Keresés

Részletes keresés

puntooo Creative Commons License 2019.04.02 0 0 43694

Komplex határátkelőhelyet építenek ki, 

 

Korábban olyan félhivatalos információt kaptam, hogy a nagy kamionellenőrző pont marad Bkeresztesnél- Ezért az M4-ről szükségszerűen kell átrándulni a  42-esre Bkeresztes felé, a román autópálya-készültségtől függetlenül is......Valamikor koncepcióváltás történt?

Előzmény: pentium10 (43693)
pentium10 Creative Commons License 2019.04.02 0 0 43693

M4-rol erdeklodtunk a NIF-nel, harapofogoval sem lehetett kiszedni beloluk a %-os keszultseget, NIF Zrt. kérdéseire az alábbi választ küldi:

 

A jelenleg hatályos szerződés, és a tervezett ütemezés szerint az építési munkák befejezési határideje 2020. január vége.

Folyamatban lévő munkavégzés: nagytömegű anyagbeszállítás, műtárgyak szerkezeti cölöpözése, alaptest és pillérépítés, műtárgyak acél felszerkezet gyártása és helyszínre történő szállítása, valamint összeszerelése, töltésalapozás és töltésépítés, átereszépítés, kereszt-és hosszcsatorna építés, valamint Ckt pályaszerkezetiréteg építés.

A határátkelőhely az M4 autópálya projekttel egyidőben valósul meg. Komplex határátkelőhelyet építenek ki, mindkét irányból 10-10 (be- és kilépőoldal) ellenőrző sávval, amelyből 4 sáv a személygépjárművek, 2 sáv a buszok és 4 sáv a tehergépjárművek ellenőrzésére szolgál majd.

aladar644 Creative Commons License 2019.04.02 0 0 43692

Kérdés,hogyan számolod a megtérülést? ha a vállalkozások fejlődésében,az itt lakók konfortérzésének javulásában,a mobilitás hozta gazdasági,kulturális pezsdülésben a déli országrészben, akkor egyértelmű a megtérülés.Erre értettem,hogy országban kellene gondolkodni. Igaz,akkor beigazolódhat az a,szerintem lényeges jelenlegi félelem,hogy a főváros veszíthet vele.

Egy idő után megindul a vérkeringés az érintett országrészben,és akkor addig még ismeretlen jelenség indulna meg: fejlődni kezd az ország.

 

Ha a mostani aggyal az M9 hozta pályamatrica többletet számolod csupán,akkor felejtős valóban.

Előzmény: Anytime (43684)
troglodita Creative Commons License 2019.04.02 0 0 43691

Csengersimára az R49 menne ki, a tervek szerint 2x1 sávon.

Előzmény: aladar644 (43685)
hegyaljai3 Creative Commons License 2019.04.02 0 0 43690

Az egész M1 kontra M9 vita azért őrültség, mert a Győr-Tatabánya-Budapest-Kecskemét-Szeged EU által preferált tranzit útvonal egybeesik a magyar gazdaság legfontosabb 10-12 városából 4-5-öt összekötő tengellyel, és az egész országot kiszolgálni kívánó multik - jellemzően - egyetlen magyarországi telephelyével az M0 környékén. Ha a maradék gazdasági jelentőséggel bíró városok logisztikai helyzethátrányát csökkenteni akarjuk, akkor jön az M9, legalább 3-4 jelentős város, gazdasági központ felfűzésével. Az M9 hatása ezáltal dél felé, a határon túl is jelentős lehet, annak ellenére, hogy nem fog 5-10 kilométerre a határtól futni, mint az M47 őrült nyomvonala.

Előzmény: aladar644 (43689)
aladar644 Creative Commons License 2019.04.02 0 0 43689

Szeged Bécs tranziton nem segítene,viszont nem csak Bécs fele van tranzit. Egyébként jól látod: a DD-i vállalkozások érzik leginkább az M9 hiányát. Na meg a Csongrád,dél Bács Kiskun megyeiek is,akiknek az út új perspektívát nyitna nyugatra.

