Az hogy egy út hogyan élénkíthet egy térséget és gazdaságot, nem off, mivel az az útépítés egyik lehetséges hatása.
Egy gyárnak pedig a technológia a lelke. Kabán ez az ami nincs meg, de ami Sarkadon még megvan!
(Többet nem írok róla, mert vagy nem értitek meg az útépítés gazdaságélénkítésének a fontosságát, vagy kizárólag maga az út érdekel benneteket és más semmi!!)
Ha Szeged nem is, de Kiskunhalas, Soltvadkert, Kiskőrös, Kunszentmiklós, és Kiskunlacháza városok profitálhatnak még belőle. Majd fejlődésnek indul legalább ez a térség is. Magyarország másik legnagyobb borvidéke a Kiskunság területére esik, a "Kiskunsági Borok" nevű hungarikumot itt termelik meg! (Csak példaként a kereskedelem-élénkítő hatására: Ha Orbánnak igaza lesz a Távol-Keleti kereskedelmet élénkítő hatásában, akkor az egyik legnevesebb hungarikumunkat a Távol-Keleten és Kínában és Japánban is értékesíthetjük majd!!)
Ugyanaz a nézetem róla, mint eddig: Nem feltétlenül miatta írtam korábban, hogy a Via Carpathiát hozzák át a román határ magyar oldalára, hanem azért, mert Magyarországtól Románia éppen elég mindent szedett el egykor így vagy úgy. Hát legalább a Via Carpathiával járjunk jobban Romániával szemben, és ebből a szempontból magyar emberként az sem érdekel, ha a magyar nyomvonal esetleges sikere miatt mindkét reptérrel rendelkező romániai nagyváros, Arad is, és Nagyvárad is elesne a Via Carpathia nyomvonalától!
Az hogy én Sarkadot is a Via Carpathia nyomvonalába gondoltam, az azért van, mert Sarkad közel esik a román határhoz, és mert az az Arad-HÁTK.-Battonya-Gyula-Sarkad-Biharkeresztes-Debrecen-Miskolc-Tornyosnémeti-HÁTK.-Kassa nyomvonalon is kiépíthető (lenne!).
De ha véletlenül ide hoznák ezt a fontos közlekedési folyosót, akkor az egyben Sarkad szerencséje is lenne, a cukorgyár épülete ui. megvan (nem úgy mint Kabán!), csak éppen újra kell nyitni és az újranyitáshoz rendbe kell hozni! Ha Sarkad nem esne egy ide tervezhető nyomvonal útjába, meg sem említettem volna a nevét sem. De mivel bele tervezhető, így eszembe jutott hogy egy ide építhető nyomvonal rajta is sokat lendítene
Egyébként pedig: az M47 piros nyomvonalában gondolkodó miniszterek egyik fő érve is az volt a piros nyomvonal mellett, hogy az a Sarkadi járás területét fel fogja tudni zárkóztatni. És gondolom, hogy ők a piros nyomvonal mellett a város üzemeinek a fejlesztésén és az újranyitásukon is gondolkoznak! Hiszen, a piros nyomvonalat is a felzárkóztatás céljával tervezték oda! A piros nyomvonal megépítése Sarkad javára dőlt el Sarkadnak tehát legalább ebben szerencséje lesz! ;-)!
Én a Kormány tervét csak a Gyula-Battonya-HÁTK. szakasszal egészíteném ki, éspedig azért, hogy ha már ott épül valami, akkor az ne csak az M47, hanem emellett a Via Carpathia kiépítése is legyen. Dupla fejlesztés: dupla előnyök!!!
Legyen már egyszer Magyarországnak is szerencséje Romániával szemben, ha ebben, hát ebben!!! Mindenki a maga igazát és érdekeit védje! Magyarország és a magyar emberek például Magyarország érdekeit védjék, és ne Romániáét!!! A szerencsénkért azonban tenni kell! A Via Carpathia is egy lehetőség erre: meg kell ragadni a lehetőséget!!!!
[...] mert a Budapest-Belgrád vasúti fővonal továbbfejlesztésében én osztom Orbán Viktor nézeteit.[...]
Ez egy ugyanolyan elhibázott fejlesztés, mint ahogy az M47-et a határ mellé akarják vinni.
Még ha legalább Szeged felé vitték volna fel a vasutat Szabadkáról, akkor profitálhatott volna belőle a személyforgalom is. A későbbiekben még Temesvár is, ha egyszer helyreállítják a vasúti összeköttetést Szegeddel. Sőt még a Szeged-Baja vasútvonalnak is meglett volna egy kis szakasza.
