Keresés

Részletes keresés

puntooo Creative Commons License 2018.08.09 0 0 40652

Te még új visszakötést is szeretnél?

 

Szeretni nem szeretném, de esetleg évekig nem használhatjuk ki az M4-esünket. Mit csinálunk akkor?  

Előzmény: dimelo (40647)
dimelo Creative Commons License 2018.08.09 0 0 40651

Kapcsolódó:

 

http://www.haon.hu/valtozott-a-keresztmetszet-at-kell-terveztetni-az-utat/3946141

 

Változott???

 

Megváltoztatták!

Ezért csak ketyeg az óra és pörög az infláció.

Mire bármi megépülne többe fog kerülni a 20 m-es 2x2 sáv, mint a 26,60-as autópálya.

 

Az M4 lesz az az út, ahol a forgalom durva, de 3 féle műszaki paraméterrel jön létre. (Ökörh*gyozás szerű nyomvonalon)

 

Lehet, hogy mire a BMW gyártósor elindul, még áttervezik egyszer???

Ha léteznek felsőbb érdekek és egyéb szempontok...

Előzmény: puntooo (40645)
dimelo Creative Commons License 2018.08.09 0 0 40650

Mosolygok... Már 10 évvel ezelőtt is ilyen cikkek születtek.

 

Beszéljünk róla 2022-ben... ha elkészült.

Előzmény: adiaboli (40649)
adiaboli Creative Commons License 2018.08.09 0 0 40649
adiaboli Creative Commons License 2018.08.09 0 0 40648

A jelenlegi állapot szerint:                1. 2020. január 31.            2. nem tudjuk               3. nincs

Előzmény: puntooo (40645)
dimelo Creative Commons License 2018.08.09 0 0 40647

Erre mondtam már 10 éve, az akkori államtitkárnak, hogy a határmetszéspont hibás.

Az lenne a gyalázat, ha vissza kellene menni Ártándhoz, mellékutakon.

 

Te még új visszakötést is szeretnél?

 

Nagylaknál is káosz van, pedig ott van román ap. folytatás.

 

Az alkalmatlan kormányzók így vesztik el a közbizalmat...

Előzmény: puntooo (40646)
puntooo Creative Commons License 2018.08.09 0 0 40646

vagyis tervezünk-e 47-es-M4-es bekötőutat= (természetesen) 42-es- M4-es bekötőutat

Előzmény: puntooo (40645)
puntooo Creative Commons License 2018.08.08 0 0 40645

Azt szeretném megkérdezni, hogy van-e valahol olyan összefoglalása az infóknak az M4-esnek az M35-határ szakaszát, illetve főleg a romániai folytatását nézve, hogy: 1: mikor várható a mi szakaszunk megépítése 2: mikorra várható a román csatlokozás 3: rendelkezünk-e vészforgatókönyvvel a román csúszás esetére (vagyis tervezünk-e 47-es-M4-es bekötőutat-ha már sikerült ilyen északra elvinni az M4-est:-( )  

dimelo Creative Commons License 2018.08.08 0 0 40644

...és ,ég sok-sok mérnöki tényező...

 

Vasvári Pál ennek ellenére szépen szabályozta a Tiszát, például.

 

De ha az ilyen problémákat nem képesek a román mérnökök megoldani, helyette

több millió m3 sziklát vájkálnak, akkor az idő pénz és óriási beruházási veszteség!!!

 

Lásd: BMW, pedig Déva és Lugos is reménykedett...

 

https://privatbankar.hu/vallalat/orbanek-voros-szonyege-emiatt-jott-debrecenbe-a-bmw-320619

 

A befektetőknek fontos, hogy "Magyarország nagyon jól össze van kötve a Nyugattal”idézte a Deutsche Welle egy osztrák gazdasági elemzőintézet,

a Wiener Institut für internationale Wirtschaftsvergleiche szakértőjét...

 

Ja, minden szentnek maga fele hajlik a keze...

Még ha az egyik görbébb, a másik hosszabb, akkor is!

 

Az egyéb tényezőkről a cikkben...

Előzmény: GOLAZ111 (40642)
GOLAZ111 Creative Commons License 2018.08.08 0 0 40643

Elég durva, és volt másodlagos robbanás is.

