Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

L2E7 Creative Commons License 2011.03.10 0 1 332

Kedves Hozzáértők!

 

Véletlenül találtam ide, hát kihasználom a lehetőséget...

 

Van egy 2000-ben gyártott benzines F astra (GLX X16SZR), mely induláskor az alábbiakat produkálja, kizárólag hideg, téli időszakban. Ha a motor hideg (teljesen visszahűlt), akkor semmi gond. Ha a motor felmelegedett és leállnak vele, majd kb. negyedóra-félóra, esetleg hosszabb pihenő után, (amikor a motor már elkezdett hűlni, de még nem teljesen hideg) megpróbálnak elindulni vele, a következő lehetőségek vannak:

1. A gyújtás ráadásakor (gázpedálhoz hozzá sem érnek!) a motor azonnal felbőg, a gázpedál beesve, hiába nyomkodja az ember, nem áll vissza, le kell venni a gyújtást. A gázbowden végén lévő kar ki van feküdve, akadva, kézzel megmozgatva és visszaállítva alaphelyzetbe, a kocsi ismét normálisan használható. De mitől kerül "full gáz" helyzetbe a kar? Mintha a lehüléskor valami vákum valamit odébb szívna és vinné magával...(nem értek az autókhoz, bocsi)

2. A gyújtás ráadásakor a motor normálisan indul, de a gázpedál furcsán "kemény" és amikor rálépnek, a gázadáskor véletlenszerűen "felakad" és nem reagál a nyomkodásra, nagygáz és vagy bőg a motor mert pánikszerűen kinyomják a kuplungot vagy fék és brutál megállás vagy gyújtás le és akkor most "micsináljak"?

Ha van a kocsinak "helye" gurulni és a sofőr nem esik pánikba, egyesben vagy kettesben gázadás nélkül vígan megy egy darabig (max 50-100m) "motorfékkel", azután  magától megszűnik a jelenség, a kocsi lassulni kezd, mint normális motorféknél, innentől a gázadásra ismét tökéletesen reagál.

 

Nem szorul a gázbowden. Csak hidegben csinálja.

 

Kb. harmadik éve így használják, télen keveset megy az autó, nem létkérdés, már rutinosan együttélnek a hibával. Minden ilyen télen lelkiismereti okokból - ha már úgyis szerelőnél vagyunk - azért megmutatták különböző szerelőknek, azok hümmögtek, fújtak ide-oda ezt-azt, de a jelenség maradt.

 

Ha valakinek van a jelenségre tudományos igényű megoldása, azt előre is köszönjük.

 

 

 

platoon80 Creative Commons License 2011.03.07 0 0 331

azt nem tudom sajnos :(

Előzmény: vwopel (330)
vwopel Creative Commons License 2011.03.07 0 0 330

mi a hibakód?

Előzmény: platoon80 (329)
platoon80 Creative Commons License 2011.03.07 0 0 329

Sziasztok,

 

A következő lenne a problémám. Van egy Opel Astra G autóm 1.4 16V Z14XE-s motorral. A hiba a következő. Reggel beindítom elsőre indul jü minden. Megyek vele egy 500 méteret mondjuk meg kell állnom ahogy kinyomom a kuplungot fékezek alapjárat nincs leáll az autó és utána nagyon nehezen indul és ha be is indul egy darabig nem megy az összes henger. Utána a következő megállásnál megint leáll és kezdődik minden előrről. De ezt nem csinálja mindig és nem igazán tudom ahhoz sem kötni, hogy hideg vagy meleg a motor. De mondjuk három használatból kettőnél ez megy, tehát elég gyakran. Voltam szervízben kiolvasták a hibát ami gyújtáshibát jelzett világított a műszerfalon a motorhibát jelző lámpa is. Sajnos a szervízben konkrét alkatrész hibát nem találtak. Kitakarították az alapjárati motort ésa torkot. Ennyi, de a kocsi még most sem jó. Tehát valakinek van valami ötlete vagy esetleg volt ilyen hibája a kocsival az írhatna. Köszi előre is. 

opelmann Creative Commons License 2011.03.06 0 0 328

De persze "ÖREG" hiszen 1997-es évjárat! Viszont a 16 pólusú szabvány OBD II-es diagnosztikai csatlakozóval rendelkezik.

