Azokon a pesti utakon meg lehet nézni a 4-es forgalmát Budapest és Karcag között. Gondolom, nemigen vállakozna senki a forgalom számláláésra. :D Na, ott lenne mit számolni, strigulázni.
A videó sebességének lassítáésára van lehetőúség a youtubeon. A bveállításoknál a videó alatt lehet módosítani a sebességet. A láétási viszonyok nem voltak különösebben roisszak. Kicsit párás volt a levegő, a nap nem sütött. MÉg mindig jobb, mint a visszafelé úton mikor végig a pofámba süt a nap, olyan alacsonyan, hogy anapellenző már nem takar. :)
Mikor tavalyelőtt Petre mentem, az oda és visszaút között mindössze másfél perc volt a menetidő különbség. :) Ezek a videók is fent vannak a youtube csatornámon. Azokat 5-szörös sebességgel tettem fel, mert azért 3,5 óra az már hosszú lenne végig nézni. :)
Kiegészítés, nem a 4-esig tart az M35 új szakasza, hanem a 481-es útig. (mikepáércsi, reptéri leágazás) Azt egy évvel korábban adták át.
Ami a teherforgalmat illeti a legnagyobb kerdes az hogy mikor lesz Romania schengeni orszag. Ezen mulik az hogy nyiltan M4-A3as utvonalon a teherforgalom atduboroghessen. Lehet ez hamarabb bekovetkezik mint az M4 vagy A3 hianyzo szakasza. S jelenleg erre kene gyurjon mindket orszag, es Magyarorszag alljon a roman ugy melle es a magyar poltikum hangosztassa a csatlakozas fontossagat. A RO allam eleg jol felzarkozott mostansag, a fizuk es hitelek, es fogyasztas is egesz normalisan mukodik. Mar kezdenek bizonyos dolgok RO-ban dragabbak lenni mint Magyarorszagon.
Betettem egy uj terkepet, ezen rajta a bekoto ut a nagyvaradi elkerulobe. Ami aranylag jol keszulget mert a nagyvaradi polgarmester erti magat, mar szinte szinte meg is tudjak hirdetni az epitkezesi kozbeszerzest. Elkeszitettek minden dolgot, es jogtisztan leadtak a terveket, a nyomvonalat Bukarestnek, most rajtuk a sor hogy elinditsak az epitkezesi beruhazast, a csomo burokraciat igenylo terhet helyileg megoldottak.
Jelenleg Szekelyfoldrol is a lenti A1-esen menni es M5sel folytatni neha elonyosebb mint az A3-as, de ha elkeszul az M4 orszagmenti es A3-asokbol par szakasz akkor varhato hogy 30-40 perccel rovidul eszakon a menetido. Delen is rovidul iden a menetido amikor Deva menten 43km-et elkeszitenek, kb 20 percet prognosztizalnak. Szoval a matek folyton fog valtozni.
Tavaly az e-útdíj rendszerben a 3,5 tonna feletti tehergépjárművek úthasználatából bruttó 234 milliárd forint bevétel folyt be, ennek 52 százalékát külföldiek fizették.
A 3,5 tonna alatti járművekre, döntően a személyautókra 14,5 millió darab e-matricát vásároltak az autósok bruttó 81 milliárd forint értékben. A pótdíjakból 7 milliárd forint folyt be tavaly.
a 3,5 tonna feletti, külföldi tehergépjárművek 40 százaléka román felségjelű volt, tőlük származott a legtöbb, 48 milliárd forint bevétel.
A lengyel fuvarozók 16 milliárd, a bolgárok 11 milliárd, a szlovákok 10 milliárd, a szerbek pedig 7 milliárd forintot fizettek be.
A 121 milliárdból 48-at a románok, 44-et a felsorolt többi ország és
csupán 29 milliárdot fizettek más országok kamionjai után
(A török, balti, ukrán tranzit, valamint egész nyugat-Európa)
És mi épül?
A "nélkülözhetetlen" M35 után M15, M2, M30 a lengyel-szlovák tranzitnak 26 milliárd bevételre
M70, M44, M4 (félútig) a román - bolgár tranzitnak. 59 milliárd bevételre
M85, M76, (nem)67, (nem)83 a töredéknek.
A Célforgalmi Felmérés szerint a román határok teherforgalma 6800 tgk/nap
benne Ártándnál 2595 tgk/nap, ebből 1500 halad a 4. főút felé.
Tehát a 4-42. főúton az E-útdíj (180 km) mintegy 6 milliárd Ft, ebből lesz ősztől kb.50 %-kal több bevétel.
és még a matricadíjak.
Még boncolgathatnánk, de ezek "nem érvek" az ITM asztalán...
Még feltöltés alatt van, kb 1 óra múlva elérhető. A felvételen látható dátum évszáma sajnos helytelenül lett beállítva, az 2019 lenne természetesen. A többi adat stimmel.
