Keresés

Részletes keresés

Sony Black Creative Commons License 2014.12.29 0 0 39

A tág tartály gyári ami benne van, kb másfél literes.

 

"Mondjuk 0,1 barral kevesebbre mint amennyire a rendszert feltoltod /hidegen/"

 

Ezt nem értem... mi az hogy mint amennyire a rendszert feltöltöm?

Egy slaggal tudom megnyomatni, a hálózati víz nyomásával. Annyi nyomást tudok igy beletenni a rendszerbe amennyit csak akarok. (kb 6-8bár van a hálózati vízben) Szóval nem értem amit írsz. Kicsit gyakorlat orientáltan kifejtenéd? Mondjuk, hogy lépésről lépésre mit csináljak, hogy csináljam? nyomjam meg a hálózati nyomással mondjuk 1.5 bárra, és fujjak rá pumpával 0,1 bárt? Amúgy a kazánon (hőcserélőhöz) legközelebb a túlnyomás szelep van. Ezen keresztül is szoktam légteleníteni. A szivattyú csavarján is szoktam. Ettől közelebb nincs semmi...

 

Előzmény: joevagyok68 (38)
joevagyok68 Creative Commons License 2014.12.24 0 0 38

Mekkora tagulasi van a rendszerben ?

Nem inkabb az a baj, hogy maga a kazan resz nem tud lelegtelenedni rendesen !

Megaban a kazan reszben van legtelenito ?

 

De még mindig nem tudom mennyi legyen a nyomás benne? :)

Mondjuk 0,1 barral kevesebbre mint amennyire a rendszert feltoltod /hidegen/ .

 

KEKÜ /ezt plagizaltam / :-) 

 

 

Előzmény: Sony Black (37)
Sony Black Creative Commons License 2014.12.24 0 0 37

Egyenlőre nem mértem, így van, mert nem volt mivel. Majd kérek egy nyomásmérőt.

De még mindig nem tudom mennyi legyen a nyomás benne? :) A linklet exel táblázatot kitöltve kiírta, hogy 11literes tartály kellene. :D 

 

Most egyépként ugyan ott vagyok ahol a part szakad...

Melegen jó, nincs levegő. Kihűl a víz kb 2 óra, és ha beindul a fűtés megint kluttyog az indulásnál...

Teljesen nem lehet szar az óra, mert mutatni mutat, nő és csökken a nyomás rajta. Valószinű 1 bárt csal akkor ezek szerint, mert amikor nullát kellene mutatnia 1 bárt mutat.

Szóval akkor mennyi legyen a kezdeti nyomás mennyire fújjam fel?

 

Boldog Karácsonyt mindenkinek!!!

Előzmény: joevagyok68 (36)
joevagyok68 Creative Commons License 2014.12.20 0 0 36

Mivel azt irtad, hogy 'nincs felette vizoszlop', ezrt nagyon valoiszinu, hogy szar !

Bar az is csak meterenkent 0,1 bart jelentene...

 

Akkor jol ertem, hogy a tartaly levego eloifeszitesi nyonasat se merted kulon, magan a tartalyon pl. auto/labpumpa/kerekparpumpa nyomasmerojevel ???

Csak a - szar - viz nyxomasmero mutatott 1 bart ?

Előzmény: Sony Black (35)
Sony Black Creative Commons License 2014.12.20 0 0 35

Eredetileg az induló nyomás 2bár volt hidegen.

Most ez 1 bár. A mérőóra a kazánon legalábbis 1 bárt mutat. a csövekben nincs nyomás és a tágulási tartály szelepén sem jön már levegő. Fogalmam sincs ennek ellenére miért mutat hidegen 1 bárt az óra, annak elelnére hogy nincs is bene nyomás. Lehet szar az óra...

Előzmény: joevagyok68 (34)
joevagyok68 Creative Commons License 2014.12.20 0 0 34

Mennyi volt a rendszer indulo nyomasa hidegen ?

 

,3 báron volt ezt le eresztettem, de max 1 bárra ment le, több levegőt nem eresztett a szelepen keresztül.

Ezt hogy erted ? Tagulasiban mertel meg 1 bar nyomast es ha benyomtad szelep kozepet, nem jott belole levego ??

Mivel merted a nyomast ?

