Csomagtartóm nekem is van, de ez a trükk nem jutott volna az eszembe. :o)
Eléggé elbizonytalanított, hogy a becsúszó szár jó másfél-két centi átmérőjű tömör anyaga csak úgy elroppant alattam...meg se reccsent, csak szép csendben elnyílt... a törésfelület kicsit hullámos volt, de egyenletesen csillogott, rocsdának, repedésnek nyoma sem volt. Nagy valószínűséggel anyagfáradás lehetett.
Mafla módon nem fotóztam le, hanem a bicajboltban rögtön kukába került.
Ugyanakkor meg kegyetlen nagy mákom volt, hogy ott történt, ahol némi szerencsével a pótlás is megoldható volt, és rögtön elinduláskor, nem pedig útközben, egy csinos szerpentinen, lefele gurultomban....
A pontos időt nem tudom, de nagyjából 9 tájban indultam itthonról, kb. 50-nél járt a számláló, amikor az említett emelkedő volt, kb. 11 óra tájban lehettem arra. Onan Bicskéig az 1-esen mentem. Bicske után természetesen Óbarok felé mentem, arra nem volt gond.
No ezért jó a hátsó csomagtartó. Ha bekrepál a nyeregcső, egyszerűen átülsz rá, és tekersz tovább... Nekem a csúszós lefeléken segített sokat ez a megoldás.
Elővettem a térképet. Hiányzik a külső félkemény borítója, gondolom azon lenne, hogy Nyírkarta, vagy mi a szösz.
Azért belül is van egy kis adatlap (vagy impresszum?), amiből az derül ki, hogy a "Térkép Faragó" készítette; első kiadás, adatgyűjtés lezárva: 2005. július 5., 1:30 000-es, kiadja és terjeszti a "Szarvas András Térképészeti Ügynökség", illetve van itt egy Web oldal hivatkozás is: www.map.hu - ez a Szarvas András féle céghez vezet. Ott van is Pilis térkép, de a leírás szerint kicsit más mint az enyém - újabb is.
A dolgot még bonyolítja, hogy találtam még a polcon egy (még nem is használt) Freytag & Berndt (ez van a külső borítón) Pilis térképet, ami teljes egészében (az impresszumot tekintve is) megegyzik a másikkal, vagyis kívül Freytag & Berndt, belül "Szarvas András Térképészeti Ügynökség".
Hogy honnan szedtem a Nyírkartát, nem tudom. Ad abszurdum elképzelhető, hogy amint a Freytag & Berndt neve alatt is kijött, úgy kijött az ő nevük alatt is? Vagy valami mással keverem?
Az 1-esen azért jó néhány helyen kinn van a tiltó tábla. Biatorbágytól Bicskéig el lehet kerülni, van rendes szervizút, ezzel együtt ma tudatosan bevállaltam a tiltott szakasz egy részét. Elindultam a szervizúton egy szép dombon felfelé, aztán a dombtetőre nézve láttam egy kisebb borjú nagyságú fekete kutyát, amely elég szépen ugatott, látszott rajta, hogy nem szeretné, hogy arra menjek el. Jobb a békesség alapon (nem akartam megharapni) inkább visszafordultam, és az első adódó helyen rámentem az 1-esre inkább. Gondoltam, ha rendőrrel találkozom, elküldöm a kutyához, beszéljék meg.
Könnnyen megúsztad. Nekem tegnap egy nyeregcső töréshez volt szerencsém. :o))
Tegnap tekeregtünk egy lazát a leányzóval a Balatonnál, amolyan évadnyitó, sétálós tempóban Almádi -Füred-Tihany-Szántód -Földvár volt a terv.
Füreden, amikor egy jó félórás parti napozás-lustálkodás után épp indulni akartunk, de amikor ráültem, egyszer csak furán hátranyaklott a nyereg...
A rugós nyeregcső adta meg magát, vagy két centivel a nyeregtartó fej alatt a mozgó szár egész egyszerűen kettétört.
