Keresés

Részletes keresés

Hírfigyelő Creative Commons License 2017.12.18 -1 1 38306

Hmmmm.... Ha ennyiszer akad el egy felújítási program és ilyen sokáig elhúzódik, annak két oka lehet: vagy nehezen találnak rá pénzforrást, vagy örökké átírják-átrajzolják a terveket, mire a véglegesre "rátalálnak"... .

Előzmény: dimelo (38305)
dimelo Creative Commons License 2017.12.18 -1 0 38305

Wikipédia:

A 21-es főút négysávosítási programja 1999-ben indult, az első szakasz építése 2001-ben kezdődött.

Azóta 27 km-en készült el a négy sávosítás Salgótarján és Hatvan között, és még 26 km hiányzik.

 

Még tudomásom van a Hévíz és Keszthely elkerülőkről.

 

Keressük a hiányzó 380 km útépítést... (2010 után)

Előzmény: mash.69 (38298)
Jared- Creative Commons License 2017.12.17 0 0 38304

Nem autóút, sima főút.

Előzmény: mash.69 (38298)
Hírfigyelő Creative Commons License 2017.12.17 -1 1 38303

Ami felénk még kiabálóan ramaty út, az Balmazújváros-Hajdúböszörmény útszakasz, azt nagyon sürgősen javítani kellene. Nem kátyús sehol, de végig olyan nyomvályús, mint a "nyelvharapós" hullámvasút!!!!

Előzmény: totyit (38301)
Hírfigyelő Creative Commons License 2017.12.17 -1 1 38302

Errefelé a 33-as, 27-es, 37-es, 26-os utat nagyon jól kijavították, a régi 3-as utat is a határig, Tokaj-nyíregyháza között a 38-ast is kijavították (csak azt az örökös hídi torlódások miatt a tokaji hídnál illene már 2×2 sávra szélesíteni), a 3502-est végig tükörsimára újították fel pár éve.

 

Viszont aki a három lila útra -- amit berajzoltam -- rámegy, az vagy 30 km/h-ra lassítson rajta, vagy tegyen félre pénzt az autószerelőre, azok olyan rosszak. A tamásbokori út útjelzőjét egy nagy piros x-szel le is húzták a leágazást jelző táblán, mert azt már 15 éve elhanyagolták javítani, és fél sávon felbomlott rajta végig az addig is gyenge minőségű útburkolat. Oda nem szabad bemenni mert ott a sárban bentragadhat az autó, aztán jöhet a kivontatás. :-O!

Az abaújszolnok-Baktakék szakaszt akkor láttam hogy rossz, amikor Edelény felől Encs felé mentem a falvakon át. Érdekesség, hogy azon a nyomvonalon az összes többi helyen frissen van felújítva az út, tehát érdemes lenne azt a picike 6 km-es ramaty útszakaszt is felújítani, mert ennek a nyomvonalnak csak ilyen picike híja van ahhoz, hogy az egész Edelény-Encs útvonal (a két város [Edelény-Encs] között, az Edelény-Damak-Hegymeg-Lak-Tomor-Monaj-Selyeb-Abaújszolnok-Baktakék-Fancsal-Forró-Abaújdevecser-Encs távon: --> 50,0 km, ill. a két főút között, az Edelény[27]-Forró[3] távon: --> 47,5 km) végig teljesen jó legyen.

Jó még arrafelé Abaújban a Hidasnémeti-Abaújkér-Mád-Tokaj út is végig, és jó, ill. elfogadható állapotú még a Hidasnémeti-Gönc-Széphalom-Sátoraljaújhely út is. Ezen a Hegyközi falvak területére eső részt több helyen foltozták, de jó minőségben, mert a foltok időtállóak, szabályos alakúak, egy szintben vannak, és nem túl sűrűek. Ez egy karbantartó felújítás eredménye lehet, végig jó tempót lehet tartani az úton, és sehol sem ráz, de mindenhol eléggé széles. A hegyi szakaszokon persze a sebességhatárokat be kell tartani, de ez az ilyen nyomvonalú utakon egy teljesen természetes dolog.

Tokajnál viszont nem ártana a 38-as útnak egy kisebb elkerülő szakaszt kiépíteni.

