Keresés

Részletes keresés

Mash_bakter Creative Commons License 2019.04.14 0 0 43863

KÖszi. Közben rájöttem.

Már csak azt nem tudom, hogy hol látom, hogy Kaposvár a 61-es úton hol található...

Valahol a 120 km környékén...

Kaposvárt elkerülő gyorsforgalmi szakasz (112 km – 128+3 km) használata 2015. januárban díjköteles volt, de 2015. február 1-től ismét ingyenes.

Hát ott se igen van csak 6ezres forgalom.. mondjuk egy 60 ezres városnál nem csoda

http://nepesseg.com/somogy/kaposvar

 

 

Fehérvár 100 ezres..  nem csoda, hogy nagyobb a bejövő utak forgalma és elég központi helyen is fekszik

http://nepesseg.com/fejer/szekesfehervar

 

Na de a végső következtetés, hogy egy Full M9-re semmi szükség...

De egy építési engedéllyel rendelkező Szekszárd-Dombóvár szakaszt mindenképpen megépíteném.

Előzmény: Fradista Utazó (43862)
Fradista Utazó Creative Commons License 2019.04.14 0 0 43862

Mindig nézd össze az egymás utáni oldalakat!

 

Ha megnyitod a 2017-es PDF-et, akkor a 61-es út a 78. és a 79. oldalon van. A 78. oldalon látod, hogy melyik mérési pont melyik kilométerszelvénynél van, melyik megyében. A sor legvégén van a mérési pont kódja. Például a 6+569 szelvénynél, Fejér megyében van az 5295-ös kódjelű mérési pont, ahol 2017-ben volt mérés, 4 napon (ez azért korlátozottan használható, de iránymutatásnak jó). Ezután a 79. oldalon a bal szélen a legelső oszlopban van a kód, ott megkeresed az 5295-ös kódot, és azt a sort nézed.

Előzmény: Mash_bakter (43860)
Fradista Utazó Creative Commons License 2019.04.14 0 2 43861

Az esztergomi vasúton a felújítás, buszos pótlás ideje alatt drasztikusan visszaesett az utasszám, kb. a felére (kb. napi 4,5 ezerről 2 ezerre). 

Az újbóli megnyitás után nagyon hamar elérte a felújítás előttit, majd tovább növekedett, 2018-ban már túllépte a 10 ezret. A 2014-es és a '18-as utasszám közt van egy kb. ötszörös szorzó, 2010-hez képest pedig 2018-ra úgy kb. a kétszeresére nőtt az utasszám.

 

A vasúti utasok egy része új utas, egy része buszról szállt át, egy része autóból szállt át. Ezért nem meglepő, hogy a 10-es út személygépkocsi-forgama is csökkent. Sajnos 2018-as forgalomszámlálási adatok még nincsenek (nyár elején szokták kiadni az előző évit), de nem lepődnék meg, ha további 1-2 ezerrel csökkenne a Budapesthez közeli részeken. 

Városi-elővárosi forgalomban, bár egyesek megpróbálják ezt letagadni, a közösségi közlekedés és a közúti forgalom közt egyértelműen van összefüggés, még egy olyan, az átlagosnál jómódúbb környéken is, mint a 10-es út ill. a 2-es vasútvonal vonzáskörzete. 

 

Amit még kiemelnék, hogy ne legyen félreértés: a vasút utasainak döntő többsége nem Esztergomból, hanem a pilisi részről jön, Pilisvörösvár a legnagyobb, utána jön a többi környékbeli település, a Jászfaku utáni részről csak az utasok töredéke jön. 

 

>na de ez itt eléggé off már...

Nem teljesen, pont azért, amit fentebb írtam. Sűrűn beépített környezetben, nagyvárosban és elővárosaiban, a vasút és a közút részben egymásnak alternatívája (csak részben, de ez egy viszonylag jelentős rész). Sok esetben a vasút fejlesztésével a közúti forgalom csökkenthető, így a torlódások is enyhülhetnek közúti beruházás nélkül. Ez esetenként olcsóbb is lehet, mint egy közúti fejlesztés, és ráadásul még környezetvédelmi szempontból is előnyösebb. Ilyen környezetben a vasutat és a közutat csak külön-külön, egymástól elszeparálva vizsgálni, mintha semmi közük nem volna egymáshoz, hiba. 