Előzmény: hegyaljai3 (43686)
aladar644 Creative Commons License 2019.04.02 -1 1 43688

Legújabb verzió szerint Mohácsnál halad majd az M9 egy, még megépítendő Duna hídon. Csányi érdekeltsége,hogy Szeged fele onnan legyen kapcsolat,ezért 19 év után hirtelen Kaposvárról Pécs fele veszi az irányt. Így írom,mert még bár határozott szándék sincs,nemhogy terv. Valószínű a foci miatt a bankvezér erősebb lett,mint a Viktor korábbi sajátmaga,amikor a szekszárdi hidat építtette. 

Így megy ez kishazánkban,igen,ahogy mondod. Helyi terminátorok:)) ez tetszik.

Előzmény: Anytime (43682)
trizs77 Creative Commons License 2019.04.02 0 0 43687

.

 

Készül a Szabadka dél-nyugati elkerülő, ami a balkáni forgalom egy részét Tompa illetve az M6-os, és uram bocsáss az M9 felé viheti.

 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

 

 

Ha elkészül, akkor Szabadka Nyugat és az M6-os között még marad kb. 70 km luk.

 

Oda kell(ene) építeni valamit, hogy aki nyugatról megkerülte Szabadkát az könnyen, gyorsan eljusson az M6-ra ha már oda tart.

 

 

hegyaljai3 Creative Commons License 2019.04.02 0 2 43686

Az M9 valóban nem segít egy Szeged-Bécs tranziton. Arra inkább az M81-M8 Győr-Székesfehérvár-Dunaújváros-Kecskemét irány segíthetne.  Viszont a sokak által lenézett déli szomszédainknál vannak reménykeltő változások. Készül a Szabadka dél-nyugati elkerülő, ami a balkáni forgalom egy részét Tompa illetve az M6-os, és uram bocsáss az M9 felé viheti. Horvátország építi a Száva hidat, és Eszékről tényleg megint csak egy ugrás az M6 beígért fejlesztése révén az M9 elérhetősége. Az M9 nélkül nem lehet logisztikai szempontból helyzetbe hozni a Dél-Dunántúl vállalkozásait a Budapest-Tatabánya-Győr tengely mentiekkel. 

Előzmény: troglodita (43680)
aladar644 Creative Commons License 2019.04.02 -1 1 43685

Ahol nincs út,ott forgalom sincs. Ez evidens,nem? Főleg Szekszárd és Kaposvár közötti részre érvényes ez.A sárga út megszakad,és ami van,annak a minősége olyan,hogy inkább nem megyek sehova.

Azért mégis érdekes,hogy Pécs Szeged Debrecen között nincs gyorsforgalmi út,legalább egy majdan bővíthető 2x1 sávos,ami már előrelépést jelentene.Vagy Pécsről nyugatra megint semmi. Ellenben vicces,hogy Kaposvárról zenélő 2x2 sávos megy majd az M7-re. Egy 65ezres városnak külön,mert Pécsig már nem terveztek vele. A dilettantizmus újabb iskolapéldája,és az sem igaz,hogy a régi 67-est bővítik ki.

Pest fele megint gyorsabb az eljutás,erősíti az amúgy is káros vízfej jelenséget,miközben az országban,főleg délen az ötvenes évek állapota uralkodik.

Ja,és hallom,hogy Csengersimai átkelőhöz kivezetik az M3-ast. Itt tényleg mindenkinek elment a esze? Vagy Tállai András erősebb,mint Szita,Potápi? Páva Zsoltot nem említem,mert ő olyan,mintha nem is lenne.

Anytime Creative Commons License 2019.04.02 0 0 43684

Az is rögzítsük, hogy M15 Szlovákia felé az M9 bullshit.

 

Tehát forgalombecslésed szerint a 2000 napi tranzitjármű fele Rajka-SVK felé/felől ott marad az M1-M5-ön.

 

Nincs az a matekzseni, aki ezekkel az ismérvekkel  vonzó megtérülést számíthatna az M9-nek.