 

A 33-ason annyi a hiba, hogy a tiszafüredi hídon az aszfalt olyan nyomvályús mint a hullámvasút, szóval azt sürgősen javítani kellene. Mondjuk nem értem hogy egy acéllemez-alapú hídon hogyan jöhetnek létre a nyomvályúk, de a lényeg, hogy ott vannak és javítani kell.

Előzmény: totyit (38301)
totyit Creative Commons License 2017.12.17 0 2 38301

Örülök neki hogy ott ahol te jársz arra sok utat felújítottak.

Azért látszik az általad javított térképen hogy elég sok piros kategóriás út van még ott is.

Ha nem jó a térkép az meg gondolom a közút vezérigazgatóját minősíti.Sajnos lövése sincs mi is történik az általa felügyelt cégnél.

Ahol én járok (dél-nyugat Dunántúl) ott is volt felújítás ,de csepp a tengerben a sok rossz úthoz képest.Egy Pécs -Szombathely elég gázos szokott lenni.

Ehhez képest autópályát akarnak Pécstől Barcsig az M60-ast.

Az első szakasznak sincs semmi értelme. Ott is inkább a 6-os utat kellett volna Szekszárdtól amolyan 8,21 -es út mintájára bővíteni azon akkor lenne is forgalom.

 

Előzmény: Hírfigyelő (38300)
Hírfigyelő Creative Commons License 2017.12.17 -1 0 38300

Térkép javítás!

Bocs, előbb még nem minden változtatást vittem fel a térképre, a hidak pl. hiányoznak.

 

Itt a véglegesbe mentett térkép: >>

Így már jó lesz!!

Előzmény: Hírfigyelő (38299)
Hírfigyelő Creative Commons License 2017.12.17 -1 0 38299

Ahá, látom, köszönöm! ;-)!

 

Na, ezt a térképet elnézegetve ez vagy régi lehet, vagy a szerző nem friss adatokból dolgozott, mert egy egész sor úton jártam ebből az északkeleti országrészben, és jó néhányról tudom, hogy piros (rossz) nem lehet, mert 2-3 éve újították fel és a 100 km/h-s sebességet is csaknem folyamatosan lehet tartani rajta (kivéve az élesebb kanyaroknál).

Itt jól ki is nagyítottam a módosítatlan eredeti térképet (nagy felbontású): >>

 

 

Az ország többi részén nem vagy ritkán járok, de azt amit átszíneztem az északkeleti országrész általam kivágott térképén, ott azért tettem meg mert fél éven belül jártam rajta. Voltam a 33-31-32-es utakon, de legtöbbet Borsodban kirándultam a Zemléni-hg., Bükk-hg., Aggtelek és környéke felé, ahonnan kíváncsiságból a Csereháton át jöttem haza Szendrő-Edelény-Encs-Tokaj útiránnyal.

itt meg már az általam tapasztalatból átszínezett térkép látszik, de a színeket kiegészítettem a lila színnel, ami a balesetveszélyesen rossz(!!!) állapotú utakat jelöli meg. Berajzoltam rá még a nagyobb folyókat is, más-más jellel megjelölve az acélhíd, vasbeton híd, pontonhíd, és autóskomp átkelőhelyeket is. (Balesetveszélyes utat hármat tudok: Hajdúdorogtól északra a tamásbokori út, ezt le is zárták(!!!!) a közforgalom elől, az Abaújszolnok-Baktakék, és az Újmassa-Mályinka-Dédestapolcsány útvonalakat.) Itt a módosított térképkivágat ÉK-Magyarországról: >>

 

 

Útállapot-minősítések: >>

Jó: sima, végig eredeti burkolattal kátyúmentes útburkolat, széles út;

Megfelelő: végig kátyúmentes út, ritkás helyenként jó minőségben javított útburkolattal, széles út;

Tűrhető: végig kátyúmentes, de sűrűn foltozott út, a foltok azonban egy szintben vannak, nem rázzák az autót, elfogadható útszélesség;

Nem megfelelő: az útvonal java részén kátyúmentes, de sok helyütt nem teljesen egy szintben és emiatt rázósan foltozott, de néhol többé-kevésbé mégis kissé kátyús út, közepes útszélesség;

Rossz: sűrűn kátyús út, a foltjavítások ritkásak, hiányosak, ráznak, az út a futóművet meg is rongálhatja, keskeny út;

Balesetveszélyesen rossz: rendkívül sűrűn kátyús, sehol sem javított vagy kátyúzott út, az út a futóművet majdnem biztos hogy tönkreteszi, keskeny vagy nagyon keskeny út;.

