A Szlovák-Magyar Monitoring Bizottság csütörtökön megszavazta a Dunakilitit Doborgazzal összekötő új Duna híd felépítéséhez szükséges összeget.
A 10,5 millió eurós összköltséghez 8.864.729 euró támogatást hazánk adott, a fejlesztésből egy gyalogos kerékpáros híd épül, amely összeköti a Duna elterelésével zsáktelepüléssé vált három felvidéki települést Magyarországgal.
A híd a teherbírását tekintve nehézjárműveket is elbír, tehát akár katasztrófahelyzetben is jó szolgálatot tehet.
A medvei Duna híd 76 éve készült el, így a világháború óta nem épült Győr-Moson-Sopron megyében határhíd.
Hörcsik Richárd elmondta: a helyiek életminősége sokat javul ezzel az intézkedéssel, hiszen számtalan panasz érkezett hozzá a kamionforgalom, valamint az nehézgépjárművek által tönkretett utak miatt. Szilvai József Attila bejelentette, hogy Sárospataktól a cigándi Tisza-híd felé vezető úton 7,5 tonnánál nehezebb járművek nem közlekedhetnek a jövőben. Sátoraljaújhely és Cigánd között pedig 12 tonnás a súlykorlátozás, itt külön engedéllyel haladhatnak majd nehéz gépjárművek, de azzal is csak a helyi forgalmat bonyolíthatják le például Sátoraljaújhely és Kisvárda között.
Tehát a Nyírségből majd akkor lehet gyorsan eljutni Eperjesre, a Tátrába, Lengyelországba, ha a magyarok építenek egy hidat Záhony alatt Szlovákia felé és a D1 eljut az ukrán határig.
-----------------
A Kékcse-Cigánd - (381-es út) Pácin-Karos- (381)- Felsőbereczki- (381) Sátoraljaújhely nem pont ez az út amit keresel?
Kelet-Szlovákiában most a két nagyváros, Kassa és Eperjes elkerülő szakaszai élveznek elsőbbséget. Utóbbinál hosszú alagútra is szükség lesz. A D1 folytatása Kassa térségétől kelet felé csak azután jöhet. Ez a mostani építés is inkább azt szolgálja, hogy a várost délről elkerülő R2 utat legyen hová bekötni. Nagymihályi jelentősebb város, mint Terebes, és Kassa felől arra vezet a rövidebb út Ungvár felé. Igaz hogy itt is alagútra lesz szükség a Zempléni hegység alatt, ahol a Dargó hágó 475 méter magas. Természetesen a szlovákok saját gazdasági érdekeik alapján építik az autóútjaikat, messze a magyar határtól. Az R4 sem a magyar határ miatt épült, hanem a Kehnyencen létesült ipari parkok miatt. A Balkán, Románia felől jövő kamionok továbbra sem akarnak behajtani Ukrajnába, ha a Baltikum felé tartanak. A legrövidebb kerülőút a Nyíregyháza-Tokaj-Sátoraljaújhely-Terebes irány a kamionok számára tiltott. A Via-Baltica kifejezést én nem nagyon látom a szlovák fórumokon. Tehát a Nyírségből majd akkor lehet gyorsan eljutni Eperjesre, a Tátrába, Lengyelországba, ha a magyarok építenek egy hidat Záhony alatt Szlovákia felé és a D1 eljut az ukrán határig. Ez nem holnap lesz.
ettől még tény, akik tendereket nyernek a nem túl árazott, teljesen piac i alapon épíülő útaknál/hídaknál/vasútnál, azok hirtelen szponzorok lesznek a törpe agyaament csapatánál...
Csak iránynak írtam Terebest, ezen már látom hogy Nagymihály és Terebes között kb félút. Igazából az érdekelt hogy hova csatlakozik. de Ukrajnába, így a Nyírség felől nem sokat gyorsít.
Tegnap Kassa felől tartottam Nagymihály felé a 19-es főúton. Kassaolcsvárnál már felüljáró pilonok állnak a sztrádához. Aztán Magyarbőd előtt még egy útépítés keresztezi a főutat, ezt nem tudtam mi. A Waze-en fent van mindkettő, ezek szerint kb Tőketerebes felé is épül a pálya de egyik sincs végig rajzolva. Az észak-dél szakasz elég egyértelmű, most Kassamindszent magasságában vége az R4-nek oda kell becsatlakozni. De a keleti irányba menőről van valakinek infója hogy pontosan merre is viszik?
Egyszer azért kipróbálnám. Próbáltam már keresni, de még Angliában sincs régi út, régi autókkal. Bár az angolok gyártanak egy régi sportautót gondolom azért modernizáltak már rajta ezt - azt.
Pedig jó program lenne, meg persze elég drága is :(
4211 Püspökladány-Sárrétudvari összekötő út 4275 m (ez Szerep és Sárrétudvari közötti szakasz)
4212 Püspökladány-Szeghalom összekötő út 2100 m (Szégyenszemre néhány évvel ezelőtt az országgyűlési képviselő, csak a Sárrétudvari közig. határától a falujáig vezető szakaszt aszfaltoztatta le
most majd a 42. útig hiányzó 2,1 km is elkészülhet. közben a korábbi már romlik..)
34103 Karcagi bekötő út 874+ 1525 m (Ebben az a "szép", hogy a vasútfelújításkor felüljárót építettek a 4. úttól, de az 1-5 km-ek közötti szakaszt nem újították fel... (és most sem)
Mintha az volna a cél, hogy jó hosszú legyen a lista, de az nem érdekel senkit, hogy foltos lesz minden érintett út...
"Ezek az utak teremtették meg az áruszállítás zavartalanságát. Az indóházi utak közepe 3 m szélesen „idomított kővel,” két szélén pedig hasított kővel készült. Ezt hívták „vegyes építési mód”-nak. Orosházán, Gyulán és Békéscsabán több utcát is kiköveztek az 1880-as évek végére. Bár 1890-ben az indóházi- és törvényhatósági utak hossza 480 km-re nőtt, de ebből alig 40 km volt a kikövezett út. Közülük is csak 8 km-t tettek ki a makadám utak. A kövezett utak hossza 1904-ig 122 km-re nőtt.58 Az 1901-ben Orosháza–Gádoros között épített út nevezetessége, hogy klinker téglából rakták ki."