Az előbbi fotón látható volt egy rozsdás ereszcsatorna darab az enyém is ilyesmi illetve sok helyen hámlik róla az előző festék szerintetek érdemes ezt lecserélni ha már úgy is fel lesz állványozva a ház? utána érdeklődtem 600ft körül van métere 30-40000ft lenne az egész házon. lefesteni is belekerülne egyharmadába szerintem, viszont lehet hogy 3 év múlva kilukadna vagy csúnyán átütne a rozsda rajta.
Nálamnál sokkal szakavatottabb, hozzá értő mesterektől idézve:
A szigetelés a felragasztás után, esetlegesen 1 szezont is "elvisel" hálózás+glettelés nélkül. Az esetlegesen nap okozta sárgulást (a habon) hálózás előtt meg kell finoman csiszolni.
Glettelés után 1 szezont megint kibír minden gond nélkül, a színezésig.
Én egyelőre nagyon is elégedett vagyek ezzel a résszellőző funkcióval igaz novembertől haználom, a gond szerintem akkor lehet mikor kint sincs túl hideg viszont párás a levegő kint is. Egy szobában csak egyet hagyok ilyen állásban általában a kisebb ablakszárnyat és egész jól kordában tartja a párát. a gumi tömítés mellet 1-2mm körüli rés lehet nem több. a raj viszont sokkal jobban bejön. egyenlőre nincs szükség aerecora úgy érzem.
Köszönöm a tippeket, nagyon hasznosak voltak. Azt hiszem egy bizonyos rész az amit én a "kézügyességemmel" el tudok végezni és egy másik amihez már szakember (kőműves) kell majd. Hogy szabad hosszabb ideig maradnia egy szigetelésnek? Teszem azt feldűbelezem a habot én, de ezzel a hálózással már mestert bíznék meg (már ha vállalja így egyáltalán valaki) akkor meddig maradhat "csupaszon" hab a falon? Úgy tudom a tűző napot nem szereti az EPS.
10-es vastagsághoz (XPS/EPS) és 12-es vastagsághoz (XPS/EPS) milyen dűbeleket, élvédőket és indítósíneket kell venni? Nézegetem a katalógusokat, de itt aztán van mindenféle méret.
ez így van nálam is! egy baj van. ha párásodás van (pl teregetés) ez a funkció kb a marketing kategória mert igazából nem ér szinte semmit. nálam ezt a gondot A***CO oldotta meg.
Schaumari Gyüttment: én első körben a nappaliba tennék a***co-t és a fürdőbe egy párakapcsolós ventit. ha meg tudod magadnak oldani a beépítést akkor ez eddig kb 23 000 ft és én a helyedben kivárnék hogy van e szükség további légbeeresztőkre avagy sem. ami fontos hogy a fürdő akkor legyen levegő szempontból bármikor átjárható (vagy nincs küszöb, vagy egy szellőző vágása az ajtón)
A másfél cm szerintem elég sok, ott már sok energia veszik el.
Az enyémen csak pár mm, éppen annyi hogy a gumi szigetelést éppen fellazítja a kerettől. A kilincsen érezhető határozott pontja van fölfelé 45 fokban. Úgy tudom ilyenkor nem mabisz biztosított az ablak de azért nem nyitható és kiemelésgátlója is működik. Régebbi ablakaimnál is próbáltam de ott nincs a kilincsnek fix megállása 45 fokban és azon érződik hogy csak félcsukásban van a vasalat. Pl a fölső sarkát be lehet nyomni nem fogja semmi lehet hogy könnyebben bemennek rajta ha akarnak.Alányúlnak és kiugrasztják a még éppen fogó helyeken.
150e-ből házilagos kivitelezéssel szerintem összehozhatsz egy alap szellőztetőt, csövezés, ventilátorok, sőt, lehet belefér egy egyszerű (házilagos) hőcserélő is.
A kilincset fordítsd a bukó és a nyíló közti állásba (45°), akkor ha van résszellőzés 1-1,5cm-ert fog lötyögni az ablakkeret a tokban, de nem nyílik ki.
ha azt akarod hogy homogenen egyforma legyen a fal hoszigeteltsege, akkor ahhoz hogy a betont felhozd a speci tegla szintjere, nyilvan sok hungarocell kell ra.
mas kerdes, hogy mennyire baj, ha a pth38+10cm az baromijo, beton+10cm az meg csak eleg jo. elsore en is azt mondanam, hogy nincs ezzel semmi baj.
de az biztos, hogy a beton vonalaban hidegebb lesz belul a fal valamennyivel.
"2. Gondolkoztam azon, hogyan oldjam meg a ház szellőzését (szellőztetőrendszerre nincs pénz, az ablakok nyitogatásával meg kimegy egy csomó hő). Arra gondoltam, mi lenne, ha a lakószobákba 1-1 Aereco légbevezetőt (lezárható) tennék, a konyhába, fürdőszobákba meg 1-1 Aereco páraszabályozós légelvezetőt? (A WC-kben már van elszívó ventillátor, a konyhában meg páraelszívó.) Ha jól számolok, összesen 100-150 ezerből ezt meg is lehetne oldani, kérdés, van-e értelme."
Ebben a cikkben számomra elég furcsa dolgokat írnak amiket nem igazán értek a vastag hőhidak címszó alatt, segítetek megérteni?
pl azt írják "a vasbeton pillér mellet annál vastagabb hőszigetelést kell alkalmazni minél jobb a mellette lévő tégla hőszigetelése." (Én úgy gondoltam a vasbeton a gyenge keresztmetszet és ehhez kell kiszámolni a szigetelést)
"Egy B30 as falnál 1 cm expert is elég de korszerű téglákra 8-10 cm sem túlzás."
Ezek szerint egy viszonylag homogén de gyenege szigetelésű fal pl B30 as fal sokkal élhetőbb házat eredményez mint egy modern téglából épült amiben van néhány betonpillér?