Keresés

Részletes keresés

Fradista Utazó Creative Commons License 2019.04.18 0 2 43949

Ilyesmiről már beszéltünk itt korábban is. Ismert dolog ez, nem csak az interjúban említett helyen. De azért nem olyan egyszerű és nem is annyira olcsó, mint ahogy az interjúból tűnne. Inkább ott tűnik jó megoldásnak, ahol a szélesítés valamiért nem megoldható (pl. beépítettség, sok műtárgy, egyéb okok), és a forgalom időszakosan (tipikusan a reggeli és a délutáni csúcsidőben) nagy, máskor alacsonyabb. 

Ami kell hozzá:

- A cikkben is említett folyamatos megfigyelés

- A leállósáv átépítése, az ugyanis általában nem elég zéles, és sem az alapja, sem a burkolata nem elég erős ahhoz, hogy negyventonnás járművek járjanak rajta. Most teljesen véletlenszerűen ráböktem egy pontra az M1-en, itt nem fér el egy kamion a leállósávban, és valószínűleg tönkre is menne az út néhány hónap alatt. 

- Sűrűn fel kell állítani elektronikus táblákat, amik jelzik, hogy melyik sávban szabad közlekedni:

--- https://www.flickr.com/photos/chriszwolle/5181917619

--- https://www.flickr.com/photos/chriszwolle/6002795010

- Csomópontok átalakítása, hogy a leállósáv használata esetén is legyen lassító- és gyorsítósáv:

--- https://goo.gl/maps/8SpfeKXLC2Qj8HyKA --> https://goo.gl/maps/Ws8nVzMaHwsAqD1H9 --> https://goo.gl/maps/cgL5nTUADwSWkipt5

--- Ugyanez felülről: https://www.google.com/maps/@52.1629804,5.5270554,195m/data=!3m1!1e3

 

Az M1 a felsoroltak alapján számomra nem tűnik ideális helynek a leállósáv használatára, legalábbis nem nagyobb hosszban. Bizonyos szakaszokon el tudom képzelni, de az első jelöltem egy ilyen megoldásra biztosan az M0 lenne Csepeltől az M5-ig. 

Előzmény: rm40 (43947)
dimelo Creative Commons License 2019.04.18 0 0 43948

Én már egyre kevésbé vagyok kíváncsi a jövőre:(((

 

Ha valamit el lehet rontani, azt az M4-nél "szépen" el is rontották.

 

"jegelve van a Debrecen-Hajdúszoboszló 4 sávúsítása, de akkor majd a forgalom kikényszeríti ezt, akár Kabáig"

 

Ahogy az M35 nem segíti a 4-est Nyíregyháza felé, úgy a Kabától délkeletre forduló M4 sem segíti a főúti forgalom átterelését.

Az M4 20-25 km-en csak "kvázi" párhuzamos a 4. főúttal, mert a szakasz mindkét vége eltávolodik, így nem vonz, hanem taszít.

Emellé fölösleges főúti kapacitást kellene kiépíteni.

 

Ha...

az M4 nyomvonal Kabától Hajdúszovát felé vezetne (Pink szaggatott M35 Csp-ig), akkor

a Hajdúszoboszló elkerülőről egy 2-3 km-es összekötéssel fel lehetne hajtani a 2x2 sávos M4-re,

mennyivel rövidebb lenne Debrecennek is...

De a kocka már el van vetve.

 

 

Ehhez képest most a logikus helyett láttatnak velünk egy M47 szörnyszülött "A" nyomvonalat... (Tudod: Komádi-Sarkad, de a vázlatom az optimális közelit mutatja)

 

 

Előzmény: puntooo (43939)
rm40 Creative Commons License 2019.04.18 0 0 43947

"- ...

Nem állunk meg természetesen, hiszen most jönnek olyan feladatok, mint például az M1-es autópálya lényegi felújítása, ez Magyarország legterheltebb autópályája, ott most gondolkozunk azon, hogy milyen más konstrukciókban és technológiával tudjuk azt az utat felújítani.

