Keresés

Részletes keresés

aladar644 Creative Commons License 2019.04.08 -1 0 43768

Köszöntöm a minuszoló magányos, psichopata topik társunkat.

RadiX Creative Commons License 2019.04.08 0 0 43767

A csomópontra gondolsz? Gondolom ideiglenes végcsomópont volt itt, aztán a továbbépítéskor lett ez belőle.

Előzmény: dimelo (43759)
aladar644 Creative Commons License 2019.04.08 -1 1 43766

Elvileg azokra is kell,de ellenőrző kamera nincs arrafelé,így a helyiek simán kijátszhatják a rendszert,de csak azokon az utakon.

 

Előzmény: troglodita (43765)
troglodita Creative Commons License 2019.04.08 0 0 43765

...kivéve a megye alsóbbrendű útjait, ahová útdíj nélkül is kimerészkedhetnek a helyiek. De fuvarozás szempontjából nem tudom, mi a helyzet.

Előzmény: aladar644 (43764)
aladar644 Creative Commons License 2019.04.08 -1 1 43764

Az egész úthálózatra vonatkozik, belépéskor kell megvenni. Külön pályadíj nincs.

Előzmény: Tamas(Ottawa) (43763)
Tamas(Ottawa) Creative Commons License 2019.04.08 0 0 43763

Jártam Erdélyben, ott az a módi, hogy fizetni kell egy bizonyos összeget úthasználatért. Azt nem tudom, hogy ez vonatkozik az autópályától, a legutolsó dűlőútig mindenre, vagy sem. Talán apró változtatásokkal használható is lenne.

Előzmény: Fradista Utazó (43761)
troglodita Creative Commons License 2019.04.08 0 0 43762

Szerintem akár légvonalban is számolhatnák ,-)

Előzmény: adiaboli (43760)
Fradista Utazó Creative Commons License 2019.04.08 0 0 43761

Ez esetben minden fuvarozó bejelentene egy utat a határátkelőtől az ellentétes irányú határátkelőig, és az útdíjat mintegy száz méter megtett út után fizetné ki. 

Előzmény: adiaboli (43760)
adiaboli Creative Commons License 2019.04.08 0 0 43760

Teljesen egyetértek az adminisztratív és a büntetési lehetőségek teljes kihasználásával, de ez egy, javarészt a korrupcióra épülő világban csak álom.

 

Mindemellett: ördögtől való lenne egy olyan útdíj-rendszer alkalmazása, amely két magyarországi pont között nem a ténylegesen megtett út hossza, hanem a személyautók számára  lehetséges legrövidebb útvonal (igen, elfelejtve tehát a súlykorlátozásokat, így ideértve az akár négyszámjegyű lehetőségeket is) alapján számolná ki a díjat? (A többlet-benzint még egy ilyen megoldás mellett is is a fuvaros fizeti...)

Előzmény: hegyaljai3 (43757)
dimelo Creative Commons License 2019.04.08 0 3 43759

gondolom ezért adtak pénzt a komáromi hídra is

 

Pontosan 28 milliárd Ft a CEF 70 milliárdból.

 

Nagy magányom 4 hetében volt rá időm:

készítettem egy vázlatot arról, miért lesz a "világ közepe" Komárom...

100 km-es hatótávban 5 autógyár, helyben a BYD, 2 gumigyár és többszáz beszállító cég.

180-240 km-en belül még 3 autógyár és a BMW, Hyundai sem túl távol.

 

Egy-két év és felmerül a sávbővítés??? (Főleg a szlovák oldal útjain)

 

Ezt a graz-i gyöngyszemet is érdemes tanulmányozni:

https://www.google.com/maps/@47.021254,15.4775368,1490m/data=!3m1!1e3

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: mash.69 (43745)
Hírfigyelő Creative Commons License 2019.04.08 -1 1 43758

Attól tartok, hogy azok amiket leírtunk a (43751)-ben meg a (43750)-ben, meg az hogy a gépjárművek ahol csak lehet kikerülik az autópályákat és a gyorsforgalmi utakat, együtt mind arra utalnak, hogy Magyarországon anélkül majmolták a nyugatot az autópályák megépítése és az autópályadíjak bevezetésének terén, hogy közben az átlag magyar gépjárművezetők fizetőképességét helyesen ítélték volna meg.

Így ui. csak egy olyan rendszer született, amely akkor is visszás ha használják, és akkor is ha, nem használják a gépjárművezetők.

