Hát igen, ha annak idején egy huszáros vágással nem M3 és M4-ben gondolkoznak az illetékesek, hanem egy M3,4-ben, ami nyílegyenesen keletnek (Jászberény - Hajdúszoboszló stb.) tartva éri el a határt és arra halszálkaszerűen lennének felfűzve a nagyobb települések...
jó, hát nyilván van egy csomó törvényben rögzített dolog, gondolom az is, hogy jobb oldali közlekedés van, meg más hasonlók, de köszönöm szépen, egészen jól eltekergetem a kormányomat a kormányrendeletek pontos ismerete nélkül is ;-)))
Értem, csak én annyival és azért gondoltam tovább (380013), hogyha már megépítik, akkor legalább úgy tervezzék meg, hogy az egykori és leendő külföldi turista-vonzó vidék életét is felpezsdíthesse. Ha a Balatonnak jót tett az M7, akkor a Tisza-tónak és a Hortobágynak is jót tenne egy új M4. Csak most nem "dajcse markot" -- ahogy Bujtor filmjeiben az öreg Bánhidi direkt kiejtette -- hozna a turista a tóhoz meg a Hortobágyra, hanem eurót. De jönnének a turisták, nőne az idegenforgalom, magyarul hozná az új út a sok nyári pluszbevételt, fellendülést, miegymást... ! ;-)
Mert ha már egyszer megépítik azt az utat, akkor a közlekedés könnyítésén túl már más haszna is legyen!! :)
a 110es tabla is ki lesz teve legalabb addig amigy kresz utoleri magat a zold R tablaval. nem kell bexarni. a korforgalmak jol ki vannak tablazva, nemcsak 110rol, de 130rol is szepen bele lehet lassulni a rondokba; aki hulye az meg ugyis elszall mashol is mas miatt is.
sehova, csak sulysap mende gyomro/ullo gyomro/maglod a gazos, ott lehetne segiteni 9 km uttal t.sulytol vagy 14 km uttal t.szecsotol. ennyi. nincs folytatas a fejemben.
amit berajzoltam annak az vonalnak a monori vegenel (az un. strazsa "hegy"en) a M4en van is valami (csomopont ?) ami a sat. kepen rajt van de a terveken nem szerepel.
Ja, és az én gondolatom azért terelte a te ötleted folytatását Tiszaroff irányába, mert mert az csak 10 km-re van délre a Kiskörei-víztározótól (vagy másnéven: Tisza-tó), ami köztudottan az Alföldiek "második Balatonja", mert tavi üdülőövezet lett és egy nagy turistaparadicsom. Mert ha már a Balatont segít elérni az M7-es autópálya, akkor a Tisza-tó turistaforgalmát is fel lehetne dobni az M4-es autópálya odavezetésével. És akkor jönne ide keletre is a sok nyugati turista a pihenni vágyása közben a sok pénzével, amiből a Tisza-tó mentén élő nyári üdülőknek kiadó házak tulajdonosai és a környéki idegenforgalom láthatná nagy hasznát.
Előnyök: >>
1. *fellendülő turistaforgalom,
2. * jobb életszínvonal,
3. *könnyebb megközelíthetőség a Tisza-tó, a Hortobágypuszta, Debrecen, és a -- még épülő..... -- román A1-es autópálya és Nagyvárad-Kolozsvár irányába,
4. *a régi 4-es főút tehermentesítése,
5. * és ehhez régi 4-es úthoz képest az út nyomvonalának jelentős lerövidítése.
Azt fűzöm még hozzá (nyilván nem a Te tájékoztatásodra:), hogy
a KRESZ szerinti útjelző tábla csak olyan úttípust tüntethet fel, amelyet az utalt 19-es Korm. r. a mellékletében definiál;
a nem a KRESZ szerinti (nevezzük úgy: információs) tábla viszont nem kötelez semmire (pl. arra sem, hogy megállj a Becsali Csárdánál); ezért meg sem lehet szegni, vagyis eleve kizárt a szankcionálása.
Nem olyan bonyolult ez. (Még egy emberölési ügyet sem lehet elintézni a "ne ölj" egyszerű, de a gyakorlatban a sokféleség miatt alkalmazhatatlan parancsával.)
Jesszusom, és ha kitesznek egy zöld autóút jelet és elolvasod előtte, hogy ott 110-el lehet teperni, de néha szintbeli kereszteződések vannak rajta, akkor az nem elég? A lélegzés folyamata sincs jogszabályilag leírva, aztán mégsem fullad meg csak úgy a nagy átlag ;-)))
A bibi csak az, hogy máig nem született róla jogszabály. Pedig a vonatkozó egy szem, 1784/2015. (X. 30.) sz. kormányhatározat (ami nem jogszabály) szerint az abban kijelölt felelősöknek már rég meg kellett volna alkotniuk: akár pl. a közutak igazgatásáról szóló 19/1994. (V. 31.) sz. kormányrendelet (ami viszont már jogszabály) megfelelő kiegészítésével.
