Keresés

Részletes keresés

dimelo Creative Commons License 2017.07.20 0 0 36337

Olvass bele:

 

Közölték: az új útszakaszok közül a legnagyobb e-útdíj bevétel, mintegy 2,5 milliárd forint az M0 keleti szektorához köthető,

de közel 1,3 milliárd és 810 millió forintos összeggel az M86 és M31 jelű utak is jelentős arányt képviselnek.

Előzmény: mash.69 (36336)
mash.69 Creative Commons License 2017.07.20 -1 0 36336

útdíj június 30-ig befolyt bruttó 108,3 milliárd forintos összege ugyanis közel 12 százalékkal haladja meg a tavalyit.

 

Mennyi új út lett átadva tavaly, ami idén már bevételt termel?

az M86 jut eszembe, semmi más

Előzmény: dimelo (36334)
mash.69 Creative Commons License 2017.07.20 -1 0 36335

még véletlenül se oda kerül a lé/út/útépítés, ahol megtermelik a bevételt és elszenvedik a forgalmat

Előzmény: dimelo (36334)
dimelo Creative Commons License 2017.07.20 0 0 36334

https://www.vg.hu/vallalatok/novekedtek-az-utdijakbol-szarmazo-bevetelek-559035/

 

A 2017 első fél évében befolyt megszolgált útdíj 50,7 százalékát külföldi úthasználók vallották be.

Az országok sorrendjét vizsgálva ebben az időszakban is

a román felségjelzésű teherjárművek képviselték a legmagasabb arányt. 40,41 százalékukkal toronymagasan vezetik a mezőnyt,

hiszen a második helyezett Lengyelország már csak 13,84 százalékot tudhat magáénak.

A harmadik helyen Bulgária található 9,78 százalékkal,

majd Szlovákia és Szerbia következik 8,61 és 5,88 százalékkal.

 

Mindezek ellenére M86+Zalalövő elkerülő megépült és M30, M35 épül. (Kinek?)

M4 csak foltokban...

Fradista Utazó Creative Commons License 2017.07.20 0 0 36333

Kérdés, hogy a magyar és a lengyel népsűrűség ill. GDP aránya változott-e érdemben 2011 óta. Nem néztem utána, azt tippelném, hogy mindkettő kicsit a lengyelek javára változott, de korántsem ilyen erős arányban.

Előzmény: hegyaljai3 (36331)
dimelo Creative Commons License 2017.07.20 0 0 36332

Amit a lengyelek 10 év alatt megépítettek, az már - majdnem - kínai tempó.

De mit (nem) csináltak itthon 2010-2016 között?

Előzmény: adiaboli (36330)
hegyaljai3 Creative Commons License 2017.07.20 0 0 36331

Az úthálózat sűrűségét nem csupán a területhez, hanem a népsűrűséghez, a GDP-hez is viszonyítani lehet.

Előzmény: adiaboli (36330)
adiaboli Creative Commons License 2017.07.20 0 0 36330

Végeztem egy hevenyészett számítást. A magyar gyorsforgalmi úthálózat „sűrűsége”) 2017. július 1-jén a lengyelének 1,55-szöröse volt (azóta icipicit csökkentJ). Ez az arány, nyilván Magyarország javára 2011. december 31-én még 2,18 volt. Ha nem lesz egy újabb 2008, akkor maximum két választási ciklus alatt a különbség eltűnik. Azzal együtt is, hogy belekezd(t)ünk néhány komolyabb úthosszúságú beruházásba.

adiaboli Creative Commons License 2017.07.20 0 0 36329

Néha, nyilván nem mindig, jól fogható gazdasági érdekek (pl. egy drágább beruházás áterőltetése) is meghúzódnak a "lakossági tiltakozások" mögött. Erről persze nyilván csak a tiltakozás egy-két szervezője tud...

Előzmény: mzdude (36327)
adiaboli Creative Commons License 2017.07.20 0 0 36328

Így igaz. A Nagy Lajos király út kiszélesítése (alig lenne bontanivaló), akár egyelőre még a rákosrendezői felüljáró nélkül is, már 5-10 évvel ezelőtt is késő lett volna, egyébként teljesen függetlenül bármilyen hídtól.

