„Bringatúra egy soha nem létező „fantomvasút” mentén”
Az terv, eljutni a semmiből a semmibe. Helyszín a Felvidék, célpont egy olyan hely, amely már építése pillanatában értelmetlenné vált. Bár a vonal néhány szakasza késöbb bekapcsolódott az aktív használatba, a felhagyott műtárgyak jelentős része, mint egy letünt kor mementója a mai napig is célként lebeg a felfedezők, kalandvágyók szeme előtt.
Nekem Ralsonjaim vannak :) mindenki azt mondja, hogy foltozhatatlan, dehát az alis öntapadós ragasztó erről nem tud. Most vettem continentalt a 630-as kerékbe, abból találtam csak autószelepeset. Meglássuk mit tud.
"nem értem, h az 1 éves belsőt mi lelhette" Centrírozás után alaposan hintőporozd be a belsőt-külsőt és úgy rakd össze. Gyárilag kopaszon vannak összedobva, dörzsölik egymást.
Ma be túrakerékpároztam a belvárosba. Egyszer csak egy irdatlan durranást hallottam (de télleg akkorát szólt, mintha monnyuk gázrobbanás lett volna) a gatyám szára meglebbent, s lenézve láttam, h a bringa külsőmet lelölkte magáról a szétrobbanó belső. Hát vazzeg így még sose jártam, nem értem, h az 1 éves belsőt mi lelhette, nyomás 1 hete volt beállítva (3.5 bar), a 73 kilóm meg nem akkora terhelés.. Ki is cseréltem helyben, három bringás is megállt megkérdezni, h segítsen e, az utolsónál volt elektromos kiskompresszor, úgyhogy a pumpálást is megúsztam (innen is köszi). Kivi vagyok, Cobranco mester járt e már így, ott mégis nagyobb a terhelés, meg sztem nála az utak is gyakran szarabbak, mint a pesti bicikliút.
Lett is egy kis nyolcas a kerékben, küllőkulcsom van, de centrírozó gyakorlatom nincs, úgyhogy ennek is utánanézek, mielőtt nekiállnék.
A nagy magyar Alföld nem tartozik a Kárpát medence legváltozatosabb tájai közé, már ami a látványvilágot illeti. Mondhatni, unalmas, viszont legalább a mienk. Persze, ha talál az ember valamilyen „tereptárgyat” ami feldobja az egyhangúságot, úgy már mindjárt más. Jobb híján itt van például a Tisza. A folyó árterében a megannyi holtág, mocsárvilág igazi paradicsom, nemcsak a vizitúrázók, hanem a kerékpárosok számára is. Egy intenzív nyári nap krónikája következik filmes formában. Kellemes időtöltést!
Szlovákia, mikor a isten természeti látványosságokat osztogatta, jó helyen állt a sorban. A közkedvelt Tátra, Fátra, Szlovák Paradicsom, stb. árnyékában jó pár ismeretlenség homályába burkolózó gyöngyszem is lapul még felfedezésre várva.
„Fekete Kárpátok”...alias, Kassai havasok, alig pár kilométerre a magyar határtól már igazi magashegyi hangulatot hozza. Az alcím is árulkodó „Szlovák Dunakanyar”. Ezen, a nagyrészt még mindig érintetlen, vad vidéken tett expedíciós túránk filmes adaptációjának második részét szeretném megtekintésre ajánlani...Kellemes időtöltést!
„Crna gora”...Fekete hegyek...első hallásra mindenkinek Montenegró ugrik be. Kevesen tudják, hogy északi szomszédunknál is létezik egy hasonló nevű hely. A Kassától északra húzódó, 8 különálló részből álló hegységrendszer, a nagyközönség számára szinte teljesen ismeretlen, pedig látványügyileg nagyon a TOP-on van. Fő attrakciója a „Szlovák Grand Canyon”-ként elhíresült polip-szerüen kanyargó Hernád szurdok, melyet a 70-es években tóvá duzzasztottak. Mára igazi turista paradicsommá nőtte ki magát. A Ruzsin-tó kedvelt üdülési övezet több rejtélyes zuggal, néhol csaknem a civilizáció által érintetlen hellyel. Utazás a smaragdzöld víztükrön, a sűrűn övező erdőkben, felejthetetlen élményt nyújt. A tó fölé magasodó Sivec sziklakúpja méltán viseli, „Kelet Szlovákia legszebb Panorámája” címet.
Egy kerékpártúra keretében feltérképeztük a környéket, az itt készült monumentális filmeposz első részét fogadjátok szeretettel…
Körbetekertem köszi, én is a nudista részen fordultam vissza, bár ott már út sem volt rendes. :-) Meg felmásztam Cikat félszigeten a Monte Baston-hoz is.
Pedig Losinj még az egyszerűbbek közé tartozik. Videón nézve, a fotelben hátradőlve könnyű szórakozás a horvát szigetvilág, gyakorlatban kell kitartás hozzá, főleg, ha 30 plusz fok van.
