Keresés

Részletes keresés

dimelo Creative Commons License 2019.05.03 0 0 44202

Ma reggel a Kossuth Rádióban elhangzott elgondolkodtató mondat:

"nem azt kell nézni, mikor térül meg, hanem hogy mi szolgálja a  nemzet érdekét,

milyen hosszú időn keresztül termel hasznot Magyarországnak, ha itt haladnak át az áruk."

 

Ez a fából vaskarika csak a vasútra vonatkozik, vagy esetleg a KÖZÚTRA is?

 

a haszon termelés = a megtérülés alapja,

vagy

ez megint unortodoxia?

A költség-haszon (Cost-Benefit) elemzések célja a kiválasztott műszaki megoldásra vonatkozóan a társadalmi hasznosság és költségek vizsgálata

A társadalmi hasznosság = a nemzet érdeke...

 

Anyám! borogass...

 

trizs77 Creative Commons License 2019.05.02 0 0 44201

Minden autópálya a határig fog érni - Origo

 

Minden hazai autópálya eléri a határt a ciklus végére | Magyar Nemzet

 

650 milliárdért épülnek autóutak a határig | 24.hu

 

Így érnek a határig a sztrádák 2022-re - Infostart.hu

 

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

Amit kihagytál :

 

Minden autópálya*** a határig fog érni. Fock Jenő miniszterelnök 1972.

 

 

 

*** = Akkor még csak az M1-M3-M5-M7 pályákkal terveztek.

Előzmény: netuddkivogymuk (44195)
Mash_bakter Creative Commons License 2019.05.02 0 1 44200

Nem örülök. Én annak örülnék, ha ebből a rengeteg pénzből oda és az épülne, aminek kellene!!!

Ehhez képest oldaltól függetlenül azt látom, hogy még véletlenül se így van...

Pedig pont úgy lehetne lopniuk, abból ami fontos, hogy megépüljön mint ami ejjj rá érünk ara még kategória...

Előzmény: puntooo (44199)
puntooo Creative Commons License 2019.05.02 0 0 44199

Ez is igaz, és sok más negatívumot lehet mondani; ugyanakkor most tényleg épül a (sajnos autóút M4), és jelentős szakasza átadásra is kerül. Örülhetsz annak, hogy van min bosszankodnod:-)

Előzmény: Mash_bakter (44196)
Mash_bakter Creative Commons License 2019.05.02 0 0 44198

amit persze most drágábban és kevesebb műszaki tartalommal az új haverok építenek

Előzmény: Mash_bakter (44196)
Mash_bakter Creative Commons License 2019.05.02 0 2 44197

és az EU mondta azt is, hogy M4 helyett épüljön inkább az M44?

meg az EU mondta azt is, hogy Vásárhely és Szeged közé Tramtrain kell építeni..

meg az EU mondja azt, hogy az M47-es legrosszabb nyomvonalon legyen tervezve

EU mondja, hogy építs Belgrádig szipi szupi vasútat!!! így a 6 hetes kínai hajóút+ X nap közút 0,5nappal gyorsabb lesz

stb....

Előzmény: netuddkivogymuk (44195)
Mash_bakter Creative Commons License 2019.05.02 -2 0 44196

ki is állította le majd 3 évre az épülő M4-et?

talán 1 O nevű G ???

Előzmény: netuddkivogymuk (44193)
netuddkivogymuk Creative Commons License 2019.05.02 0 1 44195

Nem is értem, hogy hogy értetted félre, amit írtam. 

Itt nem a tervezésről, hanem a kivitelezésről van szó. Elég jól kivehetően. 

Én azt mondtam, hogy az m1,  m7, m5 m3 után az m4-et kellett volna építeni (és nem tervezni). 

 

Aztán azt is mondtam, hogy az eu ösztökél bennünket arra, hogy a határig menjenek el a meglevő autópályák. Nem, nem a tervei, hanem maga az út. 

