Keresés

Részletes keresés

dimelo Creative Commons License 2019.04.09 0 0 43791

Egyetértek.

 

Az M49 most ott tart, mint az M4 2007-ben (nincs határmetszéspont)

 

Az M4-nél beletörődtünk (nagy hiba volt)

most majd bölcsebbek, vagy rámenősebbek lesznek?

 

"Fél Kelet-Magyarország"

az újságíró adott egy hangzatos címet, anélkül, hogy belegondolt volna a valós területi arányok törvényszerűségébe.

Előzmény: hegyaljai3 (43788)
dimelo Creative Commons License 2019.04.09 0 0 43790

Biztosan egyik sem fog megépülni,

én csak mint lehetőségeket vázoltam.

 

De az, hogy Tócóvölgytől a Nagyállomás bejáratig duplavágányt építenek, az csekély értelmű.

A gépmenet - átállás előlről-hátra örökre időveszteség marad.

 

A Határ-úti csp. kiépítése fontosabb.

Előzmény: Landsmann_ (43787)
aladar644 Creative Commons License 2019.04.09 -1 2 43789

Nagyon örvendetes,hogy csak ez hiányzik KeletMagyarországról- a cikk szerint. És,hogy a kormány jobban aggódik a Szatmárnémeti 40ezres magyarságáért,mint az M9-es által érintett saját déli országrésze adófizetőiért. Immáron 18 éve.

Már egy 2x1 sávos gyorsforgalmi is csodát tenne a déli országrészen. De oda kell az autópálya. Nagyon fontos... Inkább tartoznánk Balaton déli partjával együtt a horvátokhoz,jobban megbecsülnék ezt az országrészt.

Tudom,hogy unjátok,de ez van.

Előzmény: hegyaljai3 (43788)
hegyaljai3 Creative Commons License 2019.04.09 -1 0 43788

https://www.napi.hu/magyar_gazdasag/erre_a_25_kilometeres_utszakaszra_var_fel_kelet-magyarorszag.682086.html

Helyesebben "Erre a 25 kilométerre vár Románia észak-nyugati csücske" Igen a romániai Szatmár és Máramaros lesz ennek a legnagyobb haszonélvezője. Persze a magyarországi Szatmárnak is használ, de azt én azt nem tekintem "fél Kelet-Magyarországnak".

Landsmann_ Creative Commons License 2019.04.09 0 0 43787

Szívesen a videót. :)

A pirossal jelzett rövidebb új vasúti pálya szerintem sosem fog megépülni. Azon a részen, ahova a becsatlkaozást rajzoltad, igen nagyvolumenű útépítés folyik. Felüljárón viszik át a vasút és a 4-es fölött az utat, majd a Határútra körforgalom kerül. Onnan lehet majd a 4-esre fel és lehajtani. Mondjuk elég gázos is volt az a kereszteződés. Este sötétben szinte nem is látszott. Én, aki évek óta arra közlekedek, sötétben simán túlszaladtam rajta. De nem csak én, az előttem haladó is. :)

Előzmény: dimelo (43777)
adiaboli Creative Commons License 2019.04.09 -1 0 43786

Ötlettelen katalógus-cédulázók (a légvonallal egyetemben). Nemigen hiszem, hogy a puszta adatgyűjtésen kívül bárki bármire is érdemi megbízást adott volna Nektek.

Előzmény: Fradista Utazó (43761)
Herodes68 Creative Commons License 2019.04.09 0 1 43785
aladar644 Creative Commons License 2019.04.09 0 1 43784

Teljességgel magadra vetted,olvasd csak vissza.

Veled tényleg baj van,ha megzavart a "rendes témák" taglalása közben a beírásom.

 

:DDD

 

Előzmény: Hírfigyelő (43781)
Hírfigyelő Creative Commons License 2019.04.09 -3 0 43783

Kieg.: Konkrétan azt mivel magyarázod, trizs, amiről a (43750)-ben és a (43751)-ben volt szó??

Előzmény: Hírfigyelő (43782)
Hírfigyelő Creative Commons License 2019.04.09 -3 0 43782

Jó.

