Keresés

Részletes keresés

Mekk Elek ezermester Creative Commons License 2018.02.12 0 1 83885

Én inkább nagyobb (pl 40) wattosat választanék. A termosztát miatt az energiafogyasztása nem lesz több, viszont nehezített körülmények között is tudni fogja  tartani a hőmérsékletet (pl nyitva felejtett fedő vagy extrém hideg környezet).

Előzmény: kovvikt (83884)
kovvikt Creative Commons License 2018.02.12 0 0 83884

Szuper! Akkor inkább kicserélem egy 12V 25W 60C-ra. Így nem kell az inverter sem.

Köszi

Előzmény: Mekk Elek ezermester (83883)
Mekk Elek ezermester Creative Commons License 2018.02.12 0 1 83883

Az ott középen valószínűleg egy 230 voltos PTC fűtőbetét, rászorítva egy hőelosztó alumínium lapra közöttük hővezető pasztával.

Azt is megteheted, hogy veszel egy ugyanolyan fűtőbetétet 12 voltosban (pl ITT) és kicseréled.

Ha betét a fűtőerejét is akarod szabályozni, akkor kell még egy 12 voltos szabályozó is, de lehet, hogy elég lenne neked egy egyszerű termosztát is (kiszereled a bojlerből :) 

De ha tudod, hogy mondjuk 60 fok pont jó lenne neked, akkor léteznek olyan fűtőbetétek is, amelybe gyárilag bele van építve egy fix 60 fokos termosztát.

Ebben az esetben a watt is lehet több s szükségesnél (akár 50-60 watt is), hiszen a termosztát úgyis lekapcsolgattya, ha túl meleg akarna lenni.

Előzmény: kovvikt (83874)
sylvanus67 Creative Commons License 2018.02.12 0 0 83882

Még előtte vagyunk jóval.

 

Kösz a választ.

Előzmény: Lacivill (83811)
ficere50 Creative Commons License 2018.02.12 0 0 83881

A motor hidraulika szivattyút hajt meg? Mert abban az esetben a helyes forgásiránynál már terheléssel indul ami előtte nem volt jellemző.

Előzmény: Tangi83 (83856)
Pillanatragasz Creative Commons License 2018.02.11 0 0 83880

Azóta röhögök mióta felhívtak telefonon .  Egy keskeny ajtó széllességű kamra.  Álmomban se gondoltam volna hogy az az egy cm ami kiáll a falból  megakassza az ajtót. 

Nem probléma percek alatt belesűlyesztem . Csak 10 km re van tőlem, ami ugye 20 oda vissza.

Előzmény: King_of_Giants (83879)
King_of_Giants Creative Commons License 2018.02.11 0 0 83879

Le kell vágni az ajtó szélességéböl :)

Előzmény: Pillanatragasz (83876)
Szirty__ Creative Commons License 2018.02.11 0 1 83878

"Azt kéne figyelembe venni, hogy egyelőre nem lett megterhelve, csak elindítva"

 

Figyelembe vettem. Aszinkron motor indításnál a névleges áram tízszeresét is felveszi. Igaz ez csillag-delta, de mivel fa aprító van rajta egy tekintélyes lendítő tömeg.

 

Előzmény: arenarock (83875)
molnarfme Creative Commons License 2018.02.11 0 0 83877

Üdv

De ha sikerül elinditani, akkor mi lesz? Ez a gép a névleges áramfevételénél többet is képes felvenni (átmenetileg) különösebb károsodás nélkül. Ahhoz "mit fog szólni" az automata? Na meg a gépkezelő.

FERENC

Előzmény: arenarock (83875)
Pillanatragasz Creative Commons License 2018.02.11 -1 0 83876

Hivott a kuncsaft hogy kapcsolóban akad a kamra ajtó. Nem tudja becsukni. :) 

 

 

arenarock Creative Commons License 2018.02.11 0 0 83875

Azt kéne figyelembe venni, hogy egyelőre nem lett megterhelve, csak elindítva, szóval én továbbra is az elkötésre szavazok.

Előzmény: Szirty__ (83872)
kovvikt Creative Commons License 2018.02.11 0 0 83874

Nem valami bonyolult szerkezet.

Előzmény: Mekk Elek ezermester (83827)
King_of_Giants Creative Commons License 2018.02.11 0 0 83873

Persze csak percekig, aztán egyre több lett az állásidő. Végül a messzi szomszédtöl hoztunk 16A-t

Előzmény: sámli_ (83871)
Szirty__ Creative Commons License 2018.02.11 0 0 83872

Szia Tangi83!

