Keresés

Részletes keresés

Mash_bakter Creative Commons License 2019.05.03 -1 0 44231

http://www.mernokkapu.hu/fileok/2/A_tenyekhez_igazodo_uthalozat-4.pdf

 

Ha nagyon ráértek olvasnivaló...

31-32 oldal...

Nem egy példa van arra, hogy egy hosszabb úton, annak egyes szakaszain teljesen eltérıek a forgalomnagyságok. Ilyenre például a 47 sz. másodrendő főút. Ezen Debrecen, Békéscsaba és Szeged közvetlen térségében majdnem kétszer akkora a forgalom nagysága, mint a fıút többi, közbensı szakaszán. Ennek megfelelıen pazarló lenne a teljes szakasz azonnal autópályává átépíteni! Fele forgalomra ugyanis más úttípus illik, mint a kétszeres forgalomra! Ezt hívják méretezésnek!

 

Megfigyelhetı a rövidtávú lista gyakori cserélgetése is. Ha rangsorolást kell eldobni, az ne jelentse a hálózattervezés eldobását. Tulajdonképpen „csak” azt kell rögzíteni, hogy hol lehet egykor, valamikor autópálya. „Csak” azt kell elérni, hogy ezek nyomvonala el ne épüljön! Ezekbe ne lehessen újabb Natura 2000 területeket kijelölni, még akkor sem, ha odaköltözne a kék és repülı krokodil! Ne lehessen túzok rezervátumot telepíteni, ne lehessen autógyárat elhelyezni.

 

Elsı közelítésben azt hinné az ember, hogy a három sávos út burkolatszélessége 3*3,50=10,50 m, míg a 2*2 sávos úté: 4*3,50= 14,00, tehát éppen egy sávnyi a nyereség. Tévedés, mint elıbb látszik! A táblázat szerint a három sávos utak szélessége a fejlett világban 11 és 15 m közötti! Ekkora felületbıl viszont már egy rendes 2*2 sávos út is megépíthetı!

 

Valószínőnek tartom azt, hogy mind a különszintő, mind a csökkentett különszintő csomópont építésétıl elállna a javaslattevı, ha azt a saját pénzébıl kellene kifizetni. Ebben az összehasonlításban azonban figyelembe kell venni az elsı ütemek különbségét, mint nem kamatozó, de befektetett holt tıkét is! Az autópálya hálózat fejlesztése már ma is túlfutott, ennek minden anyagi következményével! Meg kell állni! Szaporítsuk viszont a célnak mindenben megfelelı és jóval olcsóbb 2*2 sávos utakat!

Mash_bakter Creative Commons License 2019.05.03 0 0 44230

látom megfogtad a lényeget....

Előzmény: van_Persil (44228)
Landsmann_ Creative Commons License 2019.05.03 0 0 44229

Műanyag vállfa. :D

Előzmény: van_Persil (44228)
van_Persil Creative Commons License 2019.05.03 -21 0 44228

Talpfa csakis fából készül. Ami betonból van, az betonalj.

Előzmény: Mash_bakter (44217)
oogeev Creative Commons License 2019.05.03 0 0 44227

.

puntooo Creative Commons License 2019.05.03 0 2 44226

És akkor térül meg, amikor a 4-es metró 600 md forintos építési költsége. 

 

Ott is van bizonyosan nézni való. De egy magyar emberek életkörülményeit javító beruházást hogyan lehet azzal összehasonlítani, hogy elrobogó kínai konténereknek integetünk távolról?

Előzmény: netuddkivogymuk (44220)
dimelo Creative Commons License 2019.05.03 0 3 44225

A metró közcél (mégha hibás a nyomvonal és drága is) EU pénzből, nem hitelre.

 

De ez a konténerszállító kínai izé simán magánbiznisz lesz, a hitel+kamatokat pedig a lakosság nyögi...

 

OFF

Az messziről látszik, hogy nem akarsz tanulni a múlt hibáiból.

