Cimborámmal korábban összetraktuk zsíros papírral,de nem sokat segített.Sok tényező befolyásolja,például hogy mennyi idős a motor,milyen hosszú utakra van használva és hogy hogyan hajtja a "pógár"
Amilyen tünetet leírtam,olyat akkor is produkál,ha kevés olaj van a sebváltóban.Ezt mondjuk nem értem,mert a sebváltó külön térben van a forgattyúsháztól.
A kondit nem néztem.Lehet,hogy a nyári túra (1140 km)megtette a hatását?Nálam annyit tett,hogy piszkosul jól éreztem magamat.
Szia!Nekem is volt "hasonló" esetem csak nekem a subertü tartóját nyelte be valahogy a henger és kammattyolt mint állat,azonnnal leállítottam.Otthon leszedtem a hengerfejet láttam a veréseket, mondom átforgatom kézzel a berugót és összerakom, a karbut is.Elindítás után jo lett minden gondolom a kipufogón nagy szerencsére kiköphette...
De tökéletesen csak a széthúzással derülne ki ,hogy van e ott valami maradék:S
esetleg ilyen hajlékony mágneses végű "karral" kiemelni az aprólékokat..
- Egy reggelen a melóba menetkor a motorom megállt, Kattogott, csattogott, olyasmi hangja volt mintha a dugó beleverne a hengerfejbe. Aztán leállt, és berúgás után szintén iszonyatosan kattogott. Többet nem is kísérleteztem vele, nem rugdostam be.
Otthon leszedve a hengerfejet és a hengert azt láttam, hogy réz darabok vannak a forgattyús házban, de még nem volt bedarálódva, vagyis egészen nagy darabok voltak benne (2 darabot vettem ki), ez ahogy vizsgáltam, a kipufogó réz tömítése lehet, azt kaphatta visszafelé be.
-És egy puha vas anyagú (1,5-2mm vastag, és Kb. 1,5 centi hosszú) drótot szedtem ki a hengerfejből, (ez nem tűgörgő) ami a gyertya elektródája, és a test elektróda közé volt beékelődve (könnyen kiszedtem kézzel), és ez ütütte a dugó fejét, amlyen látszódik is. Kis sérülés van még a dugó fején egyik oldalt a felömlő nyíláson. Egyébb sérülés nincs sem a dugón, sem a henger falán. Jól megvizsgálltam, teljesen éppek.
- Kb. 20 métert mentem vele így, és amikor jelentkezett ez a hiba, akkor is csak ha jó emlékszem 2-ben mentem vele, közép fordulaton, és azonnal behúztam a kuplungot.
- Épp be van járatva a gép, talán egy dugó csere elég lenne neki, és a főtengelyet sem szívesen ujjítanám fel, mert rocket hajtókaros.
- A gondom az lenne, hogy miképpen szedjem ki az esetleges darabokat a forgattyús házból? Ki lehetne e így is, vagy szét kell húzni a blokkot? A viton szimeringek miatt nem szívesen tenném, de természetesen ha kell széthúzom, és ha kell csapágycsere + ami kell.
Valaki találkozott már ilyen prblémával? Kíváncsi lennék hogy lehetne ezt megoldani.
Azt ne kérdezzétek hogy került bele az a drót darab, mert gőzöm sincs.
szia! Én még annó a blokk összerakásakor a tömítő papírt megkentem kétoldalt zsírral ez is elég volt neki,ahhoz ,hogy ne engedjen sehol...azóta eltelt 4 év.
Ami meg a gyújtásod illeti valóban próbáld még finomítani,esetleg kondi,illetve megszakító bezavarhat!!? De még azis lehet,hogy a sok zsír a forgattyúsházból nem hamar ürül ki,ezis okozhat zavart,bár 20km után már elvileg kikell öblítenie.
A héten összeraktam a blokkot.Úgy tűnik,hogy most már elfelejthetem az olajfolyást,mert azóta mentem vele vagy 20 km-t és nem is könnyezik sehol.Többszörösen be van biztosítva.A frissen csiszolt blokkfelek közé mindkét oldalt megkent tömítés került.A plusz tömítőanyag a teszkós szilikon.Kiégni nem fog,mert rákentem egy nyalást a vegyeskályha kéménycsövére próbaként.Száradás után rágyújtottam és sasoltam.Még a színe sem változott.
Most viszont annyi gond van,hogy menet közben kihagy a gyújtás és ha leáll,akkor nehezen indul újra.Ez egy kicsit dezsavü,mert ilyet már művelt egy párszor.Az is lehet,hogy a gyújtással van valami,mert szemre lett belőve.
Köszönök szépen minden segítséget :) nagyon hálás vagyok remélem működni fog minden :) mégegyszer köszönök mindent :) Remélem ha valami problémám lesz segítetek :) üdv.:Kristof2323
Fúúha köszönöm a válaszoakt. Nemnagyon sokat értek belőlük esetleg valaki nemtudná ugyan igy lerajzolni csak helyesen ? vagy esetleg paintba valamit osszedobni?
Segítség kellene nekem... Szilentet cserélek a simómban, s amiket kivettem szilent -perselyek, 3 db egyforma hosszú, s van egy hosszabb benne... nem tudom ez miért van így...
Ha jól értettem, egy tirisztoros változatról van szó. Ott pedig egészségtelen a gyújtótrafót rövidre zárni, valószínűleg azonnal elpatkol a fekete doboz. Nem véletlen a leállításhoz a cdi töltőtekercsét testelik le.
Esetleg egyszerubben a megszaktiotol egy vezetek a gyujtotrafora, a gyujtotrafo masik kivezetese a motorblokkra valahova. A trafi ket kivezetese kozze egy kapcsolot vagy nyomogombot a leallitashoz.
Kell a gyújtás töltőtekercse: a rajzon a jobb oldali alaplapi tekercs 14-es kivezetéssel piros drót -> ez megy rá a doboz 14-es pontjára.
Kell a jeladó, a rajzon 3-as pont /kék vezeték/, ez megy a doboz 3-as pontjára.
Trafó 1-es pontja a váz testpontjára (barna vezeték), a 15-ös pontja a doboz 15-ös kivezetésével legyen összekötve (fekete vezeték). Doboz 31-es pontja ugyancsak váz testpontjára (barna vezeték). Doboz 2-es pontja a leállító, leállításhoz testre kell kötni nyomógombbal vagy kapcsolóval (vagy megtartani a gyújtáskapcsoló ezen funkcióját, akkor csak ez a drót megy a gyújtáskapcsolóra meg egy testelés.
Az elmúlt napokban szétkaptam a motoromat,hogy megszüntessem a blokk olajcsepegést.A síkba csiszolás megvolt mindegyik felületen a pozicionáló perselyeket egyszerűen kifúrtam,majd csiszolás után pótoltam.Ma délelőtt összeraktam.Jövő héten kiderül,hogy milyen lett,mert nem sok kedvem van megint széthúzni.Ha jó lett,akkor még az idén megyek vele egy utolsó kört.