Keresés

Részletes keresés

Mash_bakter Creative Commons License 2019.04.17 0 0 43919

hagytak helyet középen a majdani 3. sávnak...

Előzmény: Fradista Utazó (43917)
trizs77 Creative Commons License 2019.04.17 0 1 43918

Középre (valamikor) vasutat terveztek ?

 

 

Előzmény: Fradista Utazó (43917)
Fradista Utazó Creative Commons License 2019.04.17 0 1 43917
trizs77 Creative Commons License 2019.04.17 0 1 43916

Még egy híd:

 

 https://hvg.hu/cegauto.kozlekedes/20190417_duna_hid_paks_kalocsa#rss

 

Bár tizen év után illene befejezni az előző kettőt, a hiányzó 6-9 km-es utakkal.

Landsmann_ Creative Commons License 2019.04.17 0 5 43915

Tulajdonképpen azon megy a vita, hogy melyik szemléletet válasszák:

1. Egy országrész fejlődését (kétséges a hatékonysága, persze az ott élők és érintettek szerint ez hozza el a kánaánt)

2. Egy már meglévő fejlettebb ipari terület jobb kiszolgálását, esetleg új befektetők ide vonzását.

 

A józan paraszti ész nyilván a 2-est választaná, csakhogy nálunk nem így működnek a dolgok, hanem hatalmi harcok, magánérdekek alapján születnek a döntések.

Előzmény: dimelo (43914)
dimelo Creative Commons License 2019.04.17 0 3 43914

Egyetértésem.

Emellett egy lényeges adatsor.

 

Az állandóan hivatkozott lakosságszám: (közvetlen útcsatlakozások)

 

     G  (zöld) nyomvonal                                                      A  (piros) nyomvonal

Bakonszeg-Bihartorda        1100+   900                 Biharkeresztes-Mezőpeterd  4100 + 600

Füzesgyarmat-Bucsa           5700+ 2100                 Mezősas                                 650

Szeghalom-Kertészsziget    9400+   350                 Körösszegapáti-Körösszakál  800 +1000

Körösladány-Dévaványa      4500+ 8250                Biharugra                                900

Köröstarcsa-Gyomaendrőd  2500+13600               Zsadány-Komádi                   1800 +5400

Mezőberény-Murony          11200+  1200               Okány-Sarkadkeresztúr         2500 +1500

                                                                               Tarhos-Doboz                          750 +4000

                                                 60 800 fő                                                           24 000 fő

Előzmény: puntooo (43900)
troglodita Creative Commons License 2019.04.17 0 0 43913

na igen, Szatmárból is eltűnt az összes alkesz Szalacsi bácsi, mióta Vásárosnaményig ér az M3 ,-)

Előzmény: trizs77 (43910)
Landsmann_ Creative Commons License 2019.04.17 0 1 43912

Még egy utat elfelejtettél: Füzesgyarmat-Bucsa-(Karcag) 4 főút. Csakhogy az általad említett települések, mármint Füzesgyarmat, Szeghalom, Körösladány nem a főútnak kjöszönhetik a fejlődést. Ezek már akkor is nagyobb települések voltak sok a közelben lévő településhez képest, amikor jószerével szilárd útburkolat nem is nagyon volt. A több száz éves történelem folyamán ezek így alakultak ki. De ott van példának Biharnagybajom. Pár km-rel van távolabb a 42-es főúthoz, (talán 5-6) mint Füzesgyarmat, mégsem tudott rá igazán fejlődéskénmt hatni a főút közelsége. Ráadásul közelebb van Püspökladányhoz és Berettyóújfaluhoz is. De valahogy mintha megrekedt volna a 70-es években a település. A jó minőségű út legfeljebb a végső lökést adhatja meg egy befektetőnek a döntésnél, de nem alapvető. Önmagában az út miatt nem fog fejlőpdésnek indulni egy település. Ha így lenne, az autópályák 15-20 km-es körzetébe lenne szinte az összes ipari létesítmény, máshol meg szinte semmi. De hála istennek ez nem így van. Nézd meg, hány csóró település van autópálya mellett. Rájuk miért nem hatott az út?

Előzmény: Hírfigyelő (43909)
Mash_bakter Creative Commons License 2019.04.17 -1 0 43911

Ritka hülye vagy. Több okból is...

- az M9 sokkal hosszabb mint a jelenlegi M5-M0-M1...