Valamint az ELM 327 interface Támogatja az X14 XE motorkódú kiolvasást! Legalábbis az ELM ezt állítja.

Előzmény: Tomi 2.5td (325)
Berci78x Creative Commons License 2011.03.04 0 0 327

Szia.

 

A hazunkban van egy baratom neki ugyanez volt a gondja.Adagolovezerlö elektronika baszakodott ami abbol kifolyolag lett hogy amikor az adagoloja kezdett behalni akkor meg ment vele es ez vagta haza az elektronikat.Amit ő is tapasztalt hogy ment az auto de elment az erö ha felmelegedett megallt ha lehult elindult.Haromszor hoztak haza a palyarol.Körbeerdeklödtünk es hat ugye lehet cserelni az elektronikat de csak kinulazottat szabad venni (ugye amit kiszereles elott kinulaznak) de mi nem ezt tettuk.Itt Győr mellett van egy srac 30-40ezer között javitja a vezerlöelektronikat 1 ev garival.Amiota megcsinalta neki semmi gond nincs az autojaval.

Előzmény: subze (305)
Berci78x Creative Commons License 2011.03.04 0 0 326

A cikket a netröl masoltam utana rakerestem mi is ez pontosan.Ezt a cikket dobta ki.A 8 forint a vegen nem tudom hogy lett de hal isten azota is szuper minden.A szivocsonkot meg kipucolom majd en.

Előzmény: vwopel (299)
Tomi 2.5td Creative Commons License 2011.03.04 0 0 325

Nem lehet, hogy "öreg" az Astra?

Előzmény: opelmann (324)
opelmann Creative Commons License 2011.03.03 0 0 324

Sziasztok! Segítségre lenne szükségem! Nekem egy Astra F Caravan autóm van.1997 évj. X14Xe motorkód.

Vásároltam egy OBD II Diagnosztikai inerface-t. Sajnos nem olvas semmit, addig amíg nem csatlakoztatom az autóhoz, a laptop látja az eszközt. Amint rádugom az autóra rögtön eltűnik az eszköz és nem csinál semmit. Egy Renault Trafic-on próbáltam azt meg csont nélkül tudja! Elvileg ugyanaz a protokoll. Tud valaki segíteni?

kfmester Creative Commons License 2011.02.16 0 0 323

Tomi! a próféta szóljon belőled! Ma kiganéztam a kartergáz visszavezető csövet, igen tele volt dzsuvával. A  közel 500 m után előkerülő probléma, az annyiban áll fenn, hogy most nem állt meg a henger, de amikor már nem dúsít és visszaáll alapjáratra, akkor  belehebeg a kipufogóba valamelyik henger. Ja és nem mindig.

Előzmény: Tomi 2.5td (321)
Tomi 2.5td Creative Commons License 2011.02.15 0 0 322
Előzmény: subze (305)
Tomi 2.5td Creative Commons License 2011.02.15 0 0 321

Szia!

 

A meghajtást alatt azt értsd, hogy a fordulatot 3-5 ezer között tartsd, de csak ha megy minden henger. Tehát mehetsz városban is. Fokozatosan kezd el a terhelést, mert ha sok a lerakódás akkor az beizzik és kilyukadhat a dugattyú. (a másik topikban így járt egy srác). A városban el kell felejteni az 5. fokozatot.

100-as benzinnel orvosolható a probléma 99%.

 

Üdv.

Előzmény: kfmester (320)
kfmester Creative Commons License 2011.02.15 0 0 320

ki fogom próbálni, nincs kedvem levetetni a hengerfejet, pláne, ha nem muszáj. Kösz a tippeket, mégegyszer. Bár autópálya nincs a közelemben, de valahol meghajtom, a gépet, hátha jót tesz neki. Ha tudok valamit üzenek. Üdv.