Előzmény: Fradista Utazó (43681)
mash.69 Creative Commons License 2019.04.02 0 2 43683

hát pedig nagy marhaság :), ha 2x2 sávban gondolod...

Szekszárd-Kaposvár szakasz, ami azt mondom hiányzó hálózati elem....

 

ahogy Fradista utazó is írja, nem lenne elegendő forgalom rajta...

 

ezerszer fontosabb lenne az M4 végig.... és az M8 Fehérvár/Veszprém - Szolnok között

 

Előzmény: troglodita (43680)
Anytime Creative Commons License 2019.04.02 0 1 43682

Az M9 hosszabb lenne, mint az M5-M1, és nagyon kevés (jelenleg) az M5-M7 relációban haladók száma is.

 

Abban nincs vita, hogy hiányzik ez a hálózati elem,

de akkor nem hosszabbítani (Mohács felé) kellene, hanem rövidíteni Szekszárd - Kaposvár - Marcali.

és nem Szombathely - Körmend - Zeg, hanem Sárvár - Vasvár - Zeg.

 

Sajnos a helyi terminátorok szélesítik érdekszférájuk igényeit, ezzel legalább 50-60 km-rel növekszik az M9,

és ez lerontja a versenyképességét (egyébként a M86-ét is)

 

Előzmény: Fradista Utazó (43681)
Fradista Utazó Creative Commons License 2019.04.02 0 1 43681

Most miről is beszélünk? 

Nem vitatom, hogy az M9 elvinné a Röszkén és Csanádpalotán belépő és Hegyeshalomnál vagy Rajkánál kilépő tranzitot, meg az ellentétes irányút is. 

Ez úgy naponta, felkerekítve, kétezer jármű lehet. Ez nemhogy a teljes magyarországi forgalomnak, de még a budapesti agglomerációs forgalomnak sem éri el az 1 százalékát sem. 

Előzmény: troglodita (43680)
troglodita Creative Commons License 2019.04.02 0 0 43680

Én azt mondom, hogy talán nem is olyan nagy marhaság ez az M9. Az egyetlen hátulütője, hogy amíg nem ér "körbe", addig eléggé használhatatlan lenne csak úgy részenként, de kattintsatok erre a két linkre, szerintem eléggé meggyőző (jó, tudom, a tranzit nem is olyan nagy része [kb. hány százaléka?] a teljes forgalomnak):

Szeged - M0 - Bécs

Szeged - "M9" - Bécs

Előzmény: Fradista Utazó (43676)
aladar644 Creative Commons License 2019.04.02 0 3 43679

Néztél európai közlekedési térképet? vagy netán jártál Európai országokban? Ha nem,a google segít néhány mp alatt. Hol találsz a hazaihoz hasonló sugaras úthálózatot még? Illetve hol hiányzik az országot behálózó pálya hálózat? Moszkva körül látok ilyent.

 

Ez a hülye (nem hüje) úthálózat egyik tünete az eltúlzott Bp centrikusságnak. Más is van,de az off lenne.

Tény,hogy ideje lenne országban gondolkodni. Az olyan jócókáknak,mint te nehéz.

 

 

 

 

Előzmény: józsi24 (43673)
troglodita Creative Commons License 2019.04.02 0 2 43678

Józsinak ott nincs igaza, hogy ha egy vízfejet (na jó, inkább rákos daganatot) folyamatosan táplálsz, akkor az attól csak még nagyobb és még szörnyűségesebb lesz, miközben a test többi része elsorvad. Ha Bp-t és Pest megyét alul-felül és körbe kiszolgálod gyorsforgalmi utakkal, az csak a külső agglo ingatlantulajdonosainak lesz jó, mert akkor már nem 30-40 km-ről járnak be az emberek bölcsibe, oviba, iskolába, munkába, hanem 80-100-ról is. Igen, ez egy ördögi kör, amit nem feltétlenül az igények kielégítésével kell kezelni, mert a kielégítéssel párhuzamosan az igények is csak egyre nőnek. Szomorú hír a pöstieknek, de ez van. Amúgy írtam már ezerszer, hogy én is itt lakom a big cityben, a 3. kerületben, de érdekes módon az egész család úgy jár oviba, iskolába és munkába, hogy ki sem tesszük a lábunkat a kerületből, ovi és iskola körzetes, munkahelyek hat kilométeres távolságon belül, kényelmesen letekerhetőn ;-))) És nem, nem vettünk csodálatos örök panorámás telket Leányfalu fölött öt kilométerrel és nem, nem sírunk, hogy milyen kurva zsúfolt a 11-es minden reggel és este ;-)))))))))))

