Keresés

Részletes keresés

bcslaci Creative Commons License 2013.04.22 0 0 51847

Jó minőségű kábelen, jó minőségű balunnal semmi gondja nem lesz a videó jellel.

Passzív adó - aktív vevő:  600-1000 m, aktív adó, aktív vevő: 900-2000 m

Előzmény: Jahno (51845)
strzoli Creative Commons License 2013.04.22 0 0 51846

Sziasztok.

 

Van eladó FI relém 230volt 25 amper 30 milliamper,újak,Moeller gyártmány.7db.

Akit esetleg érdekel keressen.

Jahno Creative Commons License 2013.04.22 0 0 51845

900 méterre a kompozit is érdekes lesz, helyben nem férsz bele a 90 méterbe, hogy esetleg ott legyen IP alapú? Netalántán wifis cucc, bár abból ami rendesen működik, az csöppet drágább, no meg a DVR/szoftver része. Így már érdekesebb, az biztos.

Előzmény: xyzw (51842)
ötfelezős Creative Commons License 2013.04.22 0 0 51844

Miért is tilos földelni a kettős szigetelésű gépeket?

41204. sz. hozzászólás.

Előzmény: Hófehérhajó (51817)
pampalini111 Creative Commons License 2013.04.22 0 0 51843

A 3x6 réz már elég (4x16 aluval is számolhatsz).Hol fog menni a kábel ?Keritésen,földben,levegőben ,lesz bővitve?(plusz dugalj ,világítás ,tartóoszlop,egyéb igény)A felhasznált anyagok kivitelezések között jókora különbségek vannak ,érdemes mindet átszámolni (árajánlatot kérni).

Előzmény: xyzw (51842)
xyzw Creative Commons License 2013.04.22 0 0 51842

Több oka is van:

  • 900 méterre szerintem 12 V-ot nem tudok elvinni UTP kábelen: 12V 1 A /kamera.
  • főleg a távolabbi részét kéne levédeni kamerákkal, úgyhogy sok utp kellene, ez egy kicsit luxusnak tűnik, tekintve az UV álló ftp légkábel árát. Még így is, hogy csak videójel fog menni rajta, így is 3-4 kábelt ki kell majd húzni a területre.
  • Biztosabb a stabil 12 V megléte a kameráknál, ha minden kamerának helyi tápegységet adok
Előzmény: Jahno (51841)
Jahno Creative Commons License 2013.04.22 0 0 51841

Miért nem UTP-n viszed el a képet és a tápot is?

Előzmény: xyzw (51837)
xyzw Creative Commons License 2013.04.22 0 0 51840

10-15 db komolyabb infrás kamera + néhány kiegészítő, szerintem összesen  max. 2 A

Előzmény: Dreamer (51839)
Dreamer Creative Commons License 2013.04.22 0 0 51839

Mekkor lesz az össz terhelés?

 

Dreamer

Előzmény: xyzw (51837)
xyzw Creative Commons License 2013.04.22 0 0 51838

Ja és még egy kérdés: 16 kvadrátos vezetéket alkalmazva mekkora veszteségre számíthatok a túlsó végén? 

Előzmény: xyzw (51837)
xyzw Creative Commons License 2013.04.22 0 0 51837

Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni az alábbi problémám megoldásához: egy 900 m kerítésszakaszt kellene levédenem kamerákkal.  Ezzel nincs is gond, de azzal van, hogy hogyan vigyem el nekik a 230 V AC-t. Milyen kábelt kellene alkalmaznom szerintetek? Figyelembe véve azt, hogy minden kameránál meg kellene szakítanom a kábelt, hogy a kis 12 V tápegységeimet fölszerelhessem vízmentes fémdobozba?  2 eres kábel elég, vagy védővezető is kellene, esetleg villanyoszlop, s áramszolgáltató által is használt vezeték? Mit ajánlanátok?

Köszi a segítséget előre is!

 

Peter atyuska Creative Commons License 2013.04.22 0 0 51836

Nappali , vezérelt, H tarifa külön kábelek, külön biztosító dobozok, de lehet közös EPH vezető. 1% lehet az órától az elosztóig. Teljesítmény = A és mekkora biztosíték plusz hány fázis az attól függ mit üzemeltetsz és mekkora teljesítmény lesz.