Előzmény: vwopel (318)
Rex maxi Creative Commons License 2011.02.14 0 0 319

Sziasztok

Én is tudom ajánlani az etanolt. Én felesbe használom benzinnel. 1.6 16szelepes motorba. Van benne 380.000km de szépen megy vele Sokat tisztult a rendszere.

Előzmény: vwopel (318)
vwopel Creative Commons License 2011.02.14 0 0 318

Már mondtam az elején, a szívósor+ szelepek tisztítását ( pro-tec)

Kellene előtte 1 autópályás meghajtás ha nem volt mostanában, ehez előtte tankolnod kellene 100-as benyát vagy betenni injektortisztítót a benzinbe ( spuri is lehet) esetleg E85-tel 25%-ban 1 próba.

A szívósor lebontása és a szívószelepek lecsekkolása, hidrók kiszerelése és átmosása, végső esetben hf felújítás. Minden igény és pénztárca függő.

Ha mindíg a hármas hengert irja be akkor az injektor felcserélése is meg ér 1 próbát

Előzmény: kfmester (317)
kfmester Creative Commons License 2011.02.14 0 0 317

Sajnos nem! szerintem a rúgatástól lett jobb.  Ma reggel indultam vele hidegen, gyorsításkor vagy háromszor belőtt valami a kikipufogóba aztán semmi, ment rendesen. Megálltam és hagytam alapjáraton, majd elkezdett egyik henger becsühögni a kipufogóba. Gázadáskor rázkódott a motor, tehát 1 henger eltűnt. Gázfröccs után visszajött, rendesen járt.  Ez simán hallatszik a kipufogón. Azóta megy rendesen. Lebontassam a hengerfejet,vagy próbálkozzunk még a hidrotőkéket átmosni? Esetleg cserélni. Van esetleg  más javaslatod?  Az a gond, hogy a hiba időszakos. Ja és mocskosul idegesít. A sarut csak azért vettem le, hogy kialudjon a lámpa.   

vwopel Creative Commons License 2011.02.14 0 0 316

miért vetted le a sarut??? kiolvastad előtte a hibát?

 

érezhetően jobb lett a csere trafóval?

Előzmény: kfmester (315)
kfmester Creative Commons License 2011.02.13 0 0 315

gyújtósor kilőve, bár most meleg a motor. Meghajtottam, majd amikor beálltam a bejáróra, alapjáraton valamelyik henger belecsühög a kipufogóba ritmikusan. Mi a t.. köm csinlja? Közben be be remeg a motor is kicsit. Várok, hátha hidegen előjön a henger hiba, levettem az akku sarkot, kialudt a lámpa.

Előzmény: vwopel (314)
vwopel Creative Commons License 2011.02.12 0 0 314

égéskimaradást hoz arra a hengerre amelyiknél elmarad a szöggyorsulás. ez lehet kompresszió hibától, befecsi hiánytól vagy kimaradó szikra

Előzmény: kfmester (313)
kfmester Creative Commons License 2011.02.12 0 0 313

Majdnem rá akartak beszélni egy hf. felújításra, a PO 300 hibakód miatt, mert ezen állítólag csak az segít, de én kivárnék egy kicsit, mivel nem 2 Forint. A nyáron vettem, az előző gazdit előkerítem, nála jelentkezett-e télen.

Előzmény: vwopel (312)
vwopel Creative Commons License 2011.02.12 0 0 312

a hidrókat ki kell kapni , kimosni és mehetnek vissza ( ha üresen szépen rugóznak)

 

1 kölcsön trafó kiszürne 1 lehetséges hibát

 

és ha marad a ,,szelepszorulás,, akkor elsőre 1 pro-tec tisztítást lehetne csinálni.

hf-et levenni csak ha 100%

Előzmény: kfmester (311)
kfmester Creative Commons License 2011.02.12 0 0 311

Köszi! A gyertyák ne tudom mit futottak, de nem látszottak öregnek. Mi is a szelepre gondoltunk, de nem tudom, hogy a hidrotőke csere megoldaná-e a problémát, vagy hengerfej felúj. A trafósor is megfordulrót a fejemben, de az nem ilyen időszakos problémát produkálna.   Az a gond, hogy ha leállítom a motort  a gyertyát kivenni, akkor megszűnik a hiba.