Előzmény: Mash_bakter (43857)
Mash_bakter Creative Commons License 2019.04.14 0 0 43860

az kód, nem a forgalom :)

 

Na ez már forgalom a 2017-es forgalom 61-es út, Zala és Somogy megye: 

A felső rész az Somogy szerintem, az alsó meg Zala, a 3418 gondom a megye határ, napi 3627 , mért adatnak tűnik, 14 alkalommal, na erre a forgalomra M9-et építeni.....  

brühühünek tűnik...

amíg a 10-es úton 15 ezer ez a szám..

Előzmény: Mash_bakter (43859)
Mash_bakter Creative Commons License 2019.04.14 0 0 43859

értem én , hogy neked Z m9 akkora szív szerelmed, mint Dimelonak az M4,

azzal a különbséggel, hogy ott egy 10ezer ánf-fel nagyobb az átlagos forgalom...

ezt a 2017es OKA-ból szedtem ki, remélem jól nézem...

 

 

Előzmény: Aladár46 (43851)
dimelo Creative Commons License 2019.04.14 0 0 43858

Nagyon csípős hangulatban vagy.

Milyen szövegkörnyezet nélkül?  A LOL smiley lenne a környezet?

Humorizálni is lehet, de akkor legyél határozottabb.

 

A lényeg, hogy ezzel a térképpel lehet tudatosítani:

általánosságban növekedett a forgalom 2016-ról 2017-re.

Enélkül is tudtuk. (Pl. OKA2017 összegzés)

 

De ha a részleteket néztük, ott már bejönnek az adatrögzítés és feldolgozás kockázatai.

Erre írtam a példát...

 

Mintha a mundér becsületét védenéd...

 

Nem állítottam, hogy az adatok nem valósak, arról írtam nincsenek adatok a térképen,

részletezem: csak vörös és kék-zöld különböző vastagságú vonalak.

 

Az összemérhetőség elvének "figyelmen kívül hagyásából" keletkeztek már óriási tévedések,

sőt büntetőügyek is. (Az idézőjel itt fontos.)

A térkép egy hivatalos prezentációból származik, amelynek magyarázó részét (Hang felvétel) nem ismerjük. eddig...

Előzmény: Aladár46 (43851)
Mash_bakter Creative Commons License 2019.04.14 0 0 43857

Egy térképen elég nehéz megjeleníteni, hogy mennyi is az ánf és mennyi volt a változás az elmúlt évhez...

 

De a 10-es úton látszik, hogy ahol jó és színvonalas a tömegközlekedés, ott csökkenhet az autósok száma.

http://varkapu.info/kozelet/rekordot-dont-budapest-esztergom-vasutvonal-negymillio-utas-96-os-pontossag/

 

A Budapest–Esztergom vonalon tavaly 3,3 millióan utaztak, idén az első tíz hónapban viszont már 3,2 millió fizető utas vette igénybe a vasúttársaság járatait. Összehasonlítva 2017 és 2018 hasonló időszakát kijelenthető, hogy egy év alatt félmillió utassal, azaz 16 százalékkal emelkedett a kötöttpályás közlekedést választók száma a 2-es számú vonalon.

 

Igaz hülyeséget írtam mert a fehérvári vonalon van milliós emelkedés és itt se 1 év alatt emelkedett ennyit...

 

2015-ben 7, 2016-ban 7,2, tavaly 8 millióan, idén az első 11 hónapban pedig 8,7 millióan vették igénybe a vasutat a székesfehérvári vonalon, a MÁV-START az utasok igényeihez igazodva a 2018-as nyári menetrendben a korábbihoz képest több járatot indított a Balatonhoz, illetve a tó mellől a főváros felé, így ezen a szakaszon is további forgalomnövekedés tapasztalható.

 

 

Az M5-ösön, Nagykőrösi úton is csökkenhetne a forgalom, ha nem 30-40-el menne a vonat... és az is óránként.

na de ez itt eléggé off már...

