A kijárt keréknyomos földút az Ape nagy ellensége:-) A keskenyebb nyomtáv és a 3 nyomon futás feladja a leckét a sofőrnek. Főleg emelkedőn/lejtőn gázos a helyzet, ha az egyik kerék becsúszik az UAZ-vájta nyomba, garantált a borulás. Ezt tapasztalatból mondom. Nehéz volt kikászálódni az adott helyzetben épp felfelé nyíló ajtón röhögéstől fuldokolva.
Te valamit nagyon tudsz azért 550-ezerről 330- ezerre lealkudni :-). Tetszik ez a kályha de elég húzos az ára, akkora az egész szerkentyű mint ami a képen látszik?
Az árakkal páran nagyon el vannak szállva, Én is árulgatok Apékat általában 250-300 ezer között lehet eladni őket, álapottól függően. Én itt veszem őket, legutóbb sikerült vennem 2db-ot 155 ezerért Ape katalizátor 2003-ast, persze állapotra eléggé elhanyagoltak és hiányosak.
Saját részre csinálgatom a másikat meg alkatrésznek. Gondolkoztam a fűtésen de aszem elég lessz az ablakfűtés azért télen elég macerás a párás ablakot türülgetni. Ebben a típusban már gyárilag végállásos az ablaktörlő és már megjelentek benne koreai és kinai alkatrészek.
ha beülök peckesen, ahogy édesanyám követeli a misén, akkor nálam is vannak nyitható tetőablakot kívánó gondolataim, de ha csak úgy lazán bepattanok, és elhelyezkedem ahogy a gépet kényelmesnek érzem, semmi baj. tegnap elött kimondottan múrvás, terautós, homokos, zúzott kővel felszórt, kitaposot keréknyomos hátsó úton próbáltam, inkább volt a csuklómnak kényelmetlen. viszont tudtam kísérletezni, milyen a 3 nyomtávúval menni olyan rossz úton, ahol a két nyomtávú már utat csinált magának. hát ha nem rohan az ember, akkor falmászó egyesben, alapjáraton elpöfögve nagyon király volt.
az nagyon fura, hogy az egyes az olyan rövid, hogy ha megindúl, én talán nem is érzek sebesség különbséget, akár mennyit is forog a motor, viszont óra szerint 15.től akár egy negyediket is elfogad, csak a gáz markolatot kell jobban megtekerni, ugyan ahhoz a gyorsulsához. sík úton kb. kettesben indúl, nagy gáz, be négy és robogás. és szerintem jól gyorsúl. van egy régi reptér nálunk, azon van 3 helikopter leszálló, ami nem tudom mekkora, de nem100méterek, és az óra szerinti 40 et kigyorsúlja keresztben (azaz átmérőben) aztán a füvön egy fék :)
a kép tetején, azok a búza körök, nem ufó leszállók, hanem helikopter, meg amatör drifterek ökörködési színtere, meg ape teszt pálya. a többi, fű meg föld, az betonos csak.
