Készítettem újabb két diagrammot, hogy milyen, amikor szorul a turbó geometria állítója. Az első diagrammon (a jó turbónál) jól látszik, hogy jön a parancs, hogy mekkora az elvárt feltöltés, a valós pedig szépen követi, és mindig alatta is marad kicsivel:
A másodikon látni, hogy kb 2300-ig jön a parancs, hogy mekora feltöltés kellene, de a valós elmarad tőle, szorul az állító mechanika, nem tudja követni, csak kicsivel emelkedik. Aztán 2300-as fordulatnál megindul, és hirtelen fölé emelkedik az elvártnak, vissza már nem is esik:
Amúgy érzésre jól megy a gép, a fogyasztás pedig mintha kevesebb is lenne mint korábban, és ha nem pörgetem 4000 fölé, akkor nem is jön hibakód, tehát használható. Az is előfordulhat véleményem szerint, hogy a használattól majd magától megjavul. (bejáródik)
Sziasztok.Igaz hogy újvagyok a fóromon de szeretnék egy kis segítséget kérni.Esetleg tudtok e valakit aki foglakozik a menürendszer magyarításával?Egy 2008 11havi 1,9 cdti cosmoról volna szó.Köszönöm elöre is.Csaba..
Azt szeretném kérdezni hogy nincs véletlen valakinek egy felesleges rossz egr szelepe 2002 es 2000es dizel vectrához vizhütéses . Olyan kelenne aminek a tengelye van félre kopva és akadozik Nagyon hálás lennék érte
Újabb fejlemény a szétszedett, és letömített turbóval kapcsolatba. Ha 4000-es fordulatig kihúzatom, akkor hibakódot ad. és letiltja a turbót. Újraindítás után eltűnik a hibakód:
"P0234 - Feltöltőnyomás szabályozó áramkör negatív eltérése (5A) - Jelen van"
Mentettem élő adatokat, és összehosinlítottam egy korábbival. 3-asba padló gázas gyorsítás alapjáratról. Most ugye csak 4000-ig lehetett,mert ott tilt.
Korábbi mentés:
Mostani állapot:
Látszik, hogy a feltöltőnyomásom már 3000-es fordulatnál eléri a 300 kPa-t, ami rengeteg, korábban a maximum volt 252. Tehát túl sokat tölt a turbó.
Itt egy táblázat összehasonlításképp:
Valószínűleg a mechanika, ami állítja a geometriát szorul. Ha nem pörgetem 4000-ig el, akkor tökéletesen működik. Remélem még sokáig, mert ezzel azért együtt tudok élni.
Bár én még nem cseréltem, annyit tudok, hogy amiből kivették, ott le kell programozni, mert csak akkor lehet majd az új helyén felprogramozni, hogy helyesen működjön. Neked nyilván valamleyik nem történt meg (vagy egyik se), és amiatt csinálja.
Hello! Nemreg vettem egy 2006 os vectra 1.9 cdti club ot! A gondom az, hogy a gyari ket soros kijelzot kicsereltem egy full kijelzore, ami nem igazan mukodik!amikor beteszem a kulcsot es gyujtast adok eltellik ( addig mukszik ok ) par masodperc es csak annyit ir ki display safe! es semmi! Mi lehet a gond? valakinek van tippje mi lehet a gond? Koszi!
úgy néz ki 1-2 héten belül sikerül megvennem az "új" autóm. Van Op-comom, csak a használatban vannak problémáim. Csináltam már vele kulcs programozást, kód kiolvasást, új airbag controller telepítést, de mindezt csak önképezve innen onnan összeszedett infók alapján. Szóval laikus vagyok.
Összeszednétek nekem, h miket nézzek majd meg vásárlás elött a kiszemelt példányon? Milyen értékek a jók, amennyire lehet szájbarágósan, ha lehet.
Egy 2.2 DTI GTS a kiszemelt, Attila tanácsai, tapasztalata alapján. :) Anno volt már egy 2.0DTI-m.
Azt írja, az automatánál cserélni kell négyévenként/60e km-enként.