Szivesen elkövetnéd újra meg újra és hivatkoznál a haza megmentésére...

 

Neked biztosan jót tenne egy levegőváltozás...   Úgy 2030-ig

ON

Előzmény: netuddkivogymuk (44220)
Mash_bakter Creative Commons License 2019.05.03 0 0 44224

https://magyarepitok.hu/technologia/2019/05/kozel-a-befejezeshez-a-21-es-fout-fejlesztese

 

hát nem tudom, hogy mennyire is lett ez a 21-es jó. vittük a gyereket síelni a Mátrába a télen

hát ez a 21-es szerintem botrányos a hülye korforgalmaival, a fel nem újított régi szakaszaival..

óriási kátyúk voltak  rajta

Mash_bakter Creative Commons License 2019.05.03 0 0 44223

nem az az elmebeteg dolog, hogy az általad írd dolgok megtörténtek,

hanem az, hogy az nekem tetszik és csak szegény narancsos bandát köpködöm és a vörösöket nem...

 

mára egyformán rühellem mindkét oldalt, eredetileg csak a komcsikat, hogy értsd 

Előzmény: netuddkivogymuk (44218)
Mash_bakter Creative Commons License 2019.05.03 0 1 44222

A 160 kilométeres vasútvonalat a tervek szerint 750 milliárd forintból újítanák föl, ezzel ez lesz Magyarország eddigi legnagyobb vasúti beruházása. 

 

Lehet, hogy soha nem térül meg a Budapest–Belgrád-vasútvonal rekonstrukciója, a 750 milliárd forintos költség egy része viszont már biztosan a miniszterelnök barátjáé lesz

 

 

https://index.hu/gazdasag/2017/11/27/budapest_belgrad_kina_vasut_korrupciogyanu/

 

https://index.hu/gazdasag/2017/12/01/budapest_belgrad_megterules_vam_kereskedelem_pireusz_kina_131_ev/

 

 

450, majd 550 és a vége 750, mint teljes költségről írnak, 130 év alatt meg is térül... vagy nem...

Előzmény: netuddkivogymuk (44220)
netuddkivogymuk Creative Commons License 2019.05.03 -1 0 44221

"amúgy egy haver mesélte, olyan 5 éve egy hoki meccsen,"

 

Értem.....

Előzmény: Mash_bakter (44217)
netuddkivogymuk Creative Commons License 2019.05.03 -5 0 44220

"azért megkérdeztem volna, hogy az a 750 milliárd kínai hitel + kamat mennyi idő alatt térül meg?"

 

Az a 750 md hitel kamatostul együtt annyi. Legalábbis egy éve még így volt. Maga az építési költség 450-500 md ft. 

 

És akkor térül meg, amikor a 4-es metró 600 md forintos építési költsége. 

Előzmény: Mash_bakter (44211)
troglodita Creative Commons License 2019.05.03 0 0 44219

Rosszul, jobban mondva nem pontosan tetszik tudni: Homlok Zsoltról, Mészáros Lőrinc vejéről van szó, aki a Swietelsky-s karrierje után kezdett saját vállalkozásba: https://www.bisnode.hu/ceginformacio/9941601/homlok-zrt/

Előzmény: Mash_bakter (44217)
netuddkivogymuk Creative Commons License 2019.05.03 0 0 44218

"ezeket az elmebeteg dolgokat honnan veszed?"