- Szélesítés?

- Nem szükségszerűen szélesítés, inkább arra gondoltam, hogy megtartva a mostani két sáv plusz leállósávot megfelelő intelligens eszközökkel a leállósávot ugyanúgy lehet használni. Ennek az a feltétele persze, hogy a leállósávon mondjuk, 200 méterenként elhelyezünk egy videokamerát, és megnézi azt, hogy a következő 200 méteren rá lehet-e terelni forgalmat a leállósávra, és használjuk a leállósávot is, mert egyébként az üres. A technológia létezik, az A9-es autópályán München és Nürnberg között a leállósáv be van kamerázva, és van tábla, amely megmutatja, hogy rámehetek-e."

 

https://infostart.hu/interju/2019/04/18/palkovics-laszlo-komoly-kormanyfelhatalmazasom-van-az-akademiai-targyalasokra?page=4

 

 

dimelo Creative Commons License 2019.04.18 0 0 43946

Jogos az észrevételed.

Ez a cikk is összehord hetet-havat.

 

2020. valamikor az M4 határszakasz,

2022-ig az M30 készül el.

Összesen 220 km szeli át ÉK Magyarországot. (M30-M3-M35-M4)

 

Sem a szlovákok, sem a románok nem haladnak a miénkkel azonos tempóban.

De még a lengyelek sem. Pedig ott pörög a meló (más irányokban).

 

Előzmény: hegyaljai3 (43944)
dimelo Creative Commons License 2019.04.18 0 0 43945

A szerződés dátumában van a megfejtés.

 

2008 helyett...

Előzmény: Aladár46 (43929)
hegyaljai3 Creative Commons License 2019.04.18 0 0 43944

A cikk csak a magyar ígéretet köti dátumhoz. (2022) Mivel a Via-Carpatia nevéből adódóan kétszer is keresztezi a Kárpátokat, azokról a szakaszokról mit ígértek vajon a szlovákok és a románok?

Előzmény: Aladár46 (43940)
Aladár46 Creative Commons License 2019.04.17 0 0 43943

Szerintem így jön össze a 340 km: M30-M3-M35-M4-M47 [A nyomvonal] - Békéscsaba délről - Medgyesegyháza-Battonya gyorsforgalmi út.

Előzmény: mash.69 (43942)
mash.69 Creative Commons License 2019.04.17 0 0 43942

Na nekem itt is van egy fura mondat:

A projekt magyarországi szakasza mintegy 340 kilométeres, Miskolcot és Debrecent is érinti. 

Hogy jön ki ez a 340 Km? Kassa-Miskolc-Debrecen-Gyula??? és már benne van a leendő M47 ???

Előzmény: Aladár46 (43940)
NAR Creative Commons License 2019.04.17 0 0 43941

A folyón hosszában legkisebb. A híd alatt meg fölött is szélesebb a hajózási út, pont a hídnál a legkeskenyebb (legkissebb szélességű).

Előzmény: Mash_bakter (43927)
Aladár46 Creative Commons License 2019.04.17 0 0 43940

A Via Carpatia projekt résztvevői kezdeményezték a csatlakozást a transzeurópai hálózathoz

 

https://figyelo.hu/v/a-via-carpatia-projekt-resztvevoi-kezdemenyeztek-a-csatlakozast-a-transzeuropai-halozathoz/

puntooo Creative Commons License 2019.04.17 0 0 43939

Kíváncsi vagyok a jövőre: ha Pladányig ér az M4; és pláne, ha továbbépül az M35 felé (és a tervezett nyomvonal csak Kabánál előtt fordul el a 4-estől) akkor nem csak a tranzitnak, hanem a debrecenieknek is egyre jobban megéri majd arra menni. Az M35 forgalmának jelentős része megy majd arra- most jegelve van a Debrecen-Hajdúszoboszló 4 sávúsítása, de akkor majd a forgalom kikényszeríti ezt, akár Kabáig?