Előzmény: Sony Black (33)
Sony Black Creative Commons License 2014.12.20 0 0 33

Pont ezt az oldalt tanulmányoztam amikor feltettem a kérdést. :))

A lényeg hogy most a csövekből kiengettem a nyomást teljesen, tehát a rendszerben nincs most nyomás.

A tágulási tartály szelepe ekkor 1,3 báron volt ezt le eresztettem, de max 1 bárra ment le, több levegőt nem eresztett a szelepen keresztül. Most rányomattam a fütést, és felfütöttem a rendszert. 60 fok-nál 1,9 bár a nyomás.

Kiváncsi leszek ha visszahül a rendszer, fog e kluttyogni amikor elindul...

Előzmény: joevagyok68 (32)
joevagyok68 Creative Commons License 2014.12.20 0 0 32

Es mivel Karacsony lesz nemsoka.....tessek...

http://vizfarago.hu/zart-tagulasi-tartalyok-meretezese/

 

Van ekszel tablazat, ahol megad minden adatot.....tagtartaly elofeszittesi es indulo nyomast stb.

 

Előzmény: Sony Black (30)
joevagyok68 Creative Commons License 2014.12.20 0 0 31

Bar lehet megint azt fogod irni, hogy csak fikazok, kotozkodok, de csak megkerdem....Milyen szelepen keresztul es mit engedsz ki ??

 

Előzmény: Sony Black (30)
Sony Black Creative Commons License 2014.12.20 0 0 30

Ó hát miért nem szoltok, hogy nagyon sok a nyomás???

Most néztem utána....

teljesen hideg állapotban, ha kieresztem az összes nyomást a szelepen keresztül, mennyit kell mutatnia az órának? Mennyi nyomásnak kell lennie alapból a tágulási tartájban ami normális? Azt olvasom egy normál kazán 1-1,5 bár de ez nem normál kazán és nincsenek emeletek sem, sőt mivel egy szimpla lakás, és parapettre lett szerelve... a kiegyenlitő tartály és a legfelső pont között is kb szinte nincs is szint eltérés. Tehát igy feltételezem, hogy kb 0.5 bár alap nyomás is elegendő lehet?

Jól gondolom?

 

Előzmény: c-stahl (26)
Sony Black Creative Commons License 2014.12.20 0 0 29

Kicsit zavaros nekem az amit írsz.... Először válaszolnék a kérdésedre. A Technorgáz gyártya, de ez egy kattintás a google-n. ;-)  Azt irod egyszer láttál ilyen mikát, és a parapetes konvektort váltotta ki... majd azt irod lógtak a jégcsapok rajta- ezt nem értem hogy hol, és hova kellet alá rakni tepsit, milyen cső alá? A másik hogy sima parapeteseknél ez nem fordul elő. Ha konvektort váltott ki akkor nem arra a parapetre került a mika? Nyáron likvidálják ezt a mikát is? Mi van? :) Miért menne nyáron a fűtés? :))

Nagyon összecsapott lett ez a hozzászolás, mert ezt szerintem csak te érted :) Vagy lehet én vagyok nagyon gyenge.... :D

Előzmény: Téli nap (27)
Sony Black Creative Commons License 2014.12.20 0 0 28

Szia!

 

Igen már erre is gondoltam, már azzal is játszottam.

Lejjebb is eresztettem, meg fújtam is bele, de valahogy akkor se akar jó lenni... mire kihűl a rendszer, levegős lesz.

Kérnék egy gyakorlati szaktanácsot hogy csináljam?!

Köszi!

Előzmény: c-stahl (26)
Téli nap Creative Commons License 2014.12.19 0 0 27

 

 Üdv !

 

kb. 4 éve hallottam először erről a kazánról, nyilván régebben gyártják már.

 Kérdésem, hogy  ki gyártja  ? Milyen élettartam várható ,

 Egyet láttam telepítve is. Egy belvárosi volt bérház 4. emeleti nagy lakásából 2 db.  parapet konvektort váltottak ki egy ilyennel. Kb. 45 m2-t fűtöttek ezzel, a lakás más részében un. héraégős cs. működött.

 Ennek a Mikának jellegzetessége volt, hogy bizonyos hidegnél hatalmas jégcsapok lógtak a kivezető cső alatt. Ha nem volt hideg akkor is mindig tepsi volt a cső alatt a kondenzátumnak.

 Ez a jelenség a sima parapeteseknél soha sem fordul elő. Valószinü ennél kitűnő volt a hasznosítás.