 

Erről van szó: 

 

 

 

" Vj-27/2003 BKV DBR Projekt Igazgatóság - Budapest, Bartók Béla u.-i felújítás Oktatási Minisztérium - Kaposvári Egyetem beruházási munkálatai Budapest egyik legjelentősebb beruházási projektje volt 2002-ben a Bartók Béla út és a hozzá kapcsolódó más csomópontok felújítása. Az érintett területekre a főváros négy részprojektet meghatározva írta ki a pályázatokat. Az egyes kiírásokra nyolc „versengő” társaság adott be ajánlatokat különbözô összetételű, már-már áttekinthetetlen együttműködésekbe tömörülve, egyidejűleg „konkurensként” és „legális” együttmûködô partnerként (fő- vagy alvállalkozóként, konzorciumi tagként, közös vállalaton keresztül, leányvállalatok együtt más-más összetételben stb.). A legális formák felhasználása arra szolgált, hogy a társaságok ezeken keresztül árinformációkat adjanak és kapjanak egymásról, olyan megbeszéléseket, egyeztetéseket is folytassanak egymással, amelynek eredményeként tiltott módon gyakorolhattak befolyást a pályázatok kimenetére. A kölcsönös informálódás következtében nem folyt valódi ár- és teljesítési verseny a kivitelezők között."

 

http://www.gvh.hu/data/cms1000059/kozb_kartell_epitesi_kartell_ugyek_2013_12_05_jav.pdf

 

Ez bukott ki úgy, hogy előre letette egy közjegyzőnél az eredményt egy városi alkalmazott. 

Előzmény: Mash_bakter (44210)
Mash_bakter Creative Commons License 2019.05.03 -1 0 44217

a lóláb inkább nálad lóg ki....

 

amúgy egy haver mesélte, olyan 5 éve egy hoki meccsen,

hogy az Orbánék vásároltak beton talpfa gyártásra alkalmas céget...

biztos véletlenül...

Előzmény: netuddkivogymuk (44209)
troglodita Creative Commons License 2019.05.03 0 2 44216

Ez azért már a kötözködés potyára kategória: "az m4 gőzerővel épül jelenleg is, míg az m44-ről ez nem mondható el" Tiszakürt - Kondoros őszre kész lesz, a többi meg nyilván majd utána. Abony - Tszentmiklós viszont most már több éve áll és rohad. Abonyig meg ugye idén télre ígérték, de az nyilván jövő tavasz lesz inkább.

 

Előzmény: netuddkivogymuk (44208)
dimelo Creative Commons License 2019.05.03 0 0 44215

Ja.

Sanghaj - Pireusz + vonattal Frankfurtba-Berlinbe

vagy

Sanghaj - Hamburg (Rotterdam-Marseille-Genova)

 

biztos van benne néhány óra előny...

 

A hülyének is megér 750-900 milliárdot...:((((((

Előzmény: Mash_bakter (44211)
Mash_bakter Creative Commons License 2019.05.03 0 0 44214

https://magyarepitok.hu/mi-epul/2017/08/harmadik-vagannyal-bovul-a-legforgalmasabb-vasuti-osszekoto

 

Elindult a Déli összekötő vasúti Duna-híd új átépítésének és bővítésének tervezése.

Előzmény: Mash_bakter (44212)
dimelo Creative Commons License 2019.05.03 0 0 44213

Ez meg miféle matek?  Nem kellett volna írás előtt gondolkodni?

 

1990-1994...1998-2002...2010-2013...2015-2019... még 15 évet lennél szives hozzáadni.

 

De ne csak időben mérjük a felelősséget,

az M4 építés leállítása - nemzet ellenes cselekedet! (Elvileg EU pénzből épült volna, ezért több, mint nemzet ellenes)

 

Miután sok személyes tapasztalatom van az M4 "eljárásról"

rögzítem: ez is 70-30% sárga-piros (Mastercard)

 

Lehetne gyónni minden nap pirkadattól napnyugtáig...

Előzmény: netuddkivogymuk (44207)
Mash_bakter Creative Commons License 2019.05.03 0 0 44212

én úgy olvastam, hogy hamarosan neki állnak a vasúti hídnak a Rákóczi mellett és 3 pár sín lesz rajta

Előzmény: dimelo (44206)
Mash_bakter Creative Commons License 2019.05.03 0 2 44211

azért megkérdeztem volna, hogy az a 750 milliárd kínai hitel + kamat mennyi idő alatt térül meg?

mindez azért, hogy egy cirka 50 napos útból, 49,5 nap legyen

 

Mert a HU-GO-ból és az egyéb matriciából évi több, mint 250 milliárd tényleg befolyik

 

Előzmény: dimelo (44202)
Mash_bakter Creative Commons License 2019.05.03 0 0 44210

ezeket az elmebeteg dolgokat honnan veszed?

a pártházból küldtek??? ott tartanak ilyen hülyéket?