 

Minden autópálya a határig fog érni - Origo

 

Minden hazai autópálya eléri a határt a ciklus végére | Magyar Nemzet

 

650 milliárdért épülnek autóutak a határig | 24.hu

 

Így érnek a határig a sztrádák 2022-re - Infostart.hu

Előzmény: trizs77 (44194)
trizs77 Creative Commons License 2019.05.02 0 0 44194

Egyelőre ott tartunk, hogy szellem autópályákat az eu ösztökélésére (és támogatásával) építünk, hogy minden autópályánk elérjen a határig.

Szóval ha szidnod kell valakit, az az eu.

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

 

 

Ahogy látom még mindíg igaz, hogy egy újszülöttnek minden vicc új.

 

Azokat az autópályákat az EU csatlakozásunk ELŐTT, úgy 33 évvel tervezték.

Nekünk a főiskolán már 1971-ben tanították.

 

Ha fiatal vagy és még nem tudtad ezt, tanulj.

Nem szégyen az.

 

EU-ra fogni olyat ami a mi EU életünk ELŐTT három évtizeddel történt, több mint felkészületlenség.....................:-((

 

 

Előzmény: netuddkivogymuk (44193)
netuddkivogymuk Creative Commons License 2019.05.02 0 0 44193

Egyelőre ott tartunk, hogy szellem autópályákat az eu ösztökélésére (és támogatásával) építünk, hogy minden autópályánk elérjen a határig. Szóval ha szidnod kell valakit, az az eu, és nem a kormány. 

Amiről itt vita van, az az m4 autópálya. Bár itt is csak arról van vita, hogy ki miatt nem épült meg eddig. 

Sztem ennek kellett volna lenni az első páros számú kész autópályának. Ehelyett az m2 is előbbre tart, és az m6 is készen van. 

Kérdés: Mikor is csináltak m6-ot az m4 helyett, és kik is? 

Előzmény: józsi24 (44180)
puntooo Creative Commons License 2019.05.02 0 0 44192

Igen, de a törzsközönség itt meglehetősen kulturáltan társalog. Egy kívülvaló rúgta ránk az ajtót az anyázással, és még ennek ellenére is kulturált választ kapott. Úgyhogy nem értem, hogy ezt miért nekünk írod.

Előzmény: Csincka (44191)
Csincka Creative Commons License 2019.05.02 -5 4 44191

Értem én, de mégsem a sarki köpködőben vagyunk, hogy 3 feles után elküldjük a másikat a búsba és kihívjuk a hóra.

Nekünk ez a feladatunk, nektek meg hogy kulturáltan kanyarogtassátok az utakat körbe-körbe.

És akkor béke van.

Aki nem képes közölni a mondandóját anyázás nélkül, az nem alkalmas a fórumozásra.

Előzmény: troglodita (44189)
troglodita Creative Commons License 2019.05.02 0 0 44190

Hát igen, ha lenne koncepció és lenne menetrend, akkor nem lennének ezek a furcsa improvizációk. Bár akkor meg mindenki nyávogna, hogy kinek és minek építettek ennyi vasbetont oda, tizenvalahány év nem használatra...

Előzmény: józsi24 (44184)
troglodita Creative Commons License 2019.05.02 -1 1 44189

jó gyerekek vagyunk mi, csak ez az örökös urbánus/népies ellentét ne vóna rajtunk átokként ,-)

Előzmény: Csincka (44187)
radio100jozsi Creative Commons License 2019.05.02 0 0 44188

Az a következő körben, mert az Üllő felőli ágat csak akkor tudja bekötni a körforgalomba, ha elbontják mellette a mostani ideiglenes terelést.

Szerintem az lesz, hogy beterelik a 4-es út forgalmát a két körforgóba és felüljáróra. De az Üllő felőli forgalom marad egyenesen Gyömrő felé, és a körforgón ki lesz szolgálva a 4-es úttal. Addig elbontják a régi terelést, és megcsinálják az új ágat, mert nem csak aszfaltozni kell, földmű sincs meg pont az ideiglenes út keresztezése miatt.

 

Előzmény: józsi24 (44181)
Csincka Creative Commons License 2019.05.02 -6 3 44187

A másik rossz hír, hogy bekedvenceltem a topikot, így látni fogom a folytatást.

Előzmény: Csincka (44186)
Csincka Creative Commons License 2019.05.02 -6 1 44186

Véletlenül benéztem ide is.

józsi24 Creative Commons License 2019.05.02 0 0 44184

pedig tuti ez volt az oka...