 A nyáron viszont likvídálták ezt a mikát is.

c-stahl Creative Commons License 2014.12.19 0 0 26

Nincs jól beállítva a tág.tartály légoldali nyomása.

Előzmény: Sony Black (25)
Sony Black Creative Commons License 2014.12.19 0 0 25

Nekem egyetlen kis problémám akadna, ami viszont bosszantó.

Valamiért nem igazán tudom lelékteleníteni a rendszert, vagy valahogy le levegősödik, de nem jöttem rá még hogy hogy.

A légyeg hogy lelégtelenítem, minden ok. Felfűt kikapcsol teljesen korektúl működik. Ki- be kapcsol rendesen. Nyomások is teljesen jók, nem enged stb... hidegen 2bár, 60fokon felmegy 3,2 -re A probléma akkor jelentkezik, amikor megint teljesen kihül a víz! Itt ha ujraindul akkor kb 5mp-ig klutyog/fortyog hallom hogy levegős a hőcserélőben lévő víz. Tehát ez a bajom... Hiába légtelenitek ezt követően is, szinte nem is jön ki levegő, minden radiátor légmentes. Ha jön is ki valami akkor jelentéktelen, de a lényegen nem változtat mert melegen légmentes, hidegen meg valahogy le levegősödik és már ezzel játszok vagy 2 hete.

Mi a sz@rt csináljak vele? Tipp?

Sony Black Creative Commons License 2014.12.19 0 0 24

Szia!

 

Nekem az egész kiépítés 220-ezer forintba fájt, de úgy hogy saját magam csináltam az egészet. Ergo, ez anyag ár! (kazán, csövek, szerelvények és 3db radiátor)

Én senkinek nem vagyok hajlandó 400-500ezer forintot fizetni ezért. Úgy gondolom, hogy egy válalkozó ne keressen rajtam egy nap alatt 200-250ezret tisztán.

Egy ilyen rendszert egy nap alatt kiépitenek. illreleváns az, amilyen árakat ma a szakik mondanak! Oké, hogy ne ingyen csinálja...na de maradjunk már meg a realitás talaján. Ha egy kicsit értesz a műszaki dolgokhoz, és nem vagy botkezű, simán ki tudod építeni te is a rendszert. A radiátor méreteit úgy kell kiszámolni, hogy a helység légköbméterét beszorzod 50W-al. Igy kijön a radiátor mérete, amit a helység megkiván. Mondjuk ez függ a nyilászáróktól, falvastagságtól szigeteltségtől stb... de ezzel a számmal szorozva, neked szerintem elég lesz.

A turbóst rakhatod bárhova ahol át lehet ütni a falat, és jók a kialakitáshoz a feltételek. 60mm -es lyukat kell kiütni, nem nagy durranás. A gázcső átalakítása valóban engedély köteles, "elvileg". ;-)

 

Én azt mondom nem hangosabb ez a kazán mint egy konvektor ami pattog/durrog stb... ugyan úgy elalszol mellete. A szivattyút felesleges elvinni a kazántól, mert annak az ég világon semmi hangja nincs (grundfos)! Ha megfogod nem érzed, vagy ha közel hajolsz nem hallod, hogy egyáltalán megy. Aminek hangja van az a kazán kb 10 percig még hideg a viz. Serceg, mint amikor a vízforralót bekapcsolod.

 

 

Előzmény: qray81 (23)
qray81 Creative Commons License 2014.11.03 0 0 23

Először is köszönöm a válaszokat.

Miután írtam ide a fórumba, tovább olvastam, és rájöttem, hogy igen, bárhová be lehetne tenni a szivattyút, ha az nem lenne egybeépítve a mini kazánnal. Ergo nem túl szerencsés szétszedni.

Sajnos a szigetelés nem megoldható, mert jelenleg kis költségvetésből kell gyorsan felújítanom a lakást. A szobában parketta van, annak felszedése újrarakása már vetekszik a központi fűtés kiépítésével.

Nem lehet ezt a mini kazánt, ráadásul annak is a látványkazán típusát valahol kipróbálni, megtekinteni? tudok ilyen boltot, mert hiába kerestem a googliban,nem találtam.

 

Továbbra is várok tapasztalatokat a zajra, illetve kivitelezőt,aki felmérné, kiépítené a rendszert.

 

És még egyszer,minden segítséget köszönök!