 

14 órája írtam:

Ehhez képest oldaltól függetlenül azt látom, hogy még véletlenül se így van...

 

 

 

 

Előzmény: netuddkivogymuk (44209)
netuddkivogymuk Creative Commons License 2019.05.03 -2 0 44209

Tudtommal közbeszerzésen dőlt el. Vagyis legfeljebb annyival lehet drágább az új szerződés, amennyivel az átlag ajánlati ár megnőtt. 

 

Egyébként itt valaki a pártsemlegességért szót emelt. 

Talán te is elgondolkozhatnál rajta. Például azon, hogy mennyire is volt oldalfüggetlen a megyó által épített párszáz km autópálya pályáztatása. 

Ugye emlékszel még arra, hogy a fővárosi tisztviselő közjegyzőnél letétbe helyezte a pályáztatás megkezdésekor, hogy melyik cég melyik szakaszt mennyiért fogja elnyerni a Bartók Béla út rekonstrukciója során. És bejött neki pontról-pontra minden.

Hááát, igen. Akkor még rend volt, akkor lehetett.....legalábbis szerinted. 

Előzmény: Mash_bakter (44198)
netuddkivogymuk Creative Commons License 2019.05.03 -4 0 44208

"és az EU mondta azt is, hogy M4 helyett épüljön inkább az M44?"

 

Ezt nem mondta senki. 

Tájékoztatlak arról, hogy az m4 gőzerővel épül jelenleg is, míg az m44-ről ez nem mondható el. 

 

"meg az EU mondta azt is, hogy Vásárhely és Szeged közé Tramtrain kell építeni.."

 

Nem tudom ki mondta, de úgy tudom, hogy az EU is fizet bele. 

 

"meg az EU mondja azt, hogy az M47-es legrosszabb nyomvonalon legyen tervezve"

 

Az m47 jelenleg a holdban van, és sztem egy jó darabig ott is marad. Egyébként meg nem hiszem, hogy a fidesz nagyágyui beleszólnának az m47 nyomvonalába. Az legfeljebb a helyi hatalmasságokat érdekli. 

 

"EU mondja, hogy építs Belgrádig szipi szupi vasútat!!!"

 

Azt nem az EU, hanem a jól felfogott magyar érdek mondja. Az EU tagság nem egy életbiztosítás, ez már látható. Készülni kell tehát más irányú kapcsolatok megerősítésére is. 

Előzmény: Mash_bakter (44197)
netuddkivogymuk Creative Commons License 2019.05.03 -3 0 44207

Az a 3 év a fidesz sara, de az azt megelőző 30 év meg a szocik sara. 

Előzmény: Mash_bakter (44196)
dimelo Creative Commons License 2019.05.03 0 1 44206

Igen, igen és igen...

 

Elővenni nem egyszerű, de ha van linked, szivesen böngészem ...

 

A nemzetgazdasági haszon értelmezése és számítása sem egzakt.

 

Ennél a kínai cuccnál semmilyen múltbeli tény, vagy prognózis nem számít.

A felsorolt vasúti beruházások nélkül torzó lesz.

 

Maradjunk a közutaknál:

Bár fajlagosan (- Érdi tető) Bp. környékén sem kerül többe 1 km 2x2 sáv, mint Borsodban, vagy Békésben,

de a járulékos hasznai (ingatlanok, beruházások) szempontjából többszörös hasznot hozott és hoz.

 

A társadalmi haszon fogalmába bele kell tartozzon az elszegényedés és az elvándorlás is...