 

Nappali, vezérelt, H-tarifa 32A nem kell fizetni, felette igen hogy 1 vagy 3 F lényegtelen. A vezéreltnél azt kell nézni mit használsz és azoknak mekkora az össz teljesítményük erre kell kérni A, a H tarifánál szintén de több nem lehet.

 

Ha nappali - vezérelt - H ban gondolkodol akkor az eleve 3 db órát jelent 3 db rakhellyel.

 

Szerintem nappali 32A vezérelt 16A H tarifa ami a klíma max teljesítményben felvesz.

Előzmény: nmve (51831)
Fázisceruza Creative Commons License 2013.04.22 0 0 51835

Hát a doboz fenekéből mélyebbre vésel.

Lényeg, hogy kis véső kell, és kis kalapács és az vésőt jól meg kell élezni. Akkor nem fog kiesni a doboz a falból,

A doboz belső sarkánál szépen átszakítod körbe akkor ki tudod venni a doboz fenekét, utána már egyszerűen mélyebbre vésel oszt lesz elég helyed.

Előzmény: Törölt nick (51833)
MesterekMestere Creative Commons License 2013.04.22 0 0 51834

Véssed kii annak a doboznak az alját /fenekét/, amelyikben lesznek a kötések.

Nyugodtan menj bele a téglába. Használd az átlátszó Wagót, mert az kisebb méretű.

Előzmény: Törölt nick (51833)
Törölt nick Creative Commons License 2013.04.21 0 0 51833

Pontosan mit?

Előzmény: Fázisceruza (51830)
ha4nz Creative Commons License 2013.04.21 0 0 51832

Hány amperre lesz biztosítva? Szerintem három fázis a nappalinak és egy fázis vezérelt. A terhelés függvényében lehet mondjuk 10-10-16A-ben is gondolkodni. A földkábelt meg méretezni kell, feszesésre és melegedésre. Egy kis segítség: http://electrocord.hu/doc257/ H tarifáról nem tudok nyilatkozni.

Előzmény: nmve (51831)
nmve Creative Commons License 2013.04.21 0 0 51831

Kedves Hozzáértők!

 

Leendő családi házamhoz 180 méterre kell elvinnem a földkábel(eke)t az órától.

Nappali és vezéreltre (villanybojler) mindenképp szükség van, de lesz 1-2 klíma is, amit H tarifával hajtanék. Villanytűzhely.

Később talán napelem is lesz.

 

-1 v. 3 fázis legyen?

-milyen típusú földkábelre van szükségem és mennyire (gazdaságosság)?

-ha a H tarifa miatt plusz kábelezés kell, lehet nem éri meg kiépíteni?

 

Áramszerelő véleménye szerint 2% lehet egy elfogadható feszültségesés, ehhez kellene számolni az átmérőt/veszteséget.

 

Köszönöm a tanácsokat előre is.

 

 

Fázisceruza Creative Commons License 2013.04.21 0 0 51830

Véssed mélyebbre!  Hm?

Előzmény: Törölt nick (51825)
Törölt nick Creative Commons License 2013.04.21 0 0 51829

eleve sem volt benne csavar

rutinos festő viszont nem keni tele mielőtt észrevenném, vagy rak bele egy szál gyufát, esetleg kikaparja frissen ha már elbzta

 

Előzmény: Jahno (51827)
flepnis1 Creative Commons License 2013.04.21 0 0 51828

Ha nagyon szenvedsz vegyél pár méter 2.5-ös mkh-t meg érvéget az átkötésekhez.

Előzmény: Törölt nick (51823)
Jahno Creative Commons License 2013.04.21 0 0 51827

Ahamm, rutinos ember éppen ezért bent hagyja a csavart és festés után kiszedi.

Előzmény: Törölt nick (51826)
Törölt nick Creative Commons License 2013.04.21 0 0 51826

ui: a festő alaposabb volt, nem tudom hogy csinálta, de centi mélyen van glett a csavarlyukakban

Előzmény: Hófehérhajó (51824)
Törölt nick Creative Commons License 2013.04.21 0 0 51825

Én sem sorolnám, WAGO is pofon egyszerű mélyített dobozban, csak az elosztódobozok kötéseknél is alig sikerült meggyőznöm a szerelőt, hogy Wagozzon, ha már megvettem,. mert ő minden áron csavarni akart.