-Illetve a debreceni déli ipari park még jobban növeli majd a a 47-es Debrecen-Mikepércs forgalmát. Itt nagyon kívánkozna a 4 sávúsítás azon a néhány kilométeren. És a vesszőparipám: a Főnix terv csak részben fejlesztette a keleti, jelentős számú lakosú városrész megközelítését a Gázvezeték utcán keresztül. (+Épült egy közvetlen út a repülőtéri Tesco körforgalmától nyugatra.) Viszont a Gázvezeték utca vége kaotikus-itt lett volna indokolt a 100-as vasúti fővonal felett egy felüljáró, lett is volna rá hely) -illetve akár a Gázvezeték utca-István út négysávúsítása; a 4-es főút kereszteződésének komolyabb fejlesztése (nem csak 1-1 plusz kanyarodó sávval-ami persze olcsó, és szükséges lépés volt) jelentősen csökkentett evolna a homokkerti felüljáró, illetve a forgalmat feldolgozó első kereszteződések forgalmát. 

Előzmény: Aladár46 (43929)
mash.69 Creative Commons License 2019.04.17 0 0 43938

1 évig tervezgetik, majd 3-4 évig építgetik és ez az optimális

anno valaki írta, hogy 7-10 év az ötlettől  a használható autópályáig

Előzmény: puntooo (43931)
mash.69 Creative Commons License 2019.04.17 0 0 43937

Nem volt már érvényes építési engedély erre a szakaszra?

Előzmény: Aladár46 (43929)
Aladár46 Creative Commons License 2019.04.17 0 0 43936

Nem tudni. :)

Előzmény: puntooo (43934)
Aladár46 Creative Commons License 2019.04.17 0 0 43935

Ha 2022-ben startol a projekt, akkor 2026 áprilisáig szerintem átadják. :)

Előzmény: puntooo (43931)
puntooo Creative Commons License 2019.04.17 0 0 43934

Remélem az Sbony Kelet - Törökszentmiklós Nyugat is kedvező elbírálásban részesül.

Arra már a kivitelezésre is meg lett kötve a szerződés vagy 2 hete, nem?

Előzmény: drummond (43932)
Aladár46 Creative Commons License 2019.04.17 0 0 43933

Szerintem aláírásra vár. :)

Előzmény: drummond (43932)
drummond Creative Commons License 2019.04.17 0 0 43932

Hála az istennek, hogy ilyen kormányunk van. Remélem az Sbony Kelet - Törökszentmiklós Nyugat is kedvező elbírálásban részesül.

Előzmény: Aladár46 (43929)
puntooo Creative Commons License 2019.04.17 0 0 43931

Ez haladás; annyi lenne a kérdésem, hogy optimális esetben ebből mikor lehet átadás?

Előzmény: Aladár46 (43929)
Aladár46 Creative Commons License 2019.04.17 0 0 43930

Jól látod. Én 100%-ban támogatom!

Előzmény: Mash_bakter (43928)
Aladár46 Creative Commons License 2019.04.17 0 0 43929

M4-est támogató és megvalósító Kormányunk van! :)

 

Szerződés

M4 Törökszentmiklós (Nyugat) – Püspökladány közötti szakasz előkészítése, módosított engedélyezési terv és kiviteli terv készítése

Ágazat: Utak
Összeg: 3 675 000 000 Ft
Szerződő fél: UTIBER Kft., RODEN Mérnöki Iroda Kft.
Szerződés kezdete: 2019.03.25
Szerződés típusa: Tervezési szerződés

https://nif.hu/kozerdeku-adatok/2019/04/m4-torokszentmiklos-nyugat-puspokladany-kozotti-szakasz-elokeszitese-modositott-engedelyezesi-terv-es-kiviteli-terv-keszitese/

