Keresés

Részletes keresés

józsi24 Creative Commons License 2019.03.18 0 0 43411

90-ben adtak at az m0 6-os/5-os kozti szakaszat.

 

azzal egyutt adtak at az 51es haraszti/taksony elkerulot is, mivel a regi 51-re nem terveztek csp-ot...

 

tehat mar 29 eve...

Előzmény: Fradista Utazó (43396)
Herodes68 Creative Commons License 2019.03.18 0 0 43410

Már az előző linkelt térképes hozzászólás alapján is az volt az érzésem amit most szinte

bizonyosra veszek hogy rossz térképet használsz vagy kevered a tavaly átadott

elkerülővel.

Ez a belső gyűrű ami az Ipar utca hosszabbításában átmegy a Mosoni-Dunán

majd becsatlakozik a már meglévő Új-Bácsai úti körforgalomba, nos ez nem

megy tovább Észak felé a 1302-es Vámosi út irányába. Ez a létező legrövidebb úton kicsatlakozik

a 14-es főútra. 

 

 

A 2x2 sáv pedig nem a kamionforgalom átvezetése miatt épül, hanem 2035-ös

évre végzett modellezések alapján akkora már a forgalomnagyság indokolni fogja.

Előzmény: Anytime (43407)
józsi24 Creative Commons License 2019.03.18 0 0 43409

itt elsosorban a nullasturas torlaszt vissza, nem?

Előzmény: Mash_bakter (43392)
Herodes68 Creative Commons License 2019.03.18 0 0 43408

Szia!

 

1-es főút - új Bácsai út közötti szakasz 2 x 2 sáv új Duna híddal

A február 26.-án megtartott közmeghallgatáson elhangzottak

alapján a város a korábbi "E" változatot visszavonta és a "C"

jelű változatra kéri a környezetvédelmi engedély kiadását.

 

Bácsai oldal nyomvonala

Itt nincsenek változatok már vagy 30 éve építési tilalom van a nyomvonalon

 

1-es főút - Ipar utca jelzőlámpás körforgalom terve

 

Városrét lakópark és Pesti út turbó körforgalom rácsatlakozás terve

 

14-es főúti csatlakozás körforgalom terve

 

 

 

Előzmény: Ijedos_ (43406)
Anytime Creative Commons License 2019.03.18 0 0 43407

Köszi a részletes infókat! Volt amiről nem tudtam.

 

De ne menj olyan mélyre vissza, mert ez nem poli-topik.

Az adósságkonszolidáció előzményeit vérmérséklet szerint lehetne ragozni...

 

Csatlakozom néhány hozzászólóhoz: a baj nem az, hogy Győr épül, hanem, hogy máshol nem...

A Modern Városok Program ezzel együtt is protekcionizmus.

 

Ha ismered a mondást: nincs olyan rakott szekér, amire még ne férne.

 

Szakmailag: ha személyforgalmi célja van, az világos.

De a teherforgalmat vinni az 1302 úton a 813-asra és a 14-es útra, az nincs rendben.

 

A 2x2 sávos híd mégis ezt vetíti előre.

Majd megszélesítik a Vámosi utat is?

 

Reménykedem, hogy a lakóövezeten keresztül nem akarnak teherforgalmat....

Előzmény: Herodes68 (43402)
Ijedos_ Creative Commons License 2019.03.18 0 0 43406

Szia!

 

A belinkelt kép teljes változatát be tudnád linkelni?

 

(érdekelne, hogy végülis melyik verzió lesz megvalósítva és pontosan merre fog menni az új úthálózat.)

Köszönöm.

Előzmény: Herodes68 (43402)
Herodes68 Creative Commons License 2019.03.18 0 0 43405

Igen ezt a megoldást hívják ferde kábelesnek.

Valóban szerintem a pozsonyi és a most épülő komáromi Duna-híd között

van valahol félúton.

Egyébként "vitám" nem veled van hanem azzal aki nehezményezi

ezt a fejlesztést Győrben különösen annak állami támogatását.

 

Annak tükrében azért kicsit visszatetsző, hogy önkormányzati forrásból, tehát

állami támogatás nélkül ekkora fesztávval nem gyakori a folyón átívelő hídak építése.