 

Ami furcsa, hogy Kanizsa , Kaposvár között miért csökkent a forgalom a 61-esen, ahol az M9 lenne majd egyszer.

Pár éve jártam arra és marha jól fel lett újítva a 61-es...

Előzmény: Aladár46 (43851)
Mash_bakter Creative Commons License 2019.04.14 0 1 43856

Ja , még valami. Én támogatom az átlag sebesség mérést és alapján a büntetést...

Rühellem a sok paraszt bmw-st, mercist, audist, aki beáll mögéd és levillog, mert csak 140-el mész a belsőben.

tegnap is a 0-áson volt, aki úgy ment el mellettünk 115-ös tempó mellett, mintha mi állnánk

 

Előzmény: Aladár46 (43853)
Mash_bakter Creative Commons License 2019.04.14 0 0 43855

Ezt nem tudtam, hogy nem csak matricát tudnak nézni, hanem sebességet is.

Engem/minket nem igen zavar 140 felett nem igen szoktunk közlekedni a pályákon...

Nagy ritkán 150, de tényleg :), odafigyelünk a fogyastásra.

Amúgy is alapvetően 85%-ban városba megy az asszony, most éppen 4,6 átlaga egy hybrid Toyota Priussal...

 

Tegnap jöttünk haza az m0-son hááááát ami ott volt este 8 után... Újpest felől az M5 felé

Először egy román kamionos ment a belső sávban azon a részen, ahol 2 sáv van, a külső az tök üres volt.

majd 2-3 km-re ahol éppen 3 sáv van/volt még az M4 előtt, a belsőben ment egy ALDI kamion (magyar),

a középsőben egy Seicento féle kis autó, a külsőben meg vagy 3-4 kamion....

Jövünk 110-el, egyszer csak minden sáv foglalt...

Hihetetlen bakter...

 

Előzmény: Aladár46 (43853)
Aladár46 Creative Commons License 2019.04.14 0 0 43854

Mostanában heti szinten használom az M4-et. Szépen haladnak, de az Üllőnél még a Ctk réteg is hiányzik. :)

Előzmény: puntooo (43852)
Aladár46 Creative Commons License 2019.04.14 0 0 43853

Remélem, azzal tisztába vagytok, hogy nem csak a Véda kapuk mérik a sebességeket. Az országban lévő összes matrica és útdíj kapu képes sebességmérésre és méri is a sebességeket. Egy jogszabály módosítással így a Véda mellett, már ezek a kapuk által rögzített adatokat felhasználhatná a rendőrség hivatalos sebesség ellenőrzésre. Sőt autópályán "section contol"-ra is képesek lennének. Internetes cikkek az csiripelik, hogy erre nem kell sok időt várni.

 

Ja, hogy a budapesti és aglós se maradjanak ki a buliból, az elmúlt két évben kiépült Budapesten belül is egy komplett "VÉDA" rendszer. Az hogy ezt ki és mire használja arról nem hallottam. Aki használja a hidakat, az láthatja ezeket.

Előzmény: Mash_bakter (43846)
puntooo Creative Commons License 2019.04.14 0 0 43852

Folyamatosan keresem a neten, de gyakorlatilag semmit sem találok az M4 készültségi fokáról. Pedig itt korábban arról volt szó, hogy már júliusban is lesz átadás. Furcsállom, mert máskor ilyenkor már egyébként is rendszeresek voltak híradások, most meg még választás is lesz.

Előzmény: radio100jozsi (43848)
Aladár46 Creative Commons License 2019.04.14 0 0 43851

Amit te csinálsz, az az igazi fake news. Kiszedni egy kérdést, szövegkörnyezete nélkül. Ezzel torz képet mutatva, esetleges indulatok generálva az M4 ellenségeskedésre olcsó trükk. Ha láttad volna a LOL smájlimat a kérdésem után akkor Te sem tetted volna fel a kérdést.

