A tömített szerelést én is azért javasolnám, mert előállhat egy olyan helyzet, hogy mindent a finom por fed és alatta a görgöskapcsolóban szikra keletkezik a bontáskor, vagy egy kilazult csavarnál ívet húz...aztán a többit már tudod.
A nem kívánt újraindulás miatt van a mágneskapcsolós megoldás majdnem minden szerszámgépen!!! /sőt kötelező/
Én a részben jogos kifogások ellenére azt mondom, hogy szép munka!
Én tömített fém dobozba építettem volna a villanyos részt és tömszelencével vezettem volna ki a kábeleket.
"Minek mágneskapcsoló? Csak azért, hogy drágább legyen meg csattogjon?"
Nem! A mágneskapcsoló biztonsági okokból kell. Egyrészt ha elmegy az áram és a gép be van kapcsolva amikor visszajön (vagy ha digvilláról üzemelteted és bedugják) azonnal elindul, ami helyzettől függően ki szokta meríteni a váratlan indítás fogalmát, ami veszélyes lehet.
"Van vészleállító gombom de azt szándékosan nem raktam rá. Ugyanis minek kell az, ha már levágtam a kezem a géppel akkor úgysem lesz mivel megnyomni a gombot :)"
Most hány kezed van? :-)
A vészleállító gomb hasonlóan biztonsági felszerelés. Ha levágja az egyik kezed még megnyomhatod a másikkal, mielőtt azt is levágja! Vagy nem is te nyomod meg hanem valaki aki a közelben van jókor jó helyen. Nem tudhatod előre...
Egy szalagfűrész elég veszélyes üzem. Úgy nem gondolkozhatun hogy majd vigyázok, úgy sem lesz semmi baj. Ha így gondolkoznánk, az autókban nem lenne bizonsági öv és légzsák sem.
tegnap cimboránál nézegettem az új villanyóra szekrény kombót, és kicsit elgondolkoztam. ELMŰ-s szerelés, ők csak a dobozt rakták be minden mást az elműsök hoztak
de....
mióta lehet 6mm2 vezetékkel a PE-N átkötést?
10-es jön az oszlopról, 3xNK50A, N megy az N sínre (persze az is fekete csak betekerve kék szigszalaggal), és onnan a PE sínre már 6-os megy, elmenők is 6-osak
a PE sín bejövő oldala ugye 10-esre van kialakítva, emiatt a 6-os réz vissza van hajtva és dupla ér van betolva, hogy megfogja :(
Nekem úgy rémlik, az átkötő vezetéknek is 10-esnek kell lennie
(nem az érdekel, hogy 20cm szakaszon úgyis mindegy, mert az ellenállás diffi mérhetetlen, hanem az elv, hogy ha én 1cm-el rövidebben tekerem be kék szigszalaggal a fekete vezetéket, már belekötnek az elműsök, nem jó)
Ez nem az első fa gépem. nem tudom miért tartod katasztrófának a villanyszerelést. A 1.5mm-es réz vezeték szerinted nem elég a 24V-ra vagy a 3 fázisú vezetékkel van a bajod? Vagy nem elég sarkosak a vezeték hajlítások és bántják a szemed? Valami normális és elfogadható indokot légyszíves adjál, mert leócsárolni én is tudom más munkáját ha olyan lennék.
Van vészleállító gombom de azt szándékosan nem raktam rá. Ugyanis minek kell az, ha már levágtam a kezem a géppel akkor úgysem lesz mivel megnyomni a gombot :)
Akkor te még nem láttál amerikai faházat hogy abban hogyan csinálják a villanyvezetékezést, ha ezt veszélyesnek tartod. Egyébként ezek a kis fehér rögzítő fülek pont arra vannak kitalálva, hogy fához lehessen rögzíteni a vezetéket.
Nemrégiben kértem tanácsot tőletek mert az épülőfélben lévő szalagfűrészem 4KW-os motorja leverte a 10A-es biztit induláskor.
Két választási lehetőségem volt, bővíttetem a hálózatot 55.000 + sok tízeszer munkadíj vagy veszek egy 7.5KW-os siemens lágyindítót olcsón. Ez utóbbi melett döntöttem.
Már működik a szalagfűrész, szépen teszi a dolgát a lágyindító. Egy 24V-os csengőtrafó van rákötve és a fehér kapcsoló az indító jelet adja a gépnek. A főkapcsolóval és a fehér kapcsolóval is le lehet állítani.