Saját gondolatod nincs arról, hogy hogyan érjük el, hogy ne csak átmenjen rajtunk a kínai forgalom- ha egyátalán megéri a kevés nyert időért itt átjönni-hanem mi is élvezzük ennek a hasznát?
Azért nem írtam mást, mert a Budapest-Belgrád vasúti fővonal továbbfejlesztésében én osztom Orbán Viktor nézeteit. Osztom azért, mert ezzel az ország gazdaságát fellendítő Távol-Keleti kereskedelmet hozza be Magyarországra, azaz ezzel is tágítja Magyarország piaci és kereskedelmi helyzetét.
Azért írtam, hogy olvassad el a programját, mert én ezzel a programmal és annak a céljaival teljesen egyetértek.
Majdnem az egész írásoddal egyetértek. Kivéve az egyik mondat első részét a 2. bekezdésben, ez pedig ez ITT:
"Ezekbe ne lehessen újabb Natura 2000 területeket kijelölni, még akkor sem, ha odaköltözne a kék és repülı krokodil! Ne lehessen túzok rezervátumot telepíteni [...]"
Az érintett mondattal a következő a baj: A Natura 2000 területek mindenütt a természetvédelem céljait szolgálják, és elhelyezkedésük teljesen független a közutak és a vasutak nyomvonalaitól. Viszont ezek a természeti világ értékeit képviselik és őrzik egy olyan világban, ahol a természetet mindenhol a gépesítés, a lebetonozás, és a természeti élőhelyek károsítása vagy elpusztítása szorítja háttérbe (csak az egyik példaként lássad: Brazília: az Amazóniai őserdők kiirtása!).
Ha a természeti élőhelyeket mind több helyen károsítjuk vagy irtjuk ki, akkor ennek vége az lesz, hogy a munka után pihenni vágyó emberek egy talpalatnyi zöld pihenőhelyet sem találnak majd maguknak a pihenéshez, a kikapcsolódáshoz, és a rekreációhoz. A rekreációban már a természeti környezetben elhelyezett gyógyszanatóriumok egészség-regenerálási(=rekreációs!) funkciói is benne vannak!
Természetvédelemre éppen ezért akkor és ott van a legnagyobb szükség, ahol és amikor a pihenő- és rekreációs övezeteket a mindent lebetonozás károsító vagy elpusztító hatásai fenyegetnék. Éppen ezért, mivel ezekre az értékeinkre minden egyéb tevékenységünk során vigyáznunk kell, így ezek védelmét nemcsak a gyárak, üzemek, és a városok felépítése közeben, hanem az utak és a vasutak építése közben is messzemenően figyelembe kell venni!! Tehát: nem lehet az útépítésnek sem az a célja, hogy emiatt pihenő- és rekreációs övezetek károsodjanak vagy semmisüljenek meg! Egy modern és civilizált világban az utakat is meg lehet építeni úgy, hogy közben a természeti értékeinkre is vigyáznak! Egy Föld bolygónk van csak, és éppen ezért erre az egyre úgy kell vigyáznunk, hogy az utódaink számára is biztosíthassa a nyugodt élet lehetőségét is, továbbra is!!!
Többségükben nem is nagy Natura 2000 területekről van szó, a legtöbb kikerüléséhez elegendő egy max. 5-10 km-es, tehát egy csak kisebb kerülő kialakítása is. Viszont ennek megtételével az élhetőbb világunkért tettünk!!!
Említettem már, hogy ki közölte a hírt a tegnapi híradóban: Orbán Viktor magyar miniszterelnök. Mint ahogyan azt is leírtam, hogy milyen okokból szorgalmazza ennek megvalósítását.
Úgyhogy a további részletek megkeresése céljából a miniszterelnöki hivatal honlapát vallassad, tőlem pedig érjed be annyival, hogy közöltem az új hírt és annak forrását! Aki belefektet, az ui. jobban tudja a részleteket mint én.) THX
"közút = demokrácia, ahol oda és akkor közlekedsz, amikor akarsz
vasút = diktatúra, ahol oda és akkor, amikor a menetrend lehetővé teszi.
A vasút Magyarországon belül nem tud versenyképes lenni.
Ez egyszerű földrajzi és gazdaságossági kritérium."
Kérlek... ...