Előzmény: Téli nap (21)
digium Creative Commons License 2014.11.02 0 0 22

"A szivattyú máshová helyezését felejtsd el, olyan mintha a hütőt darabolnád szét."

- Láttál már klímát? Ugyan úgy működik mint egy hűtő...

- Ezek szerint az összes radiátort is oda kellene vinni a kazánhoz?

- Ha van egy 25 méter hosszú fűtési gerinc, miért nem mindegy, hogy az első a hetedik vagy a huszonharmadik méternél van a keringető szivattyú?

Előzmény: Téli nap (21)
Téli nap Creative Commons License 2014.11.02 0 0 21

 Elviekben lehet még a konyhában, sőt a fürdöben is ha van külső fal és  más jogi akadálya nincs a fal áttörésének.

 Az viszont lehet. Ha bárhová  pluszba vezeted a gázt az már terv és engedély köteles.

 Így bele kell nyugodni a lakószobában való elhelyezésbe.

 Zajos  ? Hát amikor alusztok lekapcsoljátok a fűtést. Egy ilyen vastag falú lakásnak van annyi hőkapacitása, hogy az probléma nem lehet.

 A költségek ? Annyi mint más központi fűtés beruházása  , minusz a kémény móka, ami bizony egy jelentős tétel. De így is súrolja az 500 eft ot. kis szerencsével talán 400.

 amúgy ha már bontotok nagy a felfordulás akkor a padló alá tegyél hőszigetelést jó vastagot nehogy az 5 mm -es polifomra gondolj, hanem min. 100 mm -re.

 A szivattyú máshová helyezését felejtsd el, olyan mintha a hütőt darabolnád szét.

Előzmény: qray81 (20)
qray81 Creative Commons License 2014.11.01 0 0 20

Sziasztok!

 

 A Fűtés: villany vagy gáz ? topicból küldtek ide, amikor a kis lakásom fűtési megoldásairól kérdezgettem. Felhívták a figyelmem ennek a kazánnak a létezésére. Természetesen nem tudtam hogy létezik.

Kérdésem az lenne, hogy nagyjából mekkora költségekkel kell számolnom ha egy ilyen kazánnal szeretném kiépíteni a rendszert. Mi kell hozzá, milyen tervek, stb, és van-e valaki, akit ajánlani tudtok a kiépítésre?

 

A lakás mérete 27nm, melyet most bővítünk fel 40-re a mellette lévő tároló megvásárlásával.

Helyiségei és fűtéseik:

szoba (15nm) parapetes gázkonvektor

konyha (11nm) semmi

fürdő (5nm) semmi

WC (1nm) semmi

kisszoba (8nm) semmi

 

A lakásban nincs kémény, és baromi költséges a kialakítása. a Belmagasság a boltív miatt 2,4-3,8 m között van. Földszinti, vagy 80 centi vastag falak, szélső lakás, sehonnan nem kap fűtést, ráadásul még pince is van. 

 

A gondom az,hogy a parapet a szobában van, és félek a kazán és a szivattyú zajától. Főleg, hogy itt írtátok, hogy 45 centi vastag fal felett érdemes a turbós, ami ha jól tudom ventilátoros, tehát + zajos. Meg lehet valahogy oldani, hogy a kazán ne a szobában legyen? Vagy ha nem,akkor legalább a szivattyú kerüljön ki onnan? Mintha láttam volna már látványkazánt, sőt meleg vizes verziójút is. Érdemes esetleg ezekben gondolkodni?

Minden érdekel, akár linkek is, hol érdemes utána olvasni, mert nagyon felcsigázott ez a lehetőség. Egy ilyen kis lakásnál a villanyfűtésnek nagy ellenfele lehet!

 

Sony Black Creative Commons License 2014.10.28 0 0 19

Elfagyhat, mert ugye eredetileg a régi konvektor parapetjére kerül felhelyezésre, ami most nem tudom pontosan mekkora lyuk, de kb olyan 250mm amiben a füstcső 100-as átmérőjű. Ha belenézel hátulról, a kazántestben a hőcserélő pont ennek a közepén van, látni is, tehát a beáramló hideg levegő pont telibe kapja.

Én nem tudom, hogy te szereltél e már le konvektort parapetről és hajoltál e már le a lyukhoz, hogy milyen huzatot tól befele a lakásba. Hát a hajad leviszi:)

Most azt képzeld el, ha az a beáramló levegő mondjuk -8 -10 fok.