 

Itt a link a hozzászólásomhoz:

https://www.skyscrapercity.com/showpost.php?p=158254858&postcount=14061

 

Az, hogy a térkép készítője és megrendelője szerinted nem valós adatokat publikál, az csak a Te állításod és véleményed.

 

 

Előzmény: dimelo (43845)
Mash_bakter Creative Commons License 2019.04.14 0 0 43850

általánosságban kérdeztem és megkaptam a választ. Igen mérnek és benne is vannak az adatokban.

köszi.

Előzmény: dimelo (43849)
dimelo Creative Commons License 2019.04.14 0 0 43849

Melyik Véda kapuk?  (az 5671 nem az)

 

Tudomásom szerint alkalmasak és a 2017 adatsorban ezek is benne vannak.

Előzmény: Mash_bakter (43846)
radio100jozsi Creative Commons License 2019.04.14 0 0 43848

Érdekes, M4 Vecsés-Üllő elkerülő csökkent, a régi út a 400-as Vecsésen-Üllőn keresztül meg nőtt. Ami igaz is lehet, mindennek oka az Üllőnél a lámpa az M4 végén, ami állandóan dugót okoz, és én is csúcsidőszakban a falujárós régi úton járok, mint álljak a dugóban, amivel így lényegét vesztette az elkerülő, lassabb, és még hosszabb is.

Előzmény: Aladár46 (43828)
Landsmann_ Creative Commons License 2019.04.14 0 0 43847

Állítólag alkalmas lenne. Már amelyik egyáltalán működik. Tudok olyat, ami lassan 2 éve nem működik, mert az elektromos elosztó szekrényt egy jármű kitaposta.

Előzmény: Mash_bakter (43846)
Mash_bakter Creative Commons License 2019.04.14 0 0 43846

amúgy ezek a Véda kapuk forgalom számlálásra nem alkalmasak?

Előzmény: dimelo (43845)
dimelo Creative Commons License 2019.04.14 0 0 43845

Az SSC-n feltettél egy kérdést:

Akkor ezek szerint sem M10-re, sem M4-re sincs szükség?

 

Te is gondolhatod, hogy ez viccnek is durva.

 

A forgalmi változások relatív különbségeinek indokai minden útvonalon mások lehetnek,

főleg, hogy a forgalomszámlálás szisztémája sok sebből vérzik.

 

Például a térképen zöld a 4. főút Surjány - Fegyvernek szakasza:

az 5671 mérőhely adata 2015 évből felszorzott 10,0% hibahatárral

 

Az abszolút forgalma ezeknek az utaknak most is brutális.

4. főút Pest megye:   19 673 egységjármű/nap

       Szolnok megye:  16 739 e.j./nap

10. főút Pest megye: 15 920 e.j./nap

 

Szerintem a térkép készítője és főleg megrendelője benézte a sok-sok vérvörös vonalat.

De sehol nincs egy konkrét adat az utakra applikálva. (Rafinált fake news)

Előzmény: Aladár46 (43828)
troglodita Creative Commons License 2019.04.14 0 0 43844

...de még az is lehet, hogy 3km Doboz déli elkerülő is megtenné ,-)

Előzmény: troglodita (43843)
troglodita Creative Commons License 2019.04.14 0 1 43843

Gyula és Sarkad amúgy is az M44 határig tartó szakaszából(!!!) kéne részesüljön, nem?

Előzmény: troglodita (43842)
troglodita Creative Commons License 2019.04.14 0 2 43842

Na igen, Sarkadnak és transzeurópának tök jó, egyedül Békésnek és Biharnak sz@r ;-))) Na de kaphatna Sarkad valami névre szóló útfejlesztést az M47-ig, s akkor talán már nekik is jó lenne valamelyik nem A változat...

Előzmény: Aladár46 (43840)
troglodita Creative Commons License 2019.04.13 0 0 43841

Hát a pótlózás után nem csodálom, ha erőteljesen nőtt, mert akkor tényleg gyalázat volt az egész néhány évig.

