Előfordult-e már valakivel a valóságban, hogy egy klíma szerviz megtagadta a garanciát arra való hivatkozással, hogy a kábel végéről le lett vágva a dugó és a berendezés közvetlenül lett bekötve?
Bíróság valószínűleg két perc alatt elmeszelné a szervizt, ha ilyen mondvacsinált indokkal próbálna kibújni a garanciális kötelezettség alól.
Ha nagyon aszimmetrikus a terhelés eloszlása a fázisokon, akkor a hibás feszültség 230V helyett valóban elérheti a 400 V-ot.
Családi házaknál nem ritka az erős aszimmetria: pl a három fázisból az egyik fázison van az összes dugalj, a másik fázison van az összes világítás (az izzók 3 wattos led-ekre lecserélve, hogy ne legyem magas a villanycszámla :) a harmadik fázison meg még soha nem folyt áram amióta a házat 20 éve megépítették. Ilyen az, amikor a tulaj ért a villanyszereléshez: nem dob ki pénzt szakemberre :)
Köszönöm szépen a válaszokat légkondi ügyben. A típus MDV RAF-035A-SP, de sehol nem látok amper értékeket, csak energiaosztályt. A 2.5-es vezeték elfér a padláson, gégecső meg nem annyira drága, behúzom magam és a szakinak csak be kell kötnie (sajna ma annak is örülhetek, ha kijön záros határidőn belül).
Mellekeltem egy kepet, arrol szeretnem megtudni, hogy micsoda.
A haz, es a villanyszekreny egy resze 1980ban epult, csomo regi technika, es van ez, amirol nem tudom, hogy micsoda. Van 3 fazis, 3x16 Amper. Amikor szepen sorban kapcsolgatom fel, akkor annal, amelyiken hutok vannak, ennel a cuccnal keletkezik egy kis szikra, majd abbamarad. Eszrevettem, hogy idonkent melegszik, de nem nagyon. Szedszedtem, megdrotkefeztem minden reszet, osszeraktam, azota ritkabban szikrazok a fazisok felkapcsolasakor...
"Üzemi áramfelvétel Hűtés A 4.9A(2.1-6.9) Fűtés A 6.0A(2.2-7.2)"
Fűtés üzemmódban a 6Amper az gondolom az átlag, a maximum a 7,2A az 1660w az úgy pont belefér az 1,5mm2-be. Szóval az állandó áramfelvétel kissebb, szóval akkor elegendő az 1,5mm2.
Bár én személy szerint akkor is 2,5mm2 kábel használnék.
"4-est valószínűleg be se tudsz kötni a sorkapcsába."
Ebben igazad lehet, de a legtöbb modelnél önött villásdugó van és a sorkapocsig csak a garancia elvesztésével tudsz eljutni. A saját 1m hosszú vezetéke szerinem is 1,5-2,5mm2.
A 4-es vezeték a távolság+fogyasztás miatt motorikus fogyasztóknál megengedett feszültségesés alapján számított keresztmetszet.
Pontos típus hiányában csak következtetni lehet. Elég lehet a 1,5-es vezeték (jó lenne tudni mekkora a feszültség a kismegszakítóknál). A készülék max. áramfelvételétől függ. Amennyiben nincs szükség mechanikai védelemre nem kötelező, de én védőcsőbe tenném.
Sziasztok, légkondit szerelnek, 3.5 kW inverteres a készülék. Azt kértem, hogy húzzanak be egy vezetéket a kismegszakítókig, ami kb 25-28 m-re van. Ide elegendő a 3 x 1.5-es sodrott ér vagy rakassak be vastagabbat? A szerelők azt mondták jó az, de a tetőtérben védőcsövet sem akarnának a vezetékre tenni (mondván jó az úgy). Ide a gégecső elegendő vagy valami komolyabb védőcsövezés kell? Elvileg nincs járkálás a padlástérben és a gégecsövet fém bilincsekkel a szarufákhoz lehetne fogatni (ha hajlandók lesznek megcsinálni). Köszönöm szépen.
Onnan indult ez az egész hogy ha most fektet sumo69 fórumtárs föld alatti vezetéket akkor azt nem célszerű alulméretezni.
Mekk Elek ezermesterkolléga meg próbálja magyarázni mindenkinek, hogy nem kell a megfelelő vastagságú vezeték hanem autótrafó meg egyéb trükkük kellenek. Igen lehet trükközni bizonyos esetekben ha már nincs lehetőség a kábel cserére, de a legolcsóbb hosszútávon a megfelelő keresztmetszetű vezeték.
Azokon a tanyákon ahol nincs más megoldás az autortafó, egyéb feszültségemelők, más 'TRÜKKÖK' jó megoldások bizonyos esetekben, de a megfelelően kivitelezett kábelezésnél nincs olcsóbb.
Igen vannak kapcsolóüzemű tápok amik tényleg mennek 110-270V vagy a még újabbak 100-270V de nem mind ilyen van ami 200V alatt már összeomlik és van ami 240 fölött már füstöl.