 

Nekem csendesebb lett, mint ahogy irtam is. Az átmosásnál is le légtelenítettem és akkor volt egy kis beremegés, sípolás stb... Annyira nem volt "veszélyes" (lehet egy éjjeli alvásnál már zavaró lehet), de amúgy nekem a falban mennek a csövek. Ezt a rendszert meg sokan csak falon kivűl épitik ki, és akkor rengetegen panaszkodnak a zajosságra, amit álltalában a csövek külső szigetelése csendesít. Arról már nem is beszélek, hogy csak a Grundfos szivattyúval szerelt változatot szabad megvenni! Érdekesség még talán az hogy nálam a 2,5 báros üzemi nyomás a bevált, ahol teljes síri csendben van. Elvileg ezen a kazánon ez már kihegyezett tartomány mert a nyomás szelepnek 2,5 báron már nyitnia kellene, de ez nem nyit még 3,5-en sem:) Pedig ellenőriztem működik, de mégsem....lehet 4-en már nyitna, de addig nem nyomattam meg.

Előzmény: c-stahl (18)
c-stahl Creative Commons License 2014.10.28 0 0 18

Köszi az infókat!

 

A fagyállós dologban változatlanul nem értünk egyet.

Mondjuk az azért érdekes, hogy a füstcsövön keresztül elfagyhat a hőcserélő?!

 

Az meg tuti biztos, hogy egy fűtési rendszer nem a fagyállótól csendes, hanem attól, hogy légtelenítve van, illetve rad.szelepeken nem esik túl nagy nyomás.

 

Előzmény: Sony Black (17)
Sony Black Creative Commons License 2014.10.28 0 0 17

Most van egy kis időm, így megosztom a hasznos infórmációkat amiket tapasztaltam részben, és begyűjtöttem több helyről ezzel a kazánnal kapcsolatban szakiktól, hozzáértőktől és tapasztalt emerektől, akik építettek már be ilyen kazánt.

Azt hozzáteszem, hogy hiába fűtésszerelő az illető akivel eleve csináltatja az ember. Ha még életében nem szerelt ilyet és úgy kezeli ezt a kis kazánt, mint egy normál 24Kw nagy fűtőköröst, akkor csak a probléma lesz vele. De nem akarom senkinek sem a szaktudását becsmérelni. El kell fogadni, hogy hiába egy rém egyszerü garázsban összetákolt kis "sufni tuning" kazánnak tünik, igenis kell vele foglalkozni, és oda kell figyelni a beüzemelési könyvében leírtakra!

 

1. Vegyszeres átmosás, ami eltávolítja a rozsdát, egyéb oxidációt, olajat, iszapot stb... Van erre rendszeresített vegyszer pl a Fernox F3. Aki magának csinája annak elég lesz 2 flakon hűtőtiszitó adalék az átmosásra. Az előbbi 9000Ft körül mozog, míg az utóbbiból 1200Ft egy flakon ami elég kb 10-12 liter vizhez, és ugyan azt tudja. (Az én fűtési köröm 20l vizet vett fel 3db radiátorral) Mindenképpen csináltassuk meg, ne hagyjuk lebeszélni magunkat róla, mert rengeteg problémát okoz ha ez nincs meg! Több emberrel beszéltem ez ügyben és már pár hónappal a beüzemelés után jelentkeztek problémák ezzel kapcsolatban.

A kazán garancia nem terjed ki az ez okból kialakúlt problémákra!!!

 

2. Fagyálló nagyon fontos! (áramlási zaj, oxidáció, vizkövesedés gátló) nem kell -20fokra keverni, bőven elég a -5,-10 is. Ha esetleg nyaralóba kerül, akkor legyen a -20fok. Az őrláng mindig menjen télen,(ha elutaznánk hosszab időre) soha nem szabad elzárni mert befagyhat a hőcserélő, főleg ha nincs is benne fagyálló. (volt akinek befagyott) Hiába van egy társasházi fűtetlen lakásban télen kb 10-15fok. A parapetten keresztűl, közvetlen a mínuszos hidegnek van kitéve a hőcserélő.

 

3. Régi parapettre helyezve, kerek lyukú szélrács! (ellenkező esetben a beáramló levegő gyakran kioltja az őrlángot)

Rengeteg tapasztalt szerelő szívott e miatt, össze vissza állítgatva a kazánt feleslegesen.

