Keresés

Részletes keresés

trizs77 Creative Commons License 2018.05.02 0 0 39634


 

hídépítés = Új híd épül a Dunán

 

2018.05.01.

 

Hírszerkesztő

 

A Szlovák-Magyar Monitoring Bizottság csütörtökön megszavazta a Dunakilitit Doborgazzal összekötő új Duna híd felépítéséhez szükséges összeget.

A 10,5 millió eurós összköltséghez 8.864.729 euró támogatást hazánk adott, a fejlesztésből egy gyalogos kerékpáros híd épül, amely összeköti a Duna elterelésével zsáktelepüléssé vált három felvidéki települést Magyarországgal.

 

A híd a teherbírását tekintve nehézjárműveket is elbír, tehát akár katasztrófahelyzetben is jó szolgálatot tehet.

 

A medvei Duna híd 76 éve készült el, így a világháború óta nem épült Győr-Moson-Sopron megyében határhíd.

trizs77 Creative Commons License 2018.05.01 -1 1 39633

Erre nem tudok válaszolni mert az "ITTEN" nevű dokumentum, amiből idézel, nekem nincs meg.

Előzmény: Mash_bakter (39632)
Mash_bakter Creative Commons License 2018.05.01 0 0 39632

akkor ITTEN miért írják, hogy nem 32, hanem 12 tonna?

és csak külön engedéllyel mehet a 32?

 

Sátoraljaújhely és Cigánd között pedig 12 tonnás a súlykorlátozás, itt külön engedéllyel haladhatnak majd nehéz gépjárművek,

Előzmény: trizs77 (39630)
trizs77 Creative Commons License 2018.05.01 0 0 39631
Előzmény: trizs77 (39630)
trizs77 Creative Commons License 2018.05.01 0 0 39630

Megkerestem.

Megtaláltam.

Tehát Cigánd-Pácin- Sújhely felé van súlykorlátozás.

Max = 32 tonna.

 

Ez Sárospatakot nem érinti.

trizs77 Creative Commons License 2018.05.01 0 0 39629

mErt itten azt írják 7,5 tonnás a súlykorlátozás.

 

--------------

 

Hol írják?

 

Mit jelent az "itten" ?

 

 

Előzmény: Mash_bakter (39627)
trizs77 Creative Commons License 2018.05.01 0 0 39628

 

 

Előzmény: Mash_bakter (39627)
Mash_bakter Creative Commons License 2018.05.01 0 1 39627

hány híd van Cigándon?

mErt itten azt írják 7,5 tonnás a súlykorlátozás

talán van egy másik, ahol nincs korlátozás?

Előzmény: trizs77 (39626)
trizs77 Creative Commons License 2018.05.01 0 0 39626

Sárospatakról szó sem volt a leírásomban.

 

Én pont Cigánd-Pácin felé vivő utat írtam le, amit a cikk is.

 

Ott milyen tiltás van ?

 

 

Előzmény: Mash_bakter (39625)
Mash_bakter Creative Commons License 2018.05.01 0 0 39625

Hörcsik Richárd elmondta: a helyiek életminősége sokat javul ezzel az intézkedéssel, hiszen számtalan panasz érkezett hozzá a kamionforgalom, valamint az nehézgépjárművek által tönkretett utak miatt. Szilvai József Attila bejelentette, hogy Sárospataktól a cigándi Tisza-híd felé vezető úton 7,5 tonnánál nehezebb járművek nem közlekedhetnek a jövőben. Sátoraljaújhely és Cigánd között pedig 12 tonnás a súlykorlátozás, itt külön engedéllyel haladhatnak majd nehéz gépjárművek, de azzal is csak a helyi forgalmat bonyolíthatják le például Sátoraljaújhely és Kisvárda között. 

Előzmény: trizs77 (39623)
Mash_bakter Creative Commons License 2018.05.01 0 0 39624
Előzmény: trizs77 (39623)
trizs77 Creative Commons License 2018.05.01 0 0 39623

Tehát a Nyírségből majd akkor lehet gyorsan eljutni Eperjesre, a Tátrába, Lengyelországba, ha a magyarok építenek egy hidat Záhony alatt Szlovákia felé és a D1 eljut az ukrán határig.

 

-----------------

 

A Kékcse-Cigánd - (381-es út) Pácin-Karos- (381)- Felsőbereczki- (381) Sátoraljaújhely nem pont ez az út amit keresel?

Mash_bakter Creative Commons License 2018.05.01 0 0 39622

Via-Baltica ???  nem Via C-rpatia az amire gondolsz?

Ezt az EU nem támogatja 80-85%-ban, mint nálunk?

 

A szlovákok mire költik az EU pénzeket? Van erről valami kimutatás?

