Ez a topik legyen a társalgási fóruma azoknak, akiknek modellvasútak építésével, barkácsolásával kapcsolatos kérdései vannak, ilyen kérdésre választ tudnak adni illetve ilyen tevékenységnek a folyamatát, majd eredményeit kívánják bemutatni. Ide tartozik a terepasztal készítés minden része, a famunkától az utolsó részletek megvalósításáig. Ide tartozik a modellvasúti vontató- és vontatott járművek készítése és festése, gyári modellek "szuperelése", öregbítése. Ide tartozik a terepasztal tereptárgyainak, épületeinek, vasútforgalmi- és egyéb berendezéseinek a saját készítése, illetve a terepasztalon való elhelyezése. Ide tartozik a terepasztal villamos berendezéseinek a szerelése. Ide tartoznak az ilyen fajta munkához szükséges anyagok, szerszámok beszerzésével kapcsolatos kérdések, valamint a szakirodalom ismertetése, ilyen témájú honlapok újdonságainak bemutatása. Szándékaink szerint nem tartoznak ide a gyári modellek vásárlásával, gyűjtésével, minôségével és bemutatásával kapcsolatos kérdések. Nem téma a digitális vasútmodellezés sem, még saját építés szintjén sem, hiszen annak van jól működô saját fóruma.
Nem, ami a képen van, az a melegfehér, vagyis a warm white:-)))
Amire Te gondolsz, azt "golden white", vagy "sunny white" néven emlegetik. Idehaza jelenleg sehol nincs, 0603SMD méretben. Van egy vas a tűzben ilyen beszerzésére, csak még nem izzott fel igazán...
Átmeneti segítség, igaz, hogy ez a fényerő kis csökkenésével jár együtt: sárga izzólakkba be kell keverni némi vörös izzólakkot, és az így kapott barnás löttyel be kell ecsetelni a LED felületét.
7.1.2. A vonat végét nappal és sötétben 1 db kör alakú, fehér szegélyű, vörös színű fényvisszaverős kialakítású zárjelző tárcsával kell jelezni (246. ábra). A MÁV ZRt. hálózatán közlekedő idegen vasutak, vállalkozó vasúti társaságok által alkalmazott zárjelző tárcsa csak akkor alkalmazható, ha annak alakja, színe és fényvisszaverő kialakítása azonos a MÁV ZRt.-nél rendszeresített zárjelző tárcsáéval. Sötétben a vonat végén lévő azonos magasságban elhelyezett üzemképes beépített lámpák közül egyiket vagy mindkettőt is be kell kapcsolni úgy, hogy vörös fénnyel világítson (fehér fényű lámpa esetén vörös előtétüveget kell alkalmazni).
Csörgődíszítés. Háááátt nem olyan mint az eredeti :) De ez nálam már megszokott :) (kép a netről)
Visszapillantó tükörből ilyenem van (Csíkos-féle), de szerintem ezzel is jól néz ki. Valamint ebbe került "belső tér" ez valahogy nagyot dobott a kinézetén (számomra). Kemény kartonpapír lett beleszabva, ragasztva. Igaz ebbe is roco-féle mozdonyvezető van, mert így 350Ft-ből megvan az "élethűsítés".
Egy kérdés a legvégére: Fuggerth V43-hoz ezt a típusú visszapillantó tükröt szerelt már fel valaki? A v43- kasztniában van egy nagy lyuk a másik visszapillantónak. Ez alá célszerű még egy lyukat fúrni, vagy vágjuk le a másik visszapillantó tükör lábat?
De én már láttam olyan gépmenetet Nohabbal, hogy a hecc kedvéért mindkettő alsó lámpához oda volt rakva a vörös plexi (jó, nevezzük üvegnek) :-)))))))))
- Kunszentmiklós-Tass ingavonatok, ha nem BDVmot, hanem V43+Bhv+BDbt, akkor vagy vagy egy darab vörös üveg a menetirány szerinti bal oldalon alul mozdonyon, vezérlőn is, vagy csak sima zártárcsa, ill. abban az esetben, ha van a mozdonyon zárfény, akkor az fel van kapcsolva mindkettő.
- Lajosmizse ingavonatok, ha M41+Bhv+BDt, akkor a mozdonyon világít mindkét zárfény, a vezérlőkocsin elvétve, általában csak zártárcsa van. Ha véletlenül van zárfény a vezérlőn, akkor az a menetirány szerinti bal oldalon van.