 

4. Ha a fal 45cm vastagabb a túrbós kivitelt kell megvenni, mert nem tudja kilökni a falon keresztűl az égésterméket rendesen, és szintén megfolytja az őrlángot, letilt a kazán. (főleg ős régi társasházakról beszélek ahol vastag a fal)

 

Ezek a tanácsok sok bosszúságtól, és hideg napoktól óvják meg azokat a családokat, akiknek ilyen kazánt kell/kellett berakatni, mert nem volt mód illetve költséghatkonyabb volt a kémény kiépítés miatt, a fűtés korszerűsítés.

 

 

Sony Black Creative Commons License 2014.10.27 0 0 16

Már megoldottam... Átmostam a rendszert hűtőtisztító folyadékkal (tökéletesen ugyan azt tudja mint pl a Fernox csak nem kerül 9 rongyba... majd felöntöttem fagyálóval és incserélt vizzel, végül megadtam a nyomást egy slagon keresztül a hálozati vízről, majd légtelenítés. Egy feltöltő csonkot is beraktam, még az előtt, hogy megírtad hova rakjam... de egyépként pont oda raktam ahova irtad :)

 

Az előző hozzászolásodban, ezt nem nagyon értem:

 

"Milyen korróziógátlás kell megakadályozni ezen fűtési rendszeren belül, illetve kenni mozgó alkatrészt?

 

A radiátorok, és a hőcserélő oxidációját, és vízkövesedését kell megakadályozni. Hiába van ráírva a radiátorra, hogy bevont, akkor is belülről rozsdásodik.

Most hogy átmostam a rendszert, az uj kazánból és a vadonatúj radiátrokból téglavörös, olajos, fémpernyés vizet eresztettem le!

3x kellet átmosnom mire tiszta vizet produkált. Nem véletlenűl van leírva a használati útmutatójában, hogy beüzemelésnél át kell mosni a rendszert vegyszerrel.

A mozgó alkatrész kenést azt nem értem mire írod. A fagyálló miért kenne bármilyen alkatrészt is?

 

"Azt azért gondolom csak elhiszed, hogy a szivattyúkat víz közegre tervezték, így nem kell nekik a vízen kívül kenőanyag."

Hol utaltam én arra, hogy kenőanyag kell a szivattyúhoz? Azt gondolod a fagyálló kenőanyag?

 

Későbbiekben leírom a tapasztalataimat is a rendszerrel kapcsolatban ha lesz időm... egyépként a fagyállós viztől sokkal halkabban "muzsikál". (nem hallani, hogy keringeti a vizet) Az átmosási fázisban hangos volt a vízkeringetés, hiába légtelenítettem le rendesen.

Előzmény: c-stahl (14)
Téli nap Creative Commons License 2014.10.21 0 0 15

 Józsi nem mindig válaszol, hanem véleményt mond. a fórum egyébként nem kérdezek felelek, annál több.

 A jogi fórumon  - az egyik kedvenc parkolom - néha egyesek feljajdulnak /méltalankodnak, mert nem azt a választ kapják amit szeretnének. Ingyen jogász/ügyvédi tanács helyett rávilágítanak a tévútjukra.

 természetesen nagyon hasznosok a fórumok. Sok sok infot lehet ingyenesen szerezni. de kérdezés nélkül hasznos a társadalmi szemlélet egy szeletének a megismerésére is.

 

 Na megyek a j... fórumra. Remélem kaptam már választ arra , hogy 4 hónapja nem fizetem a bérleti díjat és még 4 hónap rezsitartozásom is van, valaki csak megmondja milyen jogaim vannak.

 megyek a jegyzőhöz védelemre - birtokvédelemre, mivel állandóan macerálnak.

Előzmény: Sony Black (10)
c-stahl Creative Commons License 2014.10.20 0 0 14

Szivattyúval, kézi solar töltőpumpával, vagy próbapumpával.

A bizt.szelep alá beraksz egy T-t, elzáróval, azon keresztül.

Előzmény: Sony Black (13)
Sony Black Creative Commons License 2014.10.20 0 0 13

Nem mondtam, hogy nem hiszem el...

Én mindent elhiszek neked :) Szerintem ne vitatkozzunk azon, hogy mire jó a fagyálló mert az alap kérdésem nem ez volt.