Sokszor az is elég a jelenséghez, ha a kapcsolt szállal párhuzamosan fut néhány méteren át egy állandóan fesz alatt lévő vezető (pl. dugalj áramköré).
Az elektronikus előtét puffer kondenzátorát ez is fel tudja szép lassan tölteni és amikor eléri a működési küszöb feszültséget gyújtani próbál ami kisüti a puffert. Utána kezdődik elölről.
Miért nem érted meg, hogy csak a gyártó jogosult ellátni ilyen jelöléssel és Ő is viseli a felelősséget? A telepítő, legyen bármekkora szakember, nem minősítheti kettős szigetelésűnek ha a gyártó ezt nem tette meg!
"Nem a Te dolgod, mint felhasználó, hogy minősítsd a berendezést!"
Az első pillanattól kezdve arról volt szó, hogy egy telepítő/szerelő szakembernek hogyan kell viszonyulnia az ilyen "kívül nincs rajta a kettős szigetelés jele, kötelességem-e földelni a fém burkolatot" problémákhoz.
De valami miatt mindenki olyasmire válaszol, ami soha nem is volt kérdés :)
Mivel senki sem tudott egyérteműen válaszolni, ezért arra gondolok, hogy erre a kérdésre
a - nincs egyértelmű válasz (tehát ez egy szabályozatlan senkiföldje - ezt nem tartom valószínűnek)
b - van egyértelmű válasz, de az olyan kellemetlen, hogy inkább nem beszélük róla.
Most találtam erre, az előbb linkelt oldalon: "5.) Dr. Tajthy Tihamér tájékoztatása: miért villognak a kikapcsolt állapotú kompakt fénycsövek? VÁLASZ: Ha kizárható az, hogy az adott térségben zivatar volt, és a közelben nincs mobil átjátszó, mikrolánc, vagy egyéb adó, nagy valószínűséggel a lámpa kapcsolója nem a fázisban, hanem a nulla vezetőben van, és a kompakt fénycső gyújtója a szórt kapacitásokon keresztül záródva, gyújtani próbálgat. Ellenőrizni kell, hogy a kapcsoló a fázisvezetőben vagy a nullavezetőben van-e, és azt is meg kell vizsgálni, hogy ez csak egy szoba kapcsolójánál van-e így, vagy pedig ez az egész házra jellemző- 2 - e? Ugyanis lehetséges, hogy valamikor a kapcsolók a fázisvezetőben voltak, de valamilyen későbbi szerelés során, esetleg a fogyasztásmérő cseréjekor a fázisvezető és a nullavezető felcserélésre került. Ez érintésvédelmi szempontból nem felel, meg és ezért minél előbb ki kell javítani e hibát! Lehetséges, hogy a villanyszerelők által az üres foglalatokban digitális voltmérővel mért, és általuk fantom feszültségnek nevezett jelenség is erre vezethető vissza.""
Ha a burkolatán egyértelműen nem jelölik, hogy kettősszigetelésű, az adattáblán, akkor nem tekintheted annak, mindegy milyen dugó van rászerelve. És pont! A belsejében lévő alkatrészek milyensége lényegtelen. Nem a Te dolgod, mint felhasználó, hogy minősítsd a berendezést!
Én átalakításnál is végighúzom az elosztóig, ez a cikk engem is meglepett, bár ha jobban belegondolok így sokkal jobban egyenpotenciálon van a rendszer
Ez persze nem új kiépitésnél alkalmazható megoldás, hanem egy átalakitás során fellépő szükségletnél alkalmazható. A meter.hu-n szoktad olvasni a bizottsági emlékeztetőket?
Adott egy egy fázisú nappali, és egy egy fátisú Hensel szekrény. Ezek össze vannak építve. Alájuk van építve függőlegesen egy 150x300-as, visszintesen szintén egy 150x300-as. és megint függőlegesen egy 150x300 doboz.
A segítség tárgya: hogyan kell ezt összevezetékezni?
Lehet, hogy félreérthetően írtam.>>” Fürdőhelyiségek helyi egyenpotenciálú összekötéseket a kádhoz csatlakozó EPH védővezetőt nem kell a lakáselosztóról leágaztatni, hanem elég egy közeli PE vezetőről amennyiben az minimum 2,5mm2. "Természetesen falon kívül a mechanikai védelem miatt vastagabb kell, én 6mm2-t tudok, de lehet hogy neked van igazad 4mm2