ugye. szóval valami nehogy már 11 év alat csak kb 200e-t avuljon. ezért lett egy telefonos 450, majd személyes 330. a vége. korrektebb lenne a piaca ezen kis gépeknek, ha álapotra jobban ráközelítenének az árakkal. kb 12db egyből fel lelhető hírdetés volt pár hete, néhány, fotón jól kinéző 300-600 ig árban. gyakorlatilag személyesen megnézve (az összes) a valahogy működik, minden háztályi buzerálás, a festés is csak 10 m-ről szép kategória. jellemzően nem 10 ezreket, hanem 100 ezreket akar keresni vele az eladó. mikor az enyémet vettem, kellett volna alkatrész. hatvanban hírdettek egy gépet 80 ért, de nem lett üzlet. tegnap elött bele botlottam akárhol a kert végében (illetve nem én, barátom ment motort venni, felismerte a típust, szólt, elmentem) házhoz szállítva 50 pénz, már it áll nálam. Azért mert nálunk ritka, miért hiszik azt, hogy nem is létezik, és majd mindenki a fenekéd a földhöz veri? Értem, hogy nem gazdaságos behozni (abba teherautóba amiben hazahoznak kb 10 burgmant, és keresnek darabonként 200-500 ezret, abba talán befér 2 ape és némi dirib darab vacak. hát azon nem lehet milliókat keresni az biztos. De ha valaki rászánja magát, és személyesen kis barátságokat kihasználva hoz magának egyet, az nagyon is jól tud járni. Csak egy ilyen kis kalandtúrának nem mindeki akar, tud nekifogni, ezért a hazai piacból próbál keresgélni, amit a piac meg kihasznál (ami nem baj, csak nekem pl. nem szimpatikus) szoktam autó alkatrészekkel üzletelni. ha nekem kell, 50 ezer, ha én adom, akkor miért nem 20 ezer, ha ingyen adom, el tudom neki vinni, csak 150Km-re lakik, persze barátságból. akkor inkább a szomszéd vastelepre át talicskázom, és bele tankolom a kocsimba, vagy vettem rajta apét :)
szóval kályha. egy WEBASTO Air Top 2000 ST http://www.webasto.hu/termekek-es-piac/specialis-jarmu/hu/html/9128.html a kályha bontottan is 80 ezer :) a keverék olaj tartályt alakították ki gázolaj tanknak, azt vissza alakítom (ez lett a döntés) és kap egy másik tartályt. Tegnap beüzemeltem, a képen fok celsiusban értendő a szám :)
van a gyári termosztátos kapcsolója, oda tekerek, ahol már kellemesen gőzölög az ape tetején a hólé... ekkora kályha egy sprinter rakteret is befűt szigeteletlenűl is. ütős kis cucc.
Nem is volt szerintem cél soha , hgy beleférjenek . Ez a 4 kW-os dízeles segédmotor kategória viszonylag új , gyanúm szerint a 90-es években jöhetett be Olaszországba ; a Franciáknál korábban megvolt , de ott jelen volt a 350 kg-os súlylimit is , igaz 4 kerékre . Az olaszok évtizedek óta használnak dízel 3 kerekű teherkocsikat , a 3 kerék miatt fel se merült hogy másnak számítsanak , mint motorkerékpárnak . Azt a kategóriát viszont nem volt nehéz megugrani , ezért nem görcsöltek a még kedvezőbb segédmotor státusz elérésével . Én nem tudok arról , hogy valaha is készült volna smkp 3 kerkékkel és (4 kW-os) dízelmotorral , de ugyankkor a jogszabály leírja ez a kombinációt , úgyhogy létre is kívánom hozni a Sulkym és az Erad egykori motorjának a párosításával .
A dízel mopedek teljesítménye jó kérdés . Amikor a homologizációs vizsgálatra viszik a mintapéldányt akkor biztos annyi . Amikor kihozod a szalonból a vadiúj mopedautódat valószínűeg akkor is ...
Az egyhengeres Lombi motor eleve 4 kW-os , a Kubota kisebbik ( Z402-es) motorja se nagyon tuningolható . Viszont a leggyakoribbank számító LDW502-es motor alapból 8.5 kW-os , úgy fojtják a kívánt értékre . Hasonló a helyzet Yanmar motorral is , azok is gyanúsan jól gyorsulnak .
Szerintem ( és más specialisták szerint is ) nem véletlen , hogy a dízel mopedautókat kizárólag ezzel a variátoros erőátvitellel gyártják .
Meglep , hogy ezzel a testmagassággal elférsz benne , én majd 20 cm-rel alacsonyabb vagyok , és amikor tavaly Bakaliban ültem néhány Ape 50-ben akkor koppant a fejem a mennyezeten ...