 

a vecses/ullo elkerulo ugyanis kenyszerbol epult az m0 4-m5 szakaszanak epitesekor, hogy meg tudjak epiteni az m4xm0 csomopontot, mivel itt kozvetlen kapcsolat a 4es uttal felesleges lett volna...

 

a koltsegeket csokkentendo ullonel ezert megsporoltak egy feluljarot, meg sok100m csomoponti agat, hogy az legyen majd a folytatast epitok gondja...

 

az hogy kozben tizeneven keresztul mindennap 10ezrek araszolnak a lampas vegcspnal az nagyivben le van szarva...

 

(hasonlo a szitu az m0xm10 csomoponttal is: kenytelenek lesznek epiteni egy par km-es m10 szakaszt, hogy az m0 eszak vegcspjat kiepithessek, mivel a 10es uttal itt sem lesz kozvetlen kapcsolat...)

Előzmény: troglodita (44182)
adiaboli Creative Commons License 2019.05.02 0 0 44183

Hát igen. 2007 júniusa óta eltelt pár esztendő: https://sk.wikipedia.org/wiki/Tunel_Sitina

Előzmény: dimelo (44179)
troglodita Creative Commons License 2019.05.01 -1 0 44182

Annak idején biztos sokkal olcsóbb volt így, a jövendő M4 teljes ignorálásával megépíteni, most pedig az elkerülő elkerülőjét is elkerülőzhetik :-)))

Előzmény: radio100jozsi (44178)
józsi24 Creative Commons License 2019.05.01 0 0 44181

meg a deli korforgo ulloi agara is kellene nemi aszfalt...

Előzmény: radio100jozsi (44178)
józsi24 Creative Commons License 2019.05.01 -1 1 44180

talan az kellene vazze, hogy a nagyobb kereset utan fizetett nagyobb adobol itt epitsenek kurvara szukseges utakat es ne nogradba, meg a tobbi tanyan szellempalyakat...

 

(amugy elkepeszto ez az egigero pofatlansag amit eloadtok: siman meg koszonetet is vartok, amiert szorgalmasan szivjatok a gazdatest veret...)

 

 

Előzmény: netuddkivogymuk (44171)
dimelo Creative Commons License 2019.05.01 -1 1 44179

Tegyük még hozzá: szégyenünkre...

Előzmény: adiaboli (44177)
radio100jozsi Creative Commons License 2019.05.01 0 1 44178

M4 vége Üllőnél:

Szerintem 2 héten belül ráterelik a forgalmat az új körforgalmi és felüljáró rendszerre. A M4 végén csak a szélső sávok járhatóak, középen elbontották már a korlátot, készítik elő a terelést az ideiglenes szakaszra, ami a Gyömrő félöli körforgalomba vezet.

adiaboli Creative Commons License 2019.05.01 0 2 44177

Helytelen a címadás [pedig HVG:)]. A helyes változat: "Hamarosan befejezzük a Budapest - Pozsony - Prága autópálya megépítését."

Előzmény: trizs77 (44176)
trizs77 Creative Commons License 2019.05.01 0 1 44176
troglodita Creative Commons License 2019.05.01 0 0 44175

Gondolom attól lesz "olcsóbb" autóútként építeni, mert most autóút/autópályaként is meg lehet tervezni rajta minden négyzetcentiméter aszfaltot és műtárgyat...

Előzmény: dimelo (44172)
Mash_bakter Creative Commons License 2019.05.01 0 0 44174

az hogy csak 2009-ben lett megterveztetve, nem azt jelenti, hogy nem kellett volna már előtte építeni..

 

Előzmény: netuddkivogymuk (44168)
netuddkivogymuk Creative Commons License 2019.05.01 0 0 44173

Valamikor elcsodálkoztam, hogy a tervezőmérnökök fele Budapesten tevékenykedik.

Már nem csodálkozok. 

Előzmény: dimelo (44172)
dimelo Creative Commons License 2019.05.01 0 0 44172

szűkített autóútra...

csak hogy még feltűnőbb legyen...

Előzmény: netuddkivogymuk (44170)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!