a Szamarnemeti elkerulo epuloben van, keszultseg 21%, kb 2020 vegere keszulhet el, komoly ceg dolgozik rajta: Itinera (remelhetoleg nem lesz semmi gond)
a hatarmenti autopalya bekotesrol nincs semmi konkretum - csak a terkepen piszkozatkent megjelenik
Korábban olyan félhivatalos információt kaptam, hogy a nagy kamionellenőrző pont marad Bkeresztesnél- Ezért az M4-ről szükségszerűen kell átrándulni a 42-esre Bkeresztes felé, a román autópálya-készültségtől függetlenül is......Valamikor koncepcióváltás történt?
M4-rol erdeklodtunk a NIF-nel, harapofogoval sem lehetett kiszedni beloluk a %-os keszultseget, NIF Zrt. kérdéseire az alábbi választ küldi:
A jelenleg hatályos szerződés, és a tervezett ütemezés szerint az építési munkák befejezési határideje 2020. január vége.
Folyamatban lévő munkavégzés: nagytömegű anyagbeszállítás, műtárgyak szerkezeti cölöpözése, alaptest és pillérépítés, műtárgyak acél felszerkezet gyártása és helyszínre történő szállítása, valamint összeszerelése, töltésalapozás és töltésépítés, átereszépítés, kereszt-és hosszcsatorna építés, valamint Ckt pályaszerkezetiréteg építés.
A határátkelőhely az M4 autópálya projekttel egyidőben valósul meg. Komplex határátkelőhelyet építenek ki, mindkét irányból 10-10 (be- és kilépőoldal) ellenőrző sávval, amelyből 4 sáv a személygépjárművek, 2 sáv a buszok és 4 sáv a tehergépjárművek ellenőrzésére szolgál majd.
Kérdés,hogyan számolod a megtérülést? ha a vállalkozások fejlődésében,az itt lakók konfortérzésének javulásában,a mobilitás hozta gazdasági,kulturális pezsdülésben a déli országrészben, akkor egyértelmű a megtérülés.Erre értettem,hogy országban kellene gondolkodni. Igaz,akkor beigazolódhat az a,szerintem lényeges jelenlegi félelem,hogy a főváros veszíthet vele.
Egy idő után megindul a vérkeringés az érintett országrészben,és akkor addig még ismeretlen jelenség indulna meg: fejlődni kezd az ország.
Ha a mostani aggyal az M9 hozta pályamatrica többletet számolod csupán,akkor felejtős valóban.
Az egész M1 kontra M9 vita azért őrültség, mert a Győr-Tatabánya-Budapest-Kecskemét-Szeged EU által preferált tranzit útvonal egybeesik a magyar gazdaság legfontosabb 10-12 városából 4-5-öt összekötő tengellyel, és az egész országot kiszolgálni kívánó multik - jellemzően - egyetlen magyarországi telephelyével az M0 környékén. Ha a maradék gazdasági jelentőséggel bíró városok logisztikai helyzethátrányát csökkenteni akarjuk, akkor jön az M9, legalább 3-4 jelentős város, gazdasági központ felfűzésével. Az M9 hatása ezáltal dél felé, a határon túl is jelentős lehet, annak ellenére, hogy nem fog 5-10 kilométerre a határtól futni, mint az M47 őrült nyomvonala.
Szeged Bécs tranziton nem segítene,viszont nem csak Bécs fele van tranzit. Egyébként jól látod: a DD-i vállalkozások érzik leginkább az M9 hiányát. Na meg a Csongrád,dél Bács Kiskun megyeiek is,akiknek az út új perspektívát nyitna nyugatra.
Legújabb verzió szerint Mohácsnál halad majd az M9 egy, még megépítendő Duna hídon. Csányi érdekeltsége,hogy Szeged fele onnan legyen kapcsolat,ezért 19 év után hirtelen Kaposvárról Pécs fele veszi az irányt. Így írom,mert még bár határozott szándék sincs,nemhogy terv. Valószínű a foci miatt a bankvezér erősebb lett,mint a Viktor korábbi sajátmaga,amikor a szekszárdi hidat építtette.
Így megy ez kishazánkban,igen,ahogy mondod. Helyi terminátorok:)) ez tetszik.
Az M9 valóban nem segít egy Szeged-Bécs tranziton. Arra inkább az M81-M8 Győr-Székesfehérvár-Dunaújváros-Kecskemét irány segíthetne. Viszont a sokak által lenézett déli szomszédainknál vannak reménykeltő változások. Készül a Szabadka dél-nyugati elkerülő, ami a balkáni forgalom egy részét Tompa illetve az M6-os, és uram bocsáss az M9 felé viheti. Horvátország építi a Száva hidat, és Eszékről tényleg megint csak egy ugrás az M6 beígért fejlesztése révén az M9 elérhetősége. Az M9 nélkül nem lehet logisztikai szempontból helyzetbe hozni a Dél-Dunántúl vállalkozásait a Budapest-Tatabánya-Győr tengely mentiekkel.
Ahol nincs út,ott forgalom sincs. Ez evidens,nem? Főleg Szekszárd és Kaposvár közötti részre érvényes ez.A sárga út megszakad,és ami van,annak a minősége olyan,hogy inkább nem megyek sehova.