Előzmény: Fradista Utazó (40641)
GOLAZ111 Creative Commons License 2018.08.08 -1 0 40642

A Föld mágnesessége is hat a folyókra, nem olyan egyszerű.

Előzmény: dimelo (40639)
Fradista Utazó Creative Commons License 2018.08.06 0 1 40641

Hát, itt egy darabig le lesz zárva az autópálya, sokáig fog tartani a helyreállítás...

https://youtu.be/xQsYL0LOTQU

M tiszteletes Creative Commons License 2018.08.06 0 0 40640

na most néztem az Eurosport2-ön a lengyel kört és a vadi új autópályán vitték őket...

dimelo Creative Commons License 2018.08.06 0 0 40639

A mérnökök dolga...

 

Elég nagy vízierőműveket építettek már világszerte.

Támfal és mederkiképzés kérdése.

 

A Maros nem lehet olyan bonyolult.

Biztosan mérlegeltek, de rosszul döntöttek.

Előzmény: van_Persil (40638)
van_Persil Creative Commons License 2018.08.06 -21 0 40638

Az ilyen új mederbe tereléseknél csak az a gond, hogy ha jön az árvíz, akkor a víz visszavágyik a régi mederbe, azaz akár tömegkatasztrófát is okozhat. egészen addig müködik a dolog, míg nem jön egy hatalmas zuhé. Drezdában a Weißeritzet egy éles kanyarral kivezették a városközpontból, aminek az lett a következménye, hogy többször elöntötte a belvárost, miután "megtalálta" a régi medrét. Legutóbb 2002-ben, annyira, hogy a drezdai föpályaudvart, ami 4 km-re van az Elbától, árvíz miatt le kellett zárni... Szóval, csak óvatosan azzal a folyóeltereléssel.

Előzmény: dimelo (40636)
troglodita Creative Commons License 2018.08.06 0 0 40637

Aranyosgyéres-Marosvásárhely sem úgy néz ki, mint ami 2020 előtt elkészülne, aztán a m-vásárhelyi elkerülőről ne is beszéljünk...

Előzmény: dimelo (40636)
dimelo Creative Commons License 2018.08.06 0 0 40636

A kalapod a helyén maradhat...

 

Hihetetlen az a tökölés, ami a Denevér-dombnál (hegynél?) látható.

 

Egyszerűbb lett volna a Marost 700-800 méteren új mederbe terelni 60 méterrel dél felé,

úgy elfért volna a 2x2 sáv a rég út mellett, rövidebb híddal.

 

https://www.google.com/maps/dir/45.9260839,22.869362/45.9288621,22.8572358/@45.9272631,22.8580085,3039m/data=!3m1!1e3!4m2!4m1!3e0

 

Olcsóbb, gyorsabb, Bat-hill érintetlen marad...

Előzmény: troglodita (40634)
dimelo Creative Commons License 2018.08.06 0 0 40635

A végkövetkeztetés egy irányba mutat. Nekem ez megnyugtató:)

 

A relatív érzet és az objektív kapacitásadat közül az utóbbit tartom lényegesnek...(A fejlesztéspolitika kevésbé...)

ha 30-300 napos méréseken alapul és nem felszorzásokon, amelyeket 1-2-3 napos 12 órás strigulázások előztek meg.

 

Nagyon súlyos probléma, hogy a számláló automaták nem mindegyike képes szétválasztani a járműtipusokat.

A ritka "kiegészítő" kézi mérésekkel nagyokat lehet tévedni, ha nem megbízható a "strigulás".

 

Kevés és sok esetben hibás adatból felszorzott számsorok jellemzik az adatbázist.

Bár évről-évre bővül a mérőhelyek száma, de a többi mérőhely a múlt hibáit továbbra is magával vonszolja...

Előzmény: Fradista Utazó (40631)
troglodita Creative Commons License 2018.08.06 0 0 40634

Azért én nagyon-nagyon emelném a kalapomat, ha a Marossolymos-Marosillye szakasz idén elkészülne... Inkább 2019 lesz az is, az A10 meg 2020...