 

Előzmény: totyit (38296)
mash.69 Creative Commons License 2017.12.17 0 0 38298

Az R21-esbő vagy minek nevezzemből mennyi épült meg?

Még hír is volt hogy több hónappal hamarabb adták át

Tudom ez nem autópálya csak autóút.... 

Előzmény: dimelo (38293)
mash.69 Creative Commons License 2017.12.17 0 0 38297
Előzmény: trizs77 (38289)
totyit Creative Commons License 2017.12.17 0 0 38296

Na meg van. Burkolat állapot megoszlása.

 

http://ktenet.hu/images/I_MKK/Szilvai-Jozsef-Attila.pdf

Előzmény: Hírfigyelő (38285)
dimelo Creative Commons License 2017.12.17 0 0 38295

Jogos, adjunk hozzá 100 milliárdot.

 

A többi változatlanul igaz...

Előzmény: adiaboli (38294)
adiaboli Creative Commons License 2017.12.17 0 0 38294

A 2012-es év ráadásul sávszám-bővítés volt (természetesen nagyon fontos, M0-ás), ami 2016-hoz képest az összhosszat - e számítási mód mellett - nem növelte.

Előzmény: dimelo (38293)
dimelo Creative Commons License 2017.12.17 -1 0 38293

A sorból látszik, hogy 6 év alatt 164 km-t "sikerült" építeni.

 

Átlag: 27 km/ év

 

Forintban: kb. 400 milliárd, ha 2,5 mrd/km-rel kalkuláljuk... (pedig az M3 még csak 1,2-1,5 Mrd-ba került)

 

Rettenetes: stadionokra és foci támogatásra többet költöttek...

A negatív rekorder 2012 (7 km) után 2017-ben adták át a legkevesebb új pályát. (10 km)

 

Követhető az EU források bősége és elapadása is.

 

Közben 1000 milliárd jött be útdíjból...

 

Csak az a G-nap ne lett volna... 

Perverz és nemzetvesztő újraelosztás itt is...

 

És még büszkék is rá

Előzmény: adiaboli (38291)
adiaboli Creative Commons License 2017.12.17 0 0 38292

A legvégén természetesen nem Csorna/K, hanem Csorna/Ny.

Előzmény: adiaboli (38291)
adiaboli Creative Commons License 2017.12.17 0 2 38291

Gyorsforgalmi átadások 2012. január 1-jétől:

 

M0 (b)             M7–M6 (2*3)                                                 2012    7 km    1326 km

M3                  Nagykálló(235)–Őr(267)                                       2013    32 km  1358 km

M0 (b)             M6–„6” főút (2*3)                                          2013    3 km    1358 km

M0 (j)              „6” főút–„51” főút (2*3)                                2013    10 km  1358 km

M0                  „51” főút(24)–M5(31) (2*3)                                2013    7 km    1365 km

M86 (2*2gy)       Szombathely(81)–Vát/Ny(90)                             2014    9 km    1374 km

M3                  Őr(267)–Vásárosnamény(279)                              2014    12 km  1386 km

M85 (2*2gy)       M1(0)–Enese/K(7)                                             2015    7 km    1393 km

M85 (2*2gy)       Enese/Ny(14)–Kóny(16)                                     2015    2 km    1395 km

M30 (b)           Miskolc/K(29)–Miskolc/É, „306” főút(32)         2015    3 km    1398 km

M43                Makó(35)–Csanádpalota, (RO) oh.(58)               2015    23 km  1421 km

M0 (b)             M1–M7 (2*3)­                                                 2015    4 km    1421 km

M60                Pécs/D(30)–Pécs/Ny I.(31)                                  2015    1 km    1422 km