Azért mégis érdekes,hogy Pécs Szeged Debrecen között nincs gyorsforgalmi út,legalább egy majdan bővíthető 2x1 sávos,ami már előrelépést jelentene.Vagy Pécsről nyugatra megint semmi. Ellenben vicces,hogy Kaposvárról zenélő 2x2 sávos megy majd az M7-re. Egy 65ezres városnak külön,mert Pécsig már nem terveztek vele. A dilettantizmus újabb iskolapéldája,és az sem igaz,hogy a régi 67-est bővítik ki.
Pest fele megint gyorsabb az eljutás,erősíti az amúgy is káros vízfej jelenséget,miközben az országban,főleg délen az ötvenes évek állapota uralkodik.
Ja,és hallom,hogy Csengersimai átkelőhöz kivezetik az M3-ast. Itt tényleg mindenkinek elment a esze? Vagy Tállai András erősebb,mint Szita,Potápi? Páva Zsoltot nem említem,mert ő olyan,mintha nem is lenne.
Nem vitatom, hogy az M9 elvinné a Röszkén és Csanádpalotán belépő és Hegyeshalomnál vagy Rajkánál kilépő tranzitot, meg az ellentétes irányút is.
Ez úgy naponta, felkerekítve, kétezer jármű lehet. Ez nemhogy a teljes magyarországi forgalomnak, de még a budapesti agglomerációs forgalomnak sem éri el az 1 százalékát sem.
Én azt mondom, hogy talán nem is olyan nagy marhaság ez az M9. Az egyetlen hátulütője, hogy amíg nem ér "körbe", addig eléggé használhatatlan lenne csak úgy részenként, de kattintsatok erre a két linkre, szerintem eléggé meggyőző (jó, tudom, a tranzit nem is olyan nagy része [kb. hány százaléka?] a teljes forgalomnak):
Néztél európai közlekedési térképet? vagy netán jártál Európai országokban? Ha nem,a google segít néhány mp alatt. Hol találsz a hazaihoz hasonló sugaras úthálózatot még? Illetve hol hiányzik az országot behálózó pálya hálózat? Moszkva körül látok ilyent.
Ez a hülye (nem hüje) úthálózat egyik tünete az eltúlzott Bp centrikusságnak. Más is van,de az off lenne.
Tény,hogy ideje lenne országban gondolkodni. Az olyan jócókáknak,mint te nehéz.
Józsinak ott nincs igaza, hogy ha egy vízfejet (na jó, inkább rákos daganatot) folyamatosan táplálsz, akkor az attól csak még nagyobb és még szörnyűségesebb lesz, miközben a test többi része elsorvad. Ha Bp-t és Pest megyét alul-felül és körbe kiszolgálod gyorsforgalmi utakkal, az csak a külső agglo ingatlantulajdonosainak lesz jó, mert akkor már nem 30-40 km-ről járnak be az emberek bölcsibe, oviba, iskolába, munkába, hanem 80-100-ról is. Igen, ez egy ördögi kör, amit nem feltétlenül az igények kielégítésével kell kezelni, mert a kielégítéssel párhuzamosan az igények is csak egyre nőnek. Szomorú hír a pöstieknek, de ez van. Amúgy írtam már ezerszer, hogy én is itt lakom a big cityben, a 3. kerületben, de érdekes módon az egész család úgy jár oviba, iskolába és munkába, hogy ki sem tesszük a lábunkat a kerületből, ovi és iskola körzetes, munkahelyek hat kilométeres távolságon belül, kényelmesen letekerhetőn ;-))) És nem, nem vettünk csodálatos örök panorámás telket Leányfalu fölött öt kilométerrel és nem, nem sírunk, hogy milyen kurva zsúfolt a 11-es minden reggel és este ;-)))))))))))
Hogy ettől függetlenül, az ország déli felében fekvő városok összekötése céljából mégis érdemes-e megépíteni az M9-et, vagy sem, az egy ettől teljesen elkülönülő téma.
Igy van. Ès ezt a két kérdést valamiért amióta fórumozok nem sikerült szétválasztani. Ha csak a forgalmi adatok alapján épitkeznénk itt Pest megyén kivül sehol nem lenne egy méter autópálya sem az M1-en kivül. Ettöl még nyilván Józsinak is igaza van. Egyfelöl.
Viszont megint lusta voltál elolvasni az előzményt. Aladár ugyanis azt írta, azért kell megépíteni az M9-et, hogy ezáltal legyen kisebb a forgalom a budapesti agglomerációban. Józsi részéről egy ugyan nem klifejezetten stílusos, de tartalmában korrekt válasz volt, hogy az M9 semmit nem segítene a budapesti agglomeráció forgalmán.
Hogy ettől függetlenül, az ország déli felében fekvő városok összekötése céljából mégis érdemes-e megépíteni az M9-et, vagy sem, az egy ettől teljesen elkülönülő téma.
nem vazze, a problema az, hogy sokhelyen a manak sem epitenek, pedig mar tegnap is keso lett volna...
nezzetek mar ra a reggeli meg delutani csucsokban a waze/guglimap forgalmi terkepere, ott jol latszik hol van ez a sok hely... (gyk: ahol nem zod, hanem piros)
de komolyan, az eszemfaszom megall: kepesek vagytok azon vergodni, hogy a semmikis forgalmakra csak 2x1 sav epul, mikozben sokhelyen a tobbszoros forgalomra meg csak a nagy budos semmi???