A kérdés az, hogyan juttatom a rendszerbe, hogy töltöm fel a rendszert a legegyszerűbben házilag? Az meg, hogy miért teszem ezt bele stb... hagy legyen az én szuverin döntésem. :)

 

Előzmény: c-stahl (12)
c-stahl Creative Commons License 2014.10.20 0 0 12

Igazad van, nem kell elhinned amit írnak itt az emberek.

Ezzel együtt nézz utána a glikol-víz keverék fajhőjének, és meglátod, alacsonyabb, mint a tiszta vízé. (azt meg én nem hiszem el, hogy a glikol oldat fajhője különböző adalékoktól jobb lesz, mint a tiszta vízé.)

így a Q=c x m x dT -ből az jön ki, hogy kisebb az átadott hő, ha képlet többi tagja nem változik.

A hőleadókat is ehhez kell igazítani.

Fűtési rendszer átmosása és utána feltöltése két különböző dolog.

Természetesen, ha én különböző, rendszer feltöltéséhez ajánlott folyadékokkal kereskednék, én is ajánlanám ezeket.

Gondolom, akkor kettő évente cserélni fogod a teljes hálózatban a folyadékot.

 

Milyen korróziógátlás kell megakadályozni ezen fűtési rendszeren belül, illetve kenni mozgó alkatrészt?

Azt azért gondolom csak elhiszed, hogy a szivattyúkat víz közegre tervezték, így nem kell nekik a vízen kívül kenőanyag.

 

És milyen arányban fogok keverni a csapvizet, ioncserélt vizet, fagyállót, meg még ki tudja milyen adalékokat?

Milyen ph értékű víz lesz ide jó?

 

Egyébként a MIKAnak miből készül a hőcserélője?

 

Mondjuk érdekes garanciafeltétel, hogy fagyállót kell keverni a töltőfolyadékba. És ha mégis betojik, akkor mivel fogod bizonyítani, hogy te így jártál el?

 

Előzmény: Sony Black (11)
Sony Black Creative Commons License 2014.10.20 0 0 11

Ahol vettem, azok szervizelnek is, és hosszasan véleményeztettem a kazánt...

Többek között felhívták a figyelmem pár hasznos dologra is. Ezek közül az egyik ez volt.

Ők eleve vegyszerrel átmossák az első beüzemelés előtt az egész rendszert, és nem tesznek bele csapvizet a feltöltésnél. (a sok hőcserélő probléma miatt kell ezt elvégezni) Ha ez nem törénik meg, a tapasztalatuk az, hogy egy éven belül megadja magát, forralja a vizet stb...amire nem terjed ki a garancia. Ehhez az átmosási folyamathoz, ők erre rendszeresített gépet használnak. Így a feltöltés is megoldott vele. Mivel én nem fogok gépet bérelni, így házilag kell megoldanom ezt az egészet.

 Nem kell -20fokra kevert fagyálló, csak hogy legyen benne részben mindennképp, mert korroziógátló, és egyéb olyan kémiai anyag van benne ami pont hogy a hő hasznosulást segiti elő. Teljesítmény csökkenést az okoz, ha nem megfelelő a folyadék ami kering a fűtésrendszerben. A sima csapvíz az nem erre való. Főleg nem egy ilyen pici fűtési körben. (nagyobb fűtési körben, családi házaknál pl elmegy a csapvíz. Iszapleválasztó van, vizlágyító, szűrő stb... bár én egy kondenzációs több százezres kazánba biztos nem nyomatnék csapvizet a fűtési körre, de ez az én véleményem.) Ez olyan mint az autó hűtővize. Nem csak azért van benne a fagyálló és az ioncserélt víz, hogy télen ne faggyon meg! Mivel autószerelő a szakmám ezt azért pontosan tudom. Csak egy kis kémia...srácok.

 

Előzmény: c-stahl (8)
Sony Black Creative Commons License 2014.10.20 -1 0 10

Hmm... látom te a fikázzunk, szoljuk be, és ezzel üssük el az időt tipusú forumozó vagy.

Érdemben segitséget, segítő szavakat nem tudsz produkálni. Inkább ahogy irod, halgatnál csendben! Nem kötelező válaszolni... De a hasonló mentalitású hozzászolásokat mellőzd, mert erre senki nem kiváncsi.

Előzmény: joevagyok68 (6)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!