És így a legszebb tavaszi napsütésben, szombaton egy-fél kettő körül ott álltam a Tagore -sétányon egy egyszeriben használhatatlanná rokkant bringával...
Na , most mi a búbánatot kezdjek?
Felrémlett bennem, hogy nem elég, hogy fel kell mászni a dombra a vonathoz, de utána még Pesten is vár egy jó 11 km-es séta hazáig, mert hát hol is lehetne szombat délután egy 27,2.es nyeregcsövet nagy hirtelen keríteni?
Szóval nincs mese, irány az állomás..
Ekkor viszont eszembe jutott, hogy az állomás mellett, a sorompónál mintha lenne egy bringaszerviz..nagy eséllyel zárva lesz már ugyan, de veszteni valóm az nincs, egy próbát megér a dolog.
Csajszától bringája einstand, cserébe kezébe nyomtam a sérült masinámat.és elmagyaráztam neki az utat az állomás felé. (morgott érte rendesen, hogy csak úgy otthagytam.. :o))) )én meg a csajsza bringáján uccu neki, fel a dombnak.
Sorompónál bringás zárva, de a dombra nyargaltamban szemembe akadt egy másik bicajbolt hirdetése, ami egy picivel feljebb volt, még tovább a régi városközpont felé...hát akkor sprint tovább, nézzük meg azt a boltot is ...és bár már igencsak zárni készülődtek, de a legeslegutolsó percben még ott találtam őket.....
Nyeregcsó volt, segítettek felrakni is, (innen is nagy köszönet a Bike Extreme -nek a segítségért) így mehettünk tovább, nem kellett hazamenni, szóval egyszeriben a lelkemben is kisütött újra a nap...
A parti úton eldöcögtünk Tihany felé, pont elértük a révet, és kényelmesen továbbgurultunk Földvárra is, ahonnan meg minden további gond nélkül hazahozott a vonat.
Csak ne hordj nekünk efféle "jó híreket", a teringettét! Most is a rendőrök miatt kell dombokat másznom munkába menet. És azt hittem, hogy egy hát már eltelt ama háromból...
A dinamó nem kötelező, az egyszámjegyű utak automatikus biciklitilalmassága pedig egy régi babona. Viszonylag meglepő, hogy rendőrök ilyen alapon akarnak razziázni és esetleg bírságolni. Jól jön majd egy papírkresz pajzsnak.
Az 1-es úton régen jártam már, de úgy emlékszem, nincs mindenütt kinn a tábla.
A küllőprizmáról meg annyit, hogy ahhoz előbb küllő kéne!
Jöttem haza, már épp a kertkapu felé fordultam mikor egy akkora fémes pattanást hallottam, hogy azt hittem lefordulok a bringáról. Egy küllő pattant el.
Dinamó is kötelező? Nekem akksis lámpáim vannak. :-)
No, de amiért elsősorban benéztem hozzátok: szerbiai túráról, konkrétan a Duna menti kerékpáros útvonalról van-e valakinek tapasztalata? Én ezt: http://www.donau-info.org/donau.php?pg=4&lg=en&ld=sr az oldalt találtam, egész jó, korrekt leírásnak tűnik, bár még csak Újvidéknél tartok :-)
Engem ma kétszer megszondáztattak és jókorát kötözködtek a küllőprizma meg a dinamó hiánya miatt. Valamint be akarták magyarázni, hogy ahol tábla nem tiltja, ott is tilos az egyes úton bicajozni. (Tatabányán voltam)
Végül békében váltunk el, csak teljesen elmerevedtem az álldogálásban. Viszont az adrenalin szint az rendben volt.
Elméleti kérdésem van. A telón (Fox F, bár igazából mindegy) a Rebound egyik végállása annyira lassúvá teszi a visszatérést, hogy az már több másodpercig tart. Ennek mi az értelme? Mikor használ bárki is ilyen beállítást? Egyáltalán, miért használ bárki is más beállítást, mint a leggyorsabb?