M60 (j)            Pécs/D(31)–Pécs/Ny II.(32)                                2015    1 km    1423 km

M85 (2*2gy)          Kóny(16)–Csorna, csp.(23)                                      2015    7 km    1430 km

M85/86 (2*2gy) Csorna, csp.(23; 147)–Csorna/D, M86(27; 143)        2015    4 km    1434 km

M86 (2*2gy)       Szilsárkány(140)–Csorna/D (143)                        2015    3 km    1437 km

M86 (2*2gy)       Csorna csp.(147)–Csorna/É I.(148)                      2015    1 km    1438 km

M86 (b)           Csorna csp.(148)–Csorna/É II.(149)                   2015    1 km    1439 km

M86 (2*2gy)       Szeleste/K(99)–Hegyfalu(105)                            2015    6 km    1445 km

M86 (2*2gy)       Hegyfalu(105)–Szilsárkány(140)                          2016    35 km  1480 km

M35                Debrecen, „4” főút(44)–„481” út(49)                  2017    5 km    1485 km

M85 (2*2gy)       Csorna/D(27)–Csorna/K(32) (elkerülő)              2017    5 km    1490 km

 

 

dimelo Creative Commons License 2017.12.17 -2 0 38290

Ne görcsölj rá:)

 

Nyilvánvaló, hogy Pest környékén lehet hosszabb az munkába járással töltött idő.

 

Ebben a témában hangsúlyos, hogy ma már ez általános kényszer lett.

Vagy beletörődik a vidéki a nyomorba, vagy bejár és fél életét távol tölti lakóhelyétől.

 

De a nagyobb baj, hogy ezt nem 250-300 ezerért, mint Pesten, hanem 150-200 ezerért kénytelen bevállalni...

 

Ezt a tendenciát csak erősítik a "Modern Városok" Program álcája alatt meghirdetett útfejlesztések.

 

Az agglomerációk duzzadása csak újabb infratruktúrális problémákat teremt.

 

Míg a megyeszékhelyekre ömlik a külterületi úthálózaton begyűjtött útdíj,

közben követelik az elkerülő utakat, már azonnal jelölik ki az újabb ipari parkokat az elkerülők mentén.

Vagyis a mindenki megsarcolásával begyűjtött adókból koncentrált övezetekbe forgatják az újraelosztott forrásokat.

 

Semmi sem elég...

Mindezt tetézve a megyeszékhelyek ipari beruházásai után csak a megyeszékhelyeknek jár a növekedő iparűzési adó is.

 

Perverz és nemzetgyilkos újraelosztás...

Előzmény: mash.69 (38288)
trizs77 Creative Commons License 2017.12.17 0 0 38289

 

 anti cikk (ha van ilyen fogalom) útépítésről, pontosabban hídépítésekről:

 

 

  http://iho.hu/hir/uj-hidak-erden-171217

 

Mindent megtudunk ami mellékes. A cölöpöző gépkezelő házi macskája ellési szokásai is hamarább kerülnek szóba, mint a hidak helye.

 

Csak az nem derül ki a cikkből :

 - Honnan-hová vezetnek a hidak?

 - Mekkora a teherbírásuk?

 - Milyen forgalom lesz rajtuk megengedett ?

 

A szerző, olyan, amilyen.

De a szerkesztők beosztását azért találta fel a jó Isten, hogy ha a szerzőt elragadja (amúgy sűrűn elragadja) a grafomániája akkor a szerző, közlés előtt, utasítsa az alap adatok megadására.

 

 

mash.69 Creative Commons License 2017.12.17 0 0 38288

Egy órát gugliztam de csak ez lett... 

Pedig olyan mintha lenne egy ős pdf, pps amiben ott van az összes megye kienelt cégei. Ez nagyjából mindenhol így lesz. A nagyobb cégek oda települnek ahol sok a potenciális dolgozó. Ha jó az út hálózat akkor pikk pakk ott van a munkavallalo. Én Pesten 45 percet utazom melóba ha vonattal megyek, ha bkv akkor 90 perc.

A többi kollégám is utazik 60 percet....

És ez csak a bemenet.... Haza ugyanennyi..

Nem hiszem hogy ez a hajdúságban több lenne... 