Ráadásul éppen Győr az a város amely épített már saját erőből

hidat a Mosoni-Dunára (Jedlik Ányos híd) persze sok-sok elmaradt

beruházás kárára.

Előzmény: Mash_bakter (43404)
Mash_bakter Creative Commons License 2019.03.18 0 0 43404

kicsit olyan mint a pozsonyi Duna híd.

azt hiszem ezt hívják ferde kábelesnek.

 

szerintem trizs77 semmi rosszat nem írt a hídról, az inkább én voltam

és nekem se az fáj, hogy épül Győrben valami, hanem az, hogy Pesten miért nem épül semmi ÚJ....

vagy mi érjük be a Puskás stadionnal?

 

Előzmény: Herodes68 (43403)
Herodes68 Creative Commons License 2019.03.18 0 0 43403

A híd látványterve ami még változhat.

Különösen annak fényében hogy a korábbi elképelésekkel szemben

nem 2x1 hanem 2x2 sávosként fog épülni.

 

A képen még a 2x1 sávos verzió látható:

 

 

 

Előzmény: trizs77 (43393)
Herodes68 Creative Commons License 2019.03.18 0 0 43402

A felvetésed nem csupán tévedésen alapul de alapvetően rosszindulatu is.

 

Egyrészt Győr Iparűzési adója tavaly valóban 23 Mrd körüli volt azonban

ebből az állam oktatás hozzájárulási szolidaritásként elvont 5,6 Mrd-t.

 

Másrészt miközben jó néhány megyei jogú városnak 20 Mrd fölötti

adósságot engedtek el pl. Debrecennek 28 Mrd-t Pécsnek 35 Mrd-t

addig Győr felhalmozott és aztán elengedett (átvállalt) adóssága 7,9 Mrd volt.

 

Harmadsorban ez a híd a Modern Városok program részeként épül majd.

Győrben a felkínált kívánságcsomag egyik eleme ez a híd lett.

 

 

Más városok, kinek mi volt a fontos sportcsarnokot, élményfürdőt gyorsforgalmi

szakaszt, intermodális csomópontot stb. kértek.

 

Negyedsorban az Audiban az éves beszámolójuk szerint 13 084 ember dolgozik.

Csak tavaly 777 fővel bővült a létszám

 

Ahogy Fradista Utazó írta:

"Egészen komolyan mondom, hogy az Audi győri gyára tesz annyit hozzá a magyar GDP-hez, ad annyi embernek munkát, fizet annyi adót, és fontos annyira a megtartása az ország számára, különösen most, amikor az Audi is strukturális átalakításokra készül, hogy ebben egy-két ilyen beruházás ne csak elfogadható, de egyenesen szükséges és elengedhetetlen legyen." 

 

Végül hogy teljesen elkeserítselek épülni fog egy öreg-duna 2x2 sávos híd is.

Ez most Dunaszerdahely felértékelődése miatt tudott bekerülni a győri 

MVP programba ráadásul nem helyi kezdeményezés.

Előzmény: Anytime (43397)
Mash_bakter Creative Commons License 2019.03.18 0 0 43401

engem az zavar, hogy itt miért nem épül? miért 2035-ben?

amikor a GDP 40%-a Pesten vagy  Pest megyében realizálódik?

mikor akarják mondjuk a Gubacsi hidat végre megcsinálni?

megvárják amíg leszakad?

 

Előzmény: Fradista Utazó (43398)
Anytime Creative Commons License 2019.03.18 0 0 43400

Hogy ebben az Audinak mi az előny, az is kérdéses.

https://www.google.com/maps/dir/47.706808,17.6553004/47.7378423,17.6617203/@47.7143311,17.6600942,5882m/data=!3m1!1e3!4m2!4m1!3e0

 

A munkába járók közül az arra lakóknak jó lehet,

de ezen a keskeny és viharvert úton döngetnének a kamionok Vámosszabadi felé?

 

 

Előzmény: Fradista Utazó (43398)
Landsmann_ Creative Commons License 2019.03.18 0 2 43399

Tudom,Dimelo ki van tiltva, de olvasni tudja a fórumot. H ajól emlékszek, ő kérte, hogy csináljak egy videót a 47-es főútról Derecske és Berettyóújfalu közötti részéről, hogyhogy alakult a forgalom az M4/M35 átadása óta. a videó elkészült, de tegnap este nem volt időm feltölteni a youtubera, de ma este megtörténik. A poént lelőve, nekem úgy tűnt, a személyforgalomban nem tapasztaltam csökkenést. Vasárnap délután lévén a teherforgalom gyérebb szokott lenni, az is volt. Az autópályán is talán 1-2 kamionnal találkoztam csak. Szóval este jön a film, szűk 10 perc lesz.

