Hmmmm.... Ha ennyiszer akad el egy felújítási program és ilyen sokáig elhúzódik, annak két oka lehet: vagy nehezen találnak rá pénzforrást, vagy örökké átírják-átrajzolják a terveket, mire a véglegesre "rátalálnak"... .
Ami felénk még kiabálóan ramaty út, az Balmazújváros-Hajdúböszörmény útszakasz, azt nagyon sürgősen javítani kellene. Nem kátyús sehol, de végig olyan nyomvályús, mint a "nyelvharapós" hullámvasút!!!!
Errefelé a 33-as, 27-es, 37-es, 26-os utat nagyon jól kijavították, a régi 3-as utat is a határig, Tokaj-nyíregyháza között a 38-ast is kijavították (csak azt az örökös hídi torlódások miatt a tokaji hídnál illene már 2×2 sávra szélesíteni), a 3502-est végig tükörsimára újították fel pár éve.
Viszont aki a három lila útra -- amit berajzoltam -- rámegy, az vagy 30 km/h-ra lassítson rajta, vagy tegyen félre pénzt az autószerelőre, azok olyan rosszak. A tamásbokori út útjelzőjét egy nagy piros x-szel le is húzták a leágazást jelző táblán, mert azt már 15 éve elhanyagolták javítani, és fél sávon felbomlott rajta végig az addig is gyenge minőségű útburkolat. Oda nem szabad bemenni mert ott a sárban bentragadhat az autó, aztán jöhet a kivontatás. :-O!
Az abaújszolnok-Baktakék szakaszt akkor láttam hogy rossz, amikor Edelény felől Encs felé mentem a falvakon át. Érdekesség, hogy azon a nyomvonalon az összes többi helyen frissen van felújítva az út, tehát érdemes lenne azt a picike 6 km-es ramaty útszakaszt is felújítani, mert ennek a nyomvonalnak csak ilyen picike híja van ahhoz, hogy az egész Edelény-Encs útvonal (a két város [Edelény-Encs] között, az Edelény-Damak-Hegymeg-Lak-Tomor-Monaj-Selyeb-Abaújszolnok-Baktakék-Fancsal-Forró-Abaújdevecser-Encs távon: --> 50,0 km, ill. a két főút között, az Edelény[27]-Forró[3] távon: --> 47,5 km) végig teljesen jó legyen.
Jó még arrafelé Abaújban a Hidasnémeti-Abaújkér-Mád-Tokaj út is végig, és jó, ill. elfogadható állapotú még a Hidasnémeti-Gönc-Széphalom-Sátoraljaújhely út is. Ezen a Hegyközi falvak területére eső részt több helyen foltozták, de jó minőségben, mert a foltok időtállóak, szabályos alakúak, egy szintben vannak, és nem túl sűrűek. Ez egy karbantartó felújítás eredménye lehet, végig jó tempót lehet tartani az úton, és sehol sem ráz, de mindenhol eléggé széles. A hegyi szakaszokon persze a sebességhatárokat be kell tartani, de ez az ilyen nyomvonalú utakon egy teljesen természetes dolog.
Tokajnál viszont nem ártana a 38-as útnak egy kisebb elkerülő szakaszt kiépíteni.
A 33-ason annyi a hiba, hogy a tiszafüredi hídon az aszfalt olyan nyomvályús mint a hullámvasút, szóval azt sürgősen javítani kellene. Mondjuk nem értem hogy egy acéllemez-alapú hídon hogyan jöhetnek létre a nyomvályúk, de a lényeg, hogy ott vannak és javítani kell.
Örülök neki hogy ott ahol te jársz arra sok utat felújítottak.
Azért látszik az általad javított térképen hogy elég sok piros kategóriás út van még ott is.
Ha nem jó a térkép az meg gondolom a közút vezérigazgatóját minősíti.Sajnos lövése sincs mi is történik az általa felügyelt cégnél.
Ahol én járok (dél-nyugat Dunántúl) ott is volt felújítás ,de csepp a tengerben a sok rossz úthoz képest.Egy Pécs -Szombathely elég gázos szokott lenni.
Ehhez képest autópályát akarnak Pécstől Barcsig az M60-ast.
Az első szakasznak sincs semmi értelme. Ott is inkább a 6-os utat kellett volna Szekszárdtól amolyan 8,21 -es út mintájára bővíteni azon akkor lenne is forgalom.