 

Véleményem szerint nem az irányváltás miatt felcserélt fázisok okozzák a dolgot.

3x16A 7.5kW-nak nagyon-nagyon határeset.

 

Szerintem csak annyi a helyzet, hogy 10 indításból hatszor leveri a megszakítót négyszer meg nem. Mivel igen határeset az érték leginkább attól függ leveri-e, hogy az átváltás pillanata mikor következik be. Ha pont szinkronban lesz a motor váltáskor akkor nem veri le. Ha ellentétes "fázisban" akkor egy nagy áramú impulzus keletkezik mire a motor "beesik" szinkronba. Ezt már nem viseli az amúgy is előmelegített megszakító.

 

Lehet hogy az irány átkötése előtt is leverte volna sokszor, de azt nem próbáltad ki mert az első indítás pont sikerült de kiderült hogy fordítva forog :)

 

Előzmény: Tangi83 (83856)
sámli_ Creative Commons License 2018.02.11 0 0 83871

Meddig üzemelt előtte a trafó? Gondolom percekig, vagy tovább, ennyi idő alatt nem csak a bimetál hanem a teljes kismegszakító ház is felmelegszik. Itt a deltába kapcsoláskor létrejövő második áramlökés okozza a leoldást, ennek nagysága pedig többek között a terheléstől függ.

Előzmény: King_of_Giants (83870)
King_of_Giants Creative Commons License 2018.02.11 0 1 83870

Hegesztettem 10A-es automatával, bizony többet kellett várni mint az odaséta

 

De lássuk meg mit mond a kérdező, hol cserélték a fázisokat

 

 

Előzmény: sámli_ (83868)
King_of_Giants Creative Commons License 2018.02.11 0 0 83869

Bár azt irja hogy a motor dugvillájában cserélték, de feltételem, hogy az egész rendszer villája ez, tehát utána van a Y/D kapcsoló. A motorbol amugy is 6 vezeték jön ki a kapcsolóhoz és nem ott piszkálták meg

Előzmény: arenarock (83867)
sámli_ Creative Commons License 2018.02.11 0 0 83868

Na ne. El tudod képzelni mekkora a bimetál hőtehetetlensége? Igaz lehetne akkor, ha kioldás után azonnal próbálná indítani és csillagba max 1-2 másodpercig forogna a motor. A gyakorlatba oda kell sétálnia a kismegszakítóhoz, felkapcsolni, visszamenni a géphez és ismételten elindítani. Ráadásul a csillag indítás is relatív hosszú időt vesz igénybe.

Előzmény: King_of_Giants (83866)
arenarock Creative Commons License 2018.02.11 0 0 83867

A jó első indításkor még jó volt a toldó, meg az automata is,  aztán megcseréltek két vezetéket...

Előzmény: King_of_Giants (83866)
King_of_Giants Creative Commons License 2018.02.11 0 0 83866

Ha egy jó inditást kibírt, akkor bizonyára jó a toldó

Most Eleknek lesz igaza bimetál ügyben.

Nagyon a spiccen van az áram és ha gyors leoldású akkor pláne. Talán épp a fogy.mérő B gyorskioldású automatája ment le

Előzmény: arenarock (83864)
Mekk Elek ezermester Creative Commons License 2018.02.11 0 0 83865

"Amikor csillagba indítja a motort, már melegszik a bimetál. Aligha befolyásolja a hőmérsékletét az álló helyzetben mérhető hőmérséklet."

 

Mivel ugyanaz a folyamat játszódik le ugyanannyi ideig, ezért a folyamat végén kb ugyanannyival melegebb lesz a bimetál, amennyivel melegebb volt a folyamat elején. Ezért nem mindegy a folyamat végén, hogy a folyamat elején szobahőmérsékletű, vagy mondjuk 50 fokos volt a bimetál hőmérsélete (akár az előző motorindítási kísérlet miatt, vagy akár azért, mert éppen előtte kapcsolták ki az ugyanazon az automatán lévő mosógépet/vasalót).

 

Azok tudnának további érdekességeket mondani erről a jelenségről, akiknek pl az üveg ablakós villanyóra szekrényébe besüt a nap, ezért nem értik, hogy csak nyáron és csak délutáonként a hegesztő miért veri le mindig az automatát, egy órával előtte meg utána viszont nem :)

Előzmény: sámli_ (83858)
arenarock Creative Commons License 2018.02.11 0 0 83864

Rosszul van bekötve a toldó szerintem.
Mekk meg már megint hülye...