Fradista Utazó Creative Commons License 2019.03.18 0 2 43398

Ez a híd gyakorlatilag az Audinak épül. Részben nekik kedvező, részben az oda igyekvő forgalmat kiviszi Győrből. 

Gyakran írunk a vállalkozások megtelepülésének és az infrastruktúrának a kapcsolatáról. Egészen komolyan mondom, hogy az Audi győri gyára tesz annyit hozzá a magyar GDP-hez, ad annyi embernek munkát, fizet annyi adót, és fontos annyira a megtartása az ország számára, különösen most, amikor az Audi is strukturális átalakításokra készül, hogy ebben egy-két ilyen beruházás ne csak elfogadható, de egyenesen szükséges és elengedhetetlen legyen. 

 

Ebbe Budapest-vidék ellentétet látni, szerintem, tévedés. 

Előzmény: Mash_bakter (43395)
Anytime Creative Commons License 2019.03.18 0 1 43397

A protekcionizmus erős példája:

 

Győrnek 2017-ben 23 milliárd Ft iparűzési adó bevétele volt (Naná: főleg az Auditól)

 

Mégis állami forrásból lobbizták ki a városi úthálózatot javító beruházást.

 

Legalább szép lesz?

 

 

Előzmény: trizs77 (43393)
Fradista Utazó Creative Commons License 2019.03.18 0 0 43396

Ennél az útnál kis túlzással minden hibát elkövettek, amit lehet. Persze, amikor megépült (nem tudom pontosan, kb. 20-25 éve lehet), akkor nem feltétlenül számíthattak arra, ahogy később alakult, szóval most nem feltétlenül kritizálni szeretném az akkori döntéshozókat, nem ezért írom ezt, hanem inkább tanulságként. 

Előzmény: Mash_bakter (43394)
Mash_bakter Creative Commons License 2019.03.18 0 0 43395

és Pesten mikor épülnek végre hidak?

2035-ben???

 

és akkor ne írjak valami szaftosat, ami sem nem politikai, sem nem erősíti a vidék/Pest ellentétet

Előzmény: trizs77 (43393)
Mash_bakter Creative Commons License 2019.03.18 0 0 43394

itt mire gondolsz?

hogy nem szabad elkerülő mellé engedni települni cégeket?

vagy hogy ha egy 2*2 sávos szakasz bemegy egy körforgalomba, ami persze 1 sávos, akkor ez lesz a végeredmény?

Előzmény: Fradista Utazó (43391)
trizs77 Creative Commons License 2019.03.18 0 0 43393

2019. március. 18. 08:08 Közlekedés

 

Új, négysávos híd épül Győrben

 

szerző: hvg.hu 

 

Az észak-déli győri közlekedési főtengely hiányzó szakaszaként épül a híd a Mosoni-Dunán.

A beruházó NIF Zrt. közzétette a Győr belső keleti elkerülő útjára vonatkozó ajánlati felhívást. Az új nyomvonalon létrejövő, közel 3 kilométeres út az 1-es főút és a 14-es főút között teremt kapcsolatot a város jelentős részének elkerülésével.

 

Az elkerülő az 1-es főúttól az Ipar utca meghosszabbításaként indul. A belső keleti elkerülő az 1-es főút és az új Bácsai út közötti 1,27 kilométeren négysávos útként jön létre, így az új Duna-híd is négy sávot kap – írja a magyarepitok.hu.

 

Az új Bácsai út és a 14-es főút között kétsávos utat alakítanak ki. Az Ipar utca és az 1-es főút csomópontjában jelzőlámpás turbó körforgalom jön létre, ugyanakkor a Bácsai úti csomópont és a 14-es főút csomópontja is körforgalmat kap.

 

A Mosoni-Dunán egy másik híd is épül miután Győr 813-as külső elkerülőjét meghosszabbítják, a 14-es főúttól egészen a 85-ös főútig nyújtva az elkerülőt.