Előzmény: adiaboli (40617)
puntooo Creative Commons License 2018.08.06 0 0 40633

egy 1+1 sávos úton, hegyvidéken, ahol szinte lehetetlen előzni, ott tényleg már napi ötszáz teherautó is érezhetően lelassítja a forgalmat.

 

Pláne, hogy hozzáadódnak ehhez a buszok, a traktorok, és az okkal-ok nélkül cammogó személygépkocsik:-)  

Előzmény: Fradista Utazó (40631)
puntooo Creative Commons License 2018.08.06 -1 0 40632

Hogy kedvenc témámat behozzam, a széles gyűjtőterületű M3 (M30-M35) összes kamionja sem okoz gondot ma még.

Ám ha elkészülne az M4, egyszer valaha, akkor még annyi kamion sem jár majd Hatvannál, mint most.

 

Addig viszont elképzelhető, hogy az M4-es kényszerített kamionok-ha lesz a végéhez csatlakozás (:-)), ha már rajta vannak, akkor inkább mennek tovább az M35-ösön, mint hogy visszatérjenek a zsúfolt 4-esre. Arra az x évre, amíg el nem ér Pest felől az M4-es......

  

Előzmény: dimelo (40630)
Fradista Utazó Creative Commons License 2018.08.05 0 0 40631

Dimelo kicsit más metódussal számolt, mint én, és még alacsonyabb adatokat kapott, mint én. Mindazonáltal, még amit én számoltam, az is csak erős túlzással nevezhető jelentősnek. Bár azt elismerem, ha az ablakod előtt megy el, akkor mások lesznek a fogalmaid, és napi kétszáz kamiont is soknak fogsz érezni, ill. egy 1+1 sávos úton, hegyvidéken, ahol szinte lehetetlen előzni, ott tényleg már napi ötszáz teherautó is érezhetően lelassítja a forgalmat. 

De amúgy sem az országban másutt megjelenő forgalmi áramlatokhoz képest nem nevezhető jelentősnek, de még erősnek sem, sem a nevezett utakon nem okoz egyáltalán kapacitásproblémákat. 

Előzmény: trizs77 (40627)
dimelo Creative Commons License 2018.08.05 0 0 40630

Igyekeztem utánaolvasni a heti témáknak, úgy látom abban egyetérthetünk: az aggodalom alaptalan.

 

Hogy kedvenc témámat behozzam, a széles gyűjtőterületű M3 (M30-M35) összes kamionja sem okoz gondot ma még.

Ám ha elkészülne az M4, egyszer valaha, akkor még annyi kamion sem jár majd Hatvannál, mint most.

 

Persze van új távlat is: M0-Ny.(2030???)

Az nehezen kiszámítható, de a Kassa - Lemberg irányból, nem Losonc-Zólyom miatt.

Előzmény: trizs77 (40629)
trizs77 Creative Commons License 2018.08.05 0 0 40629

Azért kérdeztem, mert olvtársunk tartott attól, hogy a Parassa pusztai kamion forgalmat átterelik az új 21-es (2x2 sávos útra) , ami elkerüli Starjánt és nem Somoskőnél hanem Karancsberény fölött lép ki, akkor az M3, Hatvan-Gödöllő szakaszán,  nagyon megnő a kamion forgalom

Előzmény: dimelo (40628)
dimelo Creative Commons License 2018.08.05 0 0 40628

Parassánál 550 db,

de sajna ez felszorzott adat, inkább valós a 650.

 

Mindenesetre 3:1 az arány.

 

Egyébként ez is molyfing, az 1200 - 1500 szgk+ktgk-val.

 

Előzmény: trizs77 (40627)
trizs77 Creative Commons License 2018.08.05 0 0 40627

A kérdésre tehát :

 

 - Parassánál napi 650 kamion a ki+be lépő ?

 - Somoskőnél napi 214 kamion a ki+belépő ?

 

Jól olvastam?

 

 

dimelo Creative Commons License 2018.08.05 0 0 40626

Miután a dilemma 2 vs. 21. út (R3 vs. R2) így a 21. úr Somoskő Oh. forgalma még ide kívánkozik:

 

12       1985 2336  279 1446 192   8   0    38 15 12 214

 

A domborzat befolyásolja a döntést. Ez sem egy autópálya igény...

