Képzeljétek el tegnap hogy jártam Közelíteni voltam a pltós uazzzal,és amikor megpakoltuk 2 köbméterrel megyünk 300 métert és a híd eltört rugó meg afékdob között,az ismerősök azt mondák még ilyet nem láttak,ma mecsináltuk az erdőn erre fel a nam végén meg 2 km3-rel elakadtunk de úgy hogy a pató a sárba ült ,szerencsre kint volt a másik uazom,de az se bírta kihúzni ,lepakolni utánna fel,aráadás jönnénk haza,a nap végére a ráadás a parancsnokinak a gyújtása elment így húhattuk haza azt is
Köszönöm mindenkinek a segítséget! :) Szerencsére a váltóval a kisebb baj esett csak meg. Tegnap megnézte a szerelő és 5 perc múlva már mentünk is. :) Az indítási füstfelhő sajnos azóta sem múlt el. Hidegen melegen csinálja indításkor, és utánna nem füstöl többet... A szerelő azt mondta, hogy a hengerfej nem volt nyomáspróbázva, és a műhely ahol csináltatta állítólag máskor is trehány munkát végzett, szóval lehet hogy a szelepvezetőket nem cserélték stb... A héten meglátogatjuk ezeket a kedves embereket...
Annyit érdemes róla tudni, hogy vinném a kasznit méhtelepre és csak útban lenne nekem. Azon kivül, egyben van, nincs kavicsfelverődés vagy egyéb sérülés. Ami baja van, az hogy a tetőn lévő vizelvezető átvan rohadva, helyenként csöpög rá a rozsdás viz meg talán olajos is valamitől és csikokban elszineződés van az üvegen, ami lesikálható.
Megvan a többi üveg is a fülkéről, kivéve a bal hátsó.
Amik most nekem hirtelen eszembejutottak és amolyan UAZ féle "betegségek":
Futómű:
Difi holtjáték elől és hátul, fuggőcsapszeg(kocsi eleje megemel, alul felül kerék megfog és ki be billent, ha nincs holtjáték, akkor elvileg a kerékcsapágyak is oké), kardán csúszka(keresztirányba megrángatod a kardánt csúszka alatt fogva), laprugók szeretnek törni, visszahajolni
Kormánymű:
Amikor megvan emelve a kocsi teljes eleje, jobra balra gyorsan kormány megforgat, van e hangja a kormányműnek(elég macerás egy csapágy csere, amennyiben a belső "persely" is elkopott), holtjáték, gömbfejek, összekötők ne érjenek bele sehova(difiházhoz elég közel van)
Motor:
Kompresszió(egyes hengerek közt max eltérés kb 2bar, egészséges olyan 9 - 10 és afölött van), olajnyomás, vizhőfok (termosztát nyit e, és akkor amikor kell nyitnia), olajba a hűtőfolyadékot keresd, hűtőfolyadékban az olajat(ún. vizes blokk, perselyek és blokk között tömitések vannak, de nem mindig tömitenek :)), töltés, füst hidegen és melegen
Ha nagyon kiváncsi vagy minden rendben van e próbaút után akkor lendkerékfedél le(3 csavar), olajfolyás van e motor vagy váltó felöl)
Váltó:
Szereti kidobálni a sebességeket terhelés alatt, ha valami szar.
Kaszni:
Ha parancsnoki akkor a keresztmerevitők (ahol az alvázhoz van csavarozva) szeretnek elrohadni és öszerogyni, 2 hátsó "zseb", B oszlopok merevsége, sarvédő dobok, ajtók alja és ablakkeretek alja szeret rohadni.
Nem vagyok UAZ-os de édesapámnak magmaradt egy 452-es UAZ uj szélvédője ha valakit érdekel 10000 ft -ért ELADÓ . A szélvédő Tiszaújvárosban található és a 06 20 3950138 -as telefonszámon lehet édesapámnál érdeklödni.
Új vagyok mind a fórumon, mind az UAZ érdeklődők között.
Nem rég vettem egy telket, aminek a biztos megközelítéséhez szükségem van terepjáróra. Szóba jött Niva és UAZ. Sajnos Nivát elfogadható állapotban és áron nem találtam, viszont ajánlottak parancsnoki UAZ-t, ami M-zárolt és szétbontott állapotban van (ha minden igaz, így tárolnak többet is). 2 hét alatt rakják össze, ez egy rádiós UAZ volt. Állítólag tökéletes állapotú. Megrendeltem és közeleg az átvétel napja.
Megköszönném, ha tudna valaki írni néhány fontos dolgot, hogy mit nézzek meg rajta?!
http://www.euvonal.hu/index.php?op=kerdesvalasz_reszletes&kerdes_valasz_id=786 ha ezt elolvasod ezek szerint behozható csak annyira nagy regadóval sujtják,hogy nem éri meg, még ha a 0 -ba sorolja akkor is de szerintem a 2,7-es injektoros motorral gyártott már nem a nullába sorolandó a dieselek közül pedig már van ami euró 4-es
Én ugy tudom hogy a motor nem felel meg az EU környezetvédelmi előírásainak ezért nem lehet behozni. Az a cseh honlap is halott, legalábbis fel éve az volt. Sajnos.. :(
Uj UAZ-t/hunter/ be lehet -e hozni magyarországra ,lepapirozva legalisan ,vagy nem,vagy nem éri meg,van e olyan cég aki esetleg foglalkozik értékesitéssel(2011-ben még nem volt)..
Én 1 hónapig jártam így, nekem 2-3 között ragadt be állandóan. Már rutinos voltam a végén váltókar ki, sebességek csavarhuzóval visszarendez, váltókar vissza aztán GO. De azért elegem lett belőle és valóban a váltókar vége volt megkopva. Kicseréltem az egész váltókart egy nem kopottra, azóta tünetmentes a parancsnoki.. :-)
Szia! Azt elfelejtettem, ha nem "természetes" állásban van a váltókar, azt okozhatja az is, hogy a váltókar vége gömbszerű, ha megkopik és a léptetővillák is kopottak akkor ki tud jönni a helyéről és nem tudsz vele váltani. Vedd le a váltókart és nézd meg hol áll. Csavarhúzóval próbáld meg visszarakni üresbe a beragadt sebességet, ha könnyen kijönn akkor jó a szinkrondobod és csak a kart kell visszaraknod és mehetsz tovább.
Szia! A váltó oldalán, van egy dekni, mit ha jól emlékszem 6 db 8-as csavar fog. Erre megy rá a váltókat, ebben van 3 db léptető villa, ami egy tengelyen van ezek állását a rudakon lévő hornyok szabályozzák, amikor berakod sebességbe, akkor a helyez állásban egy golyó rögziti ami a rúd hornyába illeszkedik. Ha ez megkopott és "túlváltasz", akkor a szinkrondob is túl megy és kiakad ezért sem tudod kivenni sebességből. Ez a kissebbik baj, de ha a szinkrongyűrű vagy a váltó adott tengelyének hézagolása megy el az komolyabb műtét sajnos. Ha a szerelőd szerint a léptető villád van oda miért nem cserélte le, nem aranyáron van és csak szopni lehet vele rendesen. Velem télen -10ben és 20cm-es hóban csínálta és nem volt műhely. Remélem segített.