 

1.: Ha ui. bevezetik vagy megtartják az autópályadíjakat, akkor az autósok egy jó része otthagyja a pályákat, és alternatív utakat keres magának helyette, mert a magas benzinköltségen felül nem óhajtja megfizetni a még e felett (egyébként!!) megfizetendő autópályadíjat is. Így az autópályák részben kiürülnek és "szellemautópályákká" válnak, míg a 2×1 sávos főútvonalak pedig túlterhelődnek.

2.: Ha viszont megszüntetnék vagy a jelenleginél lényegesen olcsóbbá tennék az autópályadíjakat, akkor meg nem jönne össze a pénz az autópályák karbantartására. Ennek pedig előbb-utóbb vagy az lenne a következménye, hogy az autópályák állaga a minimálisan elégséges pénzügyi források híján jelentősen leromlana, vagy pedig oda vezetne, hogy a miniszterek azon törhetnék a fejüket, hogy honnan oldják meg az autópálya-fenntartási finanszírozásokat a pályamatrica-díjak helyett.

 

Ez a mai így tehát egy rendkívül furcsa csapdahelyzet.

Előzmény: Anytime (43751)
hegyaljai3 Creative Commons License 2019.04.07 0 4 43757

Annak ellenére, hogy a sajtóhírt én osztottam meg itt, nem látom indokoltnak Aladár46 felvetését. Majd ha az összes adminisztratív és büntetési lehetőséget kihasználja a hatóság, és még mindig sok a kamion, akkor kellene elkezdeni gondolkodni az elkerülő útról. De, hogy ez lenne a helyi M31 az végképp nem érv.

Előzmény: Aladár46 (43753)
dimelo Creative Commons License 2019.04.07 0 2 43756

Üdvözöllek dicső lovag:))) és mindenkit a Fórumon!

Kiegyezünk döntetlenben???

 

Amit az M3-M30 nyomvonal mutat az a visszavonhatatlan múlt.

 

Amit javasolsz, az 10-15 milliárdért új elkerülő, de ez sajnos a 36. út forgalmára nincs hatással.

 

Mi a döntetlen? Szerintem egy alkalmas kompromisszum:

M3 Mezőcsáti csp.  3307.út fullosítás és M30 új csp.

https://www.google.com/maps/dir/47.8794492,20.9032487/47.9444874,20.8766264/@47.914849,20.8946154,13z/data=!4m2!4m1!3e0

 

ez kb. 5 milliárd Ft-ért 5 km-rel rövidebb tranzitútvonal.

 

És 12 t-s súlykorlátozás a 35. úton Tiszaújvárosban:

https://www.google.com/maps/dir/47.9233199,21.0508418/47.9300507,21.0258275/@47.927187,21.0341761,5858m/data=!3m1!1e3!4m2!4m1!3e0

 

Előzmény: Aladár46 (43753)
troglodita Creative Commons License 2019.04.07 0 0 43755

Valaki nagyon ráért, az látszik ;-) Csak ez nem útszakmai szösszenet, hanem pénzügyi-finanszírozási, ami abból a feltételezésből indul ki, hogy az utat tervezők tudták, hogy mit terveznek.

Előzmény: adiaboli (43754)
adiaboli Creative Commons License 2019.04.07 0 0 43754
Előzmény: Anytime (43752)
Aladár46 Creative Commons License 2019.04.07 -2 0 43753

dimelo, javítani mindig lehet. M31 mintájára egy átkötés szükséges Hejőkürt és Muhi között: -10 km spórolás az ingázóknak...

 

 

 

És mintha már akkor is gondoltak volna erre az átkötésre: ap. elválós csomópont a 164-es csomópontnál:

Előzmény: Anytime (43752)
Anytime Creative Commons License 2019.04.07 0 0 43752

Ezt rontották el... nem kicsit és nem most, hanem 20 éve.

 

Nekem a megépült M3-M30 nyomvonal annak is bizonyítéka, hogy még eszükbe sem jutott

2000 környékén a Balti - kapcsolat, főleg nem a Via Carpathia.

Egy merőleges csatlakozású M30 semmivel nem lett volna hosszabb Miskolc felé, de 7-9 km-rel rövidült volna Polgár-Miskolc között.

Ennek "ára" a 3,5-4,5 km-es északra húzás...

 

Mindenki ismeri a Görbeházai körbekerülős M3-at, az 6 km-rel hosszabb út. Amit ott veszítenek, Tiszaújváros 35. úton rövidítenek?

