Tulajdonképpen Egyetértettem Veled, aztán vitatkozol:-) Én is azt mondom, hogy a meglevő 47-est gyorsforgalmúsítsuk! De akkor már kössük be az M35-ösbe, és így lenne komplett a külső gyorsforgalmú gyűrű, 1/3 áron. És nem dupla 50km/h-s városi résszel, + több kilométernyi, vacak országúti szakasszal lenne megszakítva a gyűrű.
akkor gyere el pestmegyebe, es megtudod mi a remalom...
vagy arrafele is kilometeres sorok vannak a korforgalmak behajtasanal meg az autoutak vegen levo utelagazodasnal???
mezobereny es berettyo kozott gyakorlatilag ures az ut, ha neked az a "meg elviselheto", akkor ne gyere pestmegyebe, mert 2 perc alatt agyfaszt kapsz...
olyan valtozatot neme lehetne-e megvizsgalni, hogy a meglevo 47re raknak par elkerulot, oszt jonapot?
Mivel a 47-es burkolata katasztrofálisan amortizálódott, így józan paraszti eszemmel én is a legtakarékosabb megoldásnak (egy zöldmezős, 4 milliárdtól a csillagos égig terjedő költségű, új nyomvonalú M47-es +a régi 47-es teljes felújítása helyett) a régi 47-es 4 sávúsítását a településeket elkerülő szakaszokkal; autóútként gondolnám.
A felszabaduló kapacitásokkal meg a mostoha M4-est építeném tovább, több szakaszon egyszerre.
kulonosen, hogy beekeresztes es beeujfalunak faszantos elkeruloje van tok ingyenesen
A berettyóújfalui elkerülő a hegyesszögű háromszög alakja, és a Berettyóújfalut gondosan, nagy ívben elkerülő M4 miatt a dél-bihariak számára sok kilométernyi kerülőt jelent. Ez a Debrecen-Dél ipari körzet bejáró dolgozói számára jelentős, naponta akár 2x15 perc=1/2 óra többlet időt, és költséget jelentenek az M35-nek a 47-es útig terjedő folytatása (Berettyóújfalu-nyugati elkerülő) +a 47-es négysávúsításával szemben.
Kamionnal a Debrecen-Derecske szakaszon egyel találkoztam. Pont az, amelyik a körforgalomnál előttem jött ki. :) Szóval az autópályán sem volt nagy kamion tobzódás. Valószínűleg a hétvége miatt. A hétköznap azért más, főleg a csúcsidős időszakokban.
A 47-es Berettyóújfalutól Debrecenig rémálonm. óriási forgalom van rajta, a minősége meg kritikán aluli. Mezőberény és Berettyóőújfalu között még csak-csak elviselhető a forgalom rajta. A 47-es forgalmát vajmi kevésbé befolyásolja az M4 elkészülte is. Az észak-déli irányba közlekedő teher és személy forgalomra nem lesz hatással. A 42-est viszont rendesen tehermentesíti majd. Ha kész lesz Püspökladányig a hatrártól, ott csak a helyi, kis távolságú utazások lesznek többségben. Meg mondjuk akik Debrecenbe tartanak, de sóherek megyei matricát venni. Pedig akkor már megéri.
Nem tudnak mit kezdeni a pénzükkel és dobálják kifelé.
Eddig még senkinek nem jutott eszébe (itteni topic hozzászólón kívül), hogy a kínaiak fizetnék, de szólni kéne nekik, hogy ne kérjék vissza a pénzüket, adják inkább ide, nekünk, ajándékba.
KIVONATBékés Megyei Önkormányzat Közgyűlésének, Békéscsaba, Árpád sor 18. szám alatti hivatalihelyiségében 2018. november 15-én tartott nyílt ülése jegyzőkönyvébőlTárgy:Az M47 jelű gyorsforgalmi út tervezett nyomvonal változataival kapcsolatosvéleménynyilvánításA Közgyűlés jelenlévő 13 tagja 12 igen szavazattal – 1 tartózkodás mellett – az alábbihatározatot hozta:HATÁROZAT114/2018. (XI.15.) KGY. sz. határozatA Békés Megyei Önkormányzat Közgyűlése1.üdvözli az M47 gyorsforgalmi út tervezésének a megindítását.2.a gyorsforgalmi út Békéscsaba és Berettyóújfalu közötti szakaszán a 47 jelű főút nyomvonalát kö-vető, de attól elkülönült, Békés, Mezőberény, Körösladány, Szeghalom, Dévaványa, Füzesgyarmatvárosok érintésével megállapított új nyomvonalak valamelyikének a továbbtervezését és megépíté-sét támogatja, attól függően, hogy a későbbi vizsgálatok, eljárások során a szakmai, környezetvé-delmi, természetvédelmi stb. megfontolások alapján melyik bizonyul megfelelőbbnek. Nem értegyet olyan nyomvonal változattal, amely a meglévő 47 jelű főúttól távol, a főút és a román határközött vezetve lenne megállapítva.3.a Békéscsaba és Szeged közötti szakaszon a 47 jelű főút nyomvonalát követő, attól elkülönült,Csorvás és Orosháza városok érintésével megállapított új nyomvonalak valamelyikének a tovább-tervezésével és megépítésével ért egyet, attól függően, hogy a későbbi vizsgálatok, eljárások sorána szakmai, környezetvédelmi, természetvédelmi stb. megfontolások alapján melyik bizonyul alkal-masabbnak. Nem ért egyet olyan nyomvonal változattal, amely Orosházát nem délről kerüli el.
" Véleményt nyilvánított a testület az M47 jelű gyorsforgalmi út tervezett nyomvonal változataival kapcsolatosan. Állami költségvetésből finanszírozva jelenleg folyik a Szeged és Debrecen 2×2 sávos közúti összeköttetés kialakításának tanulmánytervi vizsgálata, melynek célja a kiépítés lehetőségeinek feltárása, a változatok kidolgozása. Ezek közül kettőt tart a megyei testület elfogadhatónak attól függően, hogy a későbbi vizsgálatok során melyik bizonyul a legmegfelelőbbnek. Mindkettő a 47 jelű főút nyomvonalát követő, de attól elkülönült új nyomvonal."
A teljes épülő úthálózat: http://www.nagymarton.eu/nif/index.php (na jó, némi tengelymérő állomás és zajvédő fal kivételével). Most következnek a kivitelezőre váró, már végleges nyomvonalak ;-)