Manuálisra nem ír semmit, és hogy őszinte legyek, nekem fura is, hoyg cserélni akarsz benne olajat. Nekem még soha egyetlen manuális váltós autómban sem kellett semmit csinálni a váltóval.
Sajnos kicsi monitorom miatt nem látom jól a táblázatot. Lehet bent van, amit kérdezni szeretnék. Az én Vectrám F40-es 6-os manuális váltóval van szerelve. Tudom, hogy lehet bent olajat cserélni, majd szeretnék is.
Az is meg van adva, abba mikor kell, és milyen minőségűt kell beletölteni?
Valóban én is olvastam az "új típusú örökolaj" van benne, ami a kocsi egész élettartamán keresztül maradhat a váltóba. De nem hallottam még olyanról főleg automata váltóban, hogy ne kelljen olajat cserélni, főleg a nem manuálisban, mert ugye ott még nagyobb szerepe van az olajnak! Mindenesetre megnyugtató, a legjobb az egészben, hogy még a szervízben is bambák hozzá, mert volt hely, ahol azt mondták hogy 80ekm-enként kell cserélni?!
Azt még nem mondtam, hogy manuális váltósokknál van ez így:). De lehet az automatásnál is. Ha automatás biztos, hogy le lehet engedni valahol, de ha csak megakarod nézni van e benne olaj, akkor, vagy így ahogy az előbb leírtam, vagy a váltó oldalán a szintjelző csavart a kitekered, és ha van benne elég, megjelenik az olaj (kicsordul) ha nem, akkor lehet folyik a szimeringnél. Orvosolható átmenetileg, ha rátöltesz GM váltóolajjal.
Úgy tudom, nem lehet bennük váltó olajt cserélni, legalábbis a kisebb motorosoknál nem. Úgynevezett örökolaj van bennük.
Én féltengely szimering cserekor jöttem rá, hogy sehol nincs leengedő csavar.
Mivel a szimering kb. 80e km-enként valamelyik oldalon úgyis elkopik, úgy voltak vele a mérnökök, hogy cserekor úgy is kifolyik és újat kel betölteni. Mivel az egyik elkopott, rövid időn belül a másik is megadja magát, és ha azt is cserélik, még a mosatás is megtörténik az újbóli olaj cserével.
Egyébként megnézheted, ha a beöntő csavart kitekered, beindítod a masinát, lámpával megvilágítod a lyukat, és ha látsz kis olaj permetet (nagyon, apró olaj szemcséket repkedni) akkor biztos van benne még elég olaj. A minősége akkor jó, ha pirosas (cseresznye színű). Én így néztem meg, hogy beőntőcsavart és környékét portalanítod, járatod kicsit a gépet, leállítod és kitekered a beöntőt és nagyon vékony, de nagyon kemény sallang és pormentes kartonpapírt dugsz bele, kihúzod, és ha nem karamell színű, hanem pirosas esetleg enyhén sötét akkor még jó nincs megégve a váltód.
Vigyázz, hogy semmi pór, olajsár, papír ne hulljon bele!
Tudna valaki segíteni nekem olyan kérdésem lenne, hogy van egy 2006-os Vectra C-m 3.0 Cdti motorral, 6-os automata váltóval, és azt olvastam több helyen is, hogy nem kell olajat cserélni a váltójában!?
Ez mennyire állja meg a helyét? És ha nem igaz, akkor hány km-enként kell cserélni, mert konkrét választ eddig nem kaptam még sehol!
Nem merem elkiabálni de úgy tűnik megvan a ludas. Főtengely jeladót csere volt és azóta nincs gond. ha jövő héten is OK marad akkor megnyugszom.
Viszont muszály volt máshoz vinnem mert a szerelőm OPCOM klónja nem volt hajlandó kommunikálni az ECU-val. Egyedül a műszerfal modult tudta elérni. Pedig eddig soha nem volt gond vele máskor gond nélkül kiolvasta. A másik helyen Tech2 is van, azzal nem volt semmi gond. A szerelőm állítja az OPCOM-ja jó, mert jöttek hozzá más can-buszos Opelok is akkor amikor az enyémmel nem bírt el. Rám is ijeszett, hogy az ECU lesz kuka, vagy valami relésor ami a diagnosztikai csati előtt van a műszerfal mögött valahol. Amikor az OPCOM a műszerfal modul hibakódtárolóját nézte abban is volt egy kommunikációs hiba a motorvezérlővel... Most akkor mi van. Tech2-vel jó OPCOM-al meg nem???