 

Előzmény: hegyaljai3 (43747)
Anytime Creative Commons License 2019.04.07 0 1 43751

Nagyjából ugyanarról írsz, de hosszabb szakaszról.

Én csak az M3 polgári csp és M30 Nyékládháza csp. közötti távot vettem.

A 36. úton 600 tgk közlekedik naponta

a 35. úton (M35-ről át Debrecen felől) 1200 tgk.

 

Tiszaújvárosnál 2000 tgk. halad naponta, de itt valami gond van a matekkal,

a cikk szerint 16 kamion/perc:

"Fura módon épp egy kamionossal számoltuk együtt, hogy egy perc alatt mennyi nehézgépjármű, vagy népszerűbb nevén kamion halad el oda és vissza Sajószögeden

pénteken reggel fél 8 tájban a 35-ös úton. Tizenhatig jutottunk el a számolásban."

 

na ne...  az 960 db kamion/óra

 

Ilyen felületesek az újságírók?

Legalább egy fél órát szánt volna a számolásra, reálisabb és hihetőbb lenne a tudósítása.

Előzmény: Hírfigyelő (43750)
Hírfigyelő Creative Commons License 2019.04.07 -1 0 43750

"A 35-36. úton sok kamion "rövidít", mert ha már kitiltották őket a 38. útról, akkor így olcsóbb is, rövidebb is, mint a pályán.

Csupán 10 km-rel rövidebb út, mégis megteszik..."

 

 

Nemcsak amiatt a 10 km-nyi különbség miatt rövidít a sok kamion, hanem mert a 36-os út maga 51 km hosszú, Nyékládházától Polgárig a 35-ös út pedig 27 km hosszú, és mivel a kettő együtt 27+51=78 km hosszúságú, így az autópálya Emőd-Nyíregyháza szakaszának a 35-36-os utakon való helyettesítésével annyiszor 78 km-re való matricadíjat spórol meg a munkáltatójának, ahány fuvart küldet a kamionsofőrjeivel ebbe az irányba a fuvarozást a kamionosnál megrendelő munkáltató cég. És ez nagyon sok fuvar esetén már nagyon nagy spórolás. Ha mondjuk 1 hónapban van 100 fuvar errefelé, akkor 100×78 km-nyi = 7800 km-nyi matricadíjat spóroltatott meg a vállalat a kamionosaival. Ennyi pénz pedig már jelentős spórolás! :-O

Előzmény: Anytime (43749)
Anytime Creative Commons License 2019.04.06 0 0 43749

Egy hibásan tervezett M30 nyomvonal következményei...

 

Újabb elkerülőt építeni nem lenne jó:

A sóderbányákba be lehet menni az M30 felől.  (Nagycsécs - Sajószöged - Tiszaújváros Polgár 36. út között 12 t lehetne).

de Tiszaújvárosnál célfuvar kényszer van, amit szabályozni lehetne,

hogy csak az M3 164. km-nél lehetne behajtani 12 t feletti teherkocsiknak T.újvárosba.

 

A 35-36. úton sok kamion "rövidít", mert ha már kitiltották őket a 38. útról, akkor így olcsóbb is, rövidebb is, mint a pályán.

Csupán 10 km-rel rövidebb út, mégis megteszik...

Előzmény: hegyaljai3 (43747)
NAR Creative Commons License 2019.04.06 0 1 43748

Ilyenkor nem lehet minden másnap "búcsút" rendezni a faluközpontban, ami 4 órás teljes útzárral jár? Olyan kerülőútvonallal, ahol fizikailag nem fér el kamion?

Előzmény: hegyaljai3 (43747)
hegyaljai3 Creative Commons License 2019.04.06 0 0 43747

http://www.boon.hu/a-35-os-modern-don-quijotei-a-sztradan-jarjanak-a-kamionok/4196096

Az út, és a kamionosok többségének viselkedése valóban horror. Az elkerülőút természetesen a környező településekre vinné át a forgalmat. Liberális útvonalengedély kiadási gyakorlatról beszélnek itt a riportban de megérne egy misét annak részletesebb tanulmányozása. A legolcsóbb, leginkább elrettentő átmeneti megoldásnak az tűnik, hogy legalább az útvonal engedély nélküli járműveket kiszűrhessék és megbüntessék egy VÉDA kapuval.

Anytime Creative Commons License 2019.04.05 0 0 43746

Ez a megfogalmazás nem túl szabatos: "belső részei nem érik el a határt"

Mindkét esetben elérnék, ha megépítenék, hiszen rövidebb útvonalak.