 

De viszont akkor mivel magyarázod azt a jelenséget, amiről az M3-as Emőd-Nyíregyháza szakaszának a 35-36-os főutakon a kamionosok által történő kikerülésével kapcsolatban leírtunk ketten is?

Előzmény: trizs77 (43771)
Hírfigyelő Creative Commons License 2019.04.09 -3 0 43781

Nem vettem én magamra. Csak annyira kicsinyes dolog az ilyesmivel még csak foglalkozni is... .. Ne írjál ilyenekre kritikát, annál is inkább ne, mert te is éppúgy értékelheted a többieket. Viszont a rendes témák helyett ezzel foglalkozni finoman fogalmazva is zavaró... ..

Előzmény: aladar644 (43772)
dimelo Creative Commons License 2019.04.09 0 0 43780

Köszi! Egyről beszélünk...

Szerintem mindegy, hogy ki tervezi, a fontos, hogy mire kap megbízást.

 

Ez a Magyar építők cikk nem ugyanazt írja:

a 33-as főutat 4,2 km hosszban négysávossá bővítik az M35-ös debreceni lehajtója és a Balmazújvárosba vezető 3316-os főút között.

 

HB-Napló:

A 354-es főút nyomvonalát 4,2 kilométer hosszban 2×2 sávossá akarják bővíteni 4 csomópont kialakításával, és egy külön szintű vasúti keresztezés létrehozásával.

 

 

 

Tud valaki Közlönyből idézni?

Előzmény: mash.69 (43779)
mash.69 Creative Commons License 2019.04.09 0 0 43779
Előzmény: dimelo (43777)
trizs77 Creative Commons License 2019.04.09 -1 0 43778

Egyébként Ettől a hónaptól decemberig vonatpótló buszok járnak majd Debrecen és Balmazújváros között, mivel a kőszállító tehervonatok kirakodása csak így oldható meg.

 

 

-----------------------------------------------------------

 

 

A vonatpótlásoknál lehet igazán lemérni, hogy mennyien utaznak azzal a vonattal.

Ugyanis ilyenkor a MÁV-START (a vonatok gazdája) a valós igényekhez megfelelő mennyiségű busz ülőhelyet bérel, a döntően magán vállalkozóktól, ritkábban a volántól.

 

Ha egy vonat, mint itt a példádban a 108-as vonal vonatai általában 3 Bhv kocsival azaz 240 ülőhellyel közlekednek naponta 10-szer oda és 10-szer vissza, de pótláskor a MÁV csak 1-1 db 45 ülőhelyes buszt rendel helyettesítésükre, mert Ők tényleg tudják mennyi a valós utasszám, akkor jól kiszámolható az utasok mennyisége, hiába titkosították ezt 2013-ben 56 év után újra.

 

 

Előzmény: Landsmann_ (43775)
dimelo Creative Commons License 2019.04.09 0 2 43777

Tartozom Neked egy köszönettel a 47. úti videóért!!!

 

A BMW logisztikával korábban már foglalkoztunk néhányan, akkor készítettem egy skiccet.

 

Mert ha nem így lesz (és tényleg nem), akkor teljesen igazad van.

 

Van még a témakörben több izgalmas részelem.

 

Előzmény: Landsmann_ (43776)
Landsmann_ Creative Commons License 2019.04.09 0 1 43776

Ezt a villanmosítást egy eseten érteném meg. Mégpedig akkor, ha a balmazújvárosi vonalról lenne egy delta vágány a 100-as vonalba nyugat felé. AKkor nem kell bemenni a Nagyállomásig. Ilyen vágányzat jelenleg nincs és nem is olvastam ilyenről a tervekben.