Előzmény: vwopel (308)
vwopel Creative Commons License 2011.02.12 0 0 310
Előzmény: vwopel (309)
vwopel Creative Commons License 2011.02.12 0 0 309

az ,,AUTÓSZERELŐ FÓRUM,,-ban próbálkozz, ott vannak a profik:-D

Előzmény: subze (305)
vwopel Creative Commons License 2011.02.12 0 0 308

1: veszteséget kellene mérni a hengereknél, lehet ragad valamelyik szelep

2: trafósor csere (előző gyertyák mennyit mentek? )

 

 

Előzmény: kfmester (306)
kfmester Creative Commons License 2011.02.12 0 0 307

Kimaradt! 1.4 16 szelepes ecoteh. eddig csak mínuszban kezdte, mostmár + fokban is betorpan kb. 800 m után.  Gyújtás le, kicsi szünet és jól megy. Lámpa marad, de volt,hogy kialudt egy idő után. 

kfmester Creative Commons License 2011.02.12 0 0 306

Hello fiúk! Segítsetek nekem, 2000-es évjáratú G astra a beteg. Nyáron vettem, visszaváltáskor néha berángatott, 2000-es fordulatig elég erőtlen volt a gép. Tél elején hirtelen gázadáskor dadogott. Gyertyacsere, tuti lett. PO300 hibakód, + kiírja hogy 3. henger gyújtás kimaradás. Most elértem odáig, hogy indítás után kb. 800-m és megáll egy henger. Erőtlen lesz. hibakód ua.  Leállítom, 2 perc szünet, indítok és megy minden. Ez már sajna mindennapos hiba.   

subze Creative Commons License 2011.02.12 0 0 305

Sziasztok!

 

A beteg egy 2003-as 1.7 dti Astra (y17dt isuzu moci, denso adagoló).

Előzmények: vezérlő elektronika csere (felújított), adagoló csere, tisztítással nyomáspróbával mágnesszelep cserével.

Tünetek: reggel indítok szépen indul majd 2 perc után leáll. Az iskoláját –mondom- és megint indítom, beindul és elhajtok. Megteszek több mint 400 km-t 2 kisebb pihenővel majd leállok tankolni. (dízelt tankolok) Ezután indítok de nem indul. Várok egy picit beindul elindulok de 10 m után megint leáll. Várok megint 1 1.5 órát majd indítok indul és tüz visszafelé a pályán majd kb 10 km után megint leáll. Ujabb 2 óra pihi majd megint elindulok de kb 2 km után leáll. Épp be tudok gurulni egy kúthoz. Hívok egy autómentőt. Miközben várakozok néha beindítom, megy alapjáraton 10 percet és leáll. Ezt megcsinálom vagy 3-szor. Hazahoznak. Mindenki azt mondja elektronika. Ok kicserélem egy másik felújítottra. Beindul. Elmegyek vele kb 130 km-t megállok 10 percre és nem indul újra. Sárga angyal jön vizsgál hibakódot olvas P0251 majd kitörli. Üzemanyag eljut fentre, levegőt szív azt mondja ő az adagolót nézetné meg. Kis féktisztító rásegítéssel beindul. Elindulok haza. Szerencsére hazaérek de mintha a teljesítmény lecsökkent volna. Mintha nem húzna úgy. Tolatok be a parkolohelyre és leáll..nem indul ujra. Másnap reggel sem. Hibakód nincs.

 

Bármilyen ötletet szivesen fogadok

vwopel Creative Commons License 2011.02.09 0 0 304

:-)

Előzmény: Rex maxi (303)
Rex maxi Creative Commons License 2011.02.09 0 0 303

Hiba orvosolva. Szét volt csúszva a csatlakozója.

 

Köszönöm a szépen a segítségedet.

Előzmény: vwopel (301)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!