"Milyen tervezett ut ? Otletem volt, semmi tervezet. Jesszumpapi."
Csak egyszerűen megtetszett az M4-es ötleted, ezért hát tervnek neveztem. Tetszett benne hogy jobban izgat téged is az M4-es megoldatlansága, mint azokat, akiknek ezzel hivatalból törődniük kellene. :)
Keletre merre vinnéd tovább? Nagykáta-Jászladány-Tiszaroffnál egy új híd-Kuhegyes-Karcag???
Ó, nem is néztem ráa műholdas képre, hogy már frissült az M4-essel, jól kivehető az új nyomvonal már, még a Pilis nyugati elkerülő is szépen kirajzolódik.
Hát nekem szombaton sem reggel fél 7-kor,sem este fél 7--kor nem ez volt ott a tapasztalat, és nem teherautók miatt, hanem, mert a sor ment 80-90-el, előzni meg lehetetten, mert nincs egy normális hosszú egyenes rész benne, ahol úgy belátni, hogy szemből 110-el jönnek, már ha nem többel, akkor be is érsz. Hát nem is előzgetett senki. Egy jaguáros volt, aki nyomta neki, de nagyon necces műveleteket csinált.
Ugye az összes utepitesellenes mindig azzal jön, ha valahova autopalya epül falu melle, akkor szmog lesz es oda a jo levegö. (Pelda Alsonemesapati <-> M9)
Jó látni, hogy a Margit-híd óta javult a pontosság. (Elnézést a bornírtságért. Tény, hogy a nagyapám 10 perccel a felrobbanás előtt ment át a 6-ossal.) ON
Szerintem meg igencsak passzol a 110 km/h a 710-es úthoz. Az más kérdés, hogy ha megy előtted egy teherautó 90-el akkor annyi a gyors haladásnak. De maga az út széles és jól lehet haladni rajta főleg hétvégenként.
Ahhoz hogy ne legyen hullámvasút a tervezett útból, a tervezéshez ott mindenképpen szintvonalas topográfiai térképek kellenek(!!), mert Sülysáp és Tápiószecső vidéke a Gödöllői-dombvidék délebbi nyúlványainál van, és egy dombvidéken a fő tereptani jellemző vonás a 200-300 m-es szintkülönbségek megléte 2-3 km-es távokon (vagy akár ennyin belül is) mérve.. .
Ennek a dombvidéknek a déli nyúlványai É-D-i irányban Gödöllőtől egészen Albertirsáig terjednek ki (Monor-Irsai halomvidék a legdélibb nyúlványainak neve), Ny-K-i irányban pedig északabbra Kerepestarcsától Zsámbokig, felezővonalában Vecséstől Nagykátáig, legdélebbre pedig úgy kb. ... Ócsától Tápiószeléig terjed ki.
Szintvonalas térképek segítségével ugyanis sokkal könnyebb kijelölni olyan nyomvonalat, melynek magasságkülönbségei már kisebbek, de még kanyargósnak sem túl kanyargós. (Ha ui. csak a közel egymagasságú szintvonalak mentén vinnénk az utat, annak a kanyargósság több-kevesebb mérvű növekedésével kellene megfizetni az árát.) Igazi geodéta feladat lehet az ilyesmi, magasságokat és távokat kimérni a terepen, és aztán a térképen az új út nyomvonalát így, lépésről lépésre megtervezgetni... . Nem lehet egyszerű munka!
Érdekesség: Egy megőrzött régi Csehszlovákia-autóatlaszban (a régi '70-es évekbeli könyv alakú és 1:400000 léptékű atlaszban) a nagyon kanyargós útszakaszokat -- igen okos előrelátással(!) -- külön bejelölték az autósoknak, mégpedig ennek jele egy olyan KRESZ-tábla fekete-fehér mása táblarudastól, amelyik a veszélyt jelző táblák közül az "Egymás utáni veszélyes útkanyarulatok" nevet viseli: . A szlovák elnevezése "Miesta s vačim počtom oblúkov", ennek magyar fordítása pedig "Többkanyarú helyek" volt benne. (Egyébként ezen a Csehszlovák atlaszon Szlovákiának a döntően hegy- és dombvidéki adottságai indokolhatták ezt a jelet. Mindenesetre okos ötlet volt!!)
A 405-ön egy időben eléggé gyakran megfordultam, igaz, főleg hétvégén, de amilyen jó szélesre építették, szerintem abszolút jogos és elfogadható volt a 110-es "száguldozás" rajta. És hát ugyebár a 110-es tábla sem azt jelenti, hogy minimum annyival kell haladni ott ,-)