Ha így gondolkodunk, akkor a népsűrűség változása is meghatározó tényező.

 

Hamar eljuthatunk a közmondáshoz: a kutya is oda sz.rik, ahol nagyobb a csomó....

Előzmény: hegyaljai3 (44205)
hegyaljai3 Creative Commons License 2019.05.03 0 1 44205

Javaslom elővenni a korábbi ikonikus autópálya beruházásokat megalapozó megtérülési számításokat.

M7 megtérülését számíthatjuk úgy is, hogy mennyi idő megtakarítás volt általa elérhető, mennyi útdíj befizetés alapján térül meg. Hogyan vegyük figyelembe a Velencei-tó és a Balaton környéki ingatlanok értéknövekedését?

Ugyanez az M0 déli szakasza esetében még inkább bizarr. Ha nem lenne M0 Dél, akkor nem települtek volna oda az egész országot ellátó márkaképviseletek, a kereskedelmi áruházláncok központ raktárai. Ezeket hogyan lehet a megtérülés szempontjából patikamérlegen kiszámolni? Sehogy!

Persze ettől függetlenül a Budapest-Belgrád vasút beruházás nem fog gazdasági megtérülést hozni, ha nem lesz harmadik vágány a Déli-vasúti hídon, ha azt hiszik, hogy a BILK elég a nemzetközi konténer forgalomra, ha nem lesz 4 vágány a Köki és a Nyugati között, ha nem választják szét a teher-elővárosi-IC forgalmat Budapest és Győr között......stb.

 

Előzmény: dimelo (44202)
dimelo Creative Commons License 2019.05.03 0 0 44204

inkább hangulatjavító érdekességek

 

Ellenkező tapasztalatom van:

hatásos fegyver egy rafináltan kalkulált CBA.

Könnyen hűthetők a kedélyek, ha az orra elé nyomják egy polgármesternek..

 

"Természetesen" ezek egyre szigorúbban bizalmas dokumentumok...

 

A 30 évben egyetértünk, vagyis majd unokáink látják-szívják...

 

Mégis: mintha az alapszabályokat sem ismerné (el) a reggeli nyilatkozó

Előzmény: trizs77 (44203)
trizs77 Creative Commons License 2019.05.03 0 1 44203

Az infrastruktúrális beruházásoknál erőltetett megtérülési számítások inkább szolgálják az ebből élők érdekeit, mint egy ország vagy térség lakosságát.

 

Nagyon ritka, hogy egy emberöltőn belül megtérüljön az út- vagy vasútépítés.

 

---------------------------------------------------------------

 

Valamilyen számítás persze kell, de az ilyen eredmények inkább hangulatjavító érdekességek mint valóságos adathordozók.

 

Nem tudok mit kezdeni azzal, hogy ha új építésről vagy felújításról odaírják 150 év alatt térül meg, a másik szerint nem igaz, hanem 222 év alatt.

 

Nekem a kettő mindegy, hisz 30 év múlva úgy is javítani kell majd rajta.

 

Előzmény: dimelo (44202)
dimelo Creative Commons License 2019.05.03 0 0 44202

Ma reggel a Kossuth Rádióban elhangzott elgondolkodtató mondat:

"nem azt kell nézni, mikor térül meg, hanem hogy mi szolgálja a  nemzet érdekét,

milyen hosszú időn keresztül termel hasznot Magyarországnak, ha itt haladnak át az áruk."

 

Ez a fából vaskarika csak a vasútra vonatkozik, vagy esetleg a KÖZÚTRA is?

 

a haszon termelés = a megtérülés alapja,

vagy

ez megint unortodoxia?

A költség-haszon (Cost-Benefit) elemzések célja a kiválasztott műszaki megoldásra vonatkozóan a társadalmi hasznosság és költségek vizsgálata

A társadalmi hasznosság = a nemzet érdeke...

 

Anyám! borogass...

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!