Előzmény: Jared- (36321)
mzdude Creative Commons License 2017.07.20 0 1 36327

Fantasztikus, amikor 100 évre előre bejelentik, hogy itt-ott út fog épülni, majd az odatelepülők tiltakoznak.

 

Az még fantasztikusabb, amikor hallgatnak is rájuk.

 

Bár itt nálunk erre is rá tudtak tenni egy lapáttal: épült egy új ház a meglévő Spar mellett; nem telt el egy év, és az új lakók már panaszkodnak, hogy zavarja őket a bolthoz járók gépkocsiforgalma. Nyilván, amikor odaköltöztek, nem vették észre a boltot.

Előzmény: bocskai67 (36324)
bocskai67 Creative Commons License 2017.07.19 0 0 36326

Az M0 északi szektorának engedélyezési tervben hasznos dolgokat találni: pl. hogy miként hat majd az M0-ás folytatása Pomáz forgalmi terhelésére.  (bár érdekes, hogy nem nagyon hatna Békásmegyer és pl. a Vörösvári út forgalmára)

Erről is írtunk miután rátaláltuk, hogy közmeghallgatást tartanak az M0 folytatásáról és emiatt (?) közzétették a friss engedélyezési tervet.

http://eszaki-elkerulo.blog.hu/2017/07/19/az_m0-as_korgyuru_eszaki_szektort_2023-ig_tervezik_megepiteni_nyomvonalvaltozas_miatt_kozmeghallgata

bocskai67 Creative Commons License 2017.07.19 0 0 36325

Friss hír: 
Közmeghallgatás M0 témában Solymáron : júli 27. 10 óra ! :) 
Ez a hír , dokumentum szerint 2023-ban már forgalom lesz az északi szektoron. :)

http://pbjhirmondo.hu/uploads/site_pbjhirmondo/pages/Hivatal/Jegyz%C5%91/2017/Felh%C3%ADv%C3%A1sok/M0%20k%C3%B6zlem%C3%A9ny.pdf


bocskai67 Creative Commons License 2017.07.19 0 0 36324

Sziasztok !
Mint témában jártasaktól kérdezem: az M0 északi szektorral (10 és 11-es t közti szakasszal) most mi a valós helyzet ?
Év elején Lázár elmondta, hogy 2018-ban már épülne, ill a kormányhatározat vagy rendelet szerint 2017-ben lezárul az előkészítés, 
ugyanakkor olyat is hallottam, hogy a nyomvonal környékén – pl. Üröm és Pilisborosjenő újonnan beépült területein - lakossági ellenállás is várható, illetve a lehajtók esetében még nem született döntés a végső változatról. 
Ha igazak az utóbbi hírek, akkor létezhet, hogy 2018-ban elkezdjék az építkezést és 2022-ig befejeződjön ? (egyáltalán kell 4 év ennek megépítéséhez, vagy mást is beleértenek a megépítésbe ?)

Előre is köszi!

mash.69 Creative Commons License 2017.07.19 -1 0 36323

hát ja, sanszosan egyfelé lakhatunk

és nap mint nap látjuk az M5 bevezető dugóját, sokszor már a Citron M5-nél...

de legkésőbb az M5 csőnél, amikor rá kellene kanyarodni a körútra....

volt a Facebookon olyan faszi, aki Szegtrvárról mondja meg a frankót,

hogy a Galvani híd egy szar, mert semmiből a semmibe...

áááá

ezekkel nem lehet vitatkozni

Előzmény: adiaboli (36319)
mash.69 Creative Commons License 2017.07.19 -1 0 36322

asszony évekig Budaőrsön melózott minidg az M0-son ment

hazafelé már néha a városon át

mióta a Rákóczi/Petöfi híd között a Budai oldalon melózok 20 perccel hosszabb a menet idő

pedig a távolság a régi 2/3-ada, de lehet csak a fele...

neki áldás lenne a Galvani híd, mert a Rákóczi híd ezáltal átjárhatóbb lesz

ha balaset van akkor van alternatíva...

most ha koccanás van a Rákóczi híd - Obi/Csepel felé a lehajtónál, 

akkor a dugó az Nador utcáig tart.