Előzmény: Fradista Utazó (43838)
Aladár46 Creative Commons License 2019.04.13 0 1 43840

Ennek Sarkad polgármestere a legnagyobb szószolója:  :( :( :(

 

Sarkad szerint az A segítené leginkább a kistérséget

– Szakmailag minden kétséget kizáró módon az A változat megvalósítása indokolt – nyilatkozta lapunknak dr. Mokán István, Sarkad polgármestere, a Sarkad és környéke Többcélú Kistérségi Társulás társulási tanácsának elnöke, majd sorolta az érveit, hogy miért lenne érdemes a Békéscsaba–Tarhos–Okány–Biharugra-Biharkeresztes vonalon megépíteni a leendő M47-est.

A tervezett szakasz hossza – az M4 és M35 nélkül – az A változat esetében lenne a legrövidebb, kis tervezési kockázatú területeken haladna, tiszta, nagyvonalú ívekkel. Élővilágvédelmi konfliktust nem idézne elő, nem érintene Natura 2000-es természetvédelmi területeket, szemben a B és a G variációval, amelyek 7,3 és 6,5 kilométeren Natura 2000-es részeket érintenének.

– Amellett, hogy a létesítési költsége kedvező lenne, szolgálná a keleti, hajdú-bihari és békési területek feltárását, gazdaságának élénkítését, turisztikai attrakcióinak elérhetőségét. Az M47-es érintené a leghátrányosabb helyzetűek közé tartozó sarkadi kistérséget, így segítené az ország fejlettebb területeihez való gazdasági és társadalmi felzárkózását – folytatta dr. Mokán István.

Úgy véli, hogy a több országon átívelő Via Carpatia közlekedési folyosó egyik elemének szerepét is betöltené a leendő magyarországi gyorsforgalmi út, mindemellett elősegítené a történelmi bihari táj újraegyesítését és a magyar–román határátkelőhelyek megközelítését.

Sarkad polgármestere hangsúlyozta: Sarkad mellett a kistérség 11 települését magában foglaló kistérségi társulás tanácsa is az A változat megvalósítását támogatta, illetve ugyanígy foglalt állást Doboz, valamint Sarkad romániai testvértelepülése, Nagyszalonta

 

https://www.beol.hu/gazdasag/helyi-gazdasag/harom-lehetseges-nyomvonalon-futhat-az-m47-es-gyorsforgalmi-1869007/

Előzmény: puntooo (43839)
puntooo Creative Commons License 2019.04.13 0 2 43839

mindenki mást nyomvonalat látna 

Békésben ki járna jól a keleti nyomvonallal? Talán a sarkadiak. Hajdú Bihar meg csak a városnak nevezett, de falunyi Komádi miatt akarja keletre vinni. Holott-ahogy dimelo is írta-a komádiaknak is kerülő lenne, és még ők is vszleg nem ezt használnák.

Előzmény: Aladár46 (43829)
Fradista Utazó Creative Commons License 2019.04.13 0 0 43838

2015-ről 2017-re több, mint megduplázódott a vasúti forgalom a Budapest - Esztergom vasútvonalon, kb. napi átlag 4 ezerről 8 ezer főre. 

Előzmény: Mash_bakter (43836)
Fradista Utazó Creative Commons License 2019.04.13 0 0 43837

Azért azt emeljük ki, hogy a 10-esen 2017-ben két ponton a solymári Auchannál és Leányvárnál volt komolyan vehető forgalomszámlálás (valamint Leányvár után Győr felé még több helyen). Ebből Solymárnál 18.700-ról 17.800-ra csökkent az átlagos napi forgalom, ezen belül a személygépkocsik száma 15.700-ról 15.000-re. Leányvárnál már fordított a tendencia, párszáz gépkocsival nőtt is a forgalom. 

Előzmény: NAR (43835)
Mash_bakter Creative Commons License 2019.04.13 0 0 43836

Sanszosan. Nem véletlenül nott millios nagyságrendben az utazs szám a vonalon.

Előzmény: NAR (43835)
NAR Creative Commons License 2019.04.13 0 0 43835

A 10-es úton a forgalomcsökkenés oka az, hogy átadták az Esztergomi vasutat?

Előzmény: Aladár46 (43828)
trizs77 Creative Commons License 2019.04.13 0 0 43834

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!