Valóban nem kell kontranyát ráhúzni , szorul annyira , valami bronz hüvelybe van sajtolva . Persze azért berohad , és akkor nem lehet utánaállítani . Akkor fék szétszed , portárcsa leszed , fogóval lánggal melegítés közben megmozgat , megjárat , beolajoz = egy darabig jó lesz . Volt ebben részem a 42 éves Renaulton hetegig szórakoztam vele februárban . A kivállasodott fékdob és az automata utánállító valóban tud szétszedhetetlen helyzetet teremteni . Az se rossz amikor a szorul a fékmunkhengerben a dugattyú : rálépsz , befog , a kocsit vontatni se lehet , a dobot nem tudod levenni . Az előző Sulkym játszott egyszer ilyet .
Arról a Kispolákból és Ape-ből szerkesztett szerkezettel már volt dolgom , írtam is itt róla a fórumon . A kuplunga eltűnt ( a szervizből) , én adtam az akkori tulajnak (akivel 1996-ban az Amicat cseréltem R-4-re ) a bontott blokkomból . Utolsó információm szerint az a 3 kerekű specialista birtokolja ( Várpalota) aki az Empolinimat megvette 2010 nyarán .
Jó tudni , nem mintha Beta készletet akarnék a közeljövőben vásárolni , de néha veszek egy-egy drágább szerszámot . Én nem halottam csak a Sam-ról , a Beta-ról és a Gedore-ról . Persze gondolom milliónyi neves gyártó lehet , de sosem foglalkoztam vele .
Kiegészítenélek, az a jármű reklámhordozó, egy jó ideje áll a vendéglő előtt, most került vissza friss festéssel, és a motorral, idáig nem volt benne motor.
nem honda, yamaha. jaja. hát annyi, hogy a bal lengőkaron van a konzol, így a blokk, meg az egész hajtás együtt mozog a kerékkel. nem kell differenciál sem. gondolom, ez olyan egyszerű, és nagyszerű dolog lett.
pedig jól látod, rábízták a csodára, kis rozsdára, stb. de hogy igazán biztosat mondjak, vetettem tesómmal :) egy apét, amin lesz kis fék utánállítás, és pontosan megvizsgálom a kedvedért, hogy mi a pálya. jellemzően nem tesznek kémlelő nyílásokat, vagy béna helyen vannak, szóval súrrogásra állítod a pofákat. automata állítónál van a mondás, hogy a pofákon mért átmérő legyen 1mm-rel kisebb, mint a dob átmérő, a többit ő már kezeli.
Mondjuk, hogy megvan ez a két csavar a féklap hátulján. Az a furcsa benne nekem, hogy ahogy Te is írod, tényleg csak egy-egy csavarfej van, és azt furcsállom, ebben, hogy mi tartja pozícióban ezt a csavart?
Tudniillik arra számítottam, hogy van mondjuk egy csavar, egy szorító anyával és az állítás menete az, hogy kontra anya fellazít - csavart csavargat, aztán ha jónak látszik, akkor kontraanya rászorít.
Ezen viszont önmagában ez a csavar lenne annyira passzentos, hogy tutira ott marad, ahova csavarom?
Továbbá hiányolom, hogy sem a féklapon, sem a dobon nincs olyan nyílás, ahol lehetne ellenőrizni a hézagot. Gondolom akkor úgy kell beállítani, hogy éppen ne súrolja a fékbetét a dobot, és akkor lehet gyanítani, hogy után kéne állítani, ha megnő a fékpedál fékezéshez szükséges útja...
Ez akkor gondolom olyan automata utánállító, hogy kifelé enged, befelé viszont csak annyit, amennyi által létrejön a kívánt hézag. Ha mondjuk vállas már a dob, és beleállítódik a fékpofa, akkor a dob leszedéséhez ezt hogyan kell összeengedtetni?
A következő lecke a kerékagy leszedése lesz... Most egyelőre visszatettem már a dobot + kereket, ezeket a részeket egyelőre hagynám, ha a főfékhenger berakása után minden rendben lesz...
Tegnap megérkezett a kicsike... Lehet irigykedni (azt hiszem az évszázad üzlete lett Ape vonatkozásában)
2001-es év végi, Magyarországon vásárolt, forgalomba helyezett, Ape 50 Mix long.