Előzmény: Jared- (43677)
Jared- Creative Commons License 2019.04.02 0 0 43677

Hogy ettől függetlenül, az ország déli felében fekvő városok összekötése céljából mégis érdemes-e megépíteni az M9-et, vagy sem, az egy ettől teljesen elkülönülő téma. 

 

Igy van. Ès ezt a két kérdést valamiért amióta fórumozok nem sikerült szétválasztani. Ha csak a forgalmi adatok alapján épitkeznénk itt Pest megyén kivül sehol nem lenne egy méter autópálya sem az M1-en kivül. Ettöl még nyilván Józsinak is igaza van. Egyfelöl.

Előzmény: Fradista Utazó (43676)
Fradista Utazó Creative Commons License 2019.04.02 0 0 43676

Nem.

Viszont megint lusta voltál elolvasni az előzményt. Aladár ugyanis azt írta, azért kell megépíteni az M9-et, hogy ezáltal legyen kisebb a forgalom a budapesti agglomerációban. Józsi részéről egy ugyan nem klifejezetten stílusos, de tartalmában korrekt válasz volt, hogy az M9 semmit nem segítene a budapesti agglomeráció forgalmán. 

 

Hogy ettől függetlenül, az ország déli felében fekvő városok összekötése céljából mégis érdemes-e megépíteni az M9-et, vagy sem, az egy ettől teljesen elkülönülő téma. 

Előzmény: trizs77 (43675)
trizs77 Creative Commons License 2019.04.02 -1 1 43675

alikam, mar ezerszer el lett magyarazva, hogy a szellem9 semmit sem segitene a bp agglomeracion

 

 

-----------------------------------------------------

 

Alikám majd válaszol.

 

De.

 

Biztos, hogy Magyarországon csak a budapesti agglomerációs forgalom miatt építsenek új utakat ?

 

 

józsi24 Creative Commons License 2019.04.02 0 0 43674

nem vazze, a problema az, hogy sokhelyen a manak sem epitenek, pedig mar tegnap is keso lett volna...

 

nezzetek mar ra a reggeli meg delutani csucsokban a waze/guglimap forgalmi terkepere, ott jol latszik hol van ez a sok hely... (gyk: ahol nem zod, hanem piros)

 

de komolyan, az eszemfaszom megall: kepesek vagytok azon vergodni, hogy a semmikis forgalmakra csak 2x1 sav epul, mikozben sokhelyen a tobbszoros forgalomra meg csak a nagy budos semmi???

Előzmény: egyszervolt.holnemvolt (43637)
józsi24 Creative Commons License 2019.04.02 0 1 43673

alikam, mar ezerszer el lett magyarazva, hogy a szellem9 semmit sem segitene a bp agglomeracion, de hiaba, neked ez falrahanyt borso, te csak szajkozod tovabb a hujesegeidet, mint valami elbaltazott imamalom...

Előzmény: aladar644 (43628)
Landsmann_ Creative Commons License 2019.04.01 0 0 43672

Tulajdonképpen ugyanilyen módszerrel csinálták Derecske és Hajdúszovát, illetve Hajdúszovát és a 4-es főút közötti útnál is ahol az M35 külön szintben keresztezte az utakat. Építettek egy ideiglenes elkerülőt, hogy a felüljárót megépítsék. Mikor az elkészült, a forgalmat arra terelték, a régi elkerülő utat elbontották. Így mindkét említett helyen az M35 fölött vezet át a mellékút. De hasonlatos volt a helyzet az M4 végénél a 47-es főúton is. Oda is építettek egy ideiglenes elkerülőt, majd amikor a körfoprgalmak és a felüljáró elkészült, akkor a forgalmat a 47-es új nyomvonalára terelték. Itt nem kellett a 47-eshez felüljárót építeni, mivel az M4 folytatása akkor még nem ért el a 47-esig. Amint a 47-es az új nyomvonalra került (a két szűk körforgalomhoz) akkor  a régi eredeti nyomvonal elbontásra került és folytatódhatott az M4 építése. Itt az autópálya a főút fölött vezet át, a másik két helyen a mellékutak vannak az autópálya fölött. 

