Keresés

Részletes keresés

mash.69 Creative Commons License 2019.04.19 -1 2 43970

egy rohadék kormányunk van, aki pont szarik az M4-be

már 11 éve meg kellett volna épülnie AUTÓPÁLYÁNAK!!!

erre mit tervezgetnek ezek a hülyék M47-es AUTÓPÁLYÉT a határ mellé, ahol a kutya nem lakik

és a balti forgalomra alapozni HÜLYESÉG!!!!

 

ezek csak lopni akarnak, jó sokat!

hogy a Puskás FC szponzorai gazdagodjanak...

 

 

Előzmény: Aladár46 (43966)
józsi24 Creative Commons License 2019.04.19 0 2 43969

hat azt a 25km aszfaltot rakhatnak inkabb obuda es kesztolc koze, nem abba a kibaszott pusztaba ujabb haszontalan szellempalyanak...

Előzmény: dimelo (43968)
dimelo Creative Commons License 2019.04.19 0 2 43968

Hogy ki, mit és mikor támogat, arról szól egy régi mondás:

Ha valamit nem tudsz megakadályozni, akkor állj az élére,

(és hirdesd, mintha magad akartad volna a legjobban...)

 

Kértelek, hogy almát almával hasonlíts..

Most írogatsz itt összeadott kilométerekről, keverve a voltat a lesszel és a vannal...

 

Az Albertirsa - Abony közti 25 km-es szakaszból 11 km-en eddig is 2x2 sáv volt.

Az upgrade nem új építés.  Mivel a 70-es években épült az egyik sáv, így ez a teljes szakasz upgrade-nek minősül.

Mint ahogy az Abony, Törökszentmiklós és Kisújszállás elkerülő is.

A határközeli 25 km-t nem sorolnám ide, mert bár papíron M4, valójában M35 nyúlvány a szemfényvesztés kedvéért.

 

Ha elvégzed a matematikai műveleteket, akkor ki fog derülni, hogy az elvégzett (fel)újítás egyenértéke (2x2 sávra) talán 50 km...

 

Előzmény: Aladár46 (43966)
józsi24 Creative Commons License 2019.04.19 0 3 43967

kar hogy 30 eves lemaradassal...

 

mikozben epul tobb100km szellempalya, amikre csak evtizedek mulva (vagy sose) lenne szukseg...

Előzmény: Aladár46 (43966)
Aladár46 Creative Commons License 2019.04.19 -1 2 43966

És mindenhol megszakad a szív az áldozatok miatt.

Ezek a legfontosabbak!

 

Kivétel a 4. főút... szerinted.

 

Itt félre mentél. Hol állítottam ilyet? Ez csak a Te képzetedben történt meg. Ha már a számoknál és tényeknél tartunk, ahogy többször írtam, egy M4-est támogató és építő Kormányunk van. Tavalyi évben 8,1 km-t adtak át Ceglédbercel mellett, így jelenleg 52 + 27 km -nyi M4-es épül, valamint aláírás előtt áll a 26 km-es szolnoki elkerülő szakasz, így összesen 105 km-nyi autóút épül nyártól. Így a várhatóan 2020-2022 között átadott szakaszokkal legalább félmillió ember élete válik könnyebbé, ingázhat biztonságosan Budapestre.

 

Ezzel az M4-es jelenleg épülő leghosszabb gyorsforgalmi fejlesztés az egész országban! Ezzel nem vitatkozni.

Előzmény: dimelo (43964)
józsi24 Creative Commons License 2019.04.19 0 0 43965

ez csak akkor lenne igaz, ha csaladonkent csak egy halott lenne...

 

demivel gyakori, hogy csaladonkent tobb szemely is feldobja a pacskert, igy a megnyomorodott csaladok szama ennel kevesebb...

Előzmény: Aladár46 (43963)
dimelo Creative Commons License 2019.04.19 0 1 43964

Sejtésem, hogy te Árpád vezért okolod, mi a francnak jött ide.