Na, ezt a térképet elnézegetve ez vagy régi lehet, vagy a szerző nem friss adatokból dolgozott, mert egy egész sor úton jártam ebből az északkeleti országrészben, és jó néhányról tudom, hogy piros (rossz) nem lehet, mert 2-3 éve újították fel és a 100 km/h-s sebességet is csaknem folyamatosan lehet tartani rajta (kivéve az élesebb kanyaroknál).
Itt jól ki is nagyítottam a módosítatlan eredeti térképet (nagy felbontású): >>
Az ország többi részén nem vagy ritkán járok, de azt amit átszíneztem az északkeleti országrész általam kivágott térképén, ott azért tettem meg mert fél éven belül jártam rajta. Voltam a 33-31-32-es utakon, de legtöbbet Borsodban kirándultam a Zemléni-hg., Bükk-hg., Aggtelek és környéke felé, ahonnan kíváncsiságból a Csereháton át jöttem haza Szendrő-Edelény-Encs-Tokaj útiránnyal.
itt meg már az általam tapasztalatból átszínezett térkép látszik, de a színeket kiegészítettem a lila színnel, ami a balesetveszélyesen rossz(!!!) állapotú utakat jelöli meg. Berajzoltam rá még a nagyobb folyókat is, más-más jellel megjelölve az acélhíd, vasbeton híd, pontonhíd, és autóskomp átkelőhelyeket is. (Balesetveszélyes utat hármat tudok: Hajdúdorogtól északra a tamásbokori út, ezt le is zárták(!!!!) a közforgalom elől, az Abaújszolnok-Baktakék, és az Újmassa-Mályinka-Dédestapolcsány útvonalakat.) Itt a módosított térképkivágat ÉK-Magyarországról: >>
Útállapot-minősítések: >>
Jó: sima, végig eredeti burkolattal kátyúmentes útburkolat, széles út;
Megfelelő: végig kátyúmentes út, ritkás helyenként jó minőségben javított útburkolattal, széles út;
Tűrhető: végig kátyúmentes, de sűrűn foltozott út, a foltok azonban egy szintben vannak, nem rázzák az autót, elfogadható útszélesség;
Nem megfelelő: az útvonal java részén kátyúmentes, de sok helyütt nem teljesen egy szintben és emiatt rázósan foltozott, de néhol többé-kevésbé mégis kissé kátyús út, közepes útszélesség;
Rossz: sűrűn kátyús út, a foltjavítások ritkásak, hiányosak, ráznak, az út a futóművet meg is rongálhatja, keskeny út;
Balesetveszélyesen rossz: rendkívül sűrűn kátyús, sehol sem javított vagy kátyúzott út, az út a futóművet majdnem biztos hogy tönkreteszi, keskeny vagy nagyon keskeny út;.
A 2012-es év ráadásul sávszám-bővítés volt (természetesen nagyon fontos, M0-ás), ami 2016-hoz képest az összhosszat - e számítási mód mellett - nem növelte.
Mindent megtudunk ami mellékes. A cölöpöző gépkezelő házi macskája ellési szokásai is hamarább kerülnek szóba, mint a hidak helye.
Csak az nem derül ki a cikkből :
- Honnan-hová vezetnek a hidak?
- Mekkora a teherbírásuk?
- Milyen forgalom lesz rajtuk megengedett ?
A szerző, olyan, amilyen.
De a szerkesztők beosztását azért találta fel a jó Isten, hogy ha a szerzőt elragadja (amúgy sűrűn elragadja) a grafomániája akkor a szerző, közlés előtt, utasítsa az alap adatok megadására.
Pedig olyan mintha lenne egy ős pdf, pps amiben ott van az összes megye kienelt cégei. Ez nagyjából mindenhol így lesz. A nagyobb cégek oda települnek ahol sok a potenciális dolgozó. Ha jó az út hálózat akkor pikk pakk ott van a munkavallalo. Én Pesten 45 percet utazom melóba ha vonattal megyek, ha bkv akkor 90 perc.
Na ez jó. Szeged és az országhatár között van szép zöld vonal az 5-ős útón.
Na itt az aszfaltal semmit nem csináltak. Az 502 -es körforgalomnál belmarták rázóbordákat lefestették sárgára és ennyi.