Előzmény: Tangi83 (83856)
sámli_ Creative Commons License 2018.02.11 0 0 83863

"A kismegszakító értéke a határértéken van és ha még valami terhelést is kapott még az már sok lehet neki"

Én is erre gyanakodnék. Elég lehet a motor hűtésére használt lapát is, ha az csak a helyes forgásirányhoz van kialakítva.

Előzmény: molnarfme (83860)
sámli_ Creative Commons License 2018.02.11 0 0 83862

Azt írta a dugvillába cserélt fázist.

Előzmény: molnarfme (83860)
sámli_ Creative Commons License 2018.02.11 0 0 83861

Ő írta. Olvass vissza.

Előzmény: kacsaXD (83859)
molnarfme Creative Commons License 2018.02.11 0 0 83860

Üdv

Töbféle gond is lehet .

Milyen karakterisztikáju a kismegszakitó?

Nem a csillag/delta vezetékeit sikerült elcserélni?

A kismegszakitó értéke a határértéken van és ha még valami terhelést is kapott még az már sok lehet neki

Ezeken kivül még más is lehet, de látatlanul, távolbol nehéz eltalálni a .tutit.

FERENC

Előzmény: Tangi83 (83856)
kacsaXD Creative Commons License 2018.02.11 0 0 83859

Biztos, hogy csillagba indít??? Mikor vált át deltára??

 

 

Előzmény: sámli_ (83858)
sámli_ Creative Commons License 2018.02.11 0 0 83858

Ezt nem gondoltad át eléggé. Amikor csillagba indítja a motort, már melegszik a bimetál. Aligha befolyásolja a hőmérsékletét az álló helyzetben mérhető hőmérséklet.

Előzmény: Mekk Elek ezermester (83857)
Mekk Elek ezermester Creative Commons License 2018.02.11 -1 0 83857

A forgásirány váltást jól csináltad, a kismegszakító leoldásához semmi köze nincsen.

A jelenség egyik lehetséges oka: a kismegszakítók egy belső alkatrész (bimetál) felmelegedésétől kapcsolnak le, ez a felmelegedés néhány másodpercnyi időt vesz igénybe. Az első motorindítás valószínűleg azért volt sikeres, mert "hideg" kismegszakító mellett történt, a második indítás kezdetekor viszont "langyos" volt a  bimetál benne, ezért gyorsabban érte el a leoldási hőmérsékletet, mint az első esetben. Hagyd hűlni jó sokáig a kismegszakítót (remélem nincs rajta egyéb terhelés) és próbáld meg újból az indítást.

Persze nem az a probléma hivatalos megoldása, hogy a kismegszakítókat tartsuk hűtőszekrényben (habár ventilátort már telepítettem elosztószekrénybe ;) de ezzel kizárhatjuk az egyik lehetséges hibát.

Várjuk a kísérlet eredményét.

Előzmény: Tangi83 (83856)
Tangi83 Creative Commons License 2018.02.11 0 0 83856

Üdv fórumozók!

 

Kutattam több oldalon és itt is, de ebben a témában nem találtam konkrét választ.
Elején leszögezném, egyáltalán nem értek a villanyszereléshez és nem is azért írok, hogy ezek alapján nekifogjak "kókányolni", pusztán kíváncsi vagyok, most vettem a gépet és nagyon jó lett volna kipróbálni... vagy minimum tudni, hogy orvosolható-e a hiba.

Adott egy ipari ágaprító, 380 V, 7,5kW-os motorral, csillag- delta indítással.

3*16 A van, az aljzat 5-ös, a villanymotor dugvillája 4-es és van egy szaki által összerakott 5-ről 4-re átalakított hosszabbító.

Első indításkor minden rendben ment, csak annyi probléma adódott, hogy a forgásirány nem volt megfelelő.
Egy "elvileg" hozzáértő ismerős javaslatára a motor dugvillájának két vezetékét (barna és fekete) felcseréltem, ami azt eredményezte, hogy csillag indítás után a forgásirány megváltozott, de deltába kapcsolva leveri a biztosítékot.

Valaki tudna tanácsot adni, hogy mi lehet a gond?
Lehet köze a hosszabbító kábelnek a dologhoz? Esetleg a kapcsoló (csillag- delta) és a forgásirány megváltoztatása? Gondoltunk már arra is, hogy a 3*16 A kevés, de akkor a forgásirány megváltoztatása előtt miért működött a gép?

Köszönöm a válaszokat!

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!