Előzmény: gyoparOHs (43671)
gyoparOHs Creative Commons License 2019.04.01 0 0 43671

    " .....ezt például még értelmezni sem igazán tudom,...."

 

Akkor egy kis segítség.

 

 Alulról a zöld erdőnél jön Szénás felől a régi út (sárga ).  Itt fog majd balra elhúzva menni az új út át az M44 felett.  A régi úton megy a terelés a pályáig, ott a terelőt - onnan- még elhozták jobbra mert a régi út beleérne - túl közel lenne- az építési területbe.

 A képen a fríss aszfaltozást látni a pálya tetején, hogy a járművek ne hordják ki keresztbe  az alapozást. a végleges pályaburkolat itt akkor készül el mikor már a forgalmat átterelik a felüljáróra.

 

   

Előzmény: troglodita (43665)
zsoooc2 Creative Commons License 2019.04.01 0 0 43670

A románok szerint sajnos nincs rá esély, hogy az A3-as, illetve az A10-es pályának bármelyik szakasza is elkészüljön 2019-ben. Csak az A1-es két szakasza lesz átadva 2019-ben.

Előzmény: pentium10 (43669)
pentium10 Creative Commons License 2019.04.01 0 0 43669

1 poszt erejeig

 

Nezzel Marossolymosi A1-es dron videot a hegyoldal menten keszulo autopalyararol:
https://www.youtube.com/watch?v=bPJpcRC7Cjw&feature=youtu.be

 

Maros megyei A3-as Astaldi szakaszt ahol nagyon jo a haladas - bar meg sok a munka de van nemi esely idenre befejezni
https://www.youtube.com/watch?v=_DIjzzpV77I

 

A Feher megyei A10-es palyarol Szaszszebes es Gyulafehervar kozott (ezt is idenre forgalomba akarjak adni)
https://www.youtube.com/watch?v=CEW9BSvJ-yY

 

terkep: http://proinfrastructura.ro/proiecteinfrastructura.html#map=10/46.208/23.715/0

Samott Creative Commons License 2019.04.01 0 1 43668

Ha jol emlekszem nehany embernek meg kellett halnia, mire Ullonel egyaltalan lampat kapott az a keresztezodes az "M4"-en... eleve meg kellett volna epiteni azt a csomopontot amit most epitenek es azon kivezetni a forgalmat a regi utra amig nem folytattak az epitkezest.

Előzmény: Hírfigyelő (43654)
troglodita Creative Commons License 2019.04.01 0 0 43667

na de így még furább, ideiglenes elkerülőt is építenek, meg arrébb is tolják egy kicsit a nyomvonalat?

Előzmény: RadiX (43666)
RadiX Creative Commons License 2019.04.01 0 1 43666

szerintem itt a friss aszfalt ideiglenes nyomvonal, addig használják, amíg megépül a felüljáró, amelyik szakaszt kikerüli, az pont belekerül a töltésbe, itt épp így jött ki a matek.

Előzmény: troglodita (43665)
troglodita Creative Commons License 2019.04.01 0 0 43665

Igen, valami egészen elképesztő lesz a végeredmény, értem én, hogy így olcsóbb és gyorsabb is, de akkor is egy förmedvény a vonalvezetés. Az egész M44 ilyen lesz, ezt például még értelmezni sem igazán tudom, hogy itt mit miért aszfaltoztak: https://www.google.hu/maps/@46.8186113,20.6056719,336m/data=!3m1!1e3

Előzmény: Tamas(Ottawa) (43664)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!