Eszeveszett kíváncsi vagyok mit tudnak még költeni arra körforgalomra. Minden évben tesznek rá valamit. De a 15kmes aszfalton semmit nem csinálnak ahogy szétbaszták az M5 építésével úgy van a mai napig.
Fel is hívom az ismerőseim figyelmét hogy érzitek-e a sok milliót amit az az 5-ős útra költöttek.....
Ui. Mash_bakter a (38242)-ben belinkelt többek között egy arról szóló térképet is, amelyik a rövidesen javításra kerülő utakat mutatja. Ha hihetünk a térképnek, akkor elég sok olyan utat fognak kijavítani, amely még javításokra, felújításokra szorul. Itt van a térkép: >>
A jelmagyarázata szerint a zöld vonalak "Hazai finanszírozású 100 Mrd-os útfelújítási program", a kék vonalak "TOP finanszírozású elrendelt program", a piros vonalak pedig "TOP finanszírozású tervezett program" kategóriájú magvalósítandó útjavításokat jelölnek.
Mármost eszerint az ami "útfelújítási program", ill. "elrendelt program", azt nyilván rövid távú kezdéssel gondolják véghezvinni, mert amit elrendeltek, oda nemsokára mennek az útjavító cégek gépei.
Csak az, ami "tervezett program", csak ott lehetséges az, hogy csak később állnak neki a javításnak. Gondolom a zöld és a kék esetében a súlyosabban hibás és emiatt sürgősen javítandó utak vannak, a piros meg az lehet, ami még csak enyhén hibás, és ezért még egy kis ideig ráér a megjavításukat elindítani. (Amit ui. még csak terveznek, az biztosan kicsit később kerül majd sorra.)
Tehát ha az általad látott térképen csupa pirosnak, azaz hibásnak is láttad az úthálózatot, azokat hamarosan ki fogják javítani (nyilván az ami az általad látott térképen piros, az az ami itt zöld vagy kék, mert azon amit te láttál, ott a hibák súlyossága szerint rangsorol a térkép, ez a térkép viszont a javítások kezdete szerint rangsorol, és ezen a zöld és a kék az amit hamar megjavítanak.
Tehát ha ott csupa bajt is láttál, az mind hamarosan javítva lesz. Én legalábbis ezek alapján remélni merem, hogy nem késlekednek a javításukkal, egyébként a már saját tapasztalataim alapján látott nemrégen kijavított útszakaszok is ezt támasztják alá, vagyis azt, hogy egy jó ideje már kellőképp komolyan veszik az útjavítások fontosságát.
Pozitívum az itteni térkép alapján az is, hogy a rövid távon tervezett javítások között sok olyan út is benne van, amelyek a forgalomból kiesőbb helyeken bújnak meg, pl. amik a Zalai, Nógrádi, Borsodi dombvidékeken vannak (Kerkai-, Göcseji-, és Hetési dombvidékek, Cserhát-hg., Cserehát útjai), ill. hogy az Alföld forgalmi szélárnyékban lévő részeit sem felejtették ki belőle (DK-Békés, Erdőspuszta és Ligetalja vidéke Nyíradony és Vámospércs között, J.-N.-Szolnok megye Tisza-menti részei Jászladánytól K-re és Tiszaroff környékén, ill. Dunaújváros és Baja K-i mellékén). Komolyabb halogatás hosszabb útszakaszokon piros színű jelei az itteni térképen csak a Dunaújváros-Sárbogárd, és a Cece-Németkér szakaszon, ill. rövidebbek még elszórtan Nyíregyháza és Kisvárda között, ill. szintén elszórtan a Csongrádi Tisza-mente, ill. Baranyában Komló, Pécs, és Szigetvár mellékén látszanak.
Kb. ennyi olvasható le <---erről a térképről, amit ide bemásoltam.
Kérés: azt a csupa piros térképet, amit láttál, rakd be ide a fórumra légyszi!
Szamteches vagyok, Informatikus mernok. Iden nyar ota az EU-ban szabad adatroaming van, de a Waze amugy se forgalmaz sok adatot. Alig kapni mar dedikalt GPS keszuleket, par eve meg sokkal nagyobb valasztek volt beloluk, eljart felettuk az ido. Papirterkeprol nem is beszelve. Vedd ugy, hogy tolem most megkaptad a friss informaciokat a tema kapcsan, ideje elfelejtened a regit.