Előzmény: dimelo (38284)
dimelo Creative Commons License 2017.12.17 -1 0 38287

Eredetileg az elmúlt években megvalósult felújításokat 4000 km (és építéseket 400 km) keressük.

Nem azt, hogy mit terveznek, majd a jövőben.

 

A tényekről van térkép?

Vagy csak az ígéreteket szeretik "vizuálni"?

 

Régi mondás: Nagyon szegény az aki ígérni sem tud...

Előzmény: klimakiraly (38286)
klimakiraly Creative Commons License 2017.12.17 -1 1 38286

Na ez jó. Szeged és az országhatár között van szép zöld vonal az 5-ős útón.

 

Na itt az aszfaltal semmit nem csináltak. Az 502 -es körforgalomnál belmarták rázóbordákat lefestették sárgára és ennyi.

 

Eszeveszett kíváncsi vagyok mit tudnak még költeni arra körforgalomra. Minden évben tesznek rá valamit. De a 15kmes aszfalton semmit nem csinálnak ahogy szétbaszták az M5 építésével úgy van a mai napig.

 

Fel is hívom az ismerőseim figyelmét hogy érzitek-e a sok milliót amit az az 5-ős útra költöttek.....

Előzmény: Hírfigyelő (38285)
Hírfigyelő Creative Commons License 2017.12.17 -1 1 38285

Akkor nem tudom mit higgyek most.

 

Ui. Mash_bakter a (38242)-ben belinkelt többek között egy arról szóló térképet is, amelyik a rövidesen javításra kerülő utakat mutatja. Ha hihetünk a térképnek, akkor elég sok olyan utat fognak kijavítani, amely még javításokra, felújításokra szorul. Itt van a térkép: >>

A jelmagyarázata szerint a zöld vonalak "Hazai finanszírozású 100 Mrd-os útfelújítási program", a kék vonalak "TOP finanszírozású elrendelt program", a piros vonalak pedig "TOP finanszírozású tervezett program" kategóriájú magvalósítandó útjavításokat jelölnek.

 

Mármost eszerint az ami "útfelújítási program", ill. "elrendelt program", azt nyilván rövid távú kezdéssel gondolják véghezvinni, mert amit elrendeltek, oda nemsokára mennek az útjavító cégek gépei.

Csak az, ami "tervezett program", csak ott lehetséges az, hogy csak később állnak neki a javításnak. Gondolom a zöld és a kék esetében a súlyosabban hibás és emiatt sürgősen javítandó utak vannak, a piros meg az lehet, ami még csak enyhén hibás, és ezért még egy kis ideig ráér a megjavításukat elindítani. (Amit ui. még csak terveznek, az biztosan kicsit később kerül majd sorra.)

 

Tehát ha az általad látott térképen csupa pirosnak, azaz hibásnak is láttad az úthálózatot, azokat hamarosan ki fogják javítani (nyilván az ami az általad látott térképen piros, az az ami itt zöld vagy kék, mert azon amit te láttál, ott a hibák súlyossága szerint rangsorol a térkép, ez a térkép viszont a javítások kezdete szerint rangsorol, és ezen a zöld és a kék az amit hamar megjavítanak.

Tehát ha ott csupa bajt is láttál, az mind hamarosan javítva lesz. Én legalábbis ezek alapján remélni merem, hogy nem késlekednek a javításukkal, egyébként a már saját tapasztalataim alapján látott nemrégen kijavított útszakaszok is ezt támasztják alá, vagyis azt, hogy egy jó ideje már kellőképp komolyan veszik az útjavítások fontosságát.

Pozitívum az itteni térkép alapján az is, hogy a rövid távon tervezett javítások között sok olyan út is benne van, amelyek a forgalomból kiesőbb helyeken bújnak meg, pl. amik a Zalai, Nógrádi, Borsodi dombvidékeken vannak (Kerkai-, Göcseji-, és Hetési dombvidékek, Cserhát-hg., Cserehát útjai), ill. hogy az Alföld forgalmi szélárnyékban lévő részeit sem felejtették ki belőle (DK-Békés, Erdőspuszta és Ligetalja vidéke Nyíradony és Vámospércs között, J.-N.-Szolnok megye Tisza-menti részei Jászladánytól K-re és Tiszaroff környékén, ill. Dunaújváros és Baja K-i mellékén). Komolyabb halogatás hosszabb útszakaszokon piros színű jelei az itteni térképen csak a Dunaújváros-Sárbogárd, és a Cece-Németkér szakaszon, ill. rövidebbek még elszórtan Nyíregyháza és Kisvárda között, ill. szintén elszórtan a Csongrádi Tisza-mente, ill. Baranyában Komló, Pécs, és Szigetvár mellékén látszanak.