 

Előzmény: hegyaljai3 (39620)
Mash_bakter Creative Commons License 2018.05.01 0 0 39621

az M44-et megtervezték és már építik.

pont ez lesz a sorsa az M4 hiányzó szakaszainak...

más kérdés, hogy az M44 kecskemét környéki szakaszain újra tervezés van...

nem tudom az éppen hogy áll

Előzmény: dimelo (39619)
hegyaljai3 Creative Commons License 2018.05.01 0 0 39620

Kelet-Szlovákiában most a két nagyváros, Kassa és Eperjes elkerülő szakaszai élveznek elsőbbséget. Utóbbinál hosszú alagútra is szükség lesz. A D1 folytatása Kassa térségétől kelet felé csak azután jöhet. Ez a mostani építés is inkább azt szolgálja, hogy a várost délről elkerülő R2 utat legyen hová bekötni. Nagymihályi jelentősebb város, mint Terebes, és Kassa felől arra vezet a rövidebb út Ungvár felé. Igaz hogy itt is alagútra lesz szükség a Zempléni hegység alatt, ahol a Dargó hágó 475 méter magas. Természetesen a szlovákok saját gazdasági érdekeik alapján építik az autóútjaikat, messze a magyar határtól. Az R4 sem a magyar határ miatt épült, hanem a Kehnyencen létesült ipari parkok miatt. A Balkán, Románia felől jövő kamionok továbbra sem akarnak behajtani Ukrajnába, ha a Baltikum felé tartanak. A legrövidebb  kerülőút a Nyíregyháza-Tokaj-Sátoraljaújhely-Terebes irány a kamionok számára tiltott. A Via-Baltica kifejezést én nem nagyon látom a szlovák fórumokon. Tehát a Nyírségből majd akkor lehet gyorsan eljutni Eperjesre, a Tátrába, Lengyelországba, ha a magyarok építenek egy hidat Záhony alatt Szlovákia felé és a D1 eljut az ukrán határig. Ez nem holnap lesz.

Előzmény: MGP (39616)
dimelo Creative Commons License 2018.05.01 0 0 39619

Többnyire...

speciel az M4 nem ez az eset.

A G-nap előtt is volt TAO, de inkább oligarcha csere történt.

 

2016-ra ígérték a Tisza-híd szakaszt, most a 2020- sem biztos.

 

Mire alapozzam a reményt?

 

Ehhez képest az M44-nél haladnak, mint kés a vajban.

 

Vajon ezekben a hetekben melyik oligarcha mondhatott valami megbocsájthatatlant?

Előzmény: Mash_bakter (39617)
Mash_bakter Creative Commons License 2018.05.01 -1 0 39618

nézzük csak a szponzorokat

Mészáros és Mészáros

Duna Aszfalt  https://www.dunaaszfalt.hu/

Switelsky  http://www.swietelskymagyarorszag.hu/

Belfry  http://www.belfry.hu/#service

Starabag  http://www.strabag.hu/

 

aztán nyomd csak a mínuszokat :)

ettől még tény, akik tendereket nyernek a nem túl árazott, teljesen piac i alapon épíülő útaknál/hídaknál/vasútnál, azok hirtelen szponzorok lesznek a törpe agyaament csapatánál...

 

Előzmény: Mash_bakter (39617)
Mash_bakter Creative Commons License 2018.05.01 -1 0 39617

azért amit ezek elkezdenek tervezgetni, azt többnyire meg is építik...

ahogy most épül az M4 Pest megyében és a Szolnok előtt...

nincs kétségem afelől, hogy pár év múlva neki is állnak ennek a szakasznak

 

kell a szpozor és tao pénz felcsútön a törpe csapatának, így etetni kell melóval a haverokat

legfeljebb nem 1,5 milliárdért épül, hanem 2,5-ért atöbbit szépen ellopják

Előzmény: dimelo (39611)
MGP Creative Commons License 2018.05.01 0 0 39616

Csak iránynak írtam Terebest, ezen már látom hogy Nagymihály és Terebes között kb félút. Igazából az érdekelt hogy hova csatlakozik. de Ukrajnába, így a Nyírség felől nem sokat gyorsít.

 

Előzmény: adiaboli (39614)
adiaboli Creative Commons License 2018.05.01 0 0 39615

Ez pedig egy kéthetes cikk: https://www.ndsas.sk/press/spravy/2018-rok-sutazi-1

A közlendőinél fogva azért a fordítóval is érthető valamennyire.

adiaboli Creative Commons License 2018.05.01 0 0 39614

Úgy érted, hogy Magyarbődtől Terebes felé is épülne? Meglepő lenne...

Tavaly december: http://dialnice.szm.com/  

Előzmény: MGP (39613)
MGP Creative Commons License 2018.05.01 0 0 39613

Tegnap Kassa felől tartottam Nagymihály felé a 19-es főúton.  Kassaolcsvárnál már felüljáró pilonok állnak a sztrádához. Aztán Magyarbőd előtt még egy útépítés keresztezi a főutat, ezt nem tudtam mi. A Waze-en fent van mindkettő, ezek szerint kb Tőketerebes felé is épül a pálya de egyik sincs végig rajzolva. Az észak-dél szakasz elég egyértelmű, most Kassamindszent magasságában vége az R4-nek oda kell becsatlakozni. De a keleti irányba menőről van valakinek infója hogy pontosan merre is viszik? 