Volt mikor az asszony az M0-ás híd felé került 2 hónapja, mert 40 perc alatt a 

Rákóczi hídra nem tudott felhajtani...

 

bírom az olyan okosokat, akik nem közlekednek arra, csak megmondja a frankót,

hogy a galvani a semmiből a semmibe visz...

közben érint 5 létfontosságú budapesti útat

 

Előzmény: adiaboli (36317)
Jared- Creative Commons License 2017.07.19 0 0 36321

A második körben el lehet jutni a Kerepesi útig. Az onnan történő északi folytatásban – a lakossági ellenállás miatt – nem hiszek.

Azért a Nagy Lajos kiszélesitésében lehet reménykedni szerintem. Ez volna a logikus folytatás a Kerepesi úttol északra, új út nem kéne oda.

Előzmény: adiaboli (36314)
trizs77 Creative Commons License 2017.07.19 0 0 36320
adiaboli Creative Commons License 2017.07.19 0 1 36319

mash-sel az előbb  véletlenül amúgy is egy időben írtuk nagyjából ugyanazt, harmadjára kár megismételni. A "sületlenség" jelzetű érveléssel nem tudok vitába szállni, nincs meg hozzá a szakmai felkészültségem.

Azt az albertfalvai változatot (az alagúton túlmenően) pedig azért még meg kellene beszélni az elképzelt "2*3 sávos köztes út" helyén élő kibombázandó csepeliekkel, erzsébetiekkel, kispesti/lőrinciekkel, kőbányi/rákosmentiekkel. Meg azokkal is, akiket nem bombáznak ki, csak majd olyan helyzetbe kerülnek, mint a "kiváló" Nagykőrösi úti bevezető két oldalán, falak mögött élők. (Megjegyzendő, hogy a Munkás körutat sohasem gondolták - komolyan - az Albertfalvai híd keleti/északi folytatásának. A Munkás körút az elképzelések szerint az M51/M5 csomópontból indulna észak felé, vö. "régi M0" változat.) 

Előzmény: trizs77 (36318)
trizs77 Creative Commons License 2017.07.19 -2 0 36318

A Hungária és az MO közé, Pesten kell még egy db 2x3 sáv félkör ív vagy több mint félkör ív.

Folyamatos.

 

Nem pontszerű beavatkozással.

 

A ma ismert Galvani nevű sületlenség, pontosan egy pontszerű beavatkozás.

 

adiaboli Creative Commons License 2017.07.19 0 1 36317

Az a "leendő" forgalom már most is ott van, csak éppen a Lágymányosi / Rákóczi híd felől érkezik. A Galvani híddal alapvetően nem nő majd meg a fővároson belüli mostani dunai átlépések száma, csak "szétterül" (nyilván az Erzsébet hídtól délre).

Talán az M51/M0-ról még levesz majd valami forgalmat (pl. az én esetemben, Dél-Pest - M1/M7 relációban, aki most inkább erős napszakokban - máskor nem - kerülők egy jóízűt a 0-án, megúszva a déli Hungáriát és a Lágymányosi hidat). A kérdés, hogy ez a forgalom mekkora pluszt jelent.

 

Előzmény: trizs77 (36315)
mash.69 Creative Commons License 2017.07.19 -1 0 36316

ilyen hülyeségeket írni....

aki ezt az új hídat fogja használni, az most is arra megy, csak kénytelen bemenni a Hungária körútra

a Győmrői, Üllői, M5 bevezető, Soroksári, Weisz Manfréd utakról bemennek a körútig, azok nem fognak ezentúl a Hungária/KÖnyves Kálmán stb. körúton a dugóban araszolni

hanem végre egyből átjut Budára, ami az úticélja.

Pont az lesz a Galvani híd átadása útán, mint amikor a Lágymányous/Rákóczi hídat átadták,

a forgalom jelentős része a Petőfi hídról délre került.