 

Tények vannak: M4 = 11 év fúrás-akadályozás, és még ki tudja mennyi halogatás... lesz.

A kijelölt források átcsoportosítása: Üllő-Pilis----- M3, Szolnok megyei szakaszról 55 milliárd Ft  ki tudja hova lett?

M35-M4 be volt ütemezve a KözOP-ban 2010-re, de el sem kezdődött, csak a 2014-2020 ciklusban...

 

Nem vagy te ennyire tudatlan, csak...

 

Ha nem épülne az országban sok és drága szakasz bárhol máshol, akkor irogathatnád a szörnyű számokat, joggal.

De vedd le a populista, csőlátó szemüvegedet, mert balesetek bekövetkezhetnek városokban és mellékutakon is.

 

És mindenhol megszakad a szív az áldozatok miatt.

Ezek a legfontosabbak!

 

Kivétel a 4. főút... szerinted.

 

A számvitel fő szabályát tartsd be. (Ha érted..)

Egyszerűbben: almát az almával, körtét a körtével...

Előzmény: Aladár46 (43963)
Aladár46 Creative Commons License 2019.04.19 -3 1 43963

Én helyedben Rákosit és Kádárt okolnám, hogy az k. anyukba de nem épül az az M4-es. :)

 

Közben az országban csak a tavalyi évben 629-en vesztették életüket halálos közúti közlekedési balesetben, azaz 2018-ben 629 család nyomorodott meg.

 

 

 

Előzmény: dimelo (43962)
dimelo Creative Commons License 2019.04.19 0 1 43962

A műszaki tartalom módosítás mellett (26,60-ról 20 m-re) az elrendelt intézkedés célja/eredménye: újabb 3 év időveszteség.

Korábban írtam, hogy ennek a szerződésnek 2008-ban kellett volna megszületnie (KözOP 2006 november), tehát minimum 11 év időveszteség

 

Azóta láthatóan már a kivitelezés nem fog olcsóbb sem lenni, csak keskenyebb lesz, ezért veszélyesebb.

Üres, szellemjárta határmenti szakaszokon autópályákat építenek...

 

A 3 év alatt a 4. főúton meghalt 50 ember.

A szakasz kivitelezés-megépülés időpontja ismeretlen...

 

Még mennyi ember sorsa van a halogatók kezében...?

Előzmény: Mash_bakter (43960)
Aladár46 Creative Commons License 2019.04.19 0 2 43961

Püspökladányig 2x2 sávos, 20m-es koronaszélesség autóút lesz, v=110 km/h-val.

 

Remélem, 10-20 km-ként nem felejtik el a VÉDÁ-t is kiépíteni, román barátaink legnagyobb örömére. Múlt héten is előzött meg az M4-en új szakaszán (Cegléd előtt) egy román rendszámú utánfutós VW Passat kb. 140-150-nel mehetett. Az autó rogyásig megpakolva, utánfutó úgyszintén.

 

Remélem a román Merci furgonos témából tanulva lesz jogszabály szigorítás, majd M1-M0-M5-M4 nyomvonalon folyamatos razzia a kultúrált és biztonságos közlekedésért. És engem nem zavarna, ha ezen az állam most kaszálna. :)

Előzmény: Mash_bakter (43960)
Mash_bakter Creative Commons License 2019.04.19 0 0 43960

https://nif.hu/kozerdeku-adatok/2019/04/m4-torokszentmiklos-nyugat-puspokladany-kozotti-szakasz-elokeszitese-modositott-engedelyezesi-terv-es-kiviteli-terv-keszitese/

 

Ez mit tartalmazhat? Mármint a módosítás...