- az M0 forgalmának töredéke a tranzit, a helyi forgalom a 85-90%-a!!!!

 

Ettől még az M8 kellene, mert egy M8-M81-M1 már alternatíva tudna lenni az M5/M44 tranzitnak...

Előzmény: Hírfigyelő (43904)
trizs77 Creative Commons License 2019.04.17 -1 2 43910

A 47-es piros nyomvonal variáció jó.

Még nem jöttem rá mire jó, de valamire biztosan használható lesz.

 

A beruházás - ezen a nyomvonalon - biztosan eléri célját, hisz a pénz el fog fogyni.

Tehát jól fognak dolgozni.

 

Az elmaradott térségek fejlesztése fontos.

Tehát kell oda egy ilyen világvége út.

Jó minőségben.

 

A forgalom nagysága nyilván nem fog csúcsokat döngetni, de például a gépkocsivezetők egészségi állapotára kimondottan pozitív hatással lesz.

Stressz nuku.

Ez fontos.

Tessék népegészségügyi beruházásként felfogni és akkor mindjárt nem kell hangosan hívni,  a tervezőit meglátva,  az elmeorvosi ügyeletet.

 

 

Hírfigyelő Creative Commons License 2019.04.17 -1 0 43909

Anélkül döntöd meg a saját érvrendszeredet, hogy ezt közben észrevennéd... ! :DDD

 

Az általad felsorolt és -- hozzáteszem, jogosan!! -- fejlettnek nevezett települések ui. vagy közvetlenül a régi 47-es főút nyomvonalán vannak (Körösladány, Szeghalom), vagy pedig közvetlenül kapcsolódnak a régi 47-es főúthoz egy-egy fontosabb összekötő úton keresztül (Füzesgyarmat). Füzesgyarmat ugyan 11,8 km-re esik a régi 47-es főúttól, de amelyet egy vagy két olyan fontos összekötő út köti azzal össze, amely e vidék két fontosabb főúton fekvő három városát kapcsolja össze egymással (1.: Püspökladány[4]-[42]--Sárrétudvari--Biharnagybajom--Füzesgyarmat--Szeghalom[47]; 2.: Kaba[4]--Báránd[42]--Sárrétudvari--Biharnagybajom--Füzesgyarmat--Szeghalom[47]).

 

Vagyis az általad említett összes település fejlődését a 47-es, a 42-es, és a 4-es főutak segítették elő!!!!

Előzmény: puntooo (43900)
puntooo Creative Commons License 2019.04.17 -1 0 43907

Bocsánat, Biharkeresztes természetesen: város.

Előzmény: puntooo (43906)
puntooo Creative Commons License 2019.04.16 -1 0 43906

Így lett mára az egykor áldásnak hitt M0-ás is bedugósodott és balesetveszélyesen nagy forgalmú autópálya

 

???!!! Egy M9 és egy külső autópálya-gyűrű mellett Szerinted nem kellett volna M0???? Megtippelnéd, hogy ekkor mennyi autó menne Budapesten keresztül?

 

Ha a régi 47-es mellé építjük az új M47-est, azzal az ottani vidéknek csak egy szűk nyomvonala fejlődhet csak tovább; míg ha a régi 47-est meghagyják a Békéscsaba--Szeghalom nyomvonal mellett és Füzesgyarmat sem esik messze tőle, de viszont az új M47-est már tőle 15 km-rel keletre építik ki Gyula, Sarkad, Komádi, és Biharkeresztes városokhoz közel, akkor e vidéknek már nem egy, hanem egyszerre már két nyomvonala is fejlődésnek indulhat (régi 47, ill. M47)!! Ezért győzhetett a piros nyomvonal!!!

Nem 15 km. Gyula meg a meglevő 4 sávos úton kapcsolódna a nyugati nyomvonalhoz. Komádi és Sarkad (ahogy írtam) a keleti nyomvonalhoz is messze van, a komádi szegény lakosság meg ugyanúgy nem fogja a keleti M47-est sem használni, mint most Mikepércs, Derecske és fél Berettyóújfalu a nagy kerülős M35-öst. Biharkeresztes mellett megy autópálya, az M4. Annak a 4000 fős falunak talán elég egy autópálya is. (Az elrontott, északra vitt M4 nyomvonalát meg talán ne egy újabb elrontott gyorsforgalmi úttal kompenzáljuk ki...!) Komádiban meg legyél szíves részletezzed, hogy milyen fejlődést vársz egy autóúttól? Ismered a társadalmi/szociális problémáit? Segít ezen egy autóút?