Előzmény: Landsmann_ (43775)
Landsmann_ Creative Commons License 2019.04.09 0 0 43775

Szerintem ez a vasútvillamosítás igencsak fölösleges pénzkidobás. Ha az egész vonal villamosítva lenne, akkor oké. De hogy a személyvonatokat ez nem fogja befolyásolni, az biztos. Nem hinném, hogy Debrecentől Balmazújvárosig villamos vontatásal, majd onnan tovább Tiszafüred felé egy mozdonycsere után dízel vontatással mennének a személyvonatok. Marad ott végig a dízel. De hogy a tehervonatoknak miért nem jó a dízel, azt már nem értem. Ugyanis ha a tehervonat bemegy a Nagyállomásra és a szerelvény onnan nyugat felé megy (márpedig jellemző irány ez lesz), akkor úgyis irányt kell váltani, a szerelvény másik végére áll a mozdony. Egy füst alatt a mozdonycsere is megoldható. Értelmetlen pénzkidobásnak látom a villamosítást, hacsak nem arról szól a történet, amiről gyakorlatilag minden beruházás. Arról a bizonyos százalékról. Egyébként Ettől a hónaptól decemberig vonatpótló buszok járnak majd Debrecen és Balmazújváros között, mivel a kőszállító tehervonatok kirakodása csak így oldható meg. Nagymacsnál nincs kitérő. Egyébként a személyvonatok itt sem állnak meg, ahogy Kismacson sem. Ez utóbbi megálló annyiban is el volt baltázva, hogy nem a településnél állt meg a vonat, hanem jópár száz méterrel odébb. Naná, hogy így nem volt rá igény. Pedig egyébként a vonattal gyorsabban be lehetett volna érni a városközpontba mint az egy átszállásos buszos megoldással. Na, mindegy, ez annyira nem tartozik a topichoz.

Előzmény: dimelo (43774)
dimelo Creative Commons License 2019.04.09 0 0 43774

Azt jól látod, hogy a pályától délre lévő körforgós elágazás elég bizarr, de hasznos a kertváros lakóinak.

 

A Magna-Steyr gyár környezete a számomra feltűnő.

Összesen 1,5 km vasúti csatlakozással (Nem villamosított)

Területe csak 80 hektár.

BMW 5  és Jaguar I-Pace-t gyártanak.

 

Ha már BMW: Debrecenben 400 hektáron épül.

https://www.naplo.hu/debrecen/2019/04/08/kivalasztottak-a-tervezoket.naplo

 

"A közbeszerzés részletes leírásában szerepel egy új, külön szintű autópálya csomópont kialakítása Józsa közelében, annak bekötésével. Emellett átépítik az M35-ös autópálya és a 354-es főút (északi elkerülő) találkozásánál található csomópontot. A 354-es főút nyomvonalát 4,2 kilométer hosszban 2×2 sávossá akarják bővíteni 4 csomópont kialakításával, és egy külön szintű vasúti keresztezés létrehozásával.

 

Ennél is nagyobb „falatnak” ígérkezik a Debreceni Észak-Nyugati Gazdasági Övezethez kapcsolódó vasúthálózat fejlesztésére vonatkozó egyesített engedélyezési és kiviteli tervdokumentáció elkészítése.

Ezt a 2,3 milliárd forint értékű munkát a dunavarsányi Kontúr Csoport Tervező, Építtető, Kivitelező Kereskedelmi Kft., valamint a debreceni Terv-Tár Tervező, Kivitelező és Szolgáltató Bt. nyerte el.

A beruházások keretében a Debrecen, Tócóvölgy, Nagymacs, Balmazújváros vasúti szakaszt felújítják, kapacitását bővítik és villamosítják. 

... új nyomvonalat létesítenek 3,2 kilométer hosszban Kismacs és Macs megálló-, rakodóhely között. A meglévő nyomvonalat 21,8 kilométer hosszban korszerűsítik,

melyből 3,1 kilométer kétnyomú lesz. Meglévő és új nyomvonalat villamosítanak 25 kilométer hosszban."

 

Valamiért erős aránytalanságot érzékelek...

Előzmény: RadiX (43767)
aladar644 Creative Commons License 2019.04.09 0 0 43773

Hm,meglepő.ezt eddig nem tudtam. Viszont kiegészítésként: motorra nem kell útdíjat fizetni,szabad a pálya:)),ha valakit érdekelne.