Akkor nevezzétek "majom"-nak Mash-hal együtt azt az Orbán Viktort is, aki jelenleg a Budapest-Kelebia-Szabadka-Belgrád vasúti fővonalat szándékozza egyvágányúról kétvágányúra felfejlesztetni, és teszi ezt azért, mert felismerte, hogy a Távol-Kelet országaival való kereskedelem Európába tartó része jelenleg 80-90%-ban a balkáni vasutakon zajlik, és azt, hogy Mo. akkor profitálhat ebből, ha ez az útvonal Mo.-on is átvezet, mert így a Balkánon keresztül bekapcsol minket a Távol-Kelettel folytatott kereskedelem fősodrába. Orbán a tegnapi híradóban "a jövő selyemútjának" nevezte ezt az új kereskedelmi útvonalat!
De ha ezért O. V.-t is majomnak tartjátok, akkor ezzel nagyot tévedtek, mert ő nemhiába és nem ok nélkül tervez évekkel és évtizedekkel előre... !
"lassan ott tartunk, hogy drágább 1 km vasút, mint 1km autópálya"
De csak addig, amíg el nem érnek odáig a fejlesztésekkel, hogy a személyforgalom és a teherforgalom ismét megnövekedjen rajtuk. Ehhez viszont fejleszteni kell a vasutat, mert a jelenlegi leromlott ócskavas pályarészek a rossz minőségük miatt kihasználhatatlanok és kihasználatlanok.
Erre is az igaz, ami a közutakra: Ha valamiből bevételt és hasznot remélnél, akkor előbb áldozzál rá!!!
És majd ha a vasúthálózat is versenyképes állapotban lesz, akkor meg fogod látni, hogy képes lesz a leterhelt főútvonalak kiváltására is! Ehhez azonban felfejleszteni, korszerűsíteni kell őket!
Tudom, de évtizedekig jól működött. Azonkívül pedig temérdek másik üzemel helyette az országban. A Bálapátfalván lévőt is csak amiatt zárták be, mert a Bükki Nemzeti Park részeként az Őr-kő természetvédelem alá került, hogy megmentsék a teljes lebányászástól.
De mint mondtam, a DCM nem az egyetlen működő cementgyár, mellette számos másik is üzemel:
És abban neked mi az új, hogy Mo. képes beton-talpfákat, helyesebben betonaljakat készíteni a vasúti sínek alá? Több évtizede már, hogy minden vasútvonal alatt betonaljak vannak, pontosabban vasbeton-aljak. Az erre szolgáló betonüzemek meg, ahol a síni vasbeton-aljakat, az épületi vasbeton-gerendákat, a vasbeton-villanyoszlopokat, meg egy sor más vasbeton házgyári elemet elő tudnak állítani, és cementgyáraink is vannak hozzá rendesen: Vácon a DCM, Bélapátfalván a kőfejtő és cementgyár, stb. ... .
Szóval erre már évtizedek óta megvan a bőven elegendő cementgyári és betonüzemi kapacitás! Akkor mi neked ebben az új??? :-))
Dolgoznak, ahogy tudnak, de szerintem pontosan a bővítés az, ami kaotikussá teszi most a forgalmat az M2-n. Amikor felvetődik, hogy 2x1 vagy 2x2 sávot építsünk, mert úgysem kell most több, akkor szerintem számba kéne venni azt is, hogy a majdani bővítéskor mekkora fejetlenség lesz majd. És nem ér, hogy "de ki volt táblázva" meg "ne üljön fáradtan a volán mögé", mert ezek szlogennek jók, csak éppenséggel 12 óra szolgálat után nem biztos, hogy realizálhatók... Az M60-on pl. nem tudok súlyos, pláne halálos balesetről, igaz, oda csak a kozármislenyi szőrös parasztok anyukái járnak, mint az köztudott ;-)))
Csak felvetném, ha a 4-es út meg nem épülése miatti áldozatokat számoljuk, akkor ezzel analóg módon az M2 indokolatlanul és pofátlanul lassú felújítása-bővítése miatti áldozatok közé is bátran felírhatjuk a rendőrnőt:
Önámítás a piaci verseny, ez már beigazolódott, de nagyon sokba került! Ráadásul, már az elején voltak, akik megmondták, hogy egy ilyen kis piacon, ilyen nagy cégekkel, illúzió a „piaci verseny”, illúzió a piac árszabályozása! Mára már egyre többen igazat adnak nekik, de ez töménytelen pénzbe került eddig is! Ha ezt a gyakorlatot folytatjuk, nincs az a pénzmennyiség, a melybıl a feladatainkat meg tudnánk oldani. Sıt egyre több pénzért egyre kevesebbet fogunk kapni! A nagy cégek idıben megtudják az éves pénzeinket és az egységáraikat e szerint hangolják össze egymással, de mindig egyre fentebb.