M4 Törökszentmiklós (Nyugat) – Püspökladány közötti szakasz előkészítése, módosított engedélyezési terv és kiviteli terv készítése

Előzmény: dimelo (43959)
dimelo Creative Commons License 2019.04.19 -1 0 43959

Gondolj bele:

ma senki nem megy Debrecenből Ny.házára az M35-M3-on, mondjuk átvágva (74 km) Hajdúnánáson. Nincs még Görbeháza M3-M35 csp, ami teljesen feleslegesen készül

hiszen kétszer hosszabb (84 km), mint a 4. főúton, amely végig elkerülőzve 42 km.

https://www.google.com/maps/dir/47.5306071,21.6283473/47.8869945,21.7105696/@47.7115846,21.5574263,10z/data=!4m9!4m8!1m5!3m4!1m2!1d21.4018704!2d47.7646105!3s0x4747440b01e0e383:0xd5cf6b087713c794!1m0!3e0

 

Ugyanez M3 vs. M4:

Füzesabony felé  230 km

Abony felé           240 km

https://www.google.com/maps/dir/47.5306071,21.6283473/47.4884287,19.0704213/@47.4995505,20.0392531,9z/data=!4m29!4m28!1m25!3m4!1m2!1d21.5637933!2d47.4663974!3s0x47470ffbcd1c4587:0x44addce1a3714ffa!3m4!1m2!1d21.3064403!2d47.2830905!3s0x4746e396bf99aa69:0xe2fc6d553de24bb1!3m4!1m2!1d20.2014507!2d47.1723666!3s0x474141479831f195:0x6c6d5f08fc6907ac!3m4!1m2!1d19.9966118!2d47.1892103!3s0x474169558f8339af:0x4620dd028ec9204e!3m4!1m2!1d19.4794498!2d47.3174816!3s0x4741977c23ad1a11:0x17f6d70951134a89!1m0!3e0

 

természetesen ma még ez az útvonal fikciós.

Menetsebesség 130 vs. 110 km/h

 

Kinek éri meg?

Csak annak, aki Karcagra, Szolnokra, Ceglédre, Kecskemétre megy Debrecenből.

Erre írtam, hogy jobb nyomvonaltervezés kellett volna, aminek következtében nem kellene a 4. főutat 2x2 sávosra átépíteni H.szoboszlóig, főleg nem Kabáig.

 

 

Előzmény: puntooo (43955)
Samott Creative Commons License 2019.04.19 0 0 43958

Van ott valami iskola? Vagy lampa nelkuli zebra? Szeles 2x2-es ut, miert nincs inkabb egy 70-es tabla?

Előzmény: trizs77 (43957)
trizs77 Creative Commons License 2019.04.19 -1 0 43957

Az állandóság :

 

Salgótarján déli részén, Zagyvapálfalván, a Budapesti út egy kicsi, kb. fél kilométeres szakaszán állt/áll és állni fog egy traffipax.

 

Ott állt 1984-ben amikor arra jártam,

Ott állt 1994-ben amikor arra jártam,

Ott állt 2004-ben amikor arra jártam,

Ott állt 2014-ben amikor arra jártam,

Ott állt most is amikor arra jártam.

 

kb. itt.

 

Kb. itt.

Nem ott ahol a rendőr autót látod, hanem az ellenkező oldalon a járdán.

 

Nem mondható a salgótarjáni rendőrökre, hogy kapkodóak lennének.

Ha viccesen fogom fel, lehet, hogy van/volt olyan salgótarjáni rendőr aki 1984-ben ott kezdett mint traffipaxos őrmester és 2018-ban, 34 év szolgálat után onnan ment nyugdíjba mint traffipaxos törzszászlós.

 

Ami változott az az autójuk.

1984-től jelöletlen fehér Zsigulijuk volt.

Majd kaptak elébb egy piros majd egy sötétzöld Skoda Favoritot 1990 után.

Tegnap már Mercedes 180 autóban ücsörgött ugyanott a traffipaxos rendőr.

 

Természetesen a kb. 35-40 év alatt a legbutább autósok is megtanulták, hogy azon az 1 km-n tényleg Vmax 49 km/h sebességgel szabad csak közlekedni.