Mash_bakter Creative Commons License 2019.04.17 0 0 43928

Győr-Fehérvár az M81 vagy R81 vagy S81, ezer éve ígérgetik nekik a 2 sávot, de inkább a 83-ast csinálják

Fehérvár-Újváros M63 új pálya vagy a régi 2x2 sávosítása, ezt csak bele kell kötni az M8-asba

 

Előzmény: józsi24 (43923)
Mash_bakter Creative Commons License 2019.04.17 0 0 43927

értem én, hogy mit akart írni, de akkor se az van odaírva, legkisebb hajózási az 180méter

akkor mennyi a legnagyobb 50 méter?

 

 

Előzmény: NAR (43921)
Mash_bakter Creative Commons License 2019.04.17 0 0 43926

Fel se merült.

3-3,5 milliárdot leehet kaszálni egy autópályán/autóúton

pár 100 milliókért Lala és bandája már nem hajol le...

Előzmény: puntooo (43925)
puntooo Creative Commons License 2019.04.17 0 0 43925

Természetesen az A és G fordítva értendő.

A korrektség kedvéért: Bucsa meg szintén megkapja az M4-est, tehát azt a G-ből lehet kivenni (túl nagy változást persze ez nem jelent.)

De ismét kérdem: van valahol költségtervezet az M47-ről+a 47-es felújításáról szemben egy négysávúsított 47-essel? Vagy az fel sem merült??

Előzmény: puntooo (43922)
dimelo Creative Commons License 2019.04.17 0 0 43924

Jogos lenne, de nem akartam részrehajló lenni.

Ezek a települések vannak a pálya mellett, közvetlen útkapcsolattal.

 

Az, hogy hol lesz csomópont, az még nem egyértelmű, de, hogy mennyire "demokratikus" az A nyomvonal, az jól látható...

Előzmény: puntooo (43922)
józsi24 Creative Commons License 2019.04.17 0 0 43923

Ennek a tirpak tanyasinak magyarazhatod, egyik fulen be, masikon ki...

 

Bele van szerelmesedve az idiota szellempalyaiba...

 

 

Ezt az m8/m81 dolgot hogy gondolod?

 

Az m8 balatonvilagosnal csatlakozna az m7be (most epul a csp), nem fehervarnal...

 

Es egy kecske-fehervar-gyor palya kb 200 km...

 

akkormar inkabb erdemes lenne egy inarcs-batta-bicske atkotest csinalni az m0delt tehermentesitendo, az csak 80km...

Előzmény: Mash_bakter (43911)
puntooo Creative Commons License 2019.04.17 0 0 43922

-Biharkeresztest-Mezőpeterdet nyugodtan kiveheted mert az M4-esen át néhány percnyire lesznek bármely nyomvonaltól.

-Illetve azt sen gondolnám, hogy Mezősas külön csomópontot kapna a G-ból, tehát egy 47-esbe torkolló lehajtó esetén az A-tól is néhány percnyire lennének ők is. 

Előzmény: dimelo (43914)
NAR Creative Commons License 2019.04.17 0 2 43921

A hajóút legkisebb szélessége lesz annyi (ami történetesen a legnagyobb nyílás).

Előzmény: Mash_bakter (43920)
Mash_bakter Creative Commons License 2019.04.17 0 0 43920

Nekem nem jön ki a matek...

1133 méter hosszú híd köti majd össze a két várost.

 A híd 12 támaszon fog állni, kialakításánál pedig ügyelnek arra, hogy a Dunán zajló kereskedelmi forgalmat ne gátolják. A legkisebb hajózási szélességet 180 méteresre tervezik. 

 

Ha azt írja, hogy a legnagyobb 180 méter, azt még érteném...

Ha a két szélén van 2 támaszték, akkor is maradék 10 támaszték 110 méter jut átlagosan...

Előzmény: trizs77 (43916)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!