 

A B.pesttől távolabbi R2  a szlovákoknál már "majdnem" kész.

Belekerülne 8-10 évbe itt is, ott is.

 

A 66. út Ipolysági nyomvonal 20 évbe...

 

De évekkel korábban már ezt a témát is megrágcsáltuk...

Előzmény: dimelo (40625)
dimelo Creative Commons License 2018.08.05 0 0 40625

Olvasom "felkérésedet":)

 

A 2. főút forgalmi adatai olyan mértékben inkoherensek, hogy nem vonnék le belőle messzemenő következtetéseket.

 

4004   11983 13895 1550 9041 1163 140   1 122 526   93   809   Szendehely
3501     8635 11130 1487 5544 1379  179   0 169   65 102  1150   Rétság Ipari Park
3019   11515 13551 1358 8036 1729  251 25 162   45   88  1063   Rétság
14002 10292 12700  1369 7085 1479 227 23 164  39   87  1079   Rétság után 22. körf. -ig
8015     4816   7038  1465  2509   750   19    3 347 132 127  842   Borsosberény
8016     4209   5631    925  2407   642  164   0   48   38   81 758   Nagyoroszi
3020    3013  4301      777 1744   357    88   0   49   33   45 650   Drégelypalánk
8017     3331  5082    1055 1670   431 116   5   30    47 126 852   Hont
2           2020  3217      749 1082   117   44   9     1  153   44 550   Parassapuszta

 

A 22. körforgónál jelentős forgalma van a 2115 útnak is (Bánk)

Parassánál számít az 1201. út is.

 

A felszorzott adatok erősen "eltévedtek".

Egy elfogadható kompromisszum: A Vácot elhagyó 809 db nyerges Rétságnál duzzad 1079-re,

de a 22. és 2115. ebből elvisz.

Marad Dr.palánknál 650 és átlép: 550 db nyerges

 

Összes teher 1550-ből 749 db az átlépő.

 

Tehát Rétság-ig helyzet van, azután nagyon nincs...

Előzmény: trizs77 (40612)
dimelo Creative Commons License 2018.08.05 0 0 40624

Köszönöm kérdésedet: láttam!

 

Azért meghatódva nem vagyok. 2023 még nagyon messze van.

 

Ezügyben a legdurvább csúsztatást éppen az Index követte el ezzel a címmel:

https://index.hu/gazdasag/2018/08/03/berettyoujfalu_debrecen_autopalya/

 

Autógyár mellé új autópályát is kap Debrecen

 

A minimum szakmaiság elvárásait illene betartani.

1. Ahol épül (33. út Kismacs), ott már 12 éve van autópálya.

2. A folytatásnak (M35-M4), ehhez annyi köze van, hogy mire trailerek szállítani kezdik Románia felé a BMW-ket, akkor a határig lesz 2x2,

de hogy Romániában mikor ér össze az A3, az nem gondolom, hogy olyan "hamar" lesz.

3. Ha a dolgozók munkába járásához kellene az autópálya, akkor jaj szegény Esztergom... (És mi van a H.szoboszlóról, vagy Nyíradonyból, Hajdúhadházról bejárókkal?)

4. Már 2 éve épül az M35-M4, az a kormány blöffje és kockáztatása volt, hogy a haveroknak előleget adott, úgy, hogy az EU még nem szavazta meg a forrást.

5. Ha a repülőtér lenne a perdöntő, azt elfogadom, de ahhoz sem kellett autópálya, (mert már működött előtte is) csak jó, hogy van 481.

 

Végül: a hangzatos címet csak helyes szórendbe kellett volna tenni.

Valahogy így: Az autópálya mellé új autógyárat is kap Debrecen.

 

és most mondja bárki is, hogy hasogatom a szőrszálakat...

Előzmény: M tiszteletes (40567)
kamant Creative Commons License 2018.08.05 0 1 40623

Még június eleji képek (akkor elmaradt, hogy feltöltsem):

Fenékpusztánál a 76-os mellett

 

Balatonszentgyörgyön, a holládi út eleje

Előzmény: adiaboli (40621)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!