 

 

Előzmény: Hírfigyelő (43904)
. kata31 Creative Commons License 2019.04.16 0 0 43905

Budapesten és agglomerációjában él a lakosság több,mint harmada,csak be kellett volna zárni az M0-t régen

Előzmény: Hírfigyelő (43904)
Hírfigyelő Creative Commons License 2019.04.16 -2 1 43904

"A többi falut meg nem nézem le, de ha milliárdokat költünk egy új útra, akkor annak a hasznosabb, létező üzemeket, sokkal több lakost bekötö Füzesgyarmat -Szeghalom-Körösladányi irány kell, hogy legyen!"

 

 

Na ja, "Igen"... :-))) :DD : nagyszerűen kipéldázza e mondatod a mindig csak a régit erősítgetni avítt elvet. Így lett mára az egykor áldásnak hitt M0-ás is bedugósodott és balesetveszélyesen nagy forgalmú autópálya ill. gyorsforgalmi út, és emiatt az avítt elv miatt van az is, hogy amíg az új autópályák mind a régi elsőrendű utak mellett futnak és ezzel nemhogy oldották volna hanem csak még tovább erősítették a főúthálózat Budapest-centrikusságát, addig az M9-es vagy az M8-as pályákból mutatóra is csak alig valami épült meg mára!!! Pedig éppen ez utóbbiak oldhatnák fel, decentralizálhatnák az eredetileg Budapest-centrikusra kiépített főúthálózatot!!!

 

Ha a régi 47-es mellé építjük az új M47-est, azzal az ottani vidéknek csak egy szűk nyomvonala fejlődhet csak tovább; míg ha a régi 47-est meghagyják a Békéscsaba--Szeghalom nyomvonal mellett és Füzesgyarmat sem esik messze tőle, de viszont az új M47-est már tőle 15 km-rel keletre építik ki Gyula, Sarkad, Komádi, és Biharkeresztes városokhoz közel, akkor e vidéknek már nem egy, hanem egyszerre már két nyomvonala is fejlődésnek indulhat (régi 47, ill. M47)!! Ezért győzhetett a piros nyomvonal!!!

Előzmény: puntooo (43900)
puntooo Creative Commons License 2019.04.16 0 0 43903

Várjuk csak azt a csodát, hogy a Tisza mellékfolyóinak áradása, illetve a mongol és főleg török háború pusztítása miatti pusztaságot; illetve a meglevő települések társadalmi/szociális/képzettségi problémáit az autópálya/autóút

meg fogja oldani...

Előzmény: Aladár46 (43901)
Aladár46 Creative Commons License 2019.04.16 0 0 43902

Sorry: zöld  --> Sárga nyomvonalnak

Előzmény: Aladár46 (43901)
Aladár46 Creative Commons License 2019.04.16 0 0 43901

Nem, nem autópálya lesz, hanem autóút 20,0 méteres koronaszélességgel. Szégyen, hogy az A nyomvonalat választották(, vagy nyomják ennyire).

 

Ebből a hsz.-ból kiderül, hogy a zöld nyomvonalnak esélye sem volt.: :(

 

https://www.skyscrapercity.com/showpost.php?p=158280750&postcount=14079

Előzmény: puntooo (43900)
puntooo Creative Commons License 2019.04.16 0 2 43900

Egy politikus népszerűségének persze, hogy jót tesz, ha kijelentheti: "elhoztam az autópályát!". De ha a térképre nézel, láthatod, hogy Sarkadtól az "A" nyomvonal is olyan messze van, hogy a másik nyomvonalhoz is nem sokkal hosszabb bekötéssel juthatnának el. Komádi szintén olyat kerül, hogy hamarabb jut a régi útján Berettyóújfaluig. A többi falut meg nem nézem le, de ha milliárdokat költünk egy új útra, akkor annak a hasznosabb, létező üzemeket, sokkal több lakost bekötö Füzesgyarmat -Szeghalom-Körösladányi irány kell, hogy legyen! A "via kárpátiások meg miért kerülnének ekkorát, és mi hasznunk lenne belőle, ha itt suhannának el? Az útdíjból igencsak sok év alatt térülne meg a beruházás, pláne, ha leszámítjuk az amortizációt.