Próbáljátok a Sissi sétány a sziget déli részén körbe, az közvetlenül a parton megy, nem nagy szintekkel, igaz főzezonban zsúfolt lehet.
Itt vagyunk Losinjban, párszor megnéztem a videódat.. hoztam is a 4 bringát, h a kölkökkel majd milyet tekerünk.. hát elmaradt, olyan szintek vannak, hogy a tüdőm kiköptem.. szal nem kocabringásnak való, vagy kell a rásegítés. :-)
A Donauradwegben az a jó, hogy a természeti és az épített látványosságoknak, nincsen kontrasztja., nagyon összeillenek, egységes egészet alkotnak.
Túránk utolsó szakasza, amolyan örömbringázás, a Duna itt már szelídebb arcát mutatja. Az altatósan megnyugtató vadvízország látványa felettébb feldobja a kerékpártúra ezen szakaszát. Zárásként, városnézés Kremsben, kalandoraink átvergődnek egy különleges hídon, lesz önfeledt csobbanás egy vegyi gyár üzemvíz csatornájában, útba ejtenek egy abandoned atomerőművet, végén pedig, bónusz programként egy váratlanul befigyelő meglepetés grillparti is színesíti az eseményeket….
Az „Alpok” szó hallatán minden bizonnyal a hatalmas, erős sziklabástyák, a függőleges falak, a merészen égbeszökő tornyok jutnak eszünkbe. Mennyire mozdíthatatlannak, szilárdnak tűnnek e hegyek...
Mai cél, az újkori történelem legnagyobb vízügyi katasztrófájának helyszíne. A természet által, de emberi hiba folytán átformált szürreális táj, ma már nyugalmat sugároz, de az üszkös romok, abandoned házak, ipari torzók, örök mementóként emlékeztetnek arra, hogy itt alig néhány éve még a halál volt az úr.
Mivel a „gyilkos”, a világ akkori legnagyobb gátja, még ma is áll, egy körtúra keretében, amolyan katasztrófa turisták módjára, kerékpárral bejártuk a helyszínt, feltérképeztük, rekonstruáltuk az eseményeket.
Alpok-túránk talán leglátványosabb, de mindenképpen legmegdöbbentőbb túranapja következik filmes formában…
Útvonal: Ospitale di Cadore-Thermine-Longarone-Codisaccio-Diga del Vajont-Casso-Sentiero il Lago-Pineda-Lago di Vajont-Passo di San Osvaldo-San Martino-Erto-Val Zemola-Galeria del Vajont-Longarone
Figyelem, a film csak a Cobranco PF youtube tagság számára elérhető!
Május 31-én hajnali 3:30-kor nyeregbe pattantam, hogy egyedül vágjak neki egy több mint 300 km-es túrának Debrecenből a határon túlra és vissza Debrecenbe!
Ez nem csak egy egyszerű bringázás volt, hanem egy igazi belső utazás, tele váratlan fordulatokkal, gyönyörű tájakkal, és persze néhány kemény, földutas szakasszal, amit talán társaságban nem mertem volna bevállalni!
Mi van a videóban?
Kíváncsi vagy, milyen volt eljutni Ömbölytől Bátorligetig a szántóföldek között, vagy kávézni Vállajon egy templom árnyékában?
Érdekel, hogyan tekertem át ellenőrzés nélkül a határon Nagykárolyba, vagy Szatmárnémeti pezsgő Szamos-parti kerékpárútján?
És hogy milyen a Szamos gátján hazajönni, vagy épp szembeszélben "edzeni" az Alföldön?
A videóban emellett arról is mesélek, én hogyan oldom meg az energia utánpótlást egy ilyen hosszú távú bringázás során, és mit teszek, hogy végig hidratált maradjak! Megosztom a tippjeimet és trükkjeimet, amik segítenek túlélni a kilométereket.
Miért érdemes megnézni?
Ezen a túrán minden benne volt: magányos pillanatok a gondolataimmal, váratlan útvonalmódosítások, a természet csendje, a fizikai és mentális kihívások, és persze a célba érkezés felemelő érzése! 310,95 km és majdnem 20 óra a nyeregben, mindezt meglepően jó fizikai állapotban! Büszke vagyok erre a teljesítményre, és most végre elkészült a videó is erről a nem mindennapi bringázásról!Ne maradj le róla! Nézd meg a videót, és gyere velem erre a különleges utazásra!
Ha tetszett a videó, és szeretnél még hasonló kalandokról értesülni, ne felejtsd el feliratkozni a csatornámra! Nagyon régen készült már ilyen videó, ideje volt frissíteni a tartalmat!
Nem tudom 100%, de amit kell pl. magamra állítom és bejelölök eg részt egy négyzetet amit követni kell. Majd meghatározom milyen irányból vagy körbe-körbe kövessen, majd START. A végén STOP. Majd kézzel visszahozom. Van másik a koordináta alapján útvonal. Ami biztony a gyere haza funkció az távirányítós koordináta alapon megy. Vészként ha elmegy a jel a drón felszállási adatokat tárolja és oda visszarepül ahonnan felszállt.