Nem is mennek gyorsabban.

 

Mondjuk ha egy véletlen betegség miatt a helyi közlekedési rendőr tisztet valaki felváltaná egy hónapra és a traffit átirányítaná Kisterenyére (kb. 10 km) ahol autó nélkül rejtve mérné, fotózná a a 40 km/h-s táblák mellett elhaladókat, akkor a mai kb. 2%-os találati arány felugrana kb. 80%-os arányra.

 

 

trizs77 Creative Commons License 2019.04.19 -1 0 43956

Tegnap délelőtt egy Bpest-Salgótarján-Budapest.

Indulás 8,10 érkezés vissza 11,10.

 

Nyugodt út.

M3 élénk forgalom Hatvanig.

A tempo a többség (na jó a fele) számára inkább 140-150 mint alatta.

 

21-es.

A Heves megyei szakasz már végig négysávú.

A Nógrád megyei szakasz  TAR előtt (a sztupától) délre ér véget.

Ott szép, kb. 10-12 méteres bevágás csináltak a bal pályának, jól elhordták a hegy harmadát.

 

Onnantól TAR-tól kb. Vizslásig (16 km) végig építés, 2x1 sáv, Vmax 40-60 km/h.

Kisterenyét nem kerülték ki.

Átvágták.

A lakott terület közepén megy majd a 2x2 sáv.

Érdekes és veszélyes lesz.

 

Kisterenyén belül végig 40 km/h a megengedett legnagyobb sebesség, egyes ideiglenes gyalogátkelőhelyek körzetében 30 km/h.

A kocsik 60-70 km/h-val közlekednek.

 

 

puntooo Creative Commons License 2019.04.19 0 1 43955

Ahogy az M35 nem segíti a 4-est Nyíregyháza felé, úgy a Kabától délkeletre forduló M4 sem segíti a főúti forgalom átterelését.

 

Ezt nem értem. Én azt akartam írni, hogy a debrecenieknek nagy kísértés lesz, hogy az M35-M3-nál rövidebb M4-esen mejenek, ha csak Kabáig kell menni a régi 4-esen. 

Előzmény: dimelo (43948)
mash.69 Creative Commons License 2019.04.18 0 0 43954
dimelo Creative Commons License 2019.04.18 0 0 43953

Köszi!

 

A linkelt pdf-ek sokat elárulnak.

Szlovák szakasz 1,528 milliárd Euro = kb.   500 milliárd Ft

Lengyel               6,600 milliárd Euro = kb. 2200 milliárd Ft

 

Az S8-S17-S19 vonalon sokáig el lehet közlekedni a "nagy" Balkán-Balti tranzitnak. (kb. 50 km-es kerülő)

https://www.google.com/maps/dir/53.9128324,22.8299332/51.2135371,22.4414388/@52.5462284,22.0017496,8z/data=!4m19!4m18!1m15!3m4!1m2!1d22.4860582!2d53.8527038!3s0x46e1b066e49a2129:0x5fce3b1e0c14a760!3m4!1m2!1d21.9067178!2d52.9870375!3s0x471e4c14d16b7f8f:0x7cc0dde6a2ddd04d!3m4!1m2!1d21.2916481!2d52.1774481!3s0x471ed5046982b321:0x5c71a1df213a53ae!1m0!3e0

 

Az Eperjes elkerülő alagút az egyik kulcsprojekt Szlovákiában, amíg az vánszorog, a többi sem sürgős... nekik.