Kb. ennyi olvasható le <---erről a térképről, amit ide bemásoltam.

 

Kérés: azt a csupa piros térképet, amit láttál, rakd be ide a fórumra légyszi!

Előzmény: totyit (38273)
dimelo Creative Commons License 2017.12.16 0 0 38284

Már kezd hasonlítani, de csupán 2012-es...

 

Ha nem is mutat meg mindent, azt ez is megerősíti,

hogy fenntartással kell kezelni a megyei és régiós statisztikákat.

Ahogy a régi mondás szól:

az ördög a részletekben van...

 

Az egyik lábunk lefagy, a másik megég, de átlagosan 35 fokos a víz?!?!

Előzmény: Mash_bakter (38281)
Samott Creative Commons License 2017.12.16 0 4 38283

Szamteches vagyok, Informatikus mernok. Iden nyar ota az EU-ban szabad adatroaming van, de a Waze amugy se forgalmaz sok adatot. Alig kapni mar dedikalt GPS keszuleket, par eve meg sokkal nagyobb valasztek volt beloluk, eljart felettuk az ido. Papirterkeprol nem is beszelve. Vedd ugy, hogy tolem most megkaptad a friss informaciokat a tema kapcsan, ideje elfelejtened a regit.

Előzmény: Hírfigyelő (38262)
Mash_bakter Creative Commons License 2017.12.16 0 0 38282
Mash_bakter Creative Commons License 2017.12.16 0 0 38281

azért lehet találni mindenflét a neten...

 

http://docplayer.hu/7944032-Top-ertekesites-netto-arbevetele-vallalkozasi-eredmenyek-foglalkoztatottak-szama-a-100-legnagyobb-hajdu-bihar-megyei-szekhelyu-vallalkozas-top-1-100.html

 

itt nincs GDP, de a kiemelt vállalkozások száma mindent megmutat

 

van egy ilyen doksi Szabolcs-ról is, ahol szintén látszik, hogy a kiemelt cégek itt is 75%-ban Nyíregyházán vannak

http://www.mon.hu/2016/11/top100_szabolcs.pdf

Előzmény: dimelo (38280)
dimelo Creative Commons License 2017.12.16 0 0 38280

Köszi!

 

Egyre kevésbé áll érdekében a hatalomnak az adatközlés.

 

Így maradnak a véletlen információk és a következtetések...

Előzmény: Mash_bakter (38279)
Mash_bakter Creative Commons License 2017.12.16 0 0 38279

biztos lehetsz benne, hogy mindehol így van, mindenhol ingáznak az emberek,

marha kevés a meló helyben. Nem véletlen, hogy az 5000-es matrica olyan népszerű.

 

én is csak ezt találtam és ez se friss

régiónként és megyénként van külön szedve, csak Budapest van külön kiemelve.

https://www.ksh.hu/docs/hun/xftp/idoszaki/gdpter/gdpter11.pdf

 

ez 2012-es, de se járásra, se településre nem lehet megnézni...

http://www.ksh.hu/interaktiv/terkepek/mo/gdp.html?mapid=QPT011

 

nem tom honnan lehetne ilyen adatokat előbányászni

Előzmény: dimelo (38276)
hegyaljai3 Creative Commons License 2017.12.16 0 0 38278

Hány év alatt érti a 4.000 km-t? Ez a megújulás mit jelent? 11 tonnás tengelyterhelésre való  megerősítést? Kopóréteg cserét? 

Előzmény: totyit (38266)
dimelo Creative Commons License 2017.12.16 0 0 38277

táblázattal és térképpel:

Előzmény: dimelo (38276)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!