Mash_bakter Creative Commons License 2019.03.18 0 0 43392

Hát ma, hétfő reggel nem néz ki jól a környék...

 

Előzmény: gw (43388)
Fradista Utazó Creative Commons License 2019.03.18 0 0 43391

Az 51 dunaharszti elkerülőjét be kellene tenni a vonatkozó tankönyvekbe, mint elrettentő példa. EmPet fórumtársunk már korábban is írt róla. Láttunk hasinlót más máshol is (pl. Székesfehérvár), de ez egy vegytiszta példája annak, ahogy nem szabad csinálni. 

 

(Az M0-M51-51 csomópont is bonyolultabb a szükségesnél, de az nem a semmiből épült, és a mostani kialakítását a korábbi adottságok jelentősn befolyásolták). 

Előzmény: Mash_bakter (43389)
Mash_bakter Creative Commons License 2019.03.18 0 1 43390

örömteli hír:

 

https://magyarepitok.hu/utepites/2019/03/13-ev-utan-elkeszul-a-gyongyosi-elkerulo-masodik-uteme

 

az előzmény : Térség: Kékes Online -2017 / 12 / 11

http://kekesonline.hu/2017/12/11/kormanyzati-dontes-szuletett-megepul-gyongyosi-elkerulo-ut-exkluziv-gyorsinterju/

 

Tök fura, hogy most éppen a választások előtt lesz újra közbeszéd témája

 

Mash_bakter Creative Commons License 2019.03.17 0 0 43389

mert épül oda valami gyár, aminek kell lejáró

és nem akartak még egy lámpásat csinálni, inkább csináltak körforgót

erről írtam a minap, hogy a kanyarban épül valami

Előzmény: gw (43388)
gw Creative Commons License 2019.03.17 0 0 43388

Nem, Dunaharasztinál az MAN mellett.

Előzmény: Mash_bakter (43386)
Anytime Creative Commons License 2019.03.17 0 1 43387

Vannak elrettentő példák:

 

51-54. utak összekötése (M9) STOP

4. főút elkerülő Fegyvernek     STOP

42. főút elkerülő Püspökladány  STOP

M4 Abony - TISZA-híd  - Törökszentmiklós  STOP

26. Sajószentpéter elkerülő???

53. Kiskunhalas elkerülő?

54. Soltvadkert  elkerülő?

M0 - Nyugat......

 

Odaát: A3 Margitta - Berettyószéplak  STOP

 

CRO     A5  Eszék - Ivándárda ???

De írhatunk az osztrák S1 Lobau alagútjáról,

vagy a szlovák D1 Dubna Skala alagútjáról is.

 

Ezek megvalósulása a végtelenségben...

Előzmény: troglodita (43382)
Mash_bakter Creative Commons License 2019.03.17 0 0 43386

Milyen körforgalom ra gondolsz???

Délegyháza felé?!?

Ott rengetegen haltak meg azért építették oda pár éve

Előzmény: gw (43384)
Mash_bakter Creative Commons License 2019.03.17 0 0 43385

Többször linkeltem.

A kozgep nem nyerhetett

Több 100 millioval dragabb Strabag nyert

Előzmény: gw (43383)
gw Creative Commons License 2019.03.17 0 0 43384

Csak hétfőn extragáz az 51-es torkolat, amúgy nem rossz, mint amilyennek lefested. De 2 sáv helyett inkább körforgalmat építenek rá egy alig használt csomópontban, miközben s másikban, ahol havonta több baleset van és többszörös forgalom, oda minek.

Előzmény: trizs77 (43366)
gw Creative Commons License 2019.03.17 0 0 43383

Budapest, Grassalkovich-Ócsai út közti felüljáró 5 hónap helyett másfél év, csak 3x írták át a táblát. A költségeket nem ismerem, de biztos nem maradt az eredeti keretben.

Előzmény: troglodita (43382)
troglodita Creative Commons License 2019.03.17 0 0 43382

Itthon szerintem be szokták a határidőket tartani, cserébe a költségek tudnak igen rugalmasan alakulni... Romániában evvel szemben a költségek alacsonyak és merevek, cserébe az idő dimenzió van gumiból. Úgy látszik, ez a szisztéma valahol el kell veszítse a merevségét, máskülönben nem működik ;-)))

Előzmény: Anytime (43380)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!