 

"Patyomkin megoldások", hogy az utolsó 25-30 km-eket megépítik CEF-ből, a többire kell a hazai forrás. (Miként az M44-nek sem eleje, sem vége, de hazai forrásból)

 

Láthatóan több lesz a 2020-tól tervezett hazai forrás.

A határmenti (CEF) támogatás jó, hogy van, de nem olyan sok (2500-ból mintegy 70 milliárd).

 

Csak az M30 többe kerül, vagyis bele kell pótolni mindenhol, de nem egyformán.

Előzmény: mash.69 (43745)
mash.69 Creative Commons License 2019.04.05 -1 0 43745

nem tudom mi az aktuális trend, hogy mit támogatnak...

se az M4, se az M8 belső részei nem érik el a határt...

a lóvé meg az M35/M49/M4/M60 olyan szakaszaira van, ami eléri a határt...

gondolom ezért adtak pénzt a komáromi hídra is

 

amúgy meg nem 2013-2020 között van EU  pénz, utána még nem tudjuk mi és hogy lesz?

 

Előzmény: Anytime (43744)
Anytime Creative Commons License 2019.04.05 0 0 43744

Sokféle megfejtés van.

 

Óvatosan kérdezem: ha ez a hazai forrás lehet,

úgy mennyi jöhetne az EU-tól még hozzá?

Előzmény: mash.69 (43743)
mash.69 Creative Commons License 2019.04.05 -1 2 43743

ott lesz az én személyes kedvencem az M81-M8 Győr-Eger nyomvonalon

vagy ne adj isten befejezni az M4-et Szolnok/T.szentimiklós-B.Újfalú között

Előzmény: troglodita (43738)
mash.69 Creative Commons License 2019.04.05 -1 0 43742

a veszprémi körgyűrűt is kihagytam...

ez is előre lett hozva emlékeim szerint

Előzmény: mash.69 (43741)
mash.69 Creative Commons License 2019.04.05 -1 0 43741

az a többlet költség nem lehet az M4 Abony-Törökszentmiklós között megépülő szakasza?

vagy ott van a Sopron utáni pár km, ami horror áron épül...

 

lehet ebben van benne a kalocsai és/vagy mohácsi híd/ak

de ez már csak tipp...

 

Előzmény: Anytime (43736)
Fradista Utazó Creative Commons License 2019.04.05 0 0 43740

Mindig lesz mit építeni. 

Előzmény: troglodita (43738)
Anytime Creative Commons License 2019.04.05 0 1 43739

Első ránézésre... de ettől rutinosabb vagy.

 

5 éves ciklusban határozták meg korábban is.

 

1505/2016. (IX. 21.) Korm. határozat

a) a 2018. évre vonatkozó kötelezettségvállalás felső korlátja 267 702 millió forint,

b) a 2019. évre vonatkozó kötelezettségvállalás felső korlátja 402 022 millió forint,

c) a 2020. évre vonatkozó kötelezettségvállalás felső korlátja 219 469 millió forint,

d) a 2021. évre vonatkozó kötelezettségvállalás felső korlátja 136 955 millió forint,

e) a 2022. évre vonatkozó kötelezettségvállalás felső korlátja   63 844 millió forint,

 

1181/2019. (IV. 4.) Korm. határozat

a) a 2020. évre vonatkozó kötelezettségvállalás felső korlátja: 318 960 637 768 forint,

b) a 2021. évre vonatkozó kötelezettségvállalás felső korlátja: 331 202 790 234 forint,

c) a 2022. évre vonatkozó kötelezettségvállalás felső korlátja: 205 714 000 997 forint,

d) a 2023. évre vonatkozó kötelezettségvállalás felső korlátja:   81 750 871 948 forint,

e) a 2024. évre vonatkozó kötelezettségvállalás felső korlátja:   40  002 989 537 forint;

 

A csúsztatott adatok közötti különbség:

2020:   99

2021: 195

2022: 142

2023:   82

2024:   40

            558 milliárd Ft többlet.

 

Időintervallum 2,5 év a két rendelet között, így 2021 őszén jöhet a következő azonos tárgyú kormányhatározat.

 

Hogy a most közöltből mennyi az alkotmányos többletköltség, azt nem könnyű tippelni sem.

 

Mégis talán +200 km 2x2 sáv kijöhet belőle.

A kérdés, hogy hol épül ez a +200 km?

Előzmény: troglodita (43738)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!