Azt szeretném megkérdezni, hogy van-e valahol olyan összefoglalása az infóknak az M4-esnek az M35-határ szakaszát, illetve főleg a romániai folytatását nézve, hogy: 1: mikor várható a mi szakaszunk megépítése 2: mikorra várható a román csatlokozás 3: rendelkezünk-e vészforgatókönyvvel a román csúszás esetére (vagyis tervezünk-e 47-es-M4-es bekötőutat-ha már sikerült ilyen északra elvinni az M4-est:-( )
Az ilyen új mederbe tereléseknél csak az a gond, hogy ha jön az árvíz, akkor a víz visszavágyik a régi mederbe, azaz akár tömegkatasztrófát is okozhat. egészen addig müködik a dolog, míg nem jön egy hatalmas zuhé. Drezdában a Weißeritzet egy éles kanyarral kivezették a városközpontból, aminek az lett a következménye, hogy többször elöntötte a belvárost, miután "megtalálta" a régi medrét. Legutóbb 2002-ben, annyira, hogy a drezdai föpályaudvart, ami 4 km-re van az Elbától, árvíz miatt le kellett zárni... Szóval, csak óvatosan azzal a folyóeltereléssel.
Hogy kedvenc témámat behozzam, a széles gyűjtőterületű M3 (M30-M35) összes kamionja sem okoz gondot ma még.
Ám ha elkészülne az M4, egyszer valaha, akkor még annyi kamion sem jár majd Hatvannál, mint most.
Addig viszont elképzelhető, hogy az M4-es kényszerített kamionok-ha lesz a végéhez csatlakozás (:-)), ha már rajta vannak, akkor inkább mennek tovább az M35-ösön, mint hogy visszatérjenek a zsúfolt 4-esre. Arra az x évre, amíg el nem ér Pest felől az M4-es......
Dimelo kicsit más metódussal számolt, mint én, és még alacsonyabb adatokat kapott, mint én. Mindazonáltal, még amit én számoltam, az is csak erős túlzással nevezhető jelentősnek. Bár azt elismerem, ha az ablakod előtt megy el, akkor mások lesznek a fogalmaid, és napi kétszáz kamiont is soknak fogsz érezni, ill. egy 1+1 sávos úton, hegyvidéken, ahol szinte lehetetlen előzni, ott tényleg már napi ötszáz teherautó is érezhetően lelassítja a forgalmat.
De amúgy sem az országban másutt megjelenő forgalmi áramlatokhoz képest nem nevezhető jelentősnek, de még erősnek sem, sem a nevezett utakon nem okoz egyáltalán kapacitásproblémákat.
Azért kérdeztem, mert olvtársunk tartott attól, hogy a Parassa pusztai kamion forgalmat átterelik az új 21-es (2x2 sávos útra) , ami elkerüli Starjánt és nem Somoskőnél hanem Karancsberény fölött lép ki, akkor az M3, Hatvan-Gödöllő szakaszán, nagyon megnő a kamion forgalom
1. Ahol épül (33. út Kismacs), ott már 12 éve van autópálya.
2. A folytatásnak (M35-M4), ehhez annyi köze van, hogy mire trailerek szállítani kezdik Románia felé a BMW-ket, akkor a határig lesz 2x2,
de hogy Romániában mikor ér össze az A3, az nem gondolom, hogy olyan "hamar" lesz.
3. Ha a dolgozók munkába járásához kellene az autópálya, akkor jaj szegény Esztergom... (És mi van a H.szoboszlóról, vagy Nyíradonyból, Hajdúhadházról bejárókkal?)
4. Már 2 éve épül az M35-M4, az a kormány blöffje és kockáztatása volt, hogy a haveroknak előleget adott, úgy, hogy az EU még nem szavazta meg a forrást.
5. Ha a repülőtér lenne a perdöntő, azt elfogadom, de ahhoz sem kellett autópálya, (mert már működött előtte is) csak jó, hogy van 481.
Végül: a hangzatos címet csak helyes szórendbe kellett volna tenni.
Valahogy így: Az autópálya mellé új autógyárat is kap Debrecen.
és most mondja bárki is, hogy hasogatom a szőrszálakat...