Előzmény: hegyaljai3 (43952)
hegyaljai3 Creative Commons License 2019.04.18 0 0 43952

A Lancutban tartott konferencia csak a lengyel SSC fórumon jelent meg, a szlovákon nem. Megnézve a lengyel és szlovák oldalakat, határidő a lengyeleknél nincs, a szlovákok 2028-ra ígérik, hogy elérik a határt, de úgy értelmezem, hogy nem lesz végig 2x2 sáv. A románokról a lengyelek udvariasan csak annyit említenek, hogy "ott nehéz a terep".

http://cesty.ineko.sk/data/useky=tah:R4&parametre=zaciatok,tah,stav,nazov,1,5,31,41,21,23,91g,105&sort=zaciatok,asc

https://www.gddkia.gov.pl/frontend/web/userfiles/articles/w/wspolnym-glosem-w-lancucie-o-tra_33200/Elektromob%20I.2019%20A4_S8/Via_Carpatia_2019.pdf

Előzmény: dimelo (43946)
Fradista Utazó Creative Commons License 2019.04.18 0 0 43951

Persze, de ma, Magyarországon, ezt érzem a legkisebb problémának. 

Előzmény: rm40 (43950)
rm40 Creative Commons License 2019.04.18 0 0 43950

Emellett feltételezem, jogszabályi háttér is kell hozzá.

Előzmény: Fradista Utazó (43949)
Fradista Utazó Creative Commons License 2019.04.18 0 2 43949

Ilyesmiről már beszéltünk itt korábban is. Ismert dolog ez, nem csak az interjúban említett helyen. De azért nem olyan egyszerű és nem is annyira olcsó, mint ahogy az interjúból tűnne. Inkább ott tűnik jó megoldásnak, ahol a szélesítés valamiért nem megoldható (pl. beépítettség, sok műtárgy, egyéb okok), és a forgalom időszakosan (tipikusan a reggeli és a délutáni csúcsidőben) nagy, máskor alacsonyabb. 

Ami kell hozzá:

- A cikkben is említett folyamatos megfigyelés

- A leállósáv átépítése, az ugyanis általában nem elég zéles, és sem az alapja, sem a burkolata nem elég erős ahhoz, hogy negyventonnás járművek járjanak rajta. Most teljesen véletlenszerűen ráböktem egy pontra az M1-en, itt nem fér el egy kamion a leállósávban, és valószínűleg tönkre is menne az út néhány hónap alatt. 

- Sűrűn fel kell állítani elektronikus táblákat, amik jelzik, hogy melyik sávban szabad közlekedni:

--- https://www.flickr.com/photos/chriszwolle/5181917619

--- https://www.flickr.com/photos/chriszwolle/6002795010

- Csomópontok átalakítása, hogy a leállósáv használata esetén is legyen lassító- és gyorsítósáv:

--- https://goo.gl/maps/8SpfeKXLC2Qj8HyKA --> https://goo.gl/maps/Ws8nVzMaHwsAqD1H9 --> https://goo.gl/maps/cgL5nTUADwSWkipt5

--- Ugyanez felülről: https://www.google.com/maps/@52.1629804,5.5270554,195m/data=!3m1!1e3

 

Az M1 a felsoroltak alapján számomra nem tűnik ideális helynek a leállósáv használatára, legalábbis nem nagyobb hosszban. Bizonyos szakaszokon el tudom képzelni, de az első jelöltem egy ilyen megoldásra biztosan az M0 lenne Csepeltől az M5-ig. 

Előzmény: rm40 (43947)
dimelo Creative Commons License 2019.04.18 0 0 43948

Én már egyre kevésbé vagyok kíváncsi a jövőre:(((

 

Ha valamit el lehet rontani, azt az M4-nél "szépen" el is rontották.

 

"jegelve van a Debrecen-Hajdúszoboszló 4 sávúsítása, de akkor majd a forgalom kikényszeríti ezt, akár Kabáig"

 

Ahogy az M35 nem segíti a 4-est Nyíregyháza felé, úgy a Kabától délkeletre forduló M4 sem segíti a főúti forgalom átterelését.

Az M4 20-25 km-en csak "kvázi" párhuzamos a 4. főúttal, mert a szakasz mindkét vége eltávolodik, így nem vonz, hanem taszít.

Emellé fölösleges főúti kapacitást kellene kiépíteni.