Mai fejemmel el se tudom képzelni mi lenne Budapesttel, ha nem lenne ez a "fél" híd, hiva tünne a Hungária forgalma. Most azért északfelé az alsó és felős rakparton és dél felé az M6 és M7 felé is elszivárog. Persze az ideális az lenne, ha túl oldalon lenne egy körút szerű folytatása, de a beépítettség és a domborzati viszonyok ezt nem nagyon teszik lehetővé. Ha csak nem egyből alagutba folytatodna, ahogy az Albertfalvai hídnál kellene majd egyszer megcsinálni.

Előzmény: trizs77 (36315)
trizs77 Creative Commons License 2017.07.19 -1 0 36315

A Galvani hidat sem temetném már most.

 

-------------

 

Én temetném.

 

Most az Andor utca teli van.

A 2x2 sávja csúcsban csak araszolva működik, csúcson kívül haladós.

 

Erre akarják egy új híd teljes forgalmát ráengedni ?

hová?

 

Meddig duzzad majd vissza ?

A híd közepén a Duna fölött áll meg az utolsó kocsi ai várja, hogy lehajtó ág átverekedje magát a Budafoki úti + Szerémi úti, + a Fehérvári úti kereszteződéseken?

 

adiaboli Creative Commons License 2017.07.19 0 0 36314

1. Ha az a Lágymányosi híd / Rákóczi híd nem lenne „elfuselálva”, akkor manapság az „Osztyapenkónál” egész nappal (be)állna a közlekedés. Tény, hogy az Egérúton távban hosszabb az M1/M7-re jutás, mint a vasút mellett lenne, de az előző mondatra tekintettel időben biztosan rövidebb. Egyébként a hídról ne csak Bécs és a Balaton jusson az eszünkbe, mert más irányokba is utat nyit, pl. az M6 felé délre vagy a Budafoki úton és a rakparton északra, és nem csak a városból/ba ki/befelé irányuló, hanem a városon belüli forgalomnak is, stb., stb. Használják (használjuk) is szépen.

2. A Galvani hidat sem temetném már most. Viszont, hogy komoly igénybe vétele legyen, valóban feltétele, hogy a híd és a Jászberényi út között már a híd átadására elkészüljön egy zökkenőmentes közlekedést biztosító folyosó. A második körben el lehet jutni a Kerepesi útig. Az onnan történő északi folytatásban – a lakossági ellenállás miatt – nem hiszek.

3. M8, M9 hidak: igaz, de. Ha találtak volna pénzt Akarattya-Kecskemétre és (legalább) Dombóvár-"53"ra, akkor biztos nagyobb lenne a kihasználtságuk. Nem találtak. Akkor most ne lenne ez a két hidunk, mert kidobott pénz? Erről azért a használókat is megkérdezném. "Fél-hidakat" építeni pedig a lehető legnagyobb pazarlás lett volna.

Előzmény: radio100jozsi (36313)
radio100jozsi Creative Commons License 2017.07.18 0 1 36313

Egy másik szakértő egy másik cikkben bőven elmondta már, de nem állok neki keresni most. De Ahogy a Lágymányosi híd is elfuserált lett az egyik oldalt, most ez a Galvani híd lesz elfuserált, csak nem a budai, hanem a pesti oldalt. Inkább azon kéne elgondolkozni, hogy mi lesz a "Munkás körúttal", mert még egy Duna hídnál is sokkal fontosabb, hogy Pesti oldalon a Hungária gyűrű, és az M0 között semmi sincs. Ha az meg lesz, akkor lehet hozzá Duna hidat passzolni, sőt egyszerre kettőt is, fent, és lent is. Van már két ilyen csökevény hidunk a Dunán (M8, M9), nem kéne egy harmadikra is elpazarolni a pénzeket.

Előzmény: mash.69 (36312)
mash.69 Creative Commons License 2017.07.17 -1 0 36312

valami építő jellegű nincs? hogy miért nincs igaza? miben nincs igaza? stb....