Hát az M4 a maga hiányzó 120 km-ével azért nem lenne egy nagy was ist das, ha egyszer komolyan nekiállnának. De az A3 is elég nagy részen el van kezdve Bihar és Szilágy megyében, szóval azt sem lenne épp olyan nagy ördöngösség összehozni. Mondjuk a Meszes-hegység nem piskóta, az egyszer biztos...
Mindenképp nagy élmény lesz a túloldalon is: kilukadni a román 19-esen és aztán átverekedni magadat Bihar falucskán, meg utána ügyesen elkerülni a nagyváradi elkerülőt...
Tegnap sikerült a Cinkotai úton járnom. Eddig se volt jó állapotban, de amit tegnap láttam, az döbbenet. Nem egyszerűen nyomvályús, hanem minden lehetséges módon hullámos. Több helyen láttam, hogy az arra járó kocsiknak egy-egy alkatrésze (futómű, alváz) leérhetett és belekarmolt a tarajok tetejébe. Nekem ez már a balesetveszélyes, járhatatlan kategória; az illetékes szervnek úgy tűnik, még belefér.
Tudomásom szerint a kamionok beléptetési pontja -az ezzel összefüggő infrastrukturával- marad Biharkeresztesnél....Tehát "csak néhány kilométert kellene dél felé kerülniük az Erdélyből jövőknek, (a váradi kamiontelepekből indulóknak eleve ez a startjuk) aztán felmenni 10 km-t az M4 végpontjára, eljutni Gáborjánig/M4/47-es kereszteződéséig; majd a folyamatos kiépülés miatt a mostaninál is vonzóbb M4 miatt ezeknél visszatérni a 42-esre - az M47 ugyebár, ha lesz belőle valami - nem Berettyóújfalu nyugati elkerülőjeként épül meg...Ezek után ki az , aki nem marad a 42-esen??? Emberek, mi nagyon féltjük az M4-M35-öt: direkt úgy építjük, hogy minél kevesebben használják....
1. Jelenleg mar egy resze zajlik a kornyezetvedelmi engedely kozvitajanak, ahogy lejar ki lehet bocsatani a kornyezetvedelmi.
Most valaki megkerdezheti milyen tervek alapjan keszult ezt. Azt beszelik mar vannak tervek amik alapjan a kornyezetvedelmit el tudtak inditani. A vegleges epitesi tervek nem fogjak modositani a megoldason ami a megvalosithatosagi tanulmanyban vannak. Szoval nekem sem tiszta de ezek szerint a a megvalosithatosagi alapjan kervenyeztek a kornyezetvedelmit.
2. A tervet az Utugy jova kell hagyja. Ez valoszinu aprilisra varhato, ha mindig az utolso hataridot tartjuk. Hamarabb is lehetne.
3. A kornyezetvedelmi es a tervvel a kezunkben kiallithato az epitkezesi engedely.
4. Bibi akkor lehet ha uj kisajatitasokra van szukseg, es az meg nincs kesz, ezt a kozponti kormany kell jovahagyja +3 honapot tesz ra.
4. Amint megvan az epitkezesi engedely meg rogton nem, de amint megkaptak a konzultans mernoktol a teljes terep atadasat indulhat nagyban a melo.
Epitkezesi engedely nelku, tudnak bizonyos dolgokat vegezni, pl. munkatelepeket elokesziteni, nyersanyag raktarakat kialakitani, nyomvonalon levo foldmunka eltakaritast, ott ahol mar kivan sajatitva a terulet. De nem tudnak semmit rahordani, csak elhordani. Azaz max latunk 1 meter elhordast kulombozo fazisokban.
A kormanynak erdekeltsege, hogy ez a munkatelep TELJESEN atadodjon, es minden engedelyt megadjanak, szoval meglepetes is lehet, hogy hamarabb elintezodnek a dolgok, de en munkagepet meg aprilisban nem, valamikor majus-juniusban ha varok - realisan gondolkozva.
Ebből a mondatból csak annyi derül ki: majd-egyszer-ha...
Ausztriába a jövőben csak a nickelsdorf-hegyeshalmi autópálya-átkelőn, valamint az S31-es és az S7-es gyorsforgalmi utak majdan megépülő határcsatlakozásánál léphetnének be a nemzetközi teherforgalmat bonyolító, 7,5 tonnánál nehezebb kamionok - áll a tervezetben.
A 70-es, 80-as, 90-es években miért nem voltak ilyen aggályaik, amikor a jelenlegi hálózatot építették?
A para 2004-ben állt be, amikor az EU-bővítés miatt rázúdult a tranzit Burgenlandra is.
De 12 év késéssel mégiscsak bővítették az A5-öt Csehország felé, ami egyre csábítóbb a tranzitnak,
a forgalomnövekedést a LOBAU alagút hiányában Bécs durván szenvedi el.
Ehhez képest nagyon álságos ez a nimbysta lokálpolitikai szövegelés.