Nekem is előjött a klímakattogás nyáron. Gyujtás ráadásnál, belső keringetés bekapcsolásnál mintha géppuskázott volna. elég hangosan, ciki volt a lámpánál... :-) Nekem is a Made in China műanyag vacak volt benne. Újat kapott, spanyolt, azóta jó.
Nekem is van egy hasonló diarammom. 2100-as fordulat körül nálam is kicsit megtorpan a növekedés, és stagnál, valószínű ott állít a változó geometria, de nálad látom rosszabb a helyzet, mert nem csak nem növekszik egy pillanatra, hanem csökken.
Azért megosztom nekem hog néz ki:
Amúgy most turbó felújítás után fogok még egy ugyanilyen diagrammot készíteni, kíváncsi vagyok, most hogy fest.
Sönt ellenállást, ampermérő méréshatár bővítésére használják. Így az ampermérő tekercse nem melegszik túl nem ég le, nem kap túl nagy áramot. A hálózaton miatta csak pár milli volttal kevesebb a fesz csökkenése.Lényegében ugyan az, mint a terhelő ellenállás, hívathatnák így is! Én kifogom próbálni, most éppen régi TV-ből forrasztgatok ki pár dolgot, csak ilyen retek időben kimenni nincs kedve az embernek:)
Köszi, ez nekem is hasznos volt. Tehát nem figyeli az elektronika a motoráramot, hanem 8 sec-ig kiadja rá a villanyt, az alatt biztos végállásba ér... Hát, ez elég puruttya megoldás, de olcsó - nekik :(
Azt lehetne csinálni, hogy egy tranzisztorral figyelni az áramot az előtéten, és ha felmegy, akkor a tranyó kisöntölné a motort. (Villámötlet, még el kell gondolkodni rajta...)
Érdekes, mert csak egyszer produkálta, aztán azóta se. Nem tudom, mitől lehetett kevés. Mert turbó szépen fütyül, működik, mechanikusan semmi baja. Mindegy, ha nem jön többet elő (amit remélek), akkor nem lényeg.
Ebből csak annyi a tanulság hogy francia autót nem szabad venni, a valeo is az, a klíma padig ez a márka a vekiben, EGY RAKÁS SZ@R. Akkor a bennszülött autó milyen lehet:)
Egyébként, ha lesz időm, meg, ha jobb is lesz az, megpróbálom ezt a módszert.
A vekiddel kapcsolatban szerintem, nem állandó a hiba, mert nem jött újra elő.
Nyugodtan rátehetsz terhelő ellenállás párhuzamosan a motorral, egy próbát megér. Én ezt azért vetettem el még fejbe, mert a motor ereje drasztikusan le fog csökenni, mert nem fog rajta elegendő áram folyni. Ventillátornál szokták ezt alkalmazni, ahogy te is tetted, és én is már, mert ott mindegy, hogy 20 másodperc alatt éri el az üzemi fordulatát, vagy 60 alatt. De itt azért nagyon nem. Egy hidegebb időbe, mínuszokba is erőből át kell tudnia forgatni 8 mp alatt.
Amúgy turbó csere után se felhőtlen még az örömöm, ma volt egy hibakód délután:
P0234 - Feltöltőnyomás szabályozó áramkör negatív eltérése(5A) - Jelen van
Aztán többet nem jelentkezett, remélem csak amiatt volt, hogy megbolygattuk a turbót, és nem tér vissza.
Helyette lett egy másik, amit még életembe nem láttam. Sajnos nem mentettem el. ABS egység panaszkodott valami dőlésérzékelővel nem volt kommunikáció. Hibakód, és letiltotta a turbót. Nem tudom összefügg-e, de leállítás, indítás után ment rendesen...