Előzmény: radio100jozsi (36311)
radio100jozsi Creative Commons License 2017.07.17 0 0 36311

Vicc, Andó Gergely már vasúti szakértőből közúti szakértőbe vedlett át :-)

Na kb. ennyit is ér a mondandója, erről meg cikket kreálni, már fájdalmas.

Előzmény: mash.69 (36309)
rm40 Creative Commons License 2017.07.17 0 0 36310
Előzmény: mash.69 (36309)
mash.69 Creative Commons License 2017.07.17 -1 0 36309

Haladnak a dolgok...

 

a választásokra csak elkészül majd a 8-as is

http://magyarepitok.hu/utepites/2017/07/uj-korforgalom-nyilt-a-negysavosodo-8-as-uton

 

a Galvani híd ott jó, ahol van/lesz

http://magyarepitok.hu/utepites/2017/07/napi-42-ezer-autoval-csokkenhet-a-fovarosi-hidak-forgalma

 

előbb utóbb Sopron is bekerül a gyors út hálózatba...

http://magyarepitok.hu/utepites/2017/07/elrajtolt-a-sopront-bekoto-m85-os-kivitelezoi-kozbeszerzese

 

 

 

dimelo Creative Commons License 2017.07.17 0 1 36308

Vannak csodabogarak a fórumozók között...

 

A lelkesedés nem pótolja a realitásérzéket...

 

A Zeg. elkerülő pontos példa, de ez sem semmi:

 

"sokkal jobb 100 milliárdért semmibe vezető 25 km-t építeni a határhoz Hajdú-Bihar szélén, mert ezt megértik az ottani szavazók."

 

"Ha ezzel a határhoz vezető úttal az M42-re céloztál, akkor annak nem a magyar fél az oka hogy a semmibe vezet, hanem a romániai útépítők,

akiknek szemmel láthatólag nincsen pénzük az A1-es Nagyvárad -- Kolozsvár -- Marosvásárhely autópálya megépítésére. Viszont az épülő út

ekkor sem a semmibe fog vezetni, hanem a határszélen lévő Berettyóújfalu és Biharkeresztes városokig, amelyeknek vezető kistérségi funkcióik is

vannak, és ahonnan Kolozsvár felé így is tovább lehet jutni, legfeljebb egyelőre nem 2×2 sávos autópályán vagy autóúton, hanem 2×1 sávos főúton."

 

Azt most ne ragozzuk, hogy a 10 éves késéssel elkezdett M4 országhatár szakasz építése szavazatot hoz-e, mert eddig is odaszavaztak autópálya építés nélkül is (szegénységükben)

Fontosabb, hogy az alapkőletételnél már 2020-ról beszéltek, vagyis semmilyen választás előtt nem "koronáz". (Arcátlan időhúzás)

 

A szakmai szempontok egy részét leírtam a 36302-ben.

 

Sajnálatomra Carina benézi a térképet is:

Ami Berettyóújfalunak előny, abból Biharkeresztes semmit nem kap, hiszen az M4 Nagykereki felett, mintegy 10 km-re B.keresztestől vezet át a "semmibe".

 

Ebből a szempontból a 100 milliárd kidobott pénz!

Nagyváradnak sem jó. 42-47-en Debrecen - Nagyvárad 70 km. Az M35-M4 útvonalon 80 km, persze gyorsabb.

 

De aki nem az orráig lát, és nem önző, akkor tudhatja, ennek a szakasznak nemzetgazdasági haszna hosszú évekig semmi nem lesz.

 

A románokon múlik, de mi meg hülyék vagyunk, ha ezt figyelmen kívül hagyjuk. (A kivitelezők már el is osztották az extraprofitot)

 

A nagyszerű NIF szerint 8000 a napi forgalom a 42. úton, ehhez képest a 4. főúton 12000-10000 Törökszentmiklós - Püspökladány között.

 

Nem az lett volna fontosabb, hogy a nagyobb forgalmú szakaszok épüljenek itthon? (helyette még R47 is...)

A közben múló idő (vagy a 2025-ös Mikulás) a románoknál is meghozhatná az A3 autópályát...

Előzmény: Mézgár (36306)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!