GOLAZ111 Creative Commons License 2018.04.30 0 0 39612

Egyszer azért kipróbálnám. Próbáltam már keresni, de még Angliában sincs régi út, régi autókkal. Bár az angolok gyártanak egy régi sportautót gondolom azért modernizáltak már rajta ezt - azt. 

 

Pedig jó program lenne, meg persze elég drága is :(

Előzmény: Fradista Utazó (39609)
dimelo Creative Commons License 2018.04.30 0 0 39611

A propaganda-média már megint csúsztat:

 

Ezzel a lépéssel már Hajdú-Biharig ér az M4-es...

 

ezzel a lépéssel csak elkészülnek a hiányzó tervek-engedélyek... (Építési engedélye lett 2016-ban)

 

Kivitelezés még sehol... (Vajon Lőrinc és barátja Szíj meddig lesz a kegyekben?)

Mintha egy hangzatos címadással elővarázsolni lehetne a hiányzó szakaszokat.

 

A Püspökladány-Berettyóújfalu szakasznak nincs építési engedélye, és erről most sem szól a hír...

Előzmény: Mash_bakter (39605)
dimelo Creative Commons License 2018.04.30 0 0 39610

Legyünk pontosabbak:

 

3405 Püspökladány-Nádudvar összekötő út     4600 m

4211 Püspökladány-Sárrétudvari összekötő út 4275 m (ez Szerep és Sárrétudvari közötti szakasz)

4212 Püspökladány-Szeghalom összekötő út    2100 m  (Szégyenszemre néhány évvel ezelőtt az országgyűlési képviselő, csak a Sárrétudvari közig. határától a falujáig vezető szakaszt aszfaltoztatta le

                                                                                          most majd a 42. útig hiányzó 2,1 km is elkészülhet. közben a korábbi már romlik..)

34103 Karcagi bekötő út                           874+ 1525 m (Ebben az a "szép", hogy a vasútfelújításkor felüljárót építettek a 4. úttól, de az 1-5 km-ek közötti szakaszt nem újították fel... (és most sem)

 

 

Mintha az volna a cél, hogy jó hosszú legyen a lista, de az nem érdekel senkit, hogy foltos lesz minden érintett út...

Előzmény: Mash_bakter (39605)
Fradista Utazó Creative Commons License 2018.04.30 0 1 39609

>Ha jól láttam a képeken az első autópályájuk is ilyen volt, beillesztett burkolati jelekkel. Mondjuk nem tudom mennyire volt meg a tapadás. 

Bowdenes fékkel, virsligumikkal, nem a tapadás volt a leggyengébb láncszem. :-)

Előzmény: GOLAZ111 (39608)
GOLAZ111 Creative Commons License 2018.04.29 0 0 39608

Ha jól láttam a képeken az első autópályájuk is ilyen volt, beillesztett burkolati jelekkel. Mondjuk nem tudom mennyire volt meg a tapadás. 

 

Ma is vannak klinkerrel burkolt utak, de mellékutcák/utak, vagy parkolók.

Előzmény: Fradista Utazó (39604)
GOLAZ111 Creative Commons License 2018.04.29 0 0 39607

Kockakő nem sok, kiskockakő és beton annál több helyen. 

Előzmény: Fradista Utazó (39604)
gyoparOHs Creative Commons License 2018.04.29 0 0 39606

 

Én úgy tudom, hogy ez a klinkeres rész  még ma is megvan a gádorosi út alatt.

 

https://repozitorium.omikk.bme.hu/bitstream/handle/10890/775/ertekezes.pdf?sequence=1

 

 

 

 

 

"Ezek az utak teremtették meg az áruszállítás zavartalanságát. Az indóházi utak közepe 3 m szélesen „idomított kővel,” két szélén pedig hasított kővel készült. Ezt hívták „vegyes építési mód”-nak. Orosházán, Gyulán és Békéscsabán több utcát is kiköveztek az 1880-as évek végére. Bár 1890-ben az indóházi- és törvényhatósági utak hossza 480 km-re nőtt, de ebből alig 40 km volt a kikövezett út. Közülük is csak 8 km-t tettek ki a makadám utak. A kövezett utak hossza 1904-ig 122 km-re nőtt.58 Az 1901-ben Orosháza–Gádoros között épített út nevezetessége, hogy klinker téglából rakták ki."

Előzmény: Fradista Utazó (39604)
Mash_bakter Creative Commons License 2018.04.29 0 0 39605

A héten sorjáznak a jó hírek...

 

http://magyarepitok.hu/utepites/2018/04/ezzel-a-lepessel-mar-hajdu-biharig-er-az-m4-es

 

http://magyarepitok.hu/utepites/2018/04/ez-a-47-utszakasz-ujul-meg-az-eszak-alfoldon

 

4211 Püspökladány-Sárrétudvari összekötő út

méretezett burkolat-megerősítés két réteg aszfaltozással, lokális pályaszerkezet cserével

4275méter

Előzmény: dimelo (39603)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!