Ilyesmiről már beszéltünk itt korábban is. Ismert dolog ez, nem csak az interjúban említett helyen. De azért nem olyan egyszerű és nem is annyira olcsó, mint ahogy az interjúból tűnne. Inkább ott tűnik jó megoldásnak, ahol a szélesítés valamiért nem megoldható (pl. beépítettség, sok műtárgy, egyéb okok), és a forgalom időszakosan (tipikusan a reggeli és a délutáni csúcsidőben) nagy, máskor alacsonyabb.
Ami kell hozzá:
- A cikkben is említett folyamatos megfigyelés
- A leállósáv átépítése, az ugyanis általában nem elég zéles, és sem az alapja, sem a burkolata nem elég erős ahhoz, hogy negyventonnás járművek járjanak rajta. Most teljesen véletlenszerűen ráböktem egy pontra az M1-en, itt nem fér el egy kamion a leállósávban, és valószínűleg tönkre is menne az út néhány hónap alatt.
- Sűrűn fel kell állítani elektronikus táblákat, amik jelzik, hogy melyik sávban szabad közlekedni:
Az M1 a felsoroltak alapján számomra nem tűnik ideális helynek a leállósáv használatára, legalábbis nem nagyobb hosszban. Bizonyos szakaszokon el tudom képzelni, de az első jelöltem egy ilyen megoldásra biztosan az M0 lenne Csepeltől az M5-ig.
az M4 nyomvonal Kabától Hajdúszovát felé vezetne (Pink szaggatott M35 Csp-ig), akkor
a Hajdúszoboszló elkerülőről egy 2-3 km-es összekötéssel fel lehetne hajtani a 2x2 sávos M4-re,
mennyivel rövidebb lenne Debrecennek is...
De a kocka már el van vetve.
Ehhez képest most a logikus helyett láttatnak velünk egy M47 szörnyszülött "A" nyomvonalat... (Tudod: Komádi-Sarkad, de a vázlatom az optimális közelit mutatja)
Nem állunk meg természetesen, hiszen most jönnek olyan feladatok, mint például az M1-es autópálya lényegi felújítása, ez Magyarország legterheltebb autópályája, ott most gondolkozunk azon, hogy milyen más konstrukciókban és technológiával tudjuk azt az utat felújítani.
- Szélesítés?
- Nem szükségszerűen szélesítés, inkább arra gondoltam, hogy megtartva a mostani két sáv plusz leállósávot megfelelő intelligens eszközökkel a leállósávot ugyanúgy lehet használni. Ennek az a feltétele persze, hogy a leállósávon mondjuk, 200 méterenként elhelyezünk egy videokamerát, és megnézi azt, hogy a következő 200 méteren rá lehet-e terelni forgalmat a leállósávra, és használjuk a leállósávot is, mert egyébként az üres. A technológia létezik, az A9-es autópályán München és Nürnberg között a leállósáv be van kamerázva, és van tábla, amely megmutatja, hogy rámehetek-e."
A cikk csak a magyar ígéretet köti dátumhoz. (2022) Mivel a Via-Carpatia nevéből adódóan kétszer is keresztezi a Kárpátokat, azokról a szakaszokról mit ígértek vajon a szlovákok és a románok?
Kíváncsi vagyok a jövőre: ha Pladányig ér az M4; és pláne, ha továbbépül az M35 felé (és a tervezett nyomvonal csak Kabánál előtt fordul el a 4-estől) akkor nem csak a tranzitnak, hanem a debrecenieknek is egyre jobban megéri majd arra menni. Az M35 forgalmának jelentős része megy majd arra- most jegelve van a Debrecen-Hajdúszoboszló 4 sávúsítása, de akkor majd a forgalom kikényszeríti ezt, akár Kabáig?
-Illetve a debreceni déli ipari park még jobban növeli majd a a 47-es Debrecen-Mikepércs forgalmát. Itt nagyon kívánkozna a 4 sávúsítás azon a néhány kilométeren. És a vesszőparipám: a Főnix terv csak részben fejlesztette a keleti, jelentős számú lakosú városrész megközelítését a Gázvezeték utcán keresztül. (+Épült egy közvetlen út a repülőtéri Tesco körforgalmától nyugatra.) Viszont a Gázvezeték utca vége kaotikus-itt lett volna indokolt a 100-as vasúti fővonal felett egy felüljáró, lett is volna rá hely) -illetve akár a Gázvezeték utca-István út négysávúsítása; a 4-es főút kereszteződésének komolyabb fejlesztése (nem csak 1-1 plusz kanyarodó sávval-ami persze olcsó, és szükséges lépés volt) jelentősen csökkentett evolna a homokkerti felüljáró, illetve a forgalmat feldolgozó első kereszteződések forgalmát.
-Biharkeresztest-Mezőpeterdet nyugodtan kiveheted mert az M4-esen át néhány percnyire lesznek bármely nyomvonaltól.
-Illetve azt sen gondolnám, hogy Mezősas külön csomópontot kapna a G-ból, tehát egy 47-esbe torkolló lehajtó esetén az A-tól is néhány percnyire lennének ők is.
1133 méter hosszú híd köti majd össze a két várost.
A híd 12 támaszon fog állni, kialakításánál pedig ügyelnek arra, hogy a Dunán zajló kereskedelmi forgalmat ne gátolják. A legkisebb hajózási szélességet 180 méteresre tervezik.
Ha azt írja, hogy a legnagyobb 180 méter, azt még érteném...
Ha a két szélén van 2 támaszték, akkor is maradék 10 támaszték 110 méter jut átlagosan...