Előzmény: troglodita (43769)
aladar644 Creative Commons License 2019.04.09 0 0 43772

elárulnád miért vetted magadra?  ugyanis én SENKIT SEM VÁDOLTAM. Olvass figyelmesebben,nem válaszként írtam.

De,ha ekkora találatom volt a vak sötétben,akkor elgondolkodom ezen azon.:DDDD

 

 

 

 

Előzmény: Hírfigyelő (43770)
trizs77 Creative Commons License 2019.04.09 0 1 43771

Attól tartok,  hogy a gépjárművek ahol csak lehet kikerülik az autópályákat és a gyorsforgalmi utakat, hogy  Magyarországon az autópályák megépítése és az autópályadíjak bevezetésének terén, hogy közben az átlag magyar gépjárművezetők fizetőképességét helyesen ítélték volna meg.

 

 

 

----------------------------------------------------------------------------------------

 

 

Ez téves.

 

Egy adott térségen belül, ha nem is elenyésző, de igen kicsi azok aránya Magyarországon, akik az útdíj léte vagy nem léte alapján tervezik meg utazásaikat.

 

Vannak ilyenek, de kb. 10%.

 

Ők meg had szórakozzanak az útdíj számításaikkal.

Azzal is megy az idő.

 

A járművezetők döntő többsége megfizeti az útdíjat és azon/arra megy ha arra van dolga.

 

 

Előzmény: Hírfigyelő (43758)
Hírfigyelő Creative Commons License 2019.04.09 -3 0 43770

OFF

Csak köszöntsed nyugodtan! :DDD

 

De mint a képen is láthatod, nem én voltam az aki lemínuszolt, így ha rám céloztál, jó alaposan melléfogtál!!! :DDD

 

A tanulság!:  Ha nem tudod kire gyanakodjál, ne vádoljál senkit, még ismeretlenül sem! (Egyébként te is adhatsz mínuszt is és pluszt is, a lehetősége adott.... !

 

ON

Előzmény: aladar644 (43768)
troglodita Creative Commons License 2019.04.08 0 0 43769

Úgy tudom, hogy csak főútra (és persze sztrádára) kell: https://www.roviniete.ro/hu/info/Legislatie

Előzmény: aladar644 (43766)
aladar644 Creative Commons License 2019.04.08 -1 0 43768

Köszöntöm a minuszoló magányos, psichopata topik társunkat.

RadiX Creative Commons License 2019.04.08 0 0 43767

A csomópontra gondolsz? Gondolom ideiglenes végcsomópont volt itt, aztán a továbbépítéskor lett ez belőle.

Előzmény: dimelo (43759)
aladar644 Creative Commons License 2019.04.08 -1 1 43766

Elvileg azokra is kell,de ellenőrző kamera nincs arrafelé,így a helyiek simán kijátszhatják a rendszert,de csak azokon az utakon.

 

Előzmény: troglodita (43765)
troglodita Creative Commons License 2019.04.08 0 0 43765

...kivéve a megye alsóbbrendű útjait, ahová útdíj nélkül is kimerészkedhetnek a helyiek. De fuvarozás szempontjából nem tudom, mi a helyzet.

Előzmény: aladar644 (43764)
aladar644 Creative Commons License 2019.04.08 -1 1 43764

Az egész úthálózatra vonatkozik, belépéskor kell megvenni. Külön pályadíj nincs.

Előzmény: Tamas(Ottawa) (43763)
Tamas(Ottawa) Creative Commons License 2019.04.08 0 0 43763

Jártam Erdélyben, ott az a módi, hogy fizetni kell egy bizonyos összeget úthasználatért. Azt nem tudom, hogy ez vonatkozik az autópályától, a legutolsó dűlőútig mindenre, vagy sem. Talán apró változtatásokkal használható is lenne.

Előzmény: Fradista Utazó (43761)
troglodita Creative Commons License 2019.04.08 0 0 43762

Szerintem akár légvonalban is számolhatnák ,-)

Előzmény: adiaboli (43760)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!