Egy település fejlődésének sok tényezője van, azt ugye nem gondolod, hogy pld. Okány attól fejlett lesz, ha lesz mellette egy autópálya? Komádi úgyszintén.

Egyébként ismét kérdezem: a semmiből jött zöldmezős M47 előtt/mellett kiszámolta valaki, hogy a meglevő 47-es kiépítése 4 sávos gyorsúttá megvalósítható lenne-e, és mennyiért? És ismét a morgás: a zsúfolt M4 "csökkentett műszaki tartalmú"-nak épülget, a várhatóan töredék forgalmú M47 meg kapásból autópálya lenne!

Előzmény: Hírfigyelő (43897)
Mash_bakter Creative Commons License 2019.04.16 0 0 43899
Mash_bakter Creative Commons License 2019.04.16 0 0 43898

hát sok a hülye az országba, akinek volt egy kis esze az már lelépett innen

elkeserítő...

de inkább nem offolok

 

 

Előzmény: Hírfigyelő (43897)
Hírfigyelő Creative Commons License 2019.04.16 -1 0 43897

Sarkad város polgármestere már csak tudja, hogy mi használ a térségnek! Amúgy mellesleg: ő mögötte a választói bizalom többsége is ott áll, azt pedig midig valamivel ki kell érdemelni.

 

A többihez nem fűzök kommentárt, mert az -- itt nem részletezendő egyéb okok miatt -- nem vezetne jóra.

Előzmény: Mash_bakter (43894)
radio100jozsi Creative Commons License 2019.04.16 0 0 43896

Amúgy M47 teljesen minek? Max Békéscsabáig, onnan aztán M44 Kecskemét, majd M5 Szeged. Semmivel nem lenne extrémebb, mint most az M3-M35-M4 kanyarral csináltak az országban, így még példa nélküli sem volna a dolog.

Előzmény: Hírfigyelő (43893)
Landsmann_ Creative Commons License 2019.04.16 0 1 43895

Mondjuk én ezt a Via Carpathiát sem értem. Mert olyan sokan autóznak onnan északról le a déli fertályra? Hát nem mindegy annak a nyomorult útnak, hoyg a határ melyik oldalán megy? Ennyi erővel csinálhatnának egy Partugália-Kamcsatka autópályát is. Körülbelül azon is annyian mennének végig. 

Előzmény: Hírfigyelő (43893)
Mash_bakter Creative Commons License 2019.04.16 -1 0 43894

Mert pont olyan hülyék, mint te.

Előzmény: Hírfigyelő (43893)
Hírfigyelő Creative Commons License 2019.04.16 -2 0 43893

Lám-lám, a helyi települések polgármesterei is úgy látják jónak az M47-es és a Via Carpathia összeházasíthatóságát a magyar-román határ magyarországi oldalánál, ahogyan én is látom. Sarkadnak és a többi határmenti városkának is (Biharkeresztes, Komádi, Gyula, Sarkad, stb. ...) jót tenne az őket újonnan bekötő korszerű új gyorsforgalmi M47-es út, ha megépül.

 

Röviden: Rajtam kívül -- pedig nem vagyok odavalósi -- az államtitkár úr is, és Sarkad város polgármester ura is a piros nyomvonaltervet üdvözlik egyhangúlag. Nem is csodálom, miután ez elhozhatja ennek a lemaradt térségnek a felfejlődés, a felzárkózás reményét és esélyeit.

Előzmény: Aladár46 (43840)
RadiX Creative Commons License 2019.04.16 0 0 43892

Eger M25 csak kb. 20 kilométer, és mégis.

Előzmény: Mash_bakter (43888)
pentium10 Creative Commons License 2019.04.16 0 0 43891

a tervezes most zajlik

Romaniaban a projekteket mikor kiadjak a nyertes palyazonak design&build tipusuak, szoval a mostani egyeztetes a tervezesi szakasz.

Előzmény: puntooo (43890)
puntooo Creative Commons License 2019.04.16 0 0 43890

Értem én, hogy vannak normális esetben is megbeszélni való részletek, de az elmúlt évek alapján talán a tervezés elején kicsit jobban kellett volna átgondolni, hogy hogyan fogják összehozni......

Előzmény: pentium10 (43885)
troglodita Creative Commons License 2019.04.16 0 0 43889

tudom, tudom, felejtsétek el ;-)

Előzmény: Mash_bakter (43887)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!