MAGYAR ÁLLAMVASUTAK ZRT.---F. 1. sz. JELZÉSI UTASÍTÁS --- 1. sz. Függelék.--- A dolgozók, a szolgálati helyek és a járművek felszerelése jelzőeszközökkel ----13. Mozdonyvezető 1 db fehér fényű kézi jelzőlámpa A mozdonylámpákon kívül: 3 db vörös színű jelzőüveg (kivétel az a mozdony, amelyen beépített zárjelző van); 2 db zárjelző tárcsa; 2 db vörös színű jelzőüveg, a személyszállító ingavonat vezérlőkocsijára. ----- Most fognak a többiek megkövezni: te a mozdonyodnál kettő jelzőüveget használtál csak fel, hová kell tenni a harmadikat? :-)))))
Figyelem! A nyugalom megzavarására alkalmas képek következnek! Csak erős idegzetűek, és a nagyvasúttól elVONATkozatni képes SZEMÉLYek nézzék. Olyan válaszokat, hogy: "ez nem így néz ki az eredetinél" kérem ne írjon senki, mert ezt tudjuk.
A lényeg: a fényvezető prizmát elvágtam, és egy picit kireszeltem belőle. Az alsó részre egy mikro smd piros LED-et ragasztottam, ami csak lefelé világít (ennyi volt az össz beruházási költség 2*150Ft). Az oldalát befestettem feketére, hogy a szórt fényt se "küldje föl" a felső lámpához. A led erőssége, hogy 1mm*1,8mm*1,8mm.... azaz baromi pici, és gyárilag rá van forrasztva a két vezeték.
A felső fényvezető darabot beragasztottam (így nem esik be a vezetőtérbe). és kész. A led vezetékeit pillanatragsztóval rögzítettem, és a mozdonykasztni tetején egy bontható dugasszal vittem át a mozdony áramkörére.
A fehér fény marad az eredeti helyén, ahhoz nem nyúltam.
Íme az eredmény.
Nagyon jól kalibrált monitoron látszik, hogy egy MINIMÁLIS piros derengés feljut a felső lámpába.... hát ez van.
Éreztem, hogy ez sem lesz élethű, ráhibáztam :) Bár tény, ha ezt tudom, ezt még egyszerűbb lett volna megoldanom (csak egyik oldalon zárfény alul a mozdonyon.)
Mert, ha van is zárófény a Fuggerth gyári állapotú V43-on, akkor általában az egy vörös fény, mint a 2. képen látható a vezérlőkocsin.
Készül egyébként a műhelyben a V43-hoz egy olyan átszerelő készlet, mint ami az M41-ben is van. Csak bezárt két hétre a kedvenc NYÁK üzemem... Ez tartalmaz egy új alappanelt és két LED-es fényszórópanelt.
Jobban beleolvastam ebbe a fórumba, és világossá vált számomra, hogy itt jóval magasabb szinten mennek az eszmecserék, modell javítások, mint azt én naíven hittem.
Egy utolsó átalakításom kész van, de erről már nem merek képet feltenni, és ezzel terhelni a topicot:
H0 V43 1125 (az ütközők, és légkábelek számának és alakjának eltéréséről már kaptam felvilágosítást :)
Ebbe a modellbe beépítettem a végzár vörös világítást úgy, hogy alul a két lámpán világít csak a zárfény, a fehér viszont mindhármon. Mivel ez sem felel meg az igazi nagyvasúti mozdonynak, ezért nem vállalom a képi megjelenést. Mindösszesen jelzem, hogy viszonylag egyszerűen meg lehet oldani, és "tök cuki" lesz tőle a mozdony :) De ez már tényleg játék, és nem modellvasút.
Az eredményt tekintve nem volt kár fáradoznod.engem már a H0 méretű saját készítésü gözmozdonyok is lenyűgöznek,könnyen tudnék szerelemre gyulladni irántuk.Nekem tetszik
De ha meg azt írom, hogy építse be egy teher vagy kalauzkocsiba, akkor úgy fújsz rám, mint anyám dühös kandúrja !!!!! :-))))))))))) Pedig most úgy néz ki, csak ez az út járható...:-))))
Persze,rendben a fotózás, de az ősszel lehet valamikor. Más N-es 424est nem ismerek sajnos, persze lehet, hog yvan. Nagyot szívtam a rudazattal, jó két hétig küzdöttem, de hát tapasztalatokat kellett gyűjtöttem,mert kissé mások az arányok mint H0ban. Itt tényleg zéro tolerancia van, nagyon megszenvedtem.Most nagyon szép a szabadonfutása, úgyhogy jó lesz,de a gépen még van pár tennivaló.
Ez nagyon jó ötlet,de ebben az esetben nem tudom megvalósítani. A szerkocsiba talán bele lehetne szorítani(bár kétlem),de át kéne alakítani az egész gép szerkezetét,az meg irreálisan nagy idő/pénz ráfordítást igényel.