Reacher Creative Commons License 2019.05.04 -2 0 44237

Bélapátfalván 2002-ben bezárták a cementgyárat.

Előzmény: Hírfigyelő (44236)
Hírfigyelő Creative Commons License 2019.05.04 -3 0 44236

És abban neked mi az új, hogy Mo. képes beton-talpfákat, helyesebben betonaljakat készíteni a vasúti sínek alá? Több évtizede már, hogy minden vasútvonal alatt betonaljak vannak, pontosabban vasbeton-aljak. Az erre szolgáló betonüzemek meg, ahol a síni vasbeton-aljakat, az épületi vasbeton-gerendákat, a vasbeton-villanyoszlopokat, meg egy sor más vasbeton házgyári elemet elő tudnak állítani, és cementgyáraink is vannak hozzá rendesen: Vácon a DCM, Bélapátfalván a kőfejtő és cementgyár, stb. ... .

 

Szóval erre már évtizedek óta megvan a bőven elegendő cementgyári és betonüzemi kapacitás! Akkor mi neked ebben az új??? :-))

Előzmény: Mash_bakter (44217)
dimelo Creative Commons License 2019.05.04 0 1 44235

Minden baleset tragikus, bárhol történik.

Előzmény: mzdude (44233)
troglodita Creative Commons License 2019.05.04 0 0 44234

Dolgoznak, ahogy tudnak, de szerintem pontosan a bővítés az, ami kaotikussá teszi most a forgalmat az M2-n. Amikor felvetődik, hogy 2x1 vagy 2x2 sávot építsünk, mert úgysem kell most több, akkor szerintem számba kéne venni azt is, hogy a majdani bővítéskor mekkora fejetlenség lesz majd. És nem ér, hogy "de ki volt táblázva" meg "ne üljön fáradtan a volán mögé", mert ezek szlogennek jók, csak éppenséggel 12 óra szolgálat után nem biztos, hogy realizálhatók... Az M60-on pl. nem tudok súlyos, pláne halálos balesetről, igaz, oda csak a kozármislenyi szőrös parasztok anyukái járnak, mint az köztudott ;-)))

Előzmény: mzdude (44233)
mzdude Creative Commons License 2019.05.04 0 2 44233

Csak felvetném, ha a 4-es út meg nem épülése miatti áldozatokat számoljuk, akkor ezzel analóg módon az M2 indokolatlanul és pofátlanul lassú felújítása-bővítése miatti áldozatok közé is bátran felírhatjuk a rendőrnőt:

https://dex.hu/x.php?id=inxcl&url=https%3A%2F%2Findex.hu%2Fbelfold%2F2019%2F05%2F03%2Fegy_rendorno_halt_meg_balesetben_dunakeszinel%2F

Mash_bakter Creative Commons License 2019.05.03 -1 0 44232

47. o

 

Önámítás a piaci verseny, ez már beigazolódott, de nagyon sokba került! Ráadásul, már az elején voltak, akik megmondták, hogy egy ilyen kis piacon, ilyen nagy cégekkel, illúzió a „piaci verseny”, illúzió a piac árszabályozása! Mára már egyre többen igazat adnak nekik, de ez töménytelen pénzbe került eddig is! Ha ezt a gyakorlatot folytatjuk, nincs az a pénzmennyiség, a melybıl a feladatainkat meg tudnánk oldani. Sıt egyre több pénzért egyre kevesebbet fogunk kapni! A nagy cégek idıben megtudják az éves pénzeinket és az egységáraikat e szerint hangolják össze egymással, de mindig egyre fentebb.

Előzmény: Mash_bakter (44231)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!