 

Ha...

az M4 nyomvonal Kabától Hajdúszovát felé vezetne (Pink szaggatott M35 Csp-ig), akkor

a Hajdúszoboszló elkerülőről egy 2-3 km-es összekötéssel fel lehetne hajtani a 2x2 sávos M4-re,

mennyivel rövidebb lenne Debrecennek is...

De a kocka már el van vetve.

 

 

Ehhez képest most a logikus helyett láttatnak velünk egy M47 szörnyszülött "A" nyomvonalat... (Tudod: Komádi-Sarkad, de a vázlatom az optimális közelit mutatja)

 

 

Előzmény: puntooo (43939)
rm40 Creative Commons License 2019.04.18 0 0 43947

"- ...

Nem állunk meg természetesen, hiszen most jönnek olyan feladatok, mint például az M1-es autópálya lényegi felújítása, ez Magyarország legterheltebb autópályája, ott most gondolkozunk azon, hogy milyen más konstrukciókban és technológiával tudjuk azt az utat felújítani.

- Szélesítés?

- Nem szükségszerűen szélesítés, inkább arra gondoltam, hogy megtartva a mostani két sáv plusz leállósávot megfelelő intelligens eszközökkel a leállósávot ugyanúgy lehet használni. Ennek az a feltétele persze, hogy a leállósávon mondjuk, 200 méterenként elhelyezünk egy videokamerát, és megnézi azt, hogy a következő 200 méteren rá lehet-e terelni forgalmat a leállósávra, és használjuk a leállósávot is, mert egyébként az üres. A technológia létezik, az A9-es autópályán München és Nürnberg között a leállósáv be van kamerázva, és van tábla, amely megmutatja, hogy rámehetek-e."

 

https://infostart.hu/interju/2019/04/18/palkovics-laszlo-komoly-kormanyfelhatalmazasom-van-az-akademiai-targyalasokra?page=4

 

 

dimelo Creative Commons License 2019.04.18 0 0 43946

Jogos az észrevételed.

Ez a cikk is összehord hetet-havat.

 

2020. valamikor az M4 határszakasz,

2022-ig az M30 készül el.

Összesen 220 km szeli át ÉK Magyarországot. (M30-M3-M35-M4)

 

Sem a szlovákok, sem a románok nem haladnak a miénkkel azonos tempóban.

De még a lengyelek sem. Pedig ott pörög a meló (más irányokban).

 

Előzmény: hegyaljai3 (43944)
dimelo Creative Commons License 2019.04.18 0 0 43945

A szerződés dátumában van a megfejtés.

 

2008 helyett...

Előzmény: Aladár46 (43929)
hegyaljai3 Creative Commons License 2019.04.18 0 0 43944

A cikk csak a magyar ígéretet köti dátumhoz. (2022) Mivel a Via-Carpatia nevéből adódóan kétszer is keresztezi a Kárpátokat, azokról a szakaszokról mit ígértek vajon a szlovákok és a románok?

Előzmény: Aladár46 (43940)
Aladár46 Creative Commons License 2019.04.17 0 0 43943

Szerintem így jön össze a 340 km: M30-M3-M35-M4-M47 [A nyomvonal] - Békéscsaba délről - Medgyesegyháza-Battonya gyorsforgalmi út.

Előzmény: mash.69 (43942)
mash.69 Creative Commons License 2019.04.17 0 0 43942

Na nekem itt is van egy fura mondat:

A projekt magyarországi szakasza mintegy 340 kilométeres, Miskolcot és Debrecent is érinti. 

Hogy jön ki ez a 340 Km? Kassa-Miskolc-Debrecen-Gyula??? és már benne van a leendő M47 ???

Előzmény: Aladár46 (43940)
NAR Creative Commons License 2019.04.17 0 0 43941

A folyón hosszában legkisebb. A híd alatt meg fölött is szélesebb a hajózási út, pont a hídnál a legkeskenyebb (legkissebb szélességű).

Előzmény: Mash_bakter (43927)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!