5+1 extrával.
-kis digitális óra (nem a gyári, de esztétikus utólagos)
-ablak párátlanító (elektromos, utólagos, a szokásos autósbolti)
-1 törlés funkciós ablaktörlő (utólagos kialakítás, de nagyon praktikus)
-benzines kályha a fülke fűtésére (utólagos)
-téli gumi szett felnin
+1
-a gép teljesen hiánytalan, az összes gyári, papírja meg van, 8500Km-rel
Az ára 300 környéke, új aksit régi tulaj adott (2012 júni 12.i vásárlással), difi olaj csere, tank és szűrők tisztítás, friss benzin, új gyertya, féltengely gumik csere, fékek állítása, balos tükör csere, kerekek felfújása :) az elvégzendő munkák .
a gép nem hangosabb egy letekert ablakos városi furikázás zajánál, semmi nem zörög benne (szóval nem értem aki lemez bódé hangra panaszkodik, az mitől lehet, ennek semmi, talán ha jég verné a bódét). Szépen húz, motorja hangtalan, 20m-ről még nem hallani, hogy jön (persze nem éjjeli csendben, de egy kis forgalmú nyílt terepen, úton). Behajtogatni a 195cm-met elég vicces, de bent fura mód tágas, a fejem nem verem a tetőbe, kormány nem ér a térdemhez, a lábfék tökéletesen lábra áll, olyan anyaméh efektusnak tudnám leírni az érzést... :)
Valaki írta, hogy neki 20Km a lélektani határ. Hát ebben a kétszer ennyi sem volt gond. Mondjuk ha folyamatosan ki be kéne ugrálni, az baj lenne, a vállam jellemzően beakad a szélvédő keretbe, ha nem élével szálok ki, de amúgy menni, király.
Az 50ccm es Apém fékpofáit kézzel kell után állítani,a fék lap másik oldalán, elöl hátul van egy-egy csavar fej ami belül excenteres lemez, ezeket forgatva lehet beállítani a rést a dob és a fékpofa közt.
szerintem semmi féle állító nincsen rajta. lehet a kézi fék kötéllel lehet után állítani, elő feszíteni.
ez egy én TM után állító, ami gyakorlatilag a hasonló elven működő (menetes orsós) autó fék utánállítók mása. hasonlót sem látok, ott ahol a kézifék működtető kitámasztó van keresztbe a munkahengered alatt.
a rugó pedig sima fogó, csak ha nincsen rajta, benne a kerékagy, jól hozzá férni. bár a munkahengert ki lehet a pofák közül húzni. kis csavrhúzóval azért félrehúzni a porvédőt, és ha alatta nem gyöngyözik, akkor fasza. de valóban szépen néz ki. a fenékszelep meg szarúl :)
Annyira jutottam a hétvégén, hogy a jobb-hátsó kereket leszedtem, elsőre szépen lejött a fékdob is, szinte mondhatni nincs válla ( szerencsére ), a ragasztott fékbetét 4 mm, a munkahengerből nem látszik szivárgás, de azért szétszedtem volna, csak a pofa összehúzó rugókat egyszerűen nem tudtam kiakasztani mezei kobináltfogóval. annyira nem is izmoskodtam rajta, hogy ne tegyek kárt semmiben...
Kinek mi a technikája rugó ki- és beakasztásra?
Jól sejtem, hogy erre van egy célfogó? ( ami mit - hogyan csinál ? )
Egyébként azt hiszem én most a munkahengereket békén is hagynám, ha minden igaz Misi bácsi ma feladja a főfékhenger felújító készletet, remélem holnap meg is érkezik, aztán szerdán - csütörtökön már megy a gép.
Annyi technikai kérdésem lenne, hogy nemigazán tudtam egyértelműen megállapítani, hogy ez a fék automata utánállítós-e vagy sem.
Lefényképeztem, a képekből a tapasztaltabbak be tudnák azonosítani?