Utólag belátom, jobban jártam volna, ha az egészet én magam csinálom és most az anyagiaktól eltekintve. Tanultam belőle, a maradék 5 helyiség e nyáron következik, azoknál már mindenhova mélyített dobozokat rakatok, abból nem lehet gond, csak egy kicsit több fúrkálás. Szerencsére a 35-ös fal bőven elbírja mindkét oldalon.

Na mindegy, valahogy megoldom, azért köszönöm a segítő szándékot!

 

 

Előzmény: Hófehérhajó (51824)
Hófehérhajó Creative Commons License 2013.04.21 0 0 51824

Ha festés is megvolt akkor  marad az izomerő

Bekötöd az elsőt és aránylag rövidre húzod/vágod az átjövöt hogy visszagyűrve ne legyen sok vezeték és így tovább

Belemegy az , tapasztalat

Bevallom én csináltam, de  már régen "nem divat" sorolni a konektorokat

 

A lyukban, a csavarok helyén meg csak a tetején van glett/festék, könnyen kipiszkálható, vagy nem is kell

Előzmény: Törölt nick (51823)
Törölt nick Creative Commons License 2013.04.21 0 0 51823

A mélyített doboz nem opciós, már bent van a falban a normál mélységű,

A sima 3 szál nem gond, azt el tudom normálisan igazítani, csak az átvezetéshez valahogy be kell gyűrnöm az egyikbe 6db vezetéket.

Csavarral egyételmű, bár még először ki kell kaparnom a gipszet is a lyukakból, mert a festőt nem igazán érdekelte, hogy oda még csavar menne

 

üdv

Előzmény: Hófehérhajó (51822)
Hófehérhajó Creative Commons License 2013.04.21 0 0 51822

És remélhetőleg csavarokkal rögzited az aljzatokat, az behúzza biztosan a vezetéket és megtartja az aljzatot, a kihúzás ellen

Előzmény: Hófehérhajó (51821)
Hófehérhajó Creative Commons License 2013.04.21 0 0 51821

Komoly mesterek ilyenkor már söröznek, ezért én mondom a tutit :)

 

Igaz, begyűrtem én már 2.5-öst de nyűgös

Mélyitett 65-ös elsőnek és WAGO-val leágazva a többibe

 

Előzmény: Törölt nick (51820)
Törölt nick Creative Commons License 2013.04.21 0 0 51820

Kérdezném az urakat,hogy konnektorok sorkötését normál 65-ös dobozban hogyan lehetne megoldani.

 

A problémám ugyanis, hogy a villanyszerelőnk inaktív lett és itt maradtam egy szobával, amiben van 4 helyen 2-2 sorolt doboz, 2,5 réz jön be az egyikbe.

 

Ide szeretnék konnektorokat felrakni, azonban sehogy sem tudom megoldani, hogy a 2,5- réz a normál mélységű dobozbsan beférjen az dugalj mögé és még át is vezessek a szomszédos dobozba.

Egyszerűen annyira merev a vezeték, hogy nem bírom a dugaljat a helyére igazítani.

Bármilyen ötletet, praktikát szívesen fogadnék.

Hófehérhajó Creative Commons License 2013.04.21 0 0 51819

Visszavonom!

Fém fej és egy lemezzel benyúltam a forgórész tengelyéhez

Szakadást mutatott ohmmérővel, igaz, valós értéket egy 1000V-os megger adna

De ezek szerint szigetelt a forgó a tengelyétöl

Előzmény: Hófehérhajó (51817)
GeriSoft07 Creative Commons License 2013.04.21 0 0 51818

szerintem csak a kommuátortól, ha épp kommutátoros motorról van szó

egyébként a tengely és a forgatónyomaték keletkezés (vasmag) közé milyen ragasztóval milyen szigetelés menne, hogy ne forogjon meg esetleg?

 

az akkor két ragasztási felület: tengely-szigetelés szigetelés-forgórész

az, hogy nem jól vezet, az annak tudható be, hogy a forgórész vasmag ragasztva van a tengelyre, ha épp nem rámelegítve, de konkrét elszigetelési szándék